The Corrs

Culgrodiel

Hobitti
Olen taas tykästynyt tähän kyseiseen irkkubändiin, jolla on mielestäni aivan uskomatonta musiikkia. Pidän todella irlantilaisesta musiikista ja The Corrs on ehdottomasti paras sellaisen musiikin tekijä. Andrea Corr omaa aivan mahtavan äänen ja koska viulu kuuluu lempisoittimiini, niin sekin tietysti lisää kiinnostustani bändiä kohtaan.

Mitäs mieltä te olette bändistä ja irlantilaisesta musiikista yleensä? Bändiltähän ilmestyi ihan äskeittäin uusi albumi, Borrowed Heaven, joka oli tavanmukaisesti loistava. Tyyli oli ehkä hieman muuttunut, mutta se ei haittaa lainkaan. Omistan kaikki The Corrsin levyt ja suosikkini taitaa olla toisiksi uusi, In Blue.

Toivottavasti tästä aiheesta ei ollut aiempaa keskustelua. Jos oli niin konnavahdit toimikoon sitten tapansa mukaan.. :D
 
Juu. Tykkään.
Omistan levyn, aika vanhan tosin, mutta on hyvää.
Tykkään laulajan äänestä ja muutenkin.
Mutten mikään älytön fani ole, kuitenkin kuuntelen sillointällöin.
:)
Kivaa.
 
Tulihan sitä kuunneltuu joskus yläasteen aikana.. Linkissä kotimatkalla, ku matka kesti sellasen vajaan tunnin ja sitä kuunnella aika tuntu kuluvan nopeesti. Omistan kaks levyy, mutta oon kadottanu molemmat.. Toinen on kai siskolla lainassa.. Pitänee ettii ne!
-wicked_angel
 
Katsotaas...
kolme levyä löytyy. Vanhin on Talk on Corners, jossa on muuten yhdet näteimmistä levynkansista ikuna. Ja Corssit kuulostavat vielä irkkumusalta. Sitten on In Blue, jossa on kanssa nättejä biisejä, mutta joka on selvästi puhtaampaa poppia. Ja sitten on se best of vai mikä lie josta löytyy myös Would You Be Happier. Sitä ei tosin varmaan Suomessa ole kauheasti radiossa hititetty? Se uusi Borrowed Heaven kuulostaa mielestäni paluulta vanhaan - popin seassa on enemmän niitä irkkusoittimia - minusta hyvä asia. Pitäisi siis ehkä tutustua levyynkin. Suhtaudun vaan jo Corrsien levyihin skeptisesti, kun niissä on kaikissa samoja biisejä kuin edellisissäkin. :D

Joo, Corrssit on niitä harvoja bändejä joita olisin valmis - suorastaan innokas- kuulemaan livenä. Ehdoton plussa on jäsenten oikea musikaalisuus joka on nykypopissa niin valitettavan harvinaista.
 
Tykkään tosi paljon The Corrsista. Omistan kylläkin vaan yhden levyn ja sekin on the best of. Parhaat kappaleet Corrsilta ovat varmasti Only When I Sleep ja Runaway. Runaway-niminen kappale muuten löytyy melkein joka bändiltä.. miksi ihmeessä?!
Onko kukaan kuullut Celticumista? Suomalainen irkkumusaa soittava yhtye, jonka olen kerran nähnyt livenä. Livenä todella kivaa musiikkia, mutta levyltä en oikein jaksanut kuunnella.
 
Jep. Mie tykkään kans corrsin sisaruksista. En kylläkään omista yhtään niitten levyä, mutta koneella on Breathless ja Rebel heart ja sitten mulla on Runaway Celtic Circle -levyllä. Ihania biisejä :grin: . Vois kyllä kävästä ostamassa vaikka se best of -levy.....
 
Olin ihan unohtanut että meillä on Käärmeessä Corrs-topikki. :hups:
Suosittelen mitä lämpimimmin bändin syksyllä ilmestynyttä Home-levyä, se hakkaa mielestäni kaikki aiemmat kirveellä suohon.
 
Ne harvat musahuoneen keskustelut joihin aikanaan osallistuin näyttävät jääneen wanhojen käärmeiden puolelle. Aloitanpa niistä siis yhden uudelleen, koska tiedän etten ole ainoa Konnun Corrseista pitävä hlö.

Bändillähän on varsin mielenkiintoinen ura takanaan (toivottavasti ei lopullisesti, ovat ilmeisesti jonkin sortin tauolla) ja musiikki on heilahdellut "irkkupoppi"-termin molempiin päihin, viimeksi enemmän kohti sitä "irkkua" loistavalla Home-levyllä vuosi sitten. Tätä ennen olin sitä mieltä että sisarusparven paras levyke oli Talk On Corners, mutta Home vie kyllä kirkkaasti voiton. Se kaikkein eniten Corrseissa ärsyttänyt piirre olikin poppipitoisempien biisien sanoitusten tekomakeus ja kepeys - homma toimii paljon uskottavammin heti kun sekä melodioissa että lyriikoissa on "aitoa" henkeä. (Apua, puhun menneessä aikamuodossa!)

No mutta mitäpäs muut ajattelevat aiheesta?
 
Pelastetaan nyt Ankka sitten :wink:
The Corrsia en erityisemmin fanita, mutta musiikista olen kyllä pitänyt hyvinkin paljon aina kuullessani. Erityisesti juuri irlantilaistunnelmat kiehtovat, vaikka valitettavasti en olekaan tuota Home levyä kuullutkaan. Eikä siltä taidettu juuri radiossakaan soittaa kappaleita. Pitänee yrittää tutustua. Ainoa Corrs-levy, joka hyllystäni löytyy, on Talk On Corners.

Puhtaasti perinteisiä irlantilaistunnelmia olen löytänyt Altanin levyltä. Popmusiikin puolelta irlantilaisvaikutteita löytyy kyllä useilta yhtyeiltä. The Poguesin räväkkä musiikki on erityisesti lähellä sydäntäni (bändistä on jo keskusteltu, jossakin täällä Käärmessä). Toinen ehdottomasti mainittava on The Waterboysin (keulakuvanaan Mike Scott) 1980-luvun lopun tuotanto, etenkin Room To Roam-levy.

Irlantilaiset tuntuvat muuten olemaan hakoja haikeiden balladien teossa, onhan maassa niille pitkät perinteet. Kaikilta edellä mainituilta niitä myös löytyy. Parhaimmillaanhan nuo balladit ovat sellaisia, että melkeinpä pillahdan itkuun.
 
Juuri vein siskon levyhyllystä tuon Talk on Cornersin. Ajattelin ettei sisko sitä kaipaile, kun luultavasti pitää sitä ihan liian poppina nykyiselle kansanmusa-imagolleen..
Itse pidän levystä kyllä. Enimmäkseen varmaankin nostalgia syistä, silloin pienenä tuo oli yksi ensimmäisiä cd-levyjä meillä. Toisaalta ei ainakaan mitään häiritsevän ärsyttävää tässä musiikissa, pitäisi varmaankin etsiä vaikka kirjastosta se uusin levykin kun kerran suositellaan.
 
Ylös