The Baseballs

Sareth

Kontulainen
The Baseballs. Bändi joka on herättänyt ihastusta (ja kauhistusta). Yhtye on tehnyt omat versiot esimerkiksi Rihannan Umbrellasta ja Katy Perryn Hot N Cold kappaleista ja niittänyt niillä merkittävän määrän suosiota ympäri maailmaa. Yhtyeen jäsenten pukeutuminen ja hiustyyli on "elvismäistä". Onko tämä sinusta mahtavaa vaiko pirullista plagiointia? Omasta mielestäni bändi on 2000-luvun parasta musiikkia sillä sen musiikki on kuin nostalginen henkäys jostain menneisyydestä jolloin musiikki oli paljon parempaa kuin nykyään (osittain). Bändi on selvästi jakanut mielipiteitä joten jaetaanpa niitä tääläkin ;D.
 
Ohoo, miusta The Baseballs on tosi hyvä! :grin:
Tykkään fiftareista ja tykkään myös tuosta Umbrellasta, vaikka Rihannan versiosta en tykkääkään yhtään.
Muita hyviä on This love, Angels, Hey there Delilah ja The Look. Ihan mahtavia biisejä, osaavat kyllä todella laulaa. Kiva kuunnella, kun tuommoisista biiseistä on tehty tän tyylisiä versioita. Ei siis (kaikissa) alkuperäisissäkään vikaa, mutta.. Jännää, että, kun vähän vaihtaa tyyliä, niin biisistä saa paljon paremman.
 
Juu samaa mieltä olen siitä, että nämä The Baseballsin versiot on paljon parempia. Itsekin pidän viiskyt luvusta ja juuri sen takia tuo musiikki teki sen vaikutuksen. Sitähän sanotaan että musiikki on silloin hyvää kun se oikein kolahtaa. Nyt se suorastaan rysähti.

Tietääkseni huomattavan suuri osa The Baseballsin faneista löytyy juuri täältä Suomesta. Se näkyy jo silloin kun käy YouTubessa kuuntelemassa The Baseballsia ja lukee kommentit ja huomaa millä kielellä suurin osa kommenteista on kirjoitettu. Niin ja The Baseballshan soittaa Seinäjoen Rytmikorjaamolla ensi vuoden puolella, tosin liput myytiin loppuun hetkessä.
 
The Baseballs on kyllä todella hyvä. En välitä itsekään pätkääkään Rihannasta, puhumattakaan jostain Katy Perrystä.. Mutta The Baseballs on tehnyt Umbrellasta kuunneltavan version. Alkuperäinen Rihannan Umbrella on ihan kauhea. Viiskytluku on aika svengaavaa :)
 
Minulle ei taas koko yhtye kolhda yhtään. Johtuu varmaankin biisivalinnoista ja itse musiikki tyylistä, joka kuullostaa jotenkin teennäiseltä tässä ajassa. Ei sillä että nyt esim. Elviskään kolahtais sen kummemmin. Varmaan tuo musiikki tyyli ei vain ole meikäläistä varten. Ja ne biisit...
Voisin verrata tätä The Baseballs meininkiä Maria Lundin uusiin levyihin, jotka saavat aina niskakarvat pystyyn, kun ei kuulosta hyvältä meikäläisen korvaan niin ei kuulosta. HUH.
 
Minä olen jo tyystin kyllästynyt tuohon Umbrellaan. Se oli hyvä, kun kuulin sen ensimmäisen kerran ja se tavallaan todisti, että huonossa nykymusiikissa kyse voikin olla vain eisttäjästä ja tulkinnasta, mutta jälleen kerran Radio... Novaaaaaaaaaaaaaa! pilasi yhden hyvän suositun kappaleen renkuttamalla sitä joka välissä. Muita kappaleita en olekaan kuullut, voisi ehkä kuunnella. Tyyliltään musiikki kyllä menee, mutta mitään erityistä intoa siihen minulla ei toisaalta ole. Tämä voisi sinänsä olla hyvä mahdollisuus tutustua, mutta mieluummin tekisin sen kuuntelemalla Elvistä. Alkuperäinen parempi. Viikko pari sitten 45 minuutissa, kun bändistä kerrottiin ja näytettiin haastattelu, minusta jonkin jäsenen suusta sanottuna perustelunsa, että miksi heidän musiikkinsa iskee sekä nuoriin että vanhoihin, oli todella hyvä. Heidän ideahansa on siis hyvä, kun "vanhemmat tuntevat tyylin, nuoremmat tuntevat kappaleet". Siinä mielessä ei ole ihme, että menestyvät. Mutta ei se minua ainakaan vielä ole saanut raiteiltani (mutta pitäisiköhän ostaa levy äitille jouluksi...).
 
Ylös