The Miitti 2010: offtopik/muistelot

Mitä tulee saunarakennuksessa nukkumiseen, ymmärrän Jaamarin, ja varmasti muidenkin järjestäjien, kannan siitä, että varsinkaan he eivät halua miittiin(sä) yhtään onnettomuutta tai vahinkoa. Kuitenkin aikuisia tai melkein aikuisia ihmisiä tässä ollaan. Olen ollut lastenleireillä, jossa lapset nukkuvat teltoissaan saaren toisessa päässä ja järjestävät toisessa ilman, että kukaan edes kuvitteli tästä syntyvän mitään ongelmaa. Kokisin, että toisiin ihmisiin pitää vain luottaa niin kauan kuin todistetaan, että ei olisi kannattanut. Säännöt veteen menemisestä ja tulenkäytöstä esimerkiksi olivat kuitenkin ihan asialliset ja selvät, enkä osaa nähdä, että pelkästä toisessa rakennuksessa majoittumisesta sinänsä seuraisi mitään kammottavaa. Ette te järjestäjät kuitenkaan pysty vahtimaan ihmisiä, enkä koe, että se hommiinne kuuluisikaan.

Jäi vielä sanomatta, että tosiaan paikka oli ehkä kuitenkin kooltaan hieman iso tarpeisiin nähden. Sinne olisi mahtunut helposti puolet (eli 50 %) enemmän ihmisiä. Silloin se olisi ollut kooltaan täydellisen sopiva. Jos trendi näyttää siltä, että The Miittiin pääsee noin 40 ihmistä, kokisin järkeväksi, että paikka on sopiva 40:lle eikä tätä isommalle määrälle. Jos tapahtuukin joku uusi yleisöryntäys, en kokisi sitä ihan kamalana erheenä järjestäjien puolelta, että joku ei sitten tilojen koon takia mahdu mukaan. Olen ollut kuulevinani aktiivien puheesta, että The Miitin kohdalla tällaista tilannetta on haluttu välttää, mutta oma kantani on, että parempi se, että joku (hidas) ei mahdu mukaan kuin että vuokrataan tilat ylimääräiselle 20 hengelle.

Toisekseen piti kehua sitä, että yhdistys osallistui tämän miitin kustannuksiin. Koen, että juuri tällaista varten yhdistys on ehdottoman hyvä juttu. Jatkoa ajatellen omasta mielestäni olisi täysin luontevaa, että yhdistys kompensoisi hinnan vain jäseniltään. Se toisi varmasti lisää jäseniä yhdistykseen (jonka jäsenmaksu on äärettömän halpa) ja toisaalta osoittaisi selvemmin sen, miksi yhdistyksen tukeminen on tärkeää ja miksi sen jatkuvuuden turvaamiseen kannattaa ihan jokaisen osallistua.
 
Ehkä sitten huolehdin liikaa, mutta no... Se on ollutta ja mennyttä ja ihan ilman ongelmia.

Mitä miittipaikan kokoon tulee niin tietysti paras tilanne on se jossa paikan koko vastaa osallistujamäärää. Silloin ei makseta turhasta tilasta. Valitettavasti vain meidän tarpeitamme vastaavaa ja kesälläkin saatavilla olevaa miittipaikkaa on ollut hankala löytää. Vahojärvessä oli plussia ja miinuksia kuten monessa muussakin paikassa. Edelleen jos joku tietää hyvän paikan niin asiasta kannattaa vinkata meille.
 
Kiitokset järjestäjille ja miittaajille mukavasta miitistä. Itselläni ei ole aikaisemmista miiteistä kokemuspohjaa, mutta ainakin tämän kokemuksen perusteella saatan eksyä paikalle tulevaisuudessakin. :)

Silti täytynee hieman kritisoida samoja asioita, joista useat edellä kirjoittaneet ovat jo ehtineet mielipiteensä ilmaista... Eli, saunojen ajankohta. Itselläni oli kahtena iltana vakaa aikomus kokeilla puusaunan löylyjä, mutta väliin jäi molempina kertoina yltiömyöhäisen ajankohdan vuoksi. Lauantaina yhteissauna alkoi kuuleman mukaan noin kello yhden maissa... En ole muutenkaan hyvä nukkumaan missä vaan enkä selviä muutaman tunnin yöunilla etenkään useampaa vuorokautta peräkkäin, useista yrityksistäni huolimatta. :p Joten ehdotus saunojen ja letunpaiston samanaikaisuudesta saa ainakin tältä suunnalta vankkaa kannatusta.

Omalla kohdallani osallistuminen toimintaan jäi hieman vaisuksi osin juuri unenpuutteen aiheuttaman väsymyksen vuoksi, mutta osin myös porukan hajaantumisen vuoksi. Tilat olivat kyllä tarkoitukseen sopivat, mutta - kuten joku edellä totesikin - noin suuri neliömäärä suhteessa ihmisten määrään aiheuttaa juuri tuon tilanteen, missä yksi jos toinekin saattaa ajoittain kokea olonsa hieman eksyneeksi. Etenkin, jos kuuluu siihen lajiin, joka ei ehkä heti ensimmäisenä hyökkää tutustumaan kaikkiin uusiin vastaantulijoihin, vaan katselee hieman sivummalla aikansa ja ottaa sitten kontaktia kun on saanut tarpeeksi kerättyä rohkeutta.;)

Kuitenkin päällimmäisenä mieleen jäivät mukavat letunpaisto- ja grillaus- ym. hetket sekä yleinen positiivinen ilmapiiri. Mielenkiintoni miittailua kohtaan heräsi ja kuten sanottu, tämä ensimmäinen kerta tuskin tulee jäämään kohdallani viimeiseksi.

Niin, ja vielä erityiskiitokset GD:lle miittiin houkuttelusta, sekä Minyalle ja Penelle kyydityksestä molempiin suuntiin. :)
 
Minullekkin The Miitti oli ensimmäinen kosketus kontulaisiin netin ulkopuolella. Olin kuullut täällä puhuttavan kontulaisten olevan yleensä mukavia ja järkeviä ihmisiä, enkä joutunut pettymään. Kiitos siitä.

Tutustuin moneen ja pelasin myös sellaisten kanssa, joiden nimistä minulla ei ole tietoa, mutta tärkeintä on, että he jäivät ihmisinä mieleen. Ja varmaa on, ettei Käärme enää miitin jälkeen ole entisensä. Vaikka en erityisen sosiaalinen olekaan, olen tyytyväinen, etten houkutellut ketään kaveria mukaan, sillä näin oli pakko hakeutua muiden seuraan.

Tilat olivat hyvät ja ja toimivat. Yöpyminen oli hienosti järjestetty, ainakin verrattuna leireihin, joissa nukutaan kymmenen hengen huoneissa. Vaikka ei minulla niissäkään ole ollut nukkuma vaikeuksia. Ruokailu oli järjestetty niin hyvin, että omia eväitä ei kulutnut hirvittävästi. Matkaa Parkanoon kertyi kyllä paljon, vaan kyllä se junalla mukavasti taittui. (Paitsi Asta oli huonoa matkaseuraa.)

Kuitenkin miitti oli niin mukava, että joudutte näkemään minut miiteissä tulevaisuudessakin.
 
Olórini sanoi:
Kuitenkin miitti oli niin mukava, että joudutte näkemään minut miiteissä tulevaisuudessakin.

Tervetuloa vesilahteen - vois sit ottaa shakin taas messii :)
 
Oho, enpä ole muistanut kirjoittaa tänne mitään!

Joo eli kiitos oikein kivasta miitistä, oli kiva nähdä kaikkia vanhoja sekä uusia tuttavuuksia. Oikein kivasti viihdyin, vaikka perjantai ja osa lauantaista menikin vatsanvääntöä kestäessä. Kaikkea kivaa tekemistä oli koko ajalle, vaikka myönnänkin, että pelasin wiitä ihan liikaa. Siihen on vaan niin helppo mennä ja ei välttämättä tarvitse sanoa mitään, keskittyy vain ajamiseen/muuhun pelaamiseen (vaikka minusta kyllä taitaa lähteä ihan kiitettävästi ääntä aina välillä..) Ensi miitissä minä yritän voittaa itseni ja mennä mukaan mahdollisimman moneen lautapeliin, minulla kun usein on vähän se ongelma, etten kehtaa kysyä mukaan pääsyä vaan odotan, että minua kysytään.. No ensi miiteissä aktivoidun lautapelien ja muidenkin osalta. :)

Tilat olivat vähän liian isot kyllä, mutta eipä tuo niin kamalan paha ongelma ollut. Ja tietty se oma rauha oli ihan kivaa jos halusi vaikka ottaa päikkärit tai jotain muuta. Keittiö oli tosi kivassa paikassa ja päärakennuksen suihkut olivat imho paremmat kuin Petäjänrannassa. Ainut iso miinus tiloista oli lähinnä saunan ja uimarannan etäisyys, mutta eipä sille juuri voi mitään.

Yhdistyksen kokous on kyllä aina niin pop, koska siellä on a) kivaa ja b) se ei ole läheskään niin kuivakka tilaisuus kuin esim. nuorisovaltuuston kokoukset. Uuden hallituksen kokoonpano on mainio ja eiköhän se selviä tehtävistään kuten aina ennekin. =)

Mitäs muuta? Erityiskiitos huonetovereille juttuseurasta, oli kivaa! Järkkäreille kiitokset koko miitistä, osaatte kyllä hommanne hyvin. Kuvia taisi tulla ihan kiitettävästi ainakin mitä Jasdrilin ja Steelin kameroita seurailin.. Ehkä minä saan vihdoinkin vaihdettua sen Facebookin profiilikuvan, joka on tällä hetkellä eräs viime The Miitissä otettu. ;)
 
Ihan hävettää, kun edistyn vasta nyt kirjoittamaan tänne. Kuulostaa selittelyltä, mutten lukuisten teatteriharjoitusten takia ole pahemmin koneelle ehtinyt istahtaa eikä meidän netti ole toiminut ainakaan kuukauteen (ja ehkä myös pikkasen pääsi unohtumaan...)

En viitsi kirjoittaa pitkästi uudestaan samoja asioita, mitä kaikki muut on jo sanoneet. Kaikin puolin miitti oli loistava, harmitti vaan se, että tulin itse kipeäksi. Vaan eipä se kovasti menoa haitannut, junamatka myöhästelyineen ja tavaroiden kantamisineen ei vain tehnyt kovin hyvää...

No kuitenkin isot kiitokset kaikille, oli ihana nähdä samat vanhat naamat ja tutstua uusiin kontulaisiin. Ja erityisesti kiitän Karhu/bedobear-huoneen porukkaa, en ole varmaan vuoteen nauranut niin paljon kun nyt miitissä nauroin. Vieläkin naurattaa. Varokaa mummoa, se tulee.

Ai niin, vielä se, että kiitos kaikille minua luontopolussa avustaneille. En olisi ikinä tullut neljänneksi, tai ylipäätänsä sijottunut, ilman apua. (vaikka kysymykset olikin hyviä ja enemmällä lukemisella olisi muistanut enemmän [22] )

Kiitos kiitos kiitos, olette ihania kaikki <3
 
Ja nyt viimein myös parhaat ja valikoidut kuvalliset materiaalit (338 kpl) Konnun Gallerian puolella :) Selailu onnistunee mukavimmin suoraan hyppäämällä The Miitti 2010 -tagiin:
http://kuvat.kontu.info/index.php?x=browse&tag=The_Miitti_2010&pagenum=1
 
Loistava lähikuva kieltä näyttävästä Haltista! Minä äänestän, että se painatetaan seuraavaan Kontu-paitaan.

Paikka näyttää ainakin kuvissa tosi kivalle. Oikea pieni tornikin! Vitsi että harmittaa, kun en päässyt mukaan. Ensi kesänä pitää tsempata kahta kauheammin, että saan itseni järkättyä vapaalle jalalle Miitin ajaksi.
 
Oi, kuva niistä jäkälistä siellä lättypaistopaikalla. :)

Näitä kuvia on sikälikin aina kiva selailla, että voi bongata juttuja joista ei miitin aikana tiennyt mitään kun oli itse tekemässä jotain muuta samaan aikaan.
 
Ylös