The Miitti 2010: Tuunaa oma Kontu-paitasi

Jasdril

Kontulainen
Vastuuhenkilö
Tänä vuonna The Miitin ohjelmistoon saadaan jälleen kankaanpainantaa, jota taisi pari vuotta takaperin ollakin.

Eräänlaisena teemana tällä kertaa olisi vanhojen Konnun myyntipaitojen tuunaus. Paikalle tuodaan valkoista kangasväriä sekä vanhoja Konnun paitoja. Paidoista voi valita itselleen mieluisen, tuunata joko itse maalaamalla tai valmiilla sabluunoilla, joita ajattelin paikalle tuoda.
Tuunattu paita muuttuu tuunaajansa omaisuudeksi hintaan, jonka tarkka arvo selvinnee pian - joka tapauksessa halvemmalla, kuin millä paitoja on aiemmin myyty.

Paitapajaa varsinaisesti vetää allekirjoittanut, ja parhaani mukaan yritän auttaa ja opastaa, mikäli painaminen on epävarmaa. Tuon paikalle kaikki tarvittavat tarvikkeet - värit, sanomalehteä suojaksi, siveltimen/siveltimiä, riippuu miten löydän tarkoitukseen sopivia [ja raaskin niitä tarkoitukseen lainata :D ], sekä voipaperia ja silitysraudan, jotta väri saadaan pysymään paidassa. Kaapin pohjalta löytyy myös muutama pieni vajaa pullo sinistä, punaista ja keltaista väriä, voin ottaa nämäkin mukaan jos joku haluaa hieman sävyttää värejään.

Suurin kysymys nyt olisi, kuinka paljon hommaan olisi kiinnostuneita (jotta osataan arvioida tarvittavan värin määrää edes suunnilleen) ja ennen kaikkea minkälaisia sabluunoita olisi toiveissa? Sabluunoiden tekeminen on hieman aikaavievää näpertämistä, joten ilmoittakaa sabluunatoiveenne ajoissa ja yrittäkää pysyä selkeissä kuvioissa [tai tehkää sabluunanne itse ;) ].

Kysykää myös rohkeasti mikäli jokin jäi vielä epäselväksi!
 
Tarkennetaan tähän nyt sen verran vielä, että suurin osa käytettäväksi tulevista paidoista on niitä vanhimpia yhdistyksen paitoja joissa on logo keskellä edessä eikä mitään selässä - tilaa oman idean totetuttamiseen on siis runsaasti. Lisäksi jäljellä varastossa on muutama kappale tummaa pientä paitaa tekstillä "Jossain uumenissa Keski-maan..." ja muistakseni myös yksi tai kaksi isoa "Arvoituksia verkossa" - näitäkin voi toki ostaa halutessaan tuunattavakseen. Myös STS+VyK-yhteispaitoja on tulossa myyntiin se mitä niitä on jäljellä, mutta uusia paitoja ei ole täksi kesäksi teetetty.
 
Höps höps hobitit ja muut rakkaat miittiläiset! Nyt alkaisi olla hyvä aika huudella julkisesti sabluunatoiveistaan ja ilmoittaa kiinnostuksensa paitapajaa kohtaan, sillä alan pikkuhiljaa hankkia tarvikkeita ja väkertää sabluunoita. Vain kaksi on tämänhetkisten kyselytulosten mukaan tuunaamassa itselleen kontupaitoja, mutta jos miitissä hommasta innostuukin kymmenen lisää, tulee kangasvärien tarve muuttumaan radikaalisti.
 
Tuunaus toiveita.

Minä olisin mielelläni tuunaamassa paitaa itselleni. Olen aikoinaan tehnyt samanlaista tuunausta ja se kyllä oli sen verran hauskaa, että voin tuunata itselleni paidan. Sabluuna toiveita ei ole kummemmin, mutta jos jaksat väkertää lohikäärme aiheisia sabluunoita niin niille olisi käyttöä. Värien suhteen ei ole mitään kummempia ideoita.
 
Oi oi, paitojen tuunaaminen on kivaa! Sabluunatoiveita ei minulla erikoisemmin ole, koska olen aina ollut enemmän piirtäjämaalaajaihminen. Väreinä nyt ainakin toimisi musta, mutta periaatteessa jotkut kirkkaat väritkin, kuten keltainen, oranssi ja vihreä ovat aika hauskoja. Paitoja on kiva tuunata myös ompelemalla niihin kaikkea ekstraa, kirjomalla ja tuunailemalla mallia. Leiriolosuhteissa tosin ihan väreillä leikkiminen lienee järkevin vaihtoehto. Mutta joo, kun paitoja tuunaillaan, on Suovi messissä.
 
Olisin kiinnostunut, mutta ohjelmaan paidat on merkitty samaan aikaan kun mie olisin vetämässä tanssienopetusta niin voi olla etten kerkeä :/ Mie kans mieluummin yleensä piirrän/maalaan asioita itse kuin painan sapluunoilla. (Ja joo viimeks ku maalasin paitaan kuvia niin hain ulkoa oksanpätkän jonka terotin joten miun takia ei tartte pensseleitä tms raahata.)
 
Tarkoituksena on, että paitojen tuunausta (ja tanssimistakin jos Satekai jaksaa vetää) olisi viikonloppuna useaan otteeseen aina kun porukkaa kiinnostaa ja muu ohjelma antaa sille aikaa. Koitamme katsoa materiaaleille sellaisen nurkan ettei niitä tarvitse kerätä pois. Eli vaikka ohjelmamme muuten onkin aika sidottu (esim. ruokailut täytyy olla tiettyyn ennaltasovittuun aikaan), voi näitä vapaamuotoisempia ohjelmanumeroita harrastaa kun sille päälle sattuu. :) (Tanssit ja paidat nyt vaan piti kirjata ohjelmaan johonkin kohtaan...)
 
Ylös