The Cure

Rosuto

Hobitti
En huomannut tästä keskustelua, joten päätin aloittaa.

Siispä, kertokaa mielipiteitänne tästä ihanasta yhtyeestä. Lempibiisejä, mitä vain... :)

Itse olen löytänyt yhtyeen aika äskettäin, kesän loppuessa. Siitä tuli heti ehdoton suosikkibändini. Laulaja Robert Smithin ääni on uskomaton, kappaleet ovat jotain mahtavaa. Sanoitukset ovat ihanan suloisia ja mielekkäitä. Lempibiisejäni ovat mm. The walk, Lovesong, Lullaby ja monet muut (en viitsi alkaa luetteloimaan enempää). :)

On muuten hienoa, että Cure on ollut niinkin kauan kasassa. Levyjäkin on enemmän kuin mitä on varaa ostaa... :D
 
yôsie sanoi:
Itse olen löytänyt yhtyeen aika äskettäin, kesän loppuessa.

Ja paljolti sinun ansiostasi myös minä olen kuunnellut viime viikkoina jonkin verran kyseistä yhtyettä.. :lol:

Niin, kyllähän Cure on hieno bändi. Henkilökohtaisesti en monestakaan "80-lukulaisesta" bändistä pidä, mutta Cure on kiva. Nykyään olen huomannut kerrottavan monen bändin ottaneen paljonkin vaikutteita Curelta, esim. !!! ja suomalainen The Rollstons. Itse en noiden bändien musiikissa sitä ole kuullut. Ehkä olen vain tyhmä. Taikka kuunnellut liian vähän Curea...

Ja onhan sellaiset biisit kuin Lovecats, Friday, I'm In Love ja The Lovesong upeita.
 
Hyvä bändi, sellaista mukavaa jota jaksaa kuunnella. Ja omistan vain yhden levyn ja se on gratest hits. Ja siinä onkin kaikki suosikkibiisit, Friday I'm in love, Boys don't cry, Forest..

Uusinta levyä en ole saanut käsiini, minkälainen tämä on?
 
Vaikka minulle jonkiinlainen kasarimusapakkomielle onkin kehittynyt, en ole kovin ihastunut Cureen. Onhan sitä muutama biisi tullut kuunneltua, mutta ei oikein iske... Ainakin ne, mitä olen kuullut (nimet ei oikein muistu mieleen) ovat olleet hieman liian laahavatempoisia ja masentunen oloisia. Surullinen voi olla myös tyylillä.
 
nessa sanoi:
Uusinta levyä en ole saanut käsiini, minkälainen tämä on?

Minullakaan ei kyseistä levyä ole, lähinnä siitä syystä, että se on saanut jokseenkiin huonohkoja arvosteluja, ja haluan ensin ostaa ne levyt, jotka ovat varmemmin hyviä (siis niitä vanhempia). :) Tiedä sitten millainen se oikeasti on.

Hmm, tarkoitatko, ettet ole löytänyt sitä mistään? Ainakin minä olen nähnyt jonkin verran "hyvin varustetuissa" levykaupoissa. :D Helsingissä olen nähnyt Free record shopissa, ja muissa vastaavissa. Jopa Anttilasta olen bongannut. :)
 
Fearless sanoi:
Surullinen voi olla myös tyylillä.
Mutta The Curehan on sitä juuri tyylikkäästi! :)

Hehkuttelin tuossa keväällä kyseistä yhtyettä tuolla toisessa topikissa, joten en jaksa ryhtyä toistamaan sanomisiani. Pistän vain sinne linkin. Kuinkas, onko kukaan jo kuullut sitä uusinta levyä? Itselläni vasta hankinnassa. Pakkohan se on saada.
 
Kun siitä uusimmasta levystä nyt on ollut puhetta, niin tässäpä minun mielipiteeni. Elikkäs, ostin kyseisen levyn eilen, ja se oli aivan mahtava. Siis todella. Aikaisemmin olin luullut, että heidän otteensa olisi jotenkin lipsunut, mutta ehei! Kappaleet kuten Going nowhere, Us or them ja monet muut olivat tuoda tipan linssiin. Se kuitenkin estyi sillä, että liikuin kaupungilla walkmanin kanssa. :roll: Robertin ääni on yhä ihanan poikamainen, mutta siinä on sellaista tiettyä varmuutta. Suosittelen (ainakin) Curesta pitäville.

Muuten, mikäs juttu se MtvIcon on? Kun nehän vissiin esittävät jonkun Cure aiheisen ohjelman 5.11. (tai joskus). Jos jollain on lisätietoja, kertokaahan. :)
 
Minä en löytänyt kappaleista mitään surullista! xD Suorastaan hilpeää musiikkia!

Hassun kuuloista sellaista, ei nyt ihan minulle tarkoitettua.
 
Minä en tunne Curelta hyvin kuin yhden biisin, mutta se onkin sitten sitäkin parempi - More Than This. Kuuluu kaikkien aikojen kärkisuosikkijoukkiooni. Sopii tälläisiin pimeisiin ja sateisiin syysiltoihin kuin katuvalon heijastuma märkään asfalttiin.
Pitäisi varmaan tutustua bändiin laajemminkin. :D
 
The Cure kuuluu suosikkeihin, levyhyllyssä tosin vain Faith- ja Disintegration -levyt...Bloodflowers on myös todella hyvä levy (nimimm. juontuu siitä), sen omistan vanhalla kunnon kasetilla:)
Musiikkityyli on hieman melankolinen, ehkäpä popahtavakin...Ei Curea osaa oikein mihinkään genreen sijoittaa, se on vain Cure.
 
The Cure tosiaan on ainakin minulla genresijoittelun tuolla puolen. Ei sitä voi mihinkään oikein laittaa, ja hyvä niin. Mitä Smeagol-Klonkku tuossa sanoi, pisti silmään jonkun verran. Tietenkin jokainen tulkitsee musiikin miten haluaa ja parhaiten näkee, mutta... Mitäköhän levyä/biisiä olet oikein kuunnellut? :shock: Minulle ei ainakaan tule äkkiseltään mieleen yhtäkään suorastaan hilpeää Curen biisiä.
 
"Friday I'm in love" on suhteellisen hilpeä, etenkin noin Cure-asteikolla. (Itse pidän ko.biisistä kovasti).

Cure on niitä bändejä, joiden levyjä aina "pitäisi ostaa", muttei mukamas koskaan ole rahaa. On minulla muutama, pitäisi hankkia lisää. Ehkä jonain päivänä... Bloodflowers on varsin hieno kokonaisuus!
 
Vaikka himoitsen moonia Curen biisejä itselleni, en missään nimessä aio imuttaa netistä, polttaa tms...En hyväksy ollenkaan, etenään kun kyseessä on joku niinkin legendaarinen kuin Cure...vähän rispektiä.
 
Ksu sanoi:
"Friday I'm in love" on suhteellisen hilpeä, etenkin noin Cure-asteikolla. (Itse pidän ko.biisistä kovasti).
Niin toki, Cure asteikolla. Tulihan tässä itselläkin mieleen, että vaikkapa Lovecats-biisissä on hauskaa svengiä. Lähinnä kaiketi sen lallatusosan takia. :roll:

Kyllähän Cure on niin mainio, että siihen pitäsi rahaa olla. ;) Cureahan saa kaupasta vieläpä suhteelisen halvalla! Ainakin meiltäpäin lähtee hintaan 11 e. Kauppoihin siitä. :D
 
yôsie sanoi:
Mitäköhän levyä/biisiä olet oikein kuunnellut? :shock: Minulle ei ainakaan tule äkkiseltään mieleen yhtäkään suorastaan hilpeää Curen biisiä.

Hmm, riippuu varmaan paljonkin siitä, että mitä musiikkia muuten kuuntelee. Esim. The Curen Greatest Hits -kokis on minusta parasta kesän fiilistelymusaa mitä löytyy ;)

-Ville
 
yôsie sanoi:
Muuten, mikäs juttu se MtvIcon on? Kun nehän vissiin esittävät jonkun Cure aiheisen ohjelman 5.11. (tai joskus). Jos jollain on lisätietoja, kertokaahan. :)

Elikkäst, MTV Icon: The Cure on MTVn "kunnianosoitus" the Curen uralle, mikä on mielestäni sinäänsä ihmeellistä, koska the Cure ei ole koskaan ollut mikään MTV-suosikki. Enivei, se tulee keskiyöllä 5.10 (elikkä siis ilmeisesti 4-5.10 välisenä yönä..) ja siinä liuta bändejä, joita the Curen musiikki on kuuleman mukaan innoittanut soittavat covereita. Itselläni on talo täynnä muistilappuja. Siis tokihan siinä esiintyy myös itse pääpiru. Koko homman juontaa Marilyn Manson (kaikkien suureksi suruksi). Esiintyviä bändejä on mm. AFI (mahtava, mahtava bändi, katsokaa ihmeessä, esittää allekirjoittaneen lempparin, "Just like Heaven"), Blink 182 (mitä helvettiä?!) yms. Tämä show on nauhotettu Lontoossa muistaakseni 17 syyskuuta ja se esitetään telkussa vaan Euroopassa, ainakin näin aluksi. Kerrankin näin päin. Eiköhän tuossa ole riittävästi infoa. Aika kannattaa tarkistaa lähempänä ajankohtaa (esim. Iltasanomista tai Iltalehdestä), en mene ihan vannomaan.

No juu, asiaan. Olen ollut the Cure-fani siitä lähtien kun vuonna kukka ja kivi näin Lullabyn musiikkivideon (myönnetään, MTV:llä). Olin aikas pieni, mutta jokin siinä videossa kiehtoi ihan mielettömästi. Lullaby on vieläkin yksi ehdottomista the Cure-lemppareistani. Robert Smithin ääni on erikoisen omaperäinen ja todella kaunis. The Curen musiikista tulee mieleen lasten sadut ja ensimmäiset ihastukset. Ja aina, ilmaistessani kiintymystäni bändiin, kuulostan ihan dorkalta. Mutta onko tuolla nyt niin väliä. Lempilevyjäni on Disintegration ja Bloodflowers. Bloodflowersin "Breathe" on muuten tuleva häätanssini. Ei sillä että olisin menossa naimisiin.
 
Smeagol-klonkku: Tarkoititko (kun et löytänyt biiseistä mitään surullista), että et itse pettynyt tai ollut suruissasi mistään, vai etteivät biisit todella olisi melankolisia, alakuloisia tai jopa surullisia? Sinun on jälkimmäisessä tapauksessa täytynyt kuulla todellakin vain niitä hilpeimpiä rallatuksia, joita levyiltä ikävä kyllä löytyy. Mutta kokeilepa sellaisia biisejä kuin Apart, Homesick tai Trust, ja jos eivät nekään vaikuta lohduttomilta ja surullisilta, niin jo on kumma.

Ja määrittele surullinen. ;)
 
Ensimmäisen kerran kun kuuntelin The Curea, se kuulosti niin erikoiselta ettei siitä oikeastaan voinut olla pitämättä. Musiikki oli aika erilaista kuin mihin tavallisesti olin tottunut. Surullisehkoa ja jotenkin kumman hiljaista ja kaikuvaa, ja se Robert Smithin ääni, hieno hieno. Nykyään The Cure kuulostaa vielä paremmalta kuin silloin ennen, johtuen varmaankin siitä, että olen tottunut siihen enemmän kun olen sen verran paljon kuunnellut. Mutta siitä olen edelleen samaa mieltä kuin ennen, että aika erikoista musiikkia. Mutta erittäin hyvää sellaista.

Yhden ainoan suosikkikappaleen valitseminen olisi aika vaikeaa niin monen hyvän joukosta. Jos nyt jonkin silti yrittäisi valita, niin... Valitsisin silti muutaman. Maybe Someday, Before Three, (I Don't Know What's Going) On, Pictures of You, Inbetween Days, Taking Off, The End of The World, Friday I'm In Love... Oikeastaan niitä on ihan liikaa hyviä siihen, että voisi valita.
 
Sillanrakentaja sanoi:
Smeagol-klonkku: Tarkoititko (kun et löytänyt biiseistä mitään surullista), että et itse pettynyt tai ollut suruissasi mistään, vai etteivät biisit todella olisi melankolisia, alakuloisia tai jopa surullisia? Sinun on jälkimmäisessä tapauksessa täytynyt kuulla todellakin vain niitä hilpeimpiä rallatuksia, joita levyiltä ikävä kyllä löytyy. Mutta kokeilepa sellaisia biisejä kuin Apart, Homesick tai Trust, ja jos eivät nekään vaikuta lohduttomilta ja surullisilta, niin jo on kumma.

Ja määrittele surullinen. ;)

Tarkoitan nimenomaan sitä että en löytänyt siitä mitään alakuloista. Voihan olla että olen sitten kuullut vain ne rallatirallatukset, mutta kuuntelin sellaiset 6 kipaletta, ja ne olivat vain jotenkin hilpeän koomisia.
Koomisia sen takia, kun odotin jotain synkkää. :D
 
Ylös