The Miitti 2009: Pändi kaipaa uusia innokkaita!

Pändiin ei liene nyt kuulu ketään, ex-jäsenet minun ymmärtääkseni epäaktivoituneet.

Minusta on hirveän kiva laulaa, tulisin tosi mielelläni tähän mukaan, jos minut huolitaan. En ole ikinä opiskellut laulamista, pianoa soitin lähempänä syntymääni kuin viittätoista (=alle 7-vuotta vanhana, en muista mitään), eli en ole mikään ammattilainen, mutta tykkään siitä. Jos huolitte, olen vapaaehtoinen.

Muoks. Ainiin. Nokkahuilua tuli rinkutettua ala-asteella sen verran, että siitäkin on alkeiden taidot olemassa, jos joku löytää hyvät ohjeet, niin olen halukas oppimaan sen soittamista!
 
Pändiin ovat aikojen saatossa kuuluneet vähän yksi jos toinenkin kontulainen, mutta heistä käytännössä kaikki ovat melkoisessa määrin epäaktivoituneet. Nuotit saa todennäköisesti Telepiltä jos niitä kaipailee.
Fiksuinta olisi koota kokonaan uusi porukka, toivottavasti näemme esityksen jo ensi kesän The Miitissä. :)
 
Minä olen laulutaidolla varustettu (jopa pari tutkintoa suorittanut, vaikka sitä voi olla vaikea kuunnellessa uskoa ;)) ja osaan lisäksi luritella poikkihuilua, nokkahuilua ja auttavasti myös tinapilliä.

Porukan vetäjäksi minusta ei ole, mutta jos joku on halukas vetovastuun ottamaan hartioilleen, tulen mielelläni mukaan musiikkia tekemään. Ja tottakai ensi kesän miittiin sitä esittämään =)
 
Tinapilli ja piano täällä, vaikka en mestari ole kummassakaan - sen sijaan sanoittamiseen ja sovittamiseen voisin osallistua, ja lisäksi laulaa myöskin, mutta mieluummin taustalla - ääneni on vähän turhan käheä ja matala.
 
Viulisti ilmoittautuu mukaan. o/

Soitan auttavasti myös kitaraa ja perusbassottelut onnistuu ja pianolla soinnuttaminen. Laulamaankin kykenen, olen isoääninen mutta paikoin alavireinen - silloin saa tökätä kylkeen että hyss Minya älä innostu liikaa. :)

Voisin melkein, uskaltaisinkohan, olla vapaaehtoinen Taiteellinen Johtaja, toisin sanoen organisoija ja nakittaja. En halua sävellysvastuuta enkä sanoitusvastuuta, mutta voin jakaa sitä muille sellaista taitaville ja koittaa pitää lankoja koossa ja porukkaa kasassa. Jos tällaisen roolin arvon musikantit tällaiselle siiviläpäälle uskovat?

Joka tapauksessa, tehdään lista innokkaista musisoijista niin on helpompi pysyä kärryillä, kuka osaa ja on innokas tekemään mitäkin:

Deepdelver - kitara, laulu, sävellys
Henane - taustalle laulamaan tai jotain, sanoittamaan!
Jasdril - laulu (ja nokkahuilu mahdollisesti)
Isilmírë - laulu, poikkihuilu, nokkauhuilu, tinapilli
Vehka - piano, tinapilli, sanoitus ja sovitus, laulu
Minyaleiel - viulu, soinnutus kitara ja piano, basso

Aikaisempina vuosina keskustelussa innokkuutensa ilmaisseita, nykyäänkin aktiivisia, ovat ainakin Hellas, Poppy, Sillanrakentaja ja Päivis. Heitä siis innostamaan mukaan yksäreillä / irkissä / kasvokkain tai miten nyt kukin mieluiten kommunikoikaan. Laittakaa sanaa eteenpäin myös muille innokkaille jotka eivät foorumilta tätä topikkiä löydä. Kaikki kynnelle kykenevät ovat tervetulleita antamaan oman osansa soppaan.

Millaisia ajatuksia muilla on ohjelmistosta? Mitä haluttaisiin soittaa? Minusta ainakin olisi mukava nostalgisoida ja lämmitää uudelleen ainakin osa vanhan kontupändin biiseistä, mutta myös uusi materiaali olisi piristävää ja enemmän omaa.

Voidaankin pitää huomenna Vesilahti-miitissä alustava kontubändin pohdintatuokio. :p
 
Minyaleiel sanoi:
Deepdelver - kitara (ainakin, muuta?)

Omassa bändissäni laulan ja soitan kitaraa. Eli voin joko laulaa, tai soittaa, tai laulaa ja soittaa.

Mutta kuitenkin, tosi hyvä että tämä projekti lähti nyt jollain tapaa käyntiin. Hyvä Minya. :p Minusta olisi myös mielenkiintoista säveltää jotain omaa.

Onko ketään muuten ottamassa Vesilahteen minkäänlaisia soittimia mukaan?
 
Osaan soittaa marakasseja, triangelia, semmoisia puukapuloita ja Guitar Heron kitaraa. (Ja ei, Deepdelver, en osaa soittaa huuliharppua tarpeeksi hyvin soittaakseni pändissä, joten sinun on ihan turha koko ajan huomautella minulle kuvittelemistasi taidoistani. [22] (Tosin jos ehtisi harjoittelemaan, niin oppisihan silläkin päästelemään ääniä.)) Voin myöskin olla virallinen fanikerholainen.
Olen aina halunnut kuulla Konnun pändiä, tulisipa The Miitti pian. :D
 
Siis voin ihan laulaakin, myös taustalla kuten muuallakin :)

Osaan myös hieman soittaa kitaraa ja jotain muuta pientäkin on tullut sählättyä, mutta ihan miten vain :)

Minya sanoi:
Henane - taustalle laulamaan tai jotain, sanoittamaan!
Vai sanoittamaan :grin: Mikäpä siinä, jos minusta on siihen hommaan. Ei mitään problemaa.
 
Minyaleiel sanoi:
Minusta ainakin olisi mukava nostalgisoida ja lämmitää uudelleen ainakin osa vanhan kontupändin biiseistä

Niin minustakin, ainakin ylistyslaulu Elberethille ja Parannuksen tarha. Ja mikä ettei myös joitain Ryhmäteatterilta lainattuja lauluja. Mutta tottahan omat musiikkikipaleet olisivat kaikkein nasevin juttu.
 
Miua jäi harmittamaan ettei Kääpiöiden luominen koskaan päätynyt nauhoitukseen (muistaakseni tekniikassa oli jotain ongelmia) tai ainakaan en ole siihen törmännyt missään.
Mahtavaa että jaksatte aloittaa (tai ainakin harkita aloittamista) taas :)
 
Vitsit, vähänkö mäkin haluisin mukaan, mutta kitaran soitosta on niin pitkä aika, että en uskalla lupautua sitä soittamaan. Helpommat soittimet menee niinkuin tamburiini ja sellaiset. Osaan ehkä jopa laulaakkin jonkin verran.
 
Minäkin tulisin mielelläni mukaan! Viulua soitan ensisijaisesti, pianokin sujuu kohtalaisesti ja kotoa löytyy mm. kitara, mandoliini ja haitari, joista soittotaidot ovat kyllä kovin vähäiset. Uusia soittimiakin voisin opetella hallitsemaan :b Niin pitkään kuin joku muu tekee aloitteet, olen innolla auttamassa kykyjeni mukaan ;)
 
Katselin äsken tuota listaa sillä silmällä, että laulajajoukko riittäisi johonkin moniääniseen, a cappella esitettävään kipaleeseenkin. Jos siis joku sellaisen osaa kyhätä ja jos joku muukin kuin minä on sellaista innostunut laulamaan.
 
Isilmírën ehdotus a cappela esityksestä kiinnostaa kovasti. Mielestäni hieno idea. Minulla ei kylläkään minkäänlaista kokemusta tai muuta ideaa "säveltää" tuollaista, halusin vain ilmoittautua vapaaehtoiseksi humisijaksi.
 
Örkkimarssi! Sitä on toivottu ja sen me vedämme! :grin: Ai ei vai..? No höh ;)

Juu, Isilmírën ehdotus kuulostaa tämänkin korviin erittäin mainiolta idealta. Voisi tietenkin kokeilla. Itsellänikään ei ole mitään kokemusta muuta kuin pienesti koulun kuoron ajoilta.. en siis osaa mitään suoraan sanottuna. Eli toimii, jos joku osaa ohjeistaa ;)
 
Isilmírë sanoi:
Katselin äsken tuota listaa sillä silmällä, että laulajajoukko riittäisi johonkin moniääniseen, a cappella esitettävään kipaleeseenkin. Jos siis joku sellaisen osaa kyhätä ja jos joku muukin kuin minä on sellaista innostunut laulamaan.
Kovasti kiinnostaisi, mutta tuskin The Miittiin tulen, muutoinkuin Vuosikokoukseen. Moniääniset esitykset ovat aina innostaneet. :)
 
Ui jee, Konnun Pändi! Teil on pätevä kitaristi, kun sitä tuli viime Miitissä kuunneltua, pitäkää siitä hyvää huolta.

Toivebiiseinä Örkkimarssi, Melkor on kiva (tartteiskohan ottaa yhteys Noitikseen..?), Boromir-biisi, Sänkimies sekä Kuu-ukko/kissa-biisi. Vaikken kaikkia oikeita nimiä muista, niin etteköhän te nämä tiedä.

Toivoopi Konnun Pändi-fani jo vuodesta 2002 \o
 
Ylös