The Sisters Of Mercy

Kun en kyseisestä loistavasta, 80-luvulla valloittaneestä bändistä havainnut keskustelua; päätin valistaa kansaa :)

Tietääkö kukaan tästä ihanasta goottirockpop-huruilu -bändistä, vai olenko täällä ainoa SoM-fani..?
 
Oi, SoM! :heart: Itse voin tunnustautua aika uudeksi Sistersien kuuntelijaksi, löysin kyseisen yhtyeen vasta viime keväänä. Siitä se sitten lähti. Nykyisin pyörii soittimessa melkeimpä joka päivä. Upeaa musiikkia, sanoisinko. Erityisesti Some girls wander by mistake on saanut paikan sydämestäni. Heidän musiikissaan on sitä tiettyä synkkyyttä, mutta silti ihanan hyväntuulinen tunnelma (tietysti poikkeuksiakin löytyy). Kyllä ne 80-luvulla osasivat. Laulajan ääni on jotain uskomatonta, se on vain niin miehekkään komea. Ehdottomasti yksi suosikeistani.
 
Ihanaa, en siis ole yksin :)

Minulla ei ole kuin Greatest hits volume 1, mutta siinä onkin juuri ne biisit joista pidän eniten...Levy löytyi Lahden levymessuilta, voi arvata mikä huuto lähti kun sen käsiini vihdoin löysin :D
 
Itse olen SoM:ia kuunnellut jo... no, useamman vuoden ajan varsin aktiivisesti. Oma suosikkilevyni on kuitenkin jostain omituisesta syystä Vision Thing, vaikka tietenkin bändin vanhemmasta tuotannosta löytyy kasapäin todellisia helmiä. Mutta jotenkin tuo Vision Thing kolahti silloin aikoinaan varsin voimakkaasti, ja kyllä sitä vieläkin tulee kuunneltua varsin usein... Juuri nytkin kannettava MP3-soittimeni on täynnä SoM:n tuotantoa. :)
 
Ksu sanoi:
Juuri nytkin kannettava MP3-soittimeni on täynnä SoM:n tuotantoa. :)

Kannettava MP3..?Eli siis olet tehnyt syntiä ja levyn ostamisen sijaan hankit sen SoM:iä epäkunnioittavin keinoin..?Soo soo :cry:
 
Tietenkään en ole SoM:iani hankkinut epärehellisin keinoin (tai mitään muutakaan musiikkiani, ei niin tehdä!!), vaan ihan omalta, itseostamaltani CD:ltä kopioinut kannettavaani.
 
Onhan tuo SoM tuttu jo teinivuosilta. Kun olin gootti tietämättä, että olin gootti. Löysin bändin uudelleen pari vuotta sitten, kun silloinen tuleva aviomieheni laittoi synttäreillään soimaan Sistersien version Lucretiasta. Ah, se oli rakkautta siitä lähtien. :D

Sitten kaivettiin levyhyllyä uudelleen läpi. On ihana aina välillä muistaa, että niin juu, tuokin bändi on olemassa. Levyhyllystä löytyisi (elleivät olisi lainassa) Vision Thing, Floodland ja se hittikokoelma. Suosikkibiisejä on monia, tuo Lucretia nyt sattuneesta syystä säväyttää. Ja ne sanat ovat yksinkertaisesti niiiiiin riipaisevat, että melkein jo naurattaa. Ai, kun piti muinoin angstata!

Tykkään valtavasti Eldritchin äänestä. Olen heikkona mataliin, muriseviin miesääniin. Välillä tosin bändin konekokeilut menevät naurettavan puolelle (Finland Red, Egypt White), mutta kyllä Sisters noin yleensäottaen toimii. Kun tarvitsee vähän Juliet Jonesin Sydäntä rajumpaa musiikkia.

Mitäs vielä. Kommentoin, jos tulee lisää kommentoitavaa.

Muoks. Taidan olla toistaiseksi ainoa, joka on tunnistanut Sillanrakentajan arvuuttelemia Sisters-biisejä Musahuoneen topikissa. Katsotaan, jos nuoremmatkin fanit tunnistavat jossain vaiheessa näitä kulttibiisejä. :)
 
Thali sanoi:
...Sistersien version Lucretiasta.
Ööh, eikös tuo ole kuitenkin ainoa, alkuperäinen versio? Tai saattaahan siitä olla joku coverinkin tehnyt, en ole siihen vain törmännyt. :)

Juu, onhan yhtye ehkä maailman paras. Synkkää goottipoppia, oijoi. Olisi maailma paljon köyhempi paikka ilman bändiä. Tutustuin yhtyeeseen aikoinaan tuon Some Girls Wander By Mistake -kokoelman myötä, ja olin heti aivan myyty. Tuolta levyltä tajuntaan iski oitis biisit Alice, Floorshow, Temple Of Love ja Rolling Stones -cover Gimme Shelter. Sittemmin henk. koht. hittilistani on täydentynyt juurikin tuolla Lucretia My Reflectionilla, Alicen ja Temple Of Loven päivitetyillä versioilla, Morella, Doctor Jeepillä, Walk Awayllä... riittäähän niitä. Synkkää ja jylhää, mitä sitä pieni ihminen muuta tarvitsee?

Greatest Hits Volume Two -plattaa odotellessa. :D
 
Thali sanoi:
Muoks. Taidan olla toistaiseksi ainoa, joka on tunnistanut Sillanrakentajan arvuuttelemia Sisters-biisejä Musahuoneen topikissa. Katsotaan, jos nuoremmatkin fanit tunnistavat jossain vaiheessa näitä kulttibiisejä. :)

Myönnän myös biisejä tunnistelleeni, mutta sinä olet aina ollut niin paljon nopeampi. :D

Itse sain "ystäviä ja vaikutusvaltaa" baarissa pyytäessäni DJ:tä soittamaan SoM:ia. Sopi illan kasariteemaan sen verran hyvin, että bändiä löytyikin DJ:ltä (ei ihme tämän DJ:n tuntien), mutta muut tanssilattialla viihtyneet eivät oikein pitäneet siitä, että "This Corrosion" kesti 10 minuuttia... :lol:
 
Sillanrakentaja sanoi:
Ööh, eikös tuo ole kuitenkin ainoa, alkuperäinen versio? Tai saattaahan siitä olla joku coverinkin tehnyt, en ole siihen vain törmännyt. :)

Joku joskus puhui, että jokin muukin on tehnyt tuon kappaleen (tosi varmaa tietoa, eikö?). Minulle Lucretia on kuitenkin aina ja ikuisesti vain SoM:n biisi, vaikka olisikin joku joskus jossain sen coveroinut. :)
 
Sillanrakentaja sanoi:
Thali sanoi:
...Sistersien version Lucretiasta.
Ööh, eikös tuo ole kuitenkin ainoa, alkuperäinen versio? Tai saattaahan siitä olla joku coverinkin tehnyt, en ole siihen vain törmännyt. :)


On kyllä minunkin mielestäni alunperin SoM:n biisi, vuodelta 1987, Eldritchin tekemä...Onhan siitä joku coveri saatettu tehdä, ainakaan minä en kyllä tiedosta...
 
Kaivelin hieman muistipankkiani sekä googlea, joten selvisi tuo mystinen "coverikin". Ilmeisesti entinen koulukaverini on sekoittanut Megadethin kappaleen nimeltä Lucretia SoM:n biisiin Lucretia, My Reflection. En sitä sitten sen enempää kysellyt. Mutta ihan eri biisit näyttävät olevan, sanojen mukaan.

http://www.lyricsxp.com/lyrics/l/lucretia_megadeth.html

No ni. Selvishän se, hieman jo pääsikin pääkoppaa vaivaamaan. :)

Silttiksen suosikkibiisilista noudattelee muuten pitkälti omaa suosikkilistaani. Helmibiisejä, kyllä vain.
 
Sisters of Mercy on ihan mukiinmenevä. "Lucretia My Reflection" on jostain syystä aina soimassa kun ajan johonkin, se on parasta autoilumusiikkia. Toinen on Bauhausin "The Passion of Lovers". Mutta sehän ei tosin liity aiheeseen.
 
Täytyypä nostaa tällainen keskustelu pintaan ihan vain ilmoitusluontoisen asian takia: The Sisters Of Mercy esiintyy Tuska-festivaaleilla perjantaina 30.6.! Huh, joutuuko sitä lähtemään ihan Tuskaan? :p
 
Silttis ehti ensin. :) Kuulin uutisen eilen. Tässä joutuu tosissaan miettimään Tuska-reissua. Olisihan se jotakuinkin koomista juosta perjantaina suoraan töistä junaan, ehtiä nipin napin keikalle, fiilistellä sielunsa kyllyydestä ja juosta takaisin junaan. Koko lysti maksaisi about 50 e. Mutta kun se on Sisters of Mercy!

Muoks. Aikataulutus menee vielä koomisemmaksi. En kuitenkaan ehtisi viimeiseen junaan (lähtee klo 23.03), joten Turkuun täytyisi palata bussilla. Klo 00.00 lähtisi sopiva bussi, mutta se on perillä n. puoli kolme yöllä. Eipä siinä muuten mitään, mutta kun seuraavana päivänä täytyy olla pirteänä siipan serkun häissä jossain Nokialla tai missä lie... Eih.

Vali vali. Tää on taas tätä mun tuuria.
 
Ehdin maanantaina juuri työkaverille selittää, kuinka tänä vuonna jää varmaan kaikki festarit väliin kun ei ole mitään niin mielenkiintoisia bändejä. Ja sitten tiistaina töihin palatessani toinen työkaveri kertoi tämän uutisen... Olen odottanut SoM:n Suomeen tuloa jo, no, vuosia, ja nyt vihdoinkin! Pakkohan sitä oli käydä heti työpäivän jälkeen ostamassa lippu. Olin ihan täpinöissä koko eilisen päivän, mikä suuresti riemastutti ja huvitti työkavereita. :grin:
 
Oliko kukaan (muu) Kontulainen lopulta Tuskassa SoM:ia katsomassa? Itse olin, ja olihan se hieno kokemus. Joo, olisivat voineet pidempään soittaa (ja Detonation Boulevardin kokonaan), mutta silti. Tietenkin SoM on bändi, joka varmaan olisi parhaimmillaan jossain savuisessa klubissa eikä aurinkoisella lavalla, mutta silti... Parissa biisissä tuntui olevan kitarat vähän hiljaisella, IMHO. En jaksanut rynniä ihan eteen, olin ehkä 20 m lavasta ja sieltä näki ja kuuli vielä varsin hyvin. Olisin valmis menemään uudestaankin bändiä katsomaan!
 
Olisin ollut paikalla, jos olisin tajunnut, että nykyään festareita myydään loppuun. Kun olin menossa ostamaan lippuja, kuulin, että kaveri oli saanut viimeisen. Ett joo. Bändi, joka ei taatusti tule enää Suomeen, jäi väliin. :censor: hieman, varsinkin kun on lukenut erinäisiltä foorumeilta keikka-arvioita. Ne vaan soitti kaikki klassikot...
 
Ylös