Uusi rope?

Gorbag the Orc

Käärmeen asukki
En tiedä, onko oikea ketju, mutta kysytään nyt asiaa täällä kun en parempaakaan ketjua löytänyt.

Jos kiinnostusta löytyy, voisin järjestää täällä palstalla eräänlaisen yhteisöpelin, jossa arvon pelaajien roolit ja kerron ne pelaajille yksityisviesteillä. Pelissä on kaksi joukkuetta; hyvikset ja pahikset. Yleisessä peliketjussa saavat puhua keskenään kaikki, ja joka päivä myös äänestetään yksi pelaaja pois pelistä. Lisäksi pahikset saavat keskustella keskenään yksityiskeskustelussa. Öisin pahikset saavat tiputtaa yhden pelaajan pois joka yö. Peli päättyy, jos hyviksiä ja pahiksia on yhtä monta jäljellä, jolloin pahikset voittavat, tai jos kaikki pahikset saadaan äänestettyä pois. Jos peliin tulee vaikkapa 12 pelaajaa, niin pahiksia olisi kolme. Lisäksi jotkut hyviksen ovat erikoishahmoja, jotka voivat joka yö tehdä jotain erikoista.

Miltä kuulostaa? Ennen kuin alan tekemään mitään suurempia toimenpiteitä (esim. perustamaan ilmoittautumisen), haluaisin ensin kuulla muutamia mielipiteitä asiasta. 🙂
 
Last edited:
Periaatteessa voisi kiinnostaakin. Täällä on vuosien saatossa pelattu erilaisia pelejä ja parissa olen ollut mukanakin.
Kirjoittaisitko hahmot ihan alusta loppuun valmiiksi vai arpoisitko vaan roolin hyviksenä/pahiksena ja pelaaja itse kirjoittaisi hahmon muuten?
 
Kirjoittaisitko hahmot ihan alusta loppuun valmiiksi vai arpoisitko vaan roolin hyviksenä/pahiksena ja pelaaja itse kirjoittaisi hahmon muuten?

Itse kirjoittaisin, ja sitten vähän ennen pelin alkua julkaisisin säännöt ja pelin kulkuun liittyvät ohjeet. Ajattelin niin että peli on ikään kuin tarina, jossa joukko henkilöitä (hyvikset) on matkalla ja heidän leirissään on mukana myös soluttautujia (örkkejä). Hyvisten joukossa voisi olla esimerkiksi Gandalf, joka suojelee joka yö yhtä pelaajaa yötiputukselta. Muitakin erikoishahmoja voisi tietysti käyttää, esimerkiksi Boromir ja Faramir (hyviksiä), jotka saisivat keskustella keskenään myös yksityisviestein. He myös tippuisivat yhdessä; jos esimerkiksi Boromir äänestettäisiin pois tai tiputettaisiin yöllä niin myös Faramir lähtisi pelistä.
 
Entä millaisella aikataululla peli pyörisi? Mikä ajanajakso vastaa päivää ja mikä yötä? Liian nopeatempoista en pelistä tekisi kun foorumi on kuitenkin suhteellisen hiljainen tätä nykyä.

Toivottavasti saat pelin pystyyn :)
 
Liian monimutkaista ei fopesta (foorumiroolipeli) kannata tehdä, sillä näin vähäisellä pelaajamäärällä se voisi vain hiipua pois, niin kuin kävi viimeksi.
 
Liian monimutkaista ei fopesta (foorumiroolipeli) kannata tehdä, sillä näin vähäisellä pelaajamäärällä se voisi vain hiipua pois, niin kuin kävi viimeksi.
Juu, ajattelin että pelistä tulisi mahdollisimman yksinkertainen 🙂
Entä millaisella aikataululla peli pyörisi? Mikä ajanajakso vastaa päivää ja mikä yötä? Liian nopeatempoista en pelistä tekisi kun foorumi on kuitenkin suhteellisen hiljainen tätä nykyä.
Päivä kestäisi aina noin 5 vuorokautta ja yö niin pitkään kunnes kaikki yötoimet on tehty.
 
Last edited:
Pystyykö muuten Vihreässä Lohikäärmeessä tekemään sellaista yksityiskeskustelua jossa on mukana kolme pelaajaa? Jos ei pysty niin pahiksia pitää olla vain kaksi ja pelaajia vähemmän.
 
Voisin varmaan osallistua. Monen hengen yksityiskeskustelut onnistuvat. Pitääkö kaiken keskustelun tapahtua näissä kahdessa (julkisessa ketjussa ja pahisten keskustelussa) vai voivatko pelaajat perustaa omia yksityiskeskustelujaan?
 
voivatko pelaajat perustaa omia yksityiskeskustelujaan?
Ainoastaan pahikset tietävät toisensa. Hyvispelaaja ei tiedä kenenkään roolia, paitsi omansa. Ainoastaan Boromir ja Faramir tietävät toisensa hyviksiksi. Hyvispelaajien tehtävä pelissä on yrittää selvittää ketkä ovat pahiksia ja saada heidät pois leiriltä. Pelistä ei saa puhua missään muualla kuin peliketjussa (paitsi tietysti pahikset saavat keskustella keskenään, sekä myös Boromir ja Faramir).
 
Ilmoittautuminen peliin alkaa nyt. Vähintään kahdeksan pelaajaa pitäisi saada mukaan. Kun 12 pelaajaa on täynnä, ilmoittautuminen päättyy. Olórin ei ole vielä varsinaisesti ilmoittautunut, vaikka sanoikin että tulee varmaan mukaan.

Ilmoittautuneet:

Banazîr Gamgi
Jaamar
 
Last edited:
Jos saisi mukaan yhdeksän pelaajaa niin roolijako olisi tällainen:

- 4 tavallista matkalaista (hyviksiä)
- 1 Gandalf (hyvis)
- 1 Aragorn (hyvis)
- 3 örkkiä (pahiksia)

Gandalf suojelee yhtä pelaajaa yöllä. Hän lähettää joka yö pelinjohtajalle (eli minulle) ketä pelaajaa haluaa suojella. Gandalf yrittää suojella aina hyvistä, mutta jos Gandalf vahingossa suojeleekin pahista niin hänestä ei ole sinä yönä hyötyä hyviksille. Jos Gandalf suojelee samaa hyvistä, kuin minkä pahikset haluavat tiputtaa, ei tapahdu mitään, jolloin Gandalf on onnistunut sataprosenttisesti. Aragorn saa kysyä joka yö minulta yhden pelaajan roolin. Jos Aragorn kysyy pahispelaajaa, vastaan hänelle "pahis". Jos hän taas päättää kysyä Gandalfia (hän ei tietenkään tiedä että se on Gandalf), vastaan hänelle vain "hyvis". Tavalliset matkalaiset nukkuvat öisin. Peli olisi näin hyvin yksinkertainen, sillä vain kaksi erikoishahmoa toimisivat yöllä.
 
Last edited:
Toki jos palstalta löytyy joku joka haluaa olla pelinjohtaja niin voin ilomielin antaa virkani hänelle. Pelaaminenkin on todella kivaa. Voisin sitten suunnitella peliä pelinjohtajan kanssa yksityisviesteillä ja kun pelaajat ovat kasassa ja peli on valmis alkamaan niin pelinjohtaja tietää täysin mitä tehdä.
 
Päivä kestäisi aina noin 5 vuorokautta ja yö niin pitkään kunnes kaikki yötoimet on tehty.
Minä kannattaisin jotain selkeää jakoa ajalle. Jos päivä kestää 5 vrk niin voisiko päivä olla arkipäivät ja yö sitten viikonloppu? Se olisi selkeämpää kuin epämääräinen ajanjakso yötoimille. Ylipäätään olen Pagban kanssa samaa mieltä että mahdollisimman yksinkertainen systeemi toimii varmasti täällä parhaiten.

Mukana ollaan.
 
Minä kannattaisin jotain selkeää jakoa ajalle. Jos päivä kestää 5 vrk niin voisiko päivä olla arkipäivät ja yö sitten viikonloppu? Se olisi selkeämpää kuin epämääräinen ajanjakso yötoimille.
Tämä kuulostaa hyvältä ajatukselta. Tehdään siis näin.
 
Ilmoittautuneet tällä hetkellä:

Banazîr Gamgi
Jaamar
VeVe
Sidhiel

Vielä vähintään neljä pelaajaa pitäisi saada mukaan. @Olórin kirjoitit tuossa jonkin aika sitten että "voisin varmaan osallistua". Tarkoittiko se että olet nyt mukana?
 
Last edited:
HUOMIO! Olen nyt suunnitellut pelin valmiiksi, ja ilmoittautuminen päättyy, kun YHDEKSÄN pelaajaa on kasassa.

Ilmoittautuneet tällä hetkellä:

Banazîr Gamgi
Jaamar
VeVe
Sidhiel

Vielä mahtuu siis viisi pelaajaa mukaan 🙂
 
En malttaisi kuitenkaan pysyä poissa. Jos vain saan ottaa mukaan tarpeeksi varfariinia, liityn seuraan sillä ehdolla ettei kukaan kärsi (tai nauti) musofobiasta, murofobiasta tai surifobiasta.
 
Ylös