Wintersun

Gwaïraîs

Hobitti
Wintersun on kotimainen melodista death metalia soittava bändi, jonka levy on pyörinyt soittimessa kovaa tahtia. Jos nyt vielä jotain pitää sanoa, niin sanotaan kotiosoite www.wintermadness.net. Jätän nyt löpinät teille.
 
Hyvältä vaikutti kun ensimäisen kerran kuulin! Pitäis varmaan hankkia jotain matskua... :)
Laulajan ulkonäöstä en hirveästi pidä.. Semmonen hullu katse sillä oli yhessä videossa... Mutta! Wintersunhan on myös Tuskassa että siellä sitten varmaan sitä kuulen enemmänkin! :)
 
Pitäisin huomattavasti enemmän jos laulaja heitettäisiin jonnekin pois mikin edestä. Yllättävän ammattitaitoisen kuuloisia tyyppejä. Jos olisi rahaa, niin ostaisin levynkin.
 
Fearless sanoi:
Pitäisin huomattavasti enemmän jos laulaja heitettäisiin jonnekin pois mikin edestä. Yllättävän ammattitaitoisen kuuloisia tyyppejä. Jos olisi rahaa, niin ostaisin levynkin.
Heheh, se laulaja eli Jari juuri soittaa levyllä kaikki muut instrumentit paitsi rummut, jotka hoitaa loistava Kai Hahto.
Eli ilman Jaria ei ole Wintersunia, Jarin bändi se on.

PS: Kannattaisi ottaa asioista enemmän selvää ennen kuin tulee boardille höpisemään.
 
Wintersun on ehdottomasti parhaita metallibändejä, joita olen kuullut! Aivan upeaa mättöä, jota kuuntelee mielellään. Itse tutustuin kyseiseen orkesteriin riparilla ja biisit paranevat joka kuuntelukerralla. Tykkään tosi paljon ja suosittelen kaikille.
 
Hieno bändi, hienoa musiikkia, kyllä, kyllä. Parhaimpia suomalaisia bändejä mitä tällä hetkellä löytää. Tuolla Tuskassa tuli Wintersunin keikallakin fiilisteltyä ja toimii kyllä livenä aivan yhtä hyvin kuin levyltäkin.
 
Minulle Wintersun on minulle, vaikka olenkin kuunnellut Wintersun- levyn useaan otteeseen, vielä hämärän peitossa. Bändi on hyvä, en sano muuta, mutta se ei vain ole herättänyt (vielä) mitään minussa.

Täytynee kuunnella lätty vielä kerran ja tarkemmin... :hups:
 
Tulipa tässä kolme viikkoa sitten tilattua levyjä sisältäen Wintersunin WIntersun LTD-version, mutta ne perhanat NB:llä olivat sörssineet ja pistäneet ihan peruslevyn, joka minulla on jo (tietysti). Eli siis, kukaan halukas ostamaan? Yksäriä tulemaan.

Kyllähän yhtye on yksi parhaista koskaan, sanoisin. Ja sanonkin. No juu, mutta nyt taidan siirtyä muualle sekoilemasta.
 
Tiedotus! Wintersun on alkanut työstää toista levyään, joka kulkee tällä hetkellä nimellä Time. Nauhoitukset alkavat maaliskuussa 2006, ja tällä hetkellä laulujen kanssa on vielä työstämistä. Ei mikään ihme varmaan kenellekään, että kyseinen levy tulee olemaan ensi vuoden pakkohankinta. Ja nyt kuola pitkällä odottamaan... :p
 
Jos Haluaa saada eniten irti wintersunista se pitää nähdä livenä oon ollu nyt kahdella keikalla ja täytyy sanoa että nää äijät osaa soittaa!!!
Sillon jos sellaset biisit kun Starchild,Battle Against Time tai Death and the Healing lähtee soimaan ei voi muuta ku antaa musiikin viedä mennessään.
 
Sen mitä olen kuullut, on ollut ihan hyvää ja hyvin tehtyä. Huh, miten joku voi olla niin lahjakas äijä..
 
Kylläpä on kovat synnytystuskat Wintersunin kakkosalbumilla, jota siis edelleen odotetaan kieli pitkällä. Sinänsä olen kyllä valmis antamaan Mäenpäälle kaiken mahdollisen ajan työstää levystä juuri niin loistava kuin häneltä voi odottaakin. Debyyttialbumissa riittää edelleen kuunneltavaa eikä se tunnu soittamalla kuluvan. ;) Wintersun on ehdottomasti suosikkejani suomalaisista metallibändeistä ja ylipäänsä kärkipäätä melodisen metallin puolella.

Valitettavasti en vielä ole päässyt todistamaan bändiä livenä, mutta toivottavasti sekin aika koittaa, jahka Jari & Kai vielä joskus saavat pukattua sen levynsä ulos. Kaikenlaisia teknisiä ongelmia ja ties mitä vastuksia heillä on niukasti tipahdelleen informaation perusteella levyn teossa ollut, ihan viime aikoina en ole tilannetta seurannut. Jari taitaa olla pahimman sortin perfektionisti, mikä ei tietenkään ehkä ole huono asia musiikin kannalta. Toki hän asetti ensimmäisellä levyllä riman niin korkealle, että ei olisi ihme, jos itseäänkin vähän hirvittäisi. Mutta on siinä vain loistava muusikko, säveltäjä, kitaristi ja vokalisti (voi mitä Ensiferum menettikään).
 
Kyllä se levy on tulossa vaikka ongelmia Jarilla ja kumppaneilla onkin riittänyt. Jari tuossa yhden mesekeskustelun aikana kyllä sanoikin että kova levy siitä tuleekin kun valmistuu, että kannattaa odotella sitkeästi :)
 
Ylös