"the One Ring" -sormukset

Frank sanoi:
Pitää oikein ihmetellä miten Kukunorin kaltainen paikka voi hinnoitella tuotteensa tuolla tavoin ja silti pysyä pystyssä.
Samaa olen joskus minäkin ihmetellyt - luulisi Kukunorin ostajakunnan olevan juuri sitä sakkia, joka osaisi jo netistäkin vähän katsella halvempia paikkoja. Mutta se on vain niin hassu tosiseikka, että useimmiten ulkomailta tilaamalla tämänkaltaista tavaraa saa halvemmalla, ettei se ilmeisesti hevillä iskostu kalloihin. :p
Tosin aika pieni osuus Kukunorin budjetista nuo luksusrihkamat tietenkin ovat, pääosa tuotosta kasaantuu siitä halparihkamasta, jonka hintaerot ovat sitten eri kauppojen välillä pienempiä. Tuskin Kukunor on montaa tuollaista TSH-miekkaakaan onnistunut myymään: se on pikemminkin imagokysymys, että sellaisia pitää muutama silti ikkunassa roikkua.
 
Niin, kauniitahan ne kyllä ovat. Jos minä ostan esim. Narsilin/Andúrilin, niin kyllä sen pitää olla täysin raudasta taottu vaikka seinällä sitä riiputankin koristeena. Silloin voisi ainakin olla ylpeä niin hienosta esineestä.
 
Jos miekan hankinta mielessä niin katsastakaapa
www.marto.es
Tai ottakaa yhteys Oulun Sisustajiin
0400 - 686014. Näin niiden mainoksen, jossa oli
kilpiä, miekkoja ja haarniskoita. Ne ovat tosin juuri sellaisia keskiaikaiselta haiskahtavia, juuri niitä joita on elokuvissa vanhojen kartanojen seinustalla.

Yhdessä kuvassa oli yksi "hieman Narsil - Anduril -tyyppinen", sekä hieman Eomerin
miekkaa muistuttava, tosin vain metrin mittainen miekka. Hinta molemmilla "vain" 110 euroa. Valmistusmateriaalista en ole tietoinen.
 
Monet noista Marton miekoista näyttävät vähän rihkamalta, mutta esimerkiksi tästä firmasta saisi kyllä ihan "aitoa" tavaraa, eikä hintakaan ole mikään järin korkea kun ottaa huomioon, että niillä voisi oikeasti myös miekkailla, eikä roikuttaa vaan seinällä. http://www.kkart.cz
 
Myönnettäköön, että en lähtisi taiston tielle
Marton miekoilla, ainakaan ilman kunnon jousta ja
puukkoa.
 
Sormuksista vielä. Miekin omistan sen "yhden" sormuksen, tosin niitä on oikeasti vain yksi. Sain sen ystävältäni lahjaksi, teki itse. Kaiverrusta ei ole kuin ulkopuolella ja hieman töhryinen, mutta se on minusta upea koska se on tehty vartavasten miulle. Sisällä lukee miun nimi ja päivämäärä.

Enpä mie sitä oikeastaan ole edes käyttänyt koruna, mutta lämmittää mieltä aina kun sitä katselee.
 
joo minä kun katoin ostos tv:tä nii siellä oli että nyt myynnissätarkka kopio lord of the ringsin sormuksesta! maksoi niinku 103€!!! kauheeta kiskontaa ja tietysti ne kaikki postimaksut... oli siellä myös haltiatähti... se se vasta olikin hieno! mutta sekin 109 euroo... :shock: et sillee...
 
Minusta leffakrääsä on aika peloittava asia,jolla saadaan nyhdettyä rahat pois teineiltä.
Tosin Aragorn-tyylinen kahdenkäden miekka "suoraan elokuvasta" ei tälläistä ole.
Eli ovathan ne omalla tavallaan ihan mukavia.
Tosin ylihintaisia...
(Aragornmiekka halpismetallia varmaan ja hinta 300Eggua, itse en miekastani maksa yli 120 euroa.
Aidon käyttöfloretin olen saanut jopa 20€, paikka oli vanhan helsingin pitäjän kirkonkylä. Siellä voi taidolla tinkiä hinnasta paljonkin pois.
Ja jos ei saa,niin voi kävellä ulos.
Siksi se onkin niin kiva paikka käydä kauppaa.)
Mutta jos OneRingin haluaa halvemmalla,niin ostaa kokokultaisen ja kaiverruttaa sisään ne riimut.
Esimerkiksi Helsingissä on muutama ihan hyvä kaivertaja,eiköhän muuallakin.

Sormuksen kesto riippuu enemmän täytemetalleista:
kulta itsessään on todella pehmeää metallia.
Jos täyteaineena on tina,niin se murenee yli 32 asteen pakkasessa.
(astemäärä muistinvarainen,historiankirjani olen polttanut-kirjaimellisesti.)
(Napoleonin armeijan "nappirutto",joka tuhosi tinaiset napin, kun Napo halusi mellastaa Venäjällä.)
 
Haltioillehan annettiin kolme sormusta?
Mikä se kolmas oli nimeltään? :?
Niitä oli : Vilya, Nenya ja se yks jonka nimee mä en muista. (Muistaakseni Gandalfin sormus. ellen täysin väärin muista)
Sitä kolmatta ei oo tuolla Mystic Caravanissa!!! :shock:

Vilya on muuten hienompi kuin Nenya! :D
 
Huoh! Tähän topiikkiin olisi niin kiva vastata että: "Tilatkaa minulta!", mutta kun tuo koulukin meni kiinni kesän ajaksi, eikä noihin työkaluihin oikein tälleen suoralta kädeltä varaa ole. Ja muutenkin voisi vielä seuraavaa kaiverruskurssia odottaa, kun vasta yksi kurssi käytynä, ja siellä ei muuhun kun kuparilevyihin kaiverrettu.

Noita sormuksia tuskin saa kultasepältä halvemmalla, varsinkin jos käytetään sitä "oikeaa" kultaa, ja kaiverretaan vielä sisälle tekstiä. En tosin ole pahemmin vielä seuraillut muiden hintoja. Tavallinen kultasormus kuitenkin on hieman pienempi kuin tuo the One Ring, ja niiden hinnat on jotain 300 euron paremmalla puolella (joskus reilustikkin), toisaalta the One Ringing malli on aika yksinkertainen. Mutta laadusta joutuu kuitenkin maksamaan.

Itselläni on myös projektina alkaa noita teräaseita valmistamaan, mutta niidenkin kohdalla joudun odottamaan ensi syksyä työtilojen ja välineiden puutteen takia.

9 karaatin kulta tuli EU:n myötä viralliseksi kullaksi Suomeenkin. Ennen sitä ei Suomessa saanut leimata. Sen pitoisuushan on se 375promillea, muut kultapitoisuudet ovat 585, 750, 916 ja 999, Hopea 800, 830, 925 ja 999 ja Platina 850, 900, 950 ja 999. Karaatteja ei enää käytetä kullan mittayksikkönä. Tuo 999 kulta kuluu kaikkein nopeimpaan, ja sitä kannattaa harkita vain jos korua käytetään ainoastaan erityistilaisuuksissa.

(Öh, tuli vähän liian informatiivisen oloinen tästä viestistä, hirveää pätemistä.) :oops:

//muoks: Kyllähän niitä sormuksia kultasepältä tietysti paljon halvemmallakin saa kun 300:lla eurolla, ja varmasti ihan laadukkaita. Jalokivethän siihen sitä hintaa antaa roimasti lisää.. pääsi vain unohtumaan.
 
Roark sanoi:
Kaikki loput on sitten kuparia, nikkeliä ja parhaassa tapauksessa hopeaa + ties mitä.

[pätee]Semmoinen pikku huomautus, että tuskin siinä sormuksessa nikkeliä on, koska nikkeli värjää kullan valkoiseksi. Valitettavan usein suomessakin on myynnissä valkokulta sormuksia joissa on nikkeliä. Oikeasti kullan värjäämiseen pitäisi käyttä jotain platinametallia, muistaakseni palladiumia käytetään yleisimmin. [/pätee]
 
Ylös