The White Stripes

Elena

Hobitti
Aloitanpa nyt pitkän jahkailun jälkeen topicin lempibändistäni eli The White Stripesista. Löysin kaksikon lukion alussa ja siitä lähtien olen ollut koukussa.

White Stripeshan on siis kaksihenkinen bändi Detroitista, joilta on ilmestynyt viisi levyä. He käyttävät julkisuudessa vain punaisia, valkoisia ja mustia vaatteita, jotka kuvastavat hiedän musiikkinsa kolmea elemettiä; rytmiä, melodiaa ja tarinankerrontaa. Kaksikko esittäytyi pitkään julkisuudessa sisaruksina, kunnes tuli ilmi, että oikeasti he olivat aviopari.

Minusta Jack White on nero ja, vaikka Megin rummuttelu nyt ei kaikkien mielestä ole taidokasta, minusta se on täydellistä. Bändin sanoitukset ovat hienoja; sarkastisia, syvällisiä ja kuitenkin jotenkin yksinkertaisia.

Levyistä vielä sen verran, että heidän uusin levynsä, Get Behind Me Satan, on saanut eniten kriitikoiden hyväksyntää ja monet fanitkin pitävät sitä bändin parhaana levynä. Minusta levy on hyvä, mutta ei todellakaan paras. Parhaiksi levyiksi nimittäisin Elephantin ja White Blood Cellsin.

Nyt odottelen jännityksellä, koska bändiltä ilmestyy uutta materiaalia ja toivon todella, että Jack ei laita pääpainoa the Raconteursille, vaikka sekin hyvä bändi on.

Öh, eipä nyt muuta, vielä. Keskustelua pyydän!
 
Eikö kenelläkään todella ole mitään sanottavaa kyseistä bändistä. Ei hyvää eikä pahaa? Älkää särkekö sydäntäni rakkaat musahuonelaiset :(
 
Musahuoneessa on ollut vähän hiljaista viime aikoina, toivottavasti vielä satut joskus lukemaan tämän..
Höm. En ole erityisen paljon tutustunut kyseiseen bändiin, mutta ne sinkut mitkä ovat korviini eksyneet ovat olleet ikäänkuin.. tajuan miksi se on suosittua ja etenkin musavideot ovat todella hienoja, mutta se ei varsinaisesti iske. Seven Nation Army ei ollut ainakaan minun mielestäni paras niistä sinkuista minkä olen kuullut, vaikka se ymmärtääkseni taitaa olla bändin suosituin biisi.. en kuolemaksenikaan valitettavasti muista niiden muiden nimiä näin lyhyellä varoitusajalla.

Mutta! Jos tunnet Jack Whiten tuotannon hyvin; satutko tietämään mistään biisistä seuraavanlaista kohtaa:
"All I want is what's mine, I don't care who I hurt." Se on samplattuna hienosti Obie Tricen Wanna Know biisille. Kuulostaa ainakin ihan samalta kuin White.. onhan sekin tietysti mahdollista että tämä on erikseen tätä varten nauhoitettu mutta jotenkin se kuulostaa vähän kaukaahaetulta.
 
Joo, olenhan minäkin jonkin verran The White Stripesia kuunnellut. Ei se mikään lempibändini ole, mutta tietyissä tilanteissa kelpaa kyllä. Itse en ole kuunnellutkaan muita albumeita kuin White Blood Cellsia ja Get Behind Me Satania. Onkos heiltä tullutkaan muita levyjä, kuin nuo jotka Elena mainitsi?
Tykkään kuitenkin itse enemmän tuosta uusimmasta (no se oli se Get Behind Me Satan), ehkä se on jotenkin monipuolisempi. (Ja monissa kappaleissa ne kalisuttivat taustalla jonkinlaista marimbaa(?) joka kuulosti hauskalta.) Onhan White Blood Cellskin sympaattinen albumi, mutta tuo uusin on kuitenkin vähän hiotumpi. Itse tykkään sellaisesta enemmän. ^^
 
White Stripes levyt ovat: The White Stripes, De Stijl, White Blood Cells, Elephant ja Get Behind Me Satan. Tombanius: minun piti kuunnella kappale, kun en keksinyt mikä kipale voisi olla kyseessä ja minusta kyseisen kohdan laulaja ei kuulosta Jackiltä (kuin ehkä hitusen)... Googletin myös ja jossain sivuilla sanottiin, että kohta kuulusi van halenille.

Bändin sinkkulohkaisut (kuten seven nation army, fell in love with a girl ja hardest button to button) eivät jostain syystä ole kappaleina minunkaan mielikappaleitani. Suosikkikappaleitani ovat: This protector, the denial twist, apple blossom, the union forever ja dead leaves and the dirty ground (siis ihan vain parina esimerkkinä :D)
 
Hmm, nyt kun mainitsit tuon van halenin, niin tuntuu että oonkohan mä itsekkin käynyt joskus netissä selvittelemässä asiaa.. Nyt googletin lisää ja monet muutkin ovat ihmetelleet, ja siinä laulussa mainitaankin van halen, mutta kukaan ei noista muistakaan ole näköjään löytänyt että mistäs ihmeen biisistä olisi kyse sitten van halenin tuotannossa... Noh, ehkäpä asia selviää vielä joskus, kiitos vaivannäöstä kuitenkin :D

Muuten, tuon Hardest Button to Buttonin musavideo on aivan loistava.
http://www.youtube.com/watch?v=oBiQqLg9DfQ <- tosta voi katsastaa sen.
 
tombanius sanoi:
Muuten, tuon Hardest Button to Buttonin musavideo on aivan loistava.
http://www.youtube.com/watch?v=oBiQqLg9DfQ <- tosta voi katsastaa sen.

Niin on ja kaikki white stripes videot voi katsoa myös osoitteessa
http://www.whitestripes.com/ ja sieltä videos. Henkilökohtaisia suosikkejani ovat denial twist, blue orchid, fell in love with a girl ja hotel yorba, vaikka oikeastaanhan tykkään nistä kaikista.
 
Kröhöms. Niiltä on uusi sinkku ulkona jonka nimi on Icky Thump.. joka ainakin minulle putoaa ylivoimaisesti parhaiten kaikista niiden biiseistä mitä olen kuullut, video on ihanan separiin biisiin sopiva:
http://www.youtube.com/watch?v=1OjTspCqvk8

Suosittelen katsastamaan lämpimästi
 
Uusi albumi ilmestyi sitten tänään.. Siippani tilasi sen minulle ennakkoon ja sain sen jo tänään postitse. Näin huumaavan ensikuuntelun jälkeen kyllä kuulostaa hyvältä! Luin viime viikolla erehdyksessä levystä arvion (öh mikä hitsin lehti se nyt oli??) ja sen kirjoittaja valitteli joitain täytebiisejä, mutta sellaisia ei kyllä minun mielestäni levyltä löydy. Jaksoi pitää otteessaan loppuun asti.. Näin ensikuuntelun jälkeen suosikeiksi nousivat Conguest ja Prickly Thorn, But Sweetly Worn. Nuo kyllä voivat seuraavilla kuuntelukerroilla muuttua, niin kuin yleensä. Kirjoittelenpa lisää, kun muutkin ovat saaneet Icky Thumpin kuunteluun..
 
Ylös