Valmisavatarien puutetta

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Käärmeessä olevien valmisavatarien määrä on jokseenkin ehtinyt huventua hyvin vähäiseksi nyt kun järjestelmä on muutettu sellaiseksi, että avatar varataan omaksi.

Nyt olisi tarvetta uusille avatareille, minulle voi lähettää materiaalia laitettavaksi ylös :)
 
Saattaisin joku viikonloppu tai muuten vaan tyhjänä päivänä tehdä asialle jotain. Millaisia ja mitä aiheita valmisavatareihin tarvittaisiin?

*on muuttamassa jokupäivä oman avansakin oikean kokoiseksi*
 
Sinällään aihealueella ei ole rajausta, sellainenhan otetaan mikä itselle sopii. Eihän täällä kaikilla todellakaan ole esimerkiksi Sormusten Herra -aiheisia avoja.

Jos kuvia tulee runsaasti niin jaottelen ne sitten jollakin tavalla aiheiden mukaan. Koko oli se 60 x 75. Suositelluimmat kuvamuodot ovat PNG tai laatupakattu JPG (PNG on parempi, pystyn työstämään sitä vielä eteenpäin tiedostokoon osalta pienemmäksi laadun kärsimättä).
 
Jotta onko tähän kiinnostuneita vai pitääkö minun taas leikkiä kekseliästä hobittia? :D


(Aika aina ajoittain kortilla, ehkä toivottavasti vähemmän vastaisuudessa.)
 
Minäkin voin jotain piirrellä ja muoksia kuvia avoiksi. Tai sitten katson jotain vanhoja piiroksiani ja otan niistä vain kuvat... Anyways, ilmoittaudun vapaaehtoiseksi.
 
Yritän parhaani mukaan saada jotain aikaiseksi viikonlopun aikana, vaikka puolikas buukkasikin sen meille aika täyteen. :3 We shall try.
 
Dracaenalta saapui ensimmäinen satsi, kiitos siitä :)


Siksitoisekseen, PNG on oikein oiva vaihtoehto tiedostomuodoksi.
 
En osaa muokata kuvia pieniksi, joten onko siitä mitään apua jos ideoin ja rajailen niitä?
 
Toimii sekin, olkootkin että siitä on minulle enemmän vaivaa.
 
Ollos hyvä vain. :wink: Tarkoitus oli kyllä tehdä lisääkin, kunhan tässä ehdin. Voisin myös asennella Photarin, niin saisin ihan kunnolla muokattua...
Paljonko avoja tarvitaankaan? Muistan entisen gallerian olleen aivan mielettömän iso, kun etsin sieltä itselleni exäni.
 
Aiemmin avatareja oli tosiaan todella paljon näkyvillä kerralla, mutta silloin näkyi myös jo käytössä olevat avatarit. Nykyisin on palattu Rapidin aikaiseen avatarin varaamisjärjestelyyn, eli kun avatarin ottaa niin se on "oma", ainakin kunnes siitä luopuu.

Tällä hetkellä tavoite olisi nostaa vapaiden määrä noin sataan, jotta niitä ei ihan heti tarvitsisi lisäillä.
 
Laitan kohta varmaan seuraavan satsin tulemaan... Mutta tuli mieleeni kysymys näin epänörttinä. Voisin tehdä varmaan viisikymmentä avaa päivässä, jos voisin vain ottaa Googlen kuvahausta kuvia. Eli onko missä määrin laillista käyttää joitain kuvia mitä netistä löytyy? Jos vaikka googletan "koiraa", niin onko niistä tuloksista luvallista muokata avoja tänne? Ei tietenkään yksityishenkilöiden kuvista, mutta jos vaikka päätyisin jonkin kennelliiton sivuille jossa siinä kohtaa kuvataa jotain rotua. Tai jos googletan jotain LOTR-aiheista... Eiköhän kysmys jo tullut selväksi. :p Vähän tuon epävarmuuden vuoksi olen tehnyt vain "omia" avoja omista valokuvista.

Eivätkö muut ole vielä lähettäneet avoja? :shock:
 
Niin no, käytännössä meillä ei olla oltu niin tarkkoja tuon suhteen. Olemme kylläkin keskustelleet asiasta aikoinaan. Asiasta on muistaakseni päädytty lähinnä siihen, että jos jonkin avatarin poistoa pyydetään, niin sitten kuva poistetaan. Jos asiaa miettii, niin avatarit ovat meillä kuitenkin varsin pieniä plus ne ovat tavallaan käyttäjänsä asettamia omakuvia, olivat ne sitten valmisgalleriasta tai käyttäjänsä itsensä lisäämiä.
 
Kiitokset Steelsheenille ja Dracaenalle uusista avatareista :) Avatarit löytyvät kumpaisenkin omasta avagalleriahakemistosta.
 
Nuo uudet avat ovat niin kauniita, että itseäni alkoi kovasti tehdä mieli valita yksi noista. :p En kuitenkaan tee niin, pitää yrittää löytää netistä joku yhtä kiva kuva.
 
No voihan melkorin saappaat! Kun tästä oli viimeksi puhetta (vuosi sitten!), väsäsin melkoisen pinon valmisavoja, mutta en sitten muistanut ikinä laittaa niitä esille. En ole vielä ehtinyt tutustua nykyisen gallerian toimintaan, joten onko Merri nopeinta/helpointa että lähetän vain kuvat zippinä sinulle?
 
Laita vaan, tosin esillelaittamisessa voi mennä tovi (kai hobitti saa pitää välillä sapattia?).
 
Jaah, no päättelin homman jo itse. Olkaapa hyvät, 168 uutta avaa käytössänne. Valikoimassa on kaikkea tutuista elokuvista itse ottamiini valokuviin ja netistä joskus tallennettuihin teoksiin. Jos tiedostonimi ei kerro riittävästi alkuperästä, saa kysyä lisää. :)

++
Niin piti vielä sanoa, että voin tehdä lisääkin, jos on esim. toivottuja aiheita. :)
 
Ylös