The Miitti 2012 28.6.-1.7. ohjelma&suunnittelu

Miittipaikan läheisyydestä (n. 15km) löytyy Salpalinja-museo . Itse olen ainakin kiinnostunut käymään tutustumassa tähän suomalaiseen puolustustaktiikan taidonnäytteeseen. :D

Jos muita innokkaita löytyy, voisimme järjestää pienen retken museoon pe tai la.
 
Kuulostaa hyvältä. Ei ehkä itse näyttely multimedioineen niinkään, mutta ulkomuseo sitäkin enemmän. Kunhan ei ihan kaatamalla sada...
 
Onkohan tänä vuonna larpia tulossa? Itse olisin heti mukana pelaamassa jos joku vaan järkkää. Ehkä jonkinlaisen panoksen voisin järjestämiseenkin antaa, mutta en uskalla sitoa itseäni täysin suunnittelun aikatauluihin.
Konnun larpithan ovat olleet hyvin aloittelijaystävällisiä ja harrastelijamaisia. Ensikertailaisille mahtava tilaisuus kokeilla muutaman tunnin peliä ilman hirmuisen suuria ja spektaakkelimaisia pukuja tai lavastuksia. Ihan vaan joku kohta miittipaikalta, muutama tunti aikaa ja pieni matka johonkin toiseen todellisuuteen. Hyvin piristäviä kokemuksia. Suosittelen. Siis jos vaan joku saadaan järkkäämään.
 
Jos origamisteja löytyy, ajattelin pitää tällä kertaa eläimellisen linjan ja taitteluttaa kurjen, perhosen, possun, kissan ja norsun. Miltä kuulostaa?
 
Perjantaina kello 19 pidetään infotilaisuus, johon osallistuminen on pakollista. Se kuulostaa hyvältä ajankohdalta järjestää myös smial Juhlapuun kokous miitissä. Kukaan ei puhu päälle, koska infotilaisuus on osa kokousta, jonka on kestettävä ainakin puoli tuntia, mikäli siitä aiotaan saada pisteitä. Tapahtumavastaavaa pyydetään siis puhumaan mahdollisimman h i t a a s t i, tai odotettavissa voi olla välihuutoja tyyliin "Ei niin nopeasti! Kerro juurta jaksaen, miksi katolle ei saa kiivetä tai kuumaa vettä kaataa päähän!" Smial Juhlapuuhun muuten kannattaa liittyä hyvissä ajoin ennen miittiä. Liittyminen onnistuu täällä ja liittymisehtoja on lievennetty siten, että enää ei tuijoteta mennyttä aktiivisuutta vaan tulevaa.
 
Niin ja tuo aloitusviestin ohjelmahan ei ole lopullinen (tiwtääkseni?) vaan esimerkki vuoden takaisesta ohjelmasta.
 
Pidettiin tuossa nyt jonkinlaista järkkäkokousta, ja tultiin vähän siihen tulokseen, että Salpalinja-museonretkiä, tanssinopetteluja ja muita kivoja pajoja ehtinee suunnitella yhdessä perjantain infossa. Tansseille vähän kaavailtiin lauantaita johonkin 16-19 väliin.

Mutta olisi hirvittävän kiva jos näitä ohjelmia järjestävät tahot ilmoittelisivat jo ennen miittiä, minkälaiset on valmiudet ja onko mahdollista pajaa pitää, mikäli semmoista miittiläiset haluavat :) Kiitos.
 
Jos hautajaiset eivät osu juuri miitin kohdalle ja jos murheellisella äidilläni riittää ymmärrystä sille, että haluaisin hengähdystauon normaalista elämästä, origamipaja toteutuu haluttaessa. Tuon materiaalit mukanani. Aikaa suunnittelemaani viiden elukan taitteluun menee varmaan puolesta tunnista tuntiin.
 
Minä voin vetää lankakuviopajan. Ostan villalankakerän, josta voi lunastaa metrisen pätkän palaneella puupennillä. Tässä pajassa opettaja oppii oppilailtaan siinä missä toisinpäinkin.
 
Padga, voin tuoda villalankaa miittiin niin ei tarvitse erikseen ostaa. Lankalaatikko pursuaa ylitse ja olisin hyvin kiitollinen, jos pääsisin ylimääräisistä langoista eroon.
 
Ach, olkoon niin. Värillä ei ole väliä, kunhan eivät ole läpinäkyviä.
 
Kirjoista kiinnostuneille vinkkaan jälleen kirppiksestäni, on siellä jotain uuttakin. Haluaisin kovasti päästä hyllyntäytteistä.
Salpalinjamuseo voisi olla kiinnostava kuin myös erilaiset askartelut, lankakuviotkin. Tanssimaan nykykunnossa minusta ei ole, silkka ajatuskin hengästyttää ja jalat menevät maitohapoille.

Alkakaapas pohtia, myös mitä pelejä ajattelitte ottaa mukaan.
Auton täyttymisprobleemin vuoksi ottanen itse vain yhden pelin mukaan. Joko Menolippu tai Carcassonne?
Onko kellään ehjää ja mukaan otettavaksi sopivaa krokettia? Sehän on ollut suosittu miittiulkopeli. (Omanihan on tunnetusti pitkälti tuhottu taannoisten the miittien tiimellyksessä.)
 
Mukaan lähteviä pelejä ovat ainakin Uno, The Great Dalmuti, Dwarf King, Inquisitio ja Space maze.

Sanokaa jos haluatte minun ottavan mukaan jonkin näistä: Muuttuva labyrintti, alias, carcassonne, Naboon valloitus, Jedi unleashed, Monthy Python Fluxx, Gloom tai Star Munchkin.
 
Tosiaan: HeroQuestin melkein kaikki osaset ovat löytyneet ja jaksan uskoa loppujenkin vielä ilmaantuvan päivänvaloon ennen miittiä. Otan siis kyseisen pelin mukaani.
 
Itse en taida tuoda lautapelejä, sillä totesin viimeksi Scrablen ja Blokuksen huonosti miitissä toimiviksi. Sen sijaan voisin tuoda petanquen (mitense kirjoitetaan?), jos joku haluaisi ulkopelejä. Kotonta löytyy metalliset hyvät pallot. Krokettikin on joskus ollut, mutta se on aikaa sitten hajonnut.
 
Muuttuva labyrintti, Alias ja Carcassonne toivottu Shetailta ja Menolippu Lehtikseltä! Krokettia tai oikeastaan mitään meillä ei ole tuoda. Ulkopelitkin olisivat kyllä kivoja, jos sää on hyvä. Foreca näyttäisi ensi viikolle melko sateista, mutta voihan se loppuviikosta poutaantua.
 
Ulkopelejä ehdottomasti mukaan kuka vaan jaksaa raahata. Ne ovat monesti olleet aika pelattuja. Varsinkin sellaiset joissa voi olla pelaamassa useampi kuin kaksi.
 
Dracaena sanoi:
Ulkopelitkin olisivat kyllä kivoja, jos sää on hyvä.

Paistinpalloa? :p

Shetai, millaisia pelejä ovat Naboon valloitus ja Jedi unleashed?
Kiinnostaisivat ainakin minua, koska Star Wars.
 
Ylös