The 69 Eyes

Saragna

Hobitti
Taas olen tähän kyseiseen bändiin jäänyt koukkuun. Paris Kills oli suuri pettymys, mutta uusin levy..siinä on jo sitä jotakin. Tosin tuo nyt on mielipiteeni vasta neljän kuuntelu kerran jälkeen, joten voihan se vielä muuttua... Kuitenkin olin siis positiivisesti yllättänyt. Nyt voi taas jopa kehdata mainita 69 Eyesin yhdeksi lempi bändikseen ihan julkisesti. ; )

Muiden mielipiteitä bändistä olisi vaihteeksi mukava kuulla. Yleensä ne kyllä tuppaavat olevan jotain tyyliin "ne äijät on ihan pellejä..". Toivottavasti joku keksii edes jotain vähän järkevämpääkin sanottavaa ; )
 
Tuotah. Miulla on koneella jonkun verran silmiä, ja tykkään kyllä kovasti. (en siis tiedä heistä mitään, en tiedä mikä levy miulla on/monta heiltä on ilmestynyt) Uuden levyn bongasin, ja kovasti kaupassa hipelöin, mutta ei rahat vielä riittäneet........ Lähiaikoina kai netistä etsin senkin, ja ostan sitten jos oikeastikovasti pidän.

Kuitenkin, musta on kaunista, ei ne jätkät ihan pellejä ainakaan ole (;
 
Mulla on poikien Blessed be -levy, ja se on tosi hyvä. Joskus tulee sellainen olo, että sen levyn voi kuunnella vaikka kuinka monta kertaa putkeen, eikä vieläkään saa tarpeeksi. Joskus se taas unohtuu levytelineeseen pölyttymään. Se on sellasta musiikkia, mitä ainakin minä kuuntelen vain tietyllä mielialalla.
Uusin sinkku on tosi hyvä, ja sen videokin on ihan mainio! :D Se on jotenkin niin kaunis. Kuuntelin tuota Paris kills -albumia kaverillani, ja se tosiaan oli aika pettymys. Odotin jotain parempaa.. En ole vielä rohjennut marssia levykauppaan ostamaan uusinta plattaa, on ne levyt nykyään niin kalliita.. Mutta pitää kerätä vielä rohkeutta.. :)
 
Miksi kaikki aina jaksaa kehua sitä Devilssiä (albumia)? Sitä kuunnnellessa tulee veren maku suuhun kun pettymys on niin karvas. Se on sellasta epämäärästä lallatusta ja niin muka heviä (tai no goth'n'rollia, miten nyt vampyreille sopii). Ja siihen sitten tärväsin 19.90. Ja mikälie Sister of charity, voi herran jumala, se mitään 69 eyesiä ole. Minne ne on vajonneet? No, eihän se ihan alkuaikojenkaan 69 mitenkään kehuttavaa ollut, mutta kaikessa koomisessa alkukantaisuudessaan kuitenkin paljon parempaa kuin tämä nykyinen. Ja sitten se Wasting the Dawn ja Blssed Be, niitä saa jo kehua. Suosittelen WtD:tä kaikille, varsinkin jos pitäisi hieman piristyä tai jos joku ottaa oikein kunnolla päähän. Sopii erittäin hyvin siivousmusiikiksi! Blessed Be taas on enempi fiilistelyyn ja kuuntelemalla kuunteluun, kun se on niin täydellistä musiikkia. Paris Kills. Kiva kansi, alamäen alku. Liian vähän kitaraa ja liian hiottu.
 
Lindwen sanoi:
Se on sellasta epämäärästä lallatusta ja niin muka heviä (tai no goth'n'rollia, miten nyt vampyreille sopii).

Kukaan ei ole ainakaan minulle väittänyt että 69silmät olisi heviä(mikäli täysin asiasta tietämättömiä tv-toimittajia ei lasketa). Myöskään bändin en ole ikinä huomannut kutsuvan itseään heviksi.(goth'n'rolliksi ehkä)

69silmiä olen kyllä nuorenpana kuuunnellut paljon, mutta kiinnostus lärvähti tiehensä teini-iän alkaessa. Hyväähän rokkaavaa musaa he tekevät, en sitä kiistä,mutta ehkä se on mennyt hiukan liikaa "teinityttöjen kosiskeluksi".
Vanhoja levyjä saatan joskus kuunnelle mutta Devils plättyä en edes ole ajatellut ostaa. Ehkä hyvä näin.
 
The Lost Boys kyllä on koneella, mutta siihen se sitten jääkin. Humppaheviksi olen kuulut 69eyesiä kutsuttavan ja minusta se kuvaa bändiä aika hyvin. Ihmetyttää varsinkin se g-sanan väärinkäyttö. En vain ymmärrä, mitä goottia 69silmissä on. Mutta bändin jäsenet tuntuvatkin antavan medioille kaikenlaisia mielenkiintoisia lausuntoja..
Jotain Sisters of Mercy- viittauksia tuntuu bändistä kyllä löytyvän tai siitten vain kuvittelen.
 
mulla kolahti 69:t joku vuos kaks sitte... Mulla on levyt Waisting the Dawnista (1999) eteenpäin.. Se tai Blessed be on niitten parhaat, ehkä Waisting the Dawn on vielä vähän parempi ku Blessed Be... Paris kills on ihan okei, Stigmata on vähän törkeen hyvä!! (Sitä kannattaa laulaa keskellä yötä keskellä auto tietä... Se on oikeesti hauskaa....!!) Mutta Devilsiin... Se on ihan huono... Sister of Charity on ihan okei, ja Christina death ja hevioso, mutta muuten se on liian kevyttä mun makuun... Joku lost boyski on ihan poppia... Kyll ämulla seki on, mutta emmä sitä koskaan kuuntele... Waisting the Dawn ja Blessed Be. Rock rock.

U-K Edit: Ei kiroilua kiitos. Lue Konnun Säännöt uudestaan.
 
Fearless sanoi:
The Lost Boys kyllä on koneella, mutta siihen se sitten jääkin. Humppaheviksi olen kuulut 69eyesiä kutsuttavan ja minusta se kuvaa bändiä aika hyvin. Ihmetyttää varsinkin se g-sanan väärinkäyttö. En vain ymmärrä, mitä goottia 69silmissä on. Mutta bändin jäsenet tuntuvatkin antavan medioille kaikenlaisia mielenkiintoisia lausuntoja..
Olen ihan samaa mieltä! Olen kuunnellut 69eyes:iä suunnilleen yhden levyn verran, eikä kerta kaikkiaan kolahda. Sitten näin heidät livenä Hartwall-areenalla 17.1. ja herran jestas kun nauratti. En tosiaankan ymmärrä, mitä "goottia" heissä on. Tai no... ehkä median mielestä, tai jonkun muun mikä ei tiedä oikeasta "goottiudesta" ...hohhoijaa...joo... Varsinkin laulaja oli todella hauska näky.
Joo nuo haastattelut ovat olleet vähän oyutoja. Tavallaan ristiriitaisia keskenään. Heidän puheensa muutenkin ovat jotenkin...enpä tiedä. On vaan jäänyt jotenkin paskanmaku suuhun ja muutenkin sellainen kuva, että bändi ei itsekään tiedä mitä tekee. Tuntuvat jotenkin teennäsiltä. No joo... sanokaa vaan vastaan! Haluaisin kuulla eriäviä mielipiteitä.
Humppaheviä nimenomaan! *reps*
 
jos joku on väittäny että uusin on gootti ni mäki myönnän, että puhuu roskaa... Mutta joku blessed be ja waisting the dawn on ei ehkä ihan täysin gootti mutta ainakin sinne päin...! Ja verrattuna muuhun suomalaiseen tarjontaan, ni ei niitä kyllä muitakaan pahemmin ole... Ainahan joku löytyy...
Ja jos yhtään seuraa bändiä aktiivisemin, ni huomaa että aika monta on tullu ulos fraasi "tää on vähän niinku vitsi"... Että repikää siitä!!

Timo-Timo.

U-K Edit: Kirosanat muokattu pois.
 
Blodyn viestiä en kovin taitavasti osnnut tulkita, mutta esitän nyt kuitenkin vastalauseeni sille osalle, mistä sain selvää.
Siis tietysti kaikki 69eyesin musa on edes vähän sinne päin kun goottimusasta puhutaan. En ole kovin taitava genremäärittelyssä, mutta en silti sanoisi 69eyesiä ihan täydeksi goottimusaksi. Vaikutteita goottiudesta on kuitenkin otettu ja se näkyy. Sellaista goottiudella leikkimistä. (Mikä tietysti selittää sen, että tr00-g00tit vetää palkokasveja nenään g-sanan käytösä 69silmien yhteydessä.)
"tää on vähän niinku vitsi" Minähän revin...
Tuo lause saa minut näkemään punaista. Tietystikään kaikkea ei tarvitse ottaa tosissaan ja pieni itseironia ja huumori on musiikissa vain hyvä asia. Olen kuitenkin ollut huomaavinani, että 69eyesin pojat käyttävät tuota fraasia lähinnä silloin kun he ovat saaneet kritiikkiä niskaan jostain asiasta. Jos mokaillaan, niin silloin pitäisi otta se kaiki kakka niskaan omista mokistaan.

(Sori mahdollisista kirjoitusvirheistä, kädet ovat hieman jumissa..)
 
Fearless sanoi:
Blodyn viestiä en kovin taitavasti osnnut tulkita, mutta esitän nyt kuitenkin vastalauseeni sille osalle, mistä sain selvää.

"tää on vähän niinku vitsi" Minähän revin...
Tuo lause saa minut näkemään punaista. Tietystikään kaikkea ei tarvitse ottaa tosissaan ja pieni itseironia ja huumori on musiikissa vain hyvä asia. Olen kuitenkin ollut huomaavinani, että 69eyesin pojat käyttävät tuota fraasia lähinnä silloin kun he ovat saaneet kritiikkiä niskaan jostain asiasta. Jos mokaillaan, niin silloin pitäisi otta se kaiki kakka niskaan omista mokistaan.

Ihan samaa mieltä. Nimenomaan tuo huumori/ironia tai jopa itseironia piilee luultavasti ainakin jossakin määrin jokaisessa bändissä. Myös näissä "raskaampaa musiikkia" soittavissa. Tai nimenomaan niissä, tiedä häntä. :roll:
Mutta hyvä esimerrki bändistäm, joka vetää oman juttunsa loppuun saakka kunnialla, on viimeaikoina paljon puhuttu Teräsbetoni.
(oli muuten mahtava keikka Expossa)
Muunmuassa heidän sivuillaan vieraskirja on täynnä ristiriitaista kommenttia. Toiset haukkuvat Monovar-kopiojiksi, toiset ylistävät ja hurmiossa vannovat metallitotuuden nimeen, toiset vaan kertovat nauraneensa päänsä irti heitä kuunnellessaan ja kysyvät useimmiten "onko tämä vitsi vai oletteko muuten vaan hulluja"
en väitä ettenkö itse nauraisi, joka kerta uudelleen.
TB:n porukka tuntuu kuitenkin ottavan kritiikin vastaan muuttamatta omaa meininkiään, mikä on minusta ainakin hienoa.
69eyes taas... kaipa hekin tekevät niin kuin itse parhaaksi näkevät.
 
Mitä mitä?! Mä ainaki tykkään kovasti kuusysien devils levystä. Ei se ehkä goottia oo, mutta hyvää musaa silti (mun mielestä). Omistan myös Paris killsin ja motor city resurrectionin. Kuuluu lempibändeihini 8) .
 
69 Eyes aloitti katurock/glam-bändinä, mutta Wasting The Dawn-levystä lähtien niillä on kyllä mun mielestä niin paljon vaikutteita niin sanoituksissa kuin musiikissakin Bauhausilta, Type O Negativelta ja muilta goottirock/goottimetal-bändeiltä, että ihan hyvin niiden musiikkia voisi mun mielestä luonnehtia vaikka jonkinlaiseksi "goth glamiksi". Sitä Devils-levyä en kyllä ole ollenkaan kuullut, joten en osaa sanoa jos bändi on sillä levyllä luopunut tuosta goottisoundista.
 
Ylös