Tolkien-kokoelmanne

Oma Tolkien-kokoelmani on seuraavanlainen

Kirjat
Silmarillion
Hobitti eli sinne ja takaisin - 3.laitos
The Hobbit or There and back again - julk. 2012
Taru sormusten herrasta-yhteisnidos
Roverandom - 3.painos
Lord of the rings: Fellowship of the ring
Lord of the rings: Two towers
Lord of the rings: Return of the ring

Elokuvat
Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit
Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia
Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu

The fellowship of the ring (extended edition)
The two towers (extended edition)
The return of the king (extended edition)

Tolkieniin liittyvää:
Noble Smith: Konnun kootut viisaudet
 
ooi ,kaikkien muiden kokoelmat ovat suorastaan aivan mahtavia (ainakin verrattuna omaan suorastaan säälittävään kokoelmaani jonka kaikki kirjat sain lahjaksi tänä jouluna...) minäkin saatan joskus tehdä vaelluksen jonkun kirjahyllylle :)
 
Tolkien-kokoelmani ei ole mikään kovin laaja, mutta se on alku.

Kirjat

J.R.R. Tolkien - Taru Sormusten Herrasta (trilogia, kolmiosainen painos)
J.R.R. Tolkien - Silmarillion

Ääniraidat

Soundtrack: The Lord of The Rings - The Fellowship of the Ring (1 CD)

Elokuvat
Taru Sormusten Herrasta : Sormuksen Ritarit
Taru Sormusten Herrasta : Kaksi Tornia
Taru Sormusten Herrasta : Kuninkaan Paluu

The Lord of the Ring : The Fellowship of the Ring (Extended Edition)
The Lord of the Ring : The Two Towers (Extended Edition)
The Lord of the Ring : The Return of the King (Extended Edition)

Hankinnan alla

Kirjat:

J.R.R. Tolkien - Hobitti eli sinne ja takaisin
J.R.R. Tolkien - Keskeneräisten Tarujen Kirja

Elokuvat:

Hobitti - Odottamaton matka
Hobitti eli sinne ja takaisin (1-2)
 
Mihinköhän on kadonnut tämän topikin aloittaja.. :cry:
Olisi niin mielenkiintoista lukea miten hänen kokoelmansa nyt edistyy Hobitti elokuvien oheismateriaalien ilmestymisen myötä! :p

Itse olen jo hankkinut seuraavat kirjat:

Hobitti-Odottamaton matka: Kuvitettu opas
The Hobbit-An Unexpected Journey: Chronicles
The Hobbit-An Unexpected Journey: Official Movie Guide
The Hobbit-An Unexpected Journey: Annual 2013
The Hobbit-An Unexpected Journey: The World Of Hobbits
The Hobbit-An unexpected Journey: Movie Storybook

Lisäksi:

6kpl paketti The Hobbit postikortteja (kuvitus Tolkienin piirroksista)

The Hobbit minifiguuri: Gandalf (hopea)
The Hobbit minifiguuri: Bofur (pronssi)
The Hobbit minifiguuri: Yazneg (pronssi)
(Minifiguurit joutuu ostamaan kuin siat säkissä, eli ei tiedä mitä saa.. Jokaisesta myös löytyy "kulta", "hopea" ja "pronssi" versioita.)

Täytynee päivittää nämä tuonne jonnekkin taakse alkuperäiseen listaani. :)
edit// Mikä löytyikin näkymä sivulta 1. *hih*
 
No ainakin kun klikkaa jonkun noista aloitusviestin kuvista auki, pääsee ihastelemaan koko albumia, missä vaikuttaisi olevan jotakin viestistä puuttuvaa, mutta hobittielokuvaan littyviä juttuja ei taida olla.
 
Haa, aivan totta tosiaan! :)
Kiitos vinkistä Atheon, täytynee alkaa pitämään albumia silmällä.
 
Nyt täytyy tunnustaa että kokoelmaani on hiljattain eksynyt pari ekirjaa vaikka perinteisesti olenkin ollut sitä mieltä että kun kerran kerään niin on oltava fyysisiä (muuta diipadaapaa voi kyllä lukea sähköisessäkin muodossa). Mutta kun! Ensin oli niin kohtuuhintainen tarjous Rateliffin History of the Hobbitin molemmista osista, ja se oli myös reissukirjana digimuodossa kiva kun ei painanut mitään, ja sitten Henry Geen päivitetty versio The Science of Middle-earthista oli kokeeksi tarjolla ilmaiseksi ja olen sen lukemisesta aina haaveillut, niin pakkohan se oli. Plus että tuota sen päivitettyä versiota ei käsittääkseni ole edes paperilla saatavana. (On muuten hauska ja kansantajuinen opus, suosittelen!)

Kyllä mä sitten näitten vastapainoksi olen hiljattain lisännyt kokoelmaan mm. Wetan The Hobbit Chroniclesin molemmat toistaiseksi julkaistut osat ja Hookerin Tolkien & Welshin (Phelpsteadin Tolkien & Waleskin on tosin edelleen lukematta, nyyh.)

Mitäs kansa on mieltä ekirjoista keräilykohteena?
 
Nerwende sanoi:
Kyllä mä sitten näitten vastapainoksi olen hiljattain lisännyt kokoelmaan mm. Wetan The Hobbit Chroniclesin molemmat toistaiseksi julkaistut osat
Minulla on se ruskeakantinen, eli toinen on ymmärtääkseni semmoinen sinikantinen? Eroaako ne sisällöltään paljon toisistaan? Eli mitä siitä sinikantisesta kirjasta noin lyhykäiseltään löytyy? Kumpikohan on parempi kirja tämmöisen hölmön leffa-fanittajan näkökulmasta? ;)

Nerwende sanoi:
Mitäs kansa on mieltä ekirjoista keräilykohteena?
Tähän täytyy omalta kohdaltani valitettavasti vastata ettei minulla ole ekirjoista mitään kokemusta. Siksi äkkiseltään kuullostaa erikoiselle keräilykohteena, mutta siihenhän tämä nykyaika on varmasti väistämättä menossa.


Oma kokoelmani on karttunut Hobitti - Odottamaton matka DVD:llä ja Gandalf figuurilla (~16cm).
 
Kyllä, sinikantinen on kakkososa. Kirjat eivät varsinaisesti eroa toisistaan vaan siniosa on jatkoa, ikäänkuin toinen kerros tai läpileikkaus suunnitteluprosessia. Siinä missä ruskeakantinen (art & design) esitteli etupäässä luonnoksia (piirrettyjä ja digitaalisia) hahmoista, aseista ja muusta tilpehööristä, sinisessä (creatures & characters) paneudutaan muihin suunnitteluprosessia osiin: aksentteihin, hahmojen liikkumiseen, hiuksiin ja partoihin jne ja käydään läpi hahmo kerrallaan näiden erityispiirteitä ja miten ne vaikuttivat visuaaliseen ilmeeseen.
 
Ok, kiitos infosta Nerwende. Kyllähän se on varmasti sitten hankittava tuo toinenkin osa.. [22]
 
Itselläni on omasta mielestäni hyvä kokoelma, jota voin lisätä tarvittaessa.
Pääpainoni kehkeytyy suomenkieliseen Tolkieniin, mutta muutakin löytyy.
En kerää kaksoiskappaleita, tai vastaavasti samaa kirjaa, vaan yritän kerätä kaikista kirjoista yhden version sekä (jos on) niin jotain harvinaisuuksia ^^

Kirjat
Taru Sormusten Herrasta: Sormuksen ritarit (1973, 2.painos kansipapereilla)
Taru Sormusten Herrasta: Kaksi Tornia (1974, 1.painos kansipapereilla)
Taru Sormusten Herrasta: Kuninkaan paluu (1975, 1.painos kansipapereilla)
Hobitti eli sinne ja takaisin (1994, 7.painos)
Lohikäärmevuori (1973, 1.painos)

Muuta kirjallisuutta
Robert S. Blackham: Tolkien's Oxford (2008, 1.painos) (ei mitään hajua myydäänkö Suomessa, saati suomen kielellä)
Brian Sibley: Näin tehtiin elokuvasarja Taru Sormusten Herrasta
Hobbit viiden armeijan taistelu Weta chronicles Art & Design kirja tekijöiden nimmareilla (oma pikku aarteeni<3)

Pelit
Lord of the Rings: Two towers (PS2 Platinum)
Lord of the Rings: Return of the king (PC)
The Lord of the Rings: War in the North (PS3)
Shadow of Mordor (PS3)

Muuta
Hobitti Odottamaton matka Extended edition
Taru Sormusten Herrasta: Sormuksen ritarit (VHS)
Hobbit ensipäiväkuori postimerkkeineen (Uusi-Seelanti) (2012)
Benham Limited edition lord of the rings ensipäiväkuori 50th anniversary
Kaksi Tornia juliste näyttelijöiden nimmareilla ja aitoustodistuksella
Hobitti Smaugin Autioittama maa Extended Edition
Taru Sormusten Herrasta: Sormuksen ritarit Limited Edition
Taru Sormusten Herrasta: Kaksi Tornia Limited Edition
Taru Sormusten Herrasta: Kuninkaan paluu Limited Edition
Kaikki LOTR ja Hobitti Postimerkit Presentation packeina
 
Last edited:
Nopsasti ajatellen TSH:n 70-lukulaiset, todennäköisesti ensimmäiset painokset, varsinkin jos niissä on kansipaperit tallessa.
Lisäksi nuo sarjakuvat lienevät hankalasti saatavia.

Itse täydensin kokoelmaani eilen uusimmalla Tolkienin jäämistöistä julkaistulla The Fall of Arthur -runoelmalla.
Lisäksi olen näemmä unohtanut mainita sitten edellisen postauksen seuraavat hankintani: Tom Bombadilin seikkailut viime vuodelta, Cor Blokin A Tolkien Tapestry - Pictures to accompany The Lord of the Rings (taidekirja vuodelta 2011) ja Hobitti Tove Janssonin kuvittamana (kolmas, tarkistettu laitos, vuodelta 2011).
 
Lehtokuusama sanoi:
Nopsasti ajatellen TSH:n 70-lukulaiset, todennäköisesti ensimmäiset painokset, varsinkin jos niissä on kansipaperit tallessa.
Lisäksi nuo sarjakuvat lienevät hankalasti saatavia.

Kiitos tuosta informaatiosta. Olen kuullut myös noiden lautapelien olevan omalla tavallaan arvokkaita helmiä, sekä tuo Pez sarja, josta en ole varma saako Suomesta? :)
Kyllä sarjakuvia löytyy huutonetistä (2&3) ja tuurilla löytyi 1 ja sekin taistelun alla. :) (Okei 1-3 löytyy yhtenä settinä 125€) halvemmaksi tulee kummiski yksittäin

Edit: korjasin lainauksen terv. konnavahti-Lehtis
 
Minä olen haaveillut myös niistä TSH sarjakuvista, mutta enpä vain ole ryhtynyt tuumasta toimeen hankkiakseni ne. Olen ollut liian laiska kyttäämään niitä huuto.netistä "sopivalla hinnalla". Ja arvo tosiaan varmasti vain nousee, joten kohta jää vielä kokonaan saamatta.

Tänään posti toi sen odottamani "sinikantisen". Eli kokoelmani karttui kirjalla The Hobbit-An Unexpected Journey: Chronicles; Creatures & Characters. Ja oli kyllä kannattava hankinta. :p
 
Mulla karttui The One Ring: Adventures over the Edge of the Wildilla. Tosin en tiedä mikä se on ja liittyykö TSH:n vai Hobittiin mitenkään?
Anybody kertoisi? :)
Sekä toinen iso hankinta oli Lohikäärmevuori 1.painos Tove Janssonin kuvituksella.
Maksoin itseni kipeäksi siitä, mutta kaiken vaivan arvoista se oli!^^
 
Eikös tuo The One Ring: Adventures over the Edge of the Wild ole TSH:n maailmaan sijoitettu roolipeli? Eli olet siis ilmeisesti ostanut roolipelisääntökirjan, liittyyhän tuo aiheeseen vaikka ei Tolkienin itse tuottamaa tuotantoa olekaan :)
 
Kokoelmani karttui tällaisella "The Gollum "Smeagol" Collectible DVD + kirjanen" mukana siis myös aitoustodistus ^^
Sekä hienolla tuotteella, nimittäin Hobbit-Ensipäiväkuori postimerkkeineen (Uusi-Seelanti (2012)
 
Muuten postimerkkeilyä harrastaneena täytyy häpeäkseni myöntää että itselläni ei ole ainuttakaan Keski-Maa aiheista postimerkkiä.. :( Tahtoisin niitä kyllä! Mutta mietin vain miten kalliiksi moinen tulisi.. jos erehtyisin jonkun merkin / kuoren hankkimaan ja sen jälkeenhän luonnollisesti tahtoisin ne KAIKKI! Mutta sehän se on tämän keräilyn idea.. ;) Pelkään vain rahojeni puolesta.

Mistä lähtien olen ryhtynyt tämmöiseksi nuukailijaksi.. :? Jatkuvasti olen omia tekemisiäni rajoittamassa kuin mikäkin tiukkapipoinen holhooja. *muR* Ei muuta kuin postimerkit kehiin!
 
Minun kokoelmani on vielä aikasen säälittävä. Mutta on nyt ainakin jotain...

Kirjat

The Hobbit: Collector's Edition

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (Illustrated by Alan Lee)

Silmarillion 16. painos (loistopokkari)

Silmarillion (wsoypokkari)

Elokuvat

Taru Sormusten Herrasta 1-3 (widescreen version)

Pelit

The Lord of the Rings: Conquest (xbox)

The Lord of the Rings: The Return of the King (pc)

Hobitti-lautapeli

Taru Sormusten Herrasta-lautapeli
 
Ylös