"the One Ring" -sormukset

Saraste

Hobitti
Ajattelin kysäistä sattuuko joku omistamaan mm. Kukunorin myymää kultaista tai hopeista the Sormusta:

http://www.kukunor.com/index.php?sid=15&pid=1575&cat=33&ser=32

Itse olen sellaisen ajatellut hankkia, joten olisi mukava kuulla ihmisten kokemuksia.
Eniten sormuksessa arveluttaa sen melko alhainen kultapitoisuus (muistaakseni 9 karaattia), joten mahtaakohan se paljon kulua käytössä?

Aiemmin en ole pahemmin leffojen oheiskrääsään sortunut, mutta kai sitä oman täysi-ikäisyyspäivän kunniaksi saa itseään vähän lahjoa :D

No, joka tapauksessa olen kiitollinen jos joku osaa valaista asiaa!
 
9 karaattia!?

Ei se ole kultaa ollenkaan. Tai siis on. Onhan siinä huikeat 37.5% kultaa!! Kaikki loput on sitten kuparia, nikkeliä ja parhaassa tapauksessa hopeaa + ties mitä. Minusta on rikollista väittää 9 karaattista "kultaa" kullaksi.

Suosittelen että unohdat koko jutun ja ostat mieluummin OIKEALTA kultasepältä KULLASTA tehdyn saman muotoisen kultasormuksen. Minusta hölmöä sekin että siihen on kaiverrettu PUOLEEN VÄLIIN kummallekin puolelle riimuja. Eli ei edes kaiverrettu koko matkalta? Sitä paitsi eikös Sormusten Sormus ole kuumentamatta ihan koristelematon kultasormus?

No, ei 9 karaattinenkaan kultasormus "kulu" koska se on koko tiheydeltään (oletettavasti) samaa roskalejeeringiä (lejeeringi=metalliseos). Joskin on HYVIN mahdollista että roska"kulta" on pinnoitettu jollain kiiltävämmällä aineella ja se kuluu kyllä.

Jollet tiedä mitään kultasepänliikettä mikä tekee "tilaustyötä" niin lähetä vaikka yksityisviesti minulle niin annan muutaman osoitteen :).

En suosittele tuota sormusta ollenkaan. Minä en ainakaan tuhlaisi 300 € siihen (hui! 1800 markkaa?!)
 
Olen Roakin kanssa ehdottomasti samaa mieltä. Ei tuota voi kullaksi väittää 9 karaattia, maksimi on tunnetusti 24.

Paljon halvemmalla pääset, kun marssit kiltisti kultasepän liikkeeseen ja sitten sitä kautta. En usko, että ne nyt 300 € yhdestä sormuksesta kinuavat.
Itselläni on kultainen - hyvin paljon Sen näköinen - sormus, jossa lukee "Elen síla lumenn' omentielvo". Ja se on 22 karaattia. HIntaa taisi tulla jotain 125e kaiverruksineen.
 
Mikäs "one ring" se semmoinen on, jonka kaupasta saa ostaa? :twisted:

Kaverin vihkisormuksessa "piti" oleman kauniisti kaiverrettuna rivi (tai kaksi) "se yksi heitä hallitsee" mustalla kielellä, kunnes melko voimakas painostus meiltä "kavereilta" sai hänet hylkäämään ajatuksen. Nyt niissä sormuksissa lukee sitten etunimet ja päivämäärä kauniisti tengwarilla kirjailtuina. Ihan kiva sekin.
 
300 euroa???? mitä kiskontaa yhdestä sormuksesta joka ei ole edes kultaa!!!
Mulla on se ärrältä saatu mutta ajattelin teettää kultasepällä semmosen oikeeta kultaa olevan...
 
Eiköhän perusteta kommandiittiyhtiö ja myydä vähäuskoisille Yksiä Sormuksia™, joihin ilmestyy Sormusruno kun niitä pitää vähän aikaa kädessä. :wink:
 
On muuten aika suuri sormus "Koot 16 cm - 22,5 cm", silloinhan tuo on aika halpa. :)
 
No eihän sitä tiedä. Olisi ainakin kunnolla kokoa ja painoa :D
Minäkin joskus harkitsin tuon sormuksen hankkimista mutta tyydyin tähän ärrältä saatuun, joka muutes on säilyttänyt yhä värinsä.
Kukunorissa se Rohan-sormus on aika hieno, jos olisi vaan halvempi niin ostaisin :)
 
Vähän offtopicia, mutta sattuisiko joku tietämään saisiko tätä mm. Berenin kantamaa [kun ei jaksa muistaa nimeä] sormusta mistään? Paljonko mahdollisesti maksaisi tilaustyönä?
Siis sama sormus, joka kuvaillaan aika hyvin Sarumanin toimesta TTT:n pidennetyssä versiossa. [Kaksi kärmestä jne.]
 
Okei, taidatte olla oikeassa *sigh*. :roll:
Täytyy käydä kultasepällä kysymässä mitä sormus kaiverruksineen maksaa.

Chendar: Jos, Barahirin sormusta tarkoitat, sellaista kaupataan ainakin seuraavissa paikoissa:

http://mystic-caravan.com/elvish/rings.htm
http://www.lotrfanclub.com/Catalog/ProductDetails.aspx?itemID=5841&CategoryID=none&keyword=Featured%20Item
 
Eikai tähän enää tarvitse samansorttista mielipidettä (Elä ihmeessä osta!) mutta minua silti ihmetyttää, että ihmiset haluavat ostaa massatuotantona sormusta jonka nimikin jo kertoo, että sitä on vain yksi. Eikö olisi paljon hienompaa omistaa sormus jossa lukee mahdollisesti jotain itselle tärkeää?
 
Entäpä nämä? Ovatkohan nämä hintansa väärtejä?

http://www.kukunor.com/index.php?sid=15&pid=1014&cat=33&ser=32

http://www.kukunor.com/index.php?sid=15&pid=1675&cat=33&ser=32

http://www.kukunor.com/index.php?sid=15&pid=1825&cat=33&ser=32

Näistä yhtä olen haaveillut.
 
Nuo Nindurin linkittämät miekat ovat sinällään "hintansa väärtit" että ne ovat ulkoisesti hyvin kauniin näköisiä, ja kyllähän ne seinälle ripustettuna dekoratiivisena yksityiskohtana menee. Ulkoisesti aika "autenttisen näköisiä".

Mutta miekoiksihan noista ei olisi, ainoastaan koristeiksi. Toisaalta verrattuna romukultasormukseen jota luulisi pystyvän sormessakin pitämään ovat nämä parempia.

Ovat tosin kyllä aika suolaisen hintaisia. Ihan varmasti ovat vain valettuja, joten ei siis "oikeita" miekkoja. Ja metallinakin oletettavasti käytetty jotain nikkeliä sisältävää roskametallia (nikkeliä siksi että sillä saa vaalean värin ja kauniin killon (plus on edullista metallia)). Melko varmasti myöskin pinnoitettuja, eli sisus on eri materiaalia kuin päällinen.

Kunhan tajuaa ostavansa VAIN koristeen seinälleen ja on edelleen valmis maksamaan tuommoiset hinnat niin siitä vaan.


Aijuu, nuo Arakornin sormukset joitten linkkejä oli... Ainakin ne väittävät että ne olisi tehty sterlinghopeasta, jolloin puhutaan hopeasta jossa on 925/1000 g hopeaa, eli hyvinkin puhdasta hopeaa. Joskin hopeakoruja valmistattaessa (ns. tehdasvalmistettujen) niitten pinta usein käsitellään nikkelillä vaikkei itse sormukseen sitä olisi käytettykään. Joten nikkeliallergikkojen ei kannata noihin koskea. Mutta muuten ainakin materiaaliltaan nuo sormukset ovat aika mainioita.
 
Kyllä on kallista tavaraa. Ja jos kerta noin vähän sitä kultaakin on :shock: Olen muiden kanssa samaa mieltä että kultasepältä saisi paljon edullisemmin.

Sitten vielä noista miekoista. Että ovatko ne samat miekat jota elokuvassa käytetään? Tuli vain mieleeni, mutta tuskimpa.. En kyllä tuommoisia pelkästään seinällä ostaisi, kun ei niille varmaan kauheasti käyttöäkään löytyisi :wink: Mutta niinkuin Roark sanoikin:
Kunhan tajuaa ostavansa VAIN koristeen seinälleen ja on edelleen valmis maksamaan tuommoiset hinnat niin siitä vaan.
 
Mïrandra sanoi:
Sitten vielä noista miekoista. Että ovatko ne samat miekat jota elokuvassa käytetään? Tuli vain mieleeni, mutta tuskimpa..

Tuskin ovat, sillä noita samoja miekkoja myydään lähes jokaisessa erilaisia teräaseita kaupittelevassa nettikaupassa. Ei ainoastaan Kukunorissa. Plus ulkomaiset myyjät. Tottahan kuvauksia varten valmistettiin varmasti useampi kappale kutakin miekkaa, mutta en usko, että sentään tuhatmäärin.
 
Minä en sano "tuskin ovat", vaan sanon EIVÄT ole. Nuo miekat siis EIVÄT ole ne samat miekat joita käytettiin elokuvissa, vaan tehdasvalmisteisia replikoita. Oletettavasit ydin ja pinta eri materiaaleista. Mikäli minä yhtään replikka miekkoja tunnen niin sanon että replikka on VAIN KORISTE. Sitä ei oteta edes alas sieltä seinältä eikä sillä huidota.

Elokuvassa käytettiin oikean sepän jousiteräksestä takomia miekkoja yleensä.

Taaskin suosittelisin oikeita replikoiden sijaan, mutta eihän rihkamankerääjät minua usko. "Moni on kakku päältä kaunis".

P.S. Yli 500 Eurolla saa jo aika laadukkaan OIKEAN miekankin. Tuskin noin "prameaa" mutta yllä on opettavainen vertaus kakuista.
 
Pitää oikein ihmetellä miten Kukunorin kaltainen paikka voi hinnoitella tuotteensa tuolla tavoin ja silti pysyä pystyssä. Nimittäin tein vähän hintavertailua (n. 10 minuuttia Googlella) ja 545 € replika-Glamdringista on jotain aivan käsittämätöntä.

Esim. Teräasekeskuksesta, joka ei ole mikään El Cheapo-tukkukauppa sama koristerauta irtoaa hintaan 349 € eli parisataa euroa (!) hintaeroa jo siinä. Ensimmäinen yhdysvaltalainen verkkokauppa jonka haku antoi veloittaisi samasta kapineesta näin joulun jälkeen ale-hintana 170 USD elikkä 135 €. Siihen voi aika huoletta laskea jo käsittelykulut ja tullin kymmenyksetkin päälle ja vielä jää rahaa rutkasti ylikin.

Niin että vähän kuluttajatietoisuutta, ihmiset. Oikeasti. Ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa. :mrgreen:
 
Ylös