Within Temptation

annie alaska

Kontulainen
Mites on tän bändin kanssa? Mitä tuumaatte? Itse pidän kyseisestä bändistä hyvinkin paljon, mutta tuntuu että kaikista muista se on ihan syvältä. En erikoisemmin välitä tämän tyylisestä musiikista yleensä, esim Night Wish tai Evanescence, mutta tämä hollantilainen yhtye on iskenyt jonnekin mielen syvyyksiiin ja kovaa.
 
Kyllähän tuota kuuntelee. Tosin siihen Stand my ground -biisiin on alkanut jo pikkuhiljaa kyllästyä, kun sitä soitetaan koko ajan radiossa. Mutta ihan hyvä bändi. Nätti biisi se Memories kyllä.
Itse tykkään kyllä Nightwishista ( se on siis Nightwish, ei Night Wish... ei millään pahalla :) ) mutta Evanescencesta en kyllä oikein pidä.
 
Joo...tuli virhe yön tunteina. Tietysti yhteen! Joo, mutta todellakin Memories on kaunis. Jillian( I'd give my heart) on mielestäni ehkä parhain biisi, vaikkakin tuo 8. kappale on kova kilpailija.
 
Radiosta olen sitä Stand on my groundia kuullut, ei mitenkään erilainen. Mielestäni yksi tuon tyylin bändejä riittää, sillä kovinkaan suurta tasoeroa en esim. Nightwishin, Evanescencen ja Within temptationen välillä näe. Oma suosikkini noista kolmesta suunnilleen saman tyylin edustajasta on kuitenkin Evanescense, johtunee varmaan siitä etten ole kahdelta muulta lähes mitään kuullut. Ei minun tyylistäni musiikkia.

Stand on my ground tympii pahasti. Radiosta olen kyseiseltä bändiltä kuullut vain ja ainoastaan sitä. Ennenkuin olin bändistä kuullutkaan olisin voinut veikata kyseistä kappaletta joko Evanescensen tai Nightwishin esittämäksi.
 
embla sanoi:
Within Temptation taitaa olla vanhempi bändi kuin Nightwish tai Evanescence.
Muistelisin, että ainakin jossain Nyt-liitteen pikkujutussa joskus sanottiin sekä Nightwishin että Within Temptationin aloittaneen 1997, tiedä häntä sitten kumpi ensin...
Enpä ole näiltä montaa biisiä kuullut. Stand My Groundia kuulin ensin, sitä soitettiin radiossa niin tiuhaan, että eksyi jopa minun korviini. Kuulosti ihan mukavalta biisiltä. Sitten satuin näkemään kyseisen biisin musavideon Levyraatia töllöstä vilaistessa, ja kehnon videon jälkeen biisikin tuntui latistuvan pahasti. Tosin nyt se taas kuulostaa vähän kelvommalta kun videon näkemisestä on jo aikaa... videolla taisi muuten vilahtaa kirja, jossa oli tengwarilla kirjoitettua tekstiä, vai katsoinko väärin?
En osaa ainakaan tuon biisin (enkä parin muun, joita nyt olen kuullut) pohjalta bändiä pitää hirveän samanlaisena kuin Nightwish, samankaltaisena toki (metallia ja naislaulaja). Nightwish kolahtaa minuun kyllä enemmän, musiikissa on tiettyä raskautta ja pontta, Stand My Groundissa ainakin musiikki on (voimistuessaan) vähän mattoista mössöä taustalla (joo, mä hallitsen nämä musiikkitermit :p). Ehkä naisen laulutyylikin on vähän poppisempi. Tosin yhden (tai parinkaan) biisin pohjalta kokonaista bändiä on toki vähän tylyä ruveta arvioimaan kovin jyrkästi.
 
embla, en ou mikään asiantuntija, mutta luulisin että Within Temptation ja Nightwish on aika lailla saman ikäisiä. Ellei Nw ole sitten vamhempi? :)
Ihan hyvä Within Temptation on. En kyllä ou kuullu muuta kuin Stand my groundin ( :yuck: , soitettu liikaa) ja Memoriesin. Memories on ihan kaunis biisi, varsinkin ne viulusello(mitkä ne on?) -jutut siinä alussa. Jos enemmän perehtyisin niin varmaan tykkäisin. Evanescence -vaihe kyllä meni ohi parissa viikossa (mutta Nigtwish -vaihe jatkuu aina vaan...), niin katotaan miten WT:n kanssa käy.
Haltiamieli sanoi:
videolla taisi muuten vilahtaa kirja, jossa oli tengwarilla kirjoitettua tekstiä, vai katsoinko väärin?
Kun tarkkaan ajattelee niin kyllä miekin jotain sinne päin muistaisin. Tietysti kun on pitkä aika kun viimeksi sen videon näin... :roll:
 
Tämä bändi ei pahemmin meikäläiseen iske, ainakaan näin kuultujen biisien perusteella, mihin lukeutuvat tietysti tämä radiosta muutamaan kertaan kuultu Stand my ground, ja muutamat biisit, jotka tulivat viikontakaisessa Radiocityn Backstagessa kuultua.
Omalla listallani kyseinen bändi kuitenkin ylittää Evanescensen, vaikkakaan en periaatteessa voisi verrata niitä toisiinsa, sillä en tosiaan ole kuullut WT:ltä kuin muutaman kappaleen. Minulle ko. bändin musiikki taustalla menevää musiikkia, joka ei iske, ja jonka levyä en hankkisi. Toisin kuin tämä eräs Kiteeläinen yhtye, johon on myös tullut jo useita viittauksia..

Saman ikäisiä ovat nämä Nightwish ja Within Temptation, mutta WT ehti käsittääkseni julkaista levynsä kuitenkin ennemmin. Evanescensehan nyt on reilusti nuorempi..
 
Minä tykkään. Uudempi tuotanto ei iske niin kovaa kuin vanha, mutta kyllä Memories esimerkiks on aika hieno biisi..
Olin tossa Tavastialla keikalla ja aivan upea oli. Ennen keikkaa mulla ei ollu edes niin paljoa lempparibiisejä, mutta siellä kolisi kyllä Our Farewell, Mother Earth ja Ice Queen hienosti. Ja muutenkin upee show.

Tutustukaa vanhempaan tuotantoon niin tykkäätte. :) Hieno on myös Our Farewellista liveversio, jossa lauleskelee myös Tarja Turunen.
 
Kiva, että joku muukin tykkää :p Olisin halunnut tuonne Tavastian keikalle, mutta ei onnistunut :( Jonkun verran olen netistä vanhempaa tuotantoa kuunnellut ja pidin kyllä.
 
WT ja NW ei ole mitenkään samaa tavaraa, kuuntelee ihan oikeasti sitä The Silent Forcea ja sen jälkeen vaikka Nightwishin Wismasteria. Silent Forcessa ei edes kuulu kitarat niin hyvin kuin NW:llä (miksi ihmeessä kaksi kitaristia kun edes sooloja ei ole).
Evanescence ei sitten kuulu samaan "genreen" millään, Eva on rockia, WT lässykevytmetallia ja Nightwish sitä mitä se on.

Taas jatkuu...

Vaikka WT ja NW (en nyt oikein jaksa kirjoittaa koko nimillä joten WT = Within Temptation, NW = Nightwish ja Eva = Evanescence) aloittivatkin samoihin aikoihin niin eivät he silloin tietäneet toistensa olemassaolostaan. Elikkä, ei voi oikeestaan sanoa kuka matki ketäkin.
Eroja on siinä että Sharon (WT:stä) on muistaakseni itsekouluttautunut laulaja, Tarjahan on ihan täysin kouluttautunut joten ne erot huomaa laulutyyleissä. Evanescencen Amya on turha ottaa tähän mukaan koska hänellä on pehmeä ääni eikä hän laula niin korkealta kuin Sharon ja Tarja.
Tämä on niin sekaista tekstiä, ou man.

WT:n paras levy on mielestäni kyllä Mother Earth, mikä levy! Jotain omaa luokkaansa verrattuna tähän "popahtavaan" The Silent Forceen. Biiseissä Mother Earth ja Dark Wings (todella hyviä kappaleita, erityisesti se jälkimmäinen) jossa joidenkin mielestä Sharon laulaa todella ärsyttävällä äänellä, minun mielestäni se olisi persoonallinen linja WT:lle.

Mutta eiköhän tämä ollut tässä, voihan sulkujen päivä. :D
 
Danyan sanoi:
Hieno on myös Our Farewellista liveversio, jossa lauleskelee myös Tarja Turunen.

Ömm, ettet nyt vain sekottaisi Ghea Den Adeliin?

-Ville, nippelitiedon mestari
 
Hyvä bändi minun mielestäni. Stand my ground ja Memories ovat tosin ainoat mitä olen kuullut. Tuota Stand my groundia on kyllä totisesti soitettu liikaa, siihen alkaa pikkuhiljaa kyllästyä. Muuten hyvä kappale. Memories on taas mielestäni aivan ihana! Jotenkin niin herkkä, ja kaunis!
Molempien laulujen melodiat jäävät soimaan päähän, ja laulajattarella on hyvin kaunis ääni. Levyn voisin hankkia, jos kuulisin vielä muutaman kappaleen lisää ja pitäisin niistäkin.
Ei Within temptation mielestäni ihan Nightwishin tasolle yllä, mutta hyvää musiikkia silti. Ehkä Nightwishin "paremmuus" johtuu myös siitä että olen kuullut sitä paljon enemmän kuin Within temptationia. En ole kova NW-fani, mutta se on ehkä piirun verran parempaa musiikkia... Hyvää Within temptationin musiiki kuitenkin on! Mutta kuten Haltiamieli sanoikin, parin biisin perusteella on huono lähteä kovin jyrkästi arvostelemaan. :)
 
Danyan sanoi:
Oroch sanoi:
Ömm, ettet nyt vain sekottaisi Ghea Den Adeliin?

-Ville, nippelitiedon mestari

Emmä tiiä. Voi olla. Mut mun Winampissa lukee ainaki Tarja :)

Ei laula Tarja, jos laulaisi niin kyllä siitä keskusteltaisiin Nightwish.comin foorumissa.
Elikkä ei laula, se on kylläkin Sharon. Ja sen huomaa.
 
Mew sanoi:
Ei laula Tarja, jos laulaisi niin kyllä siitä keskusteltaisiin Nightwish.comin foorumissa.
Elikkä ei laula, se on kylläkin Sharon. Ja sen huomaa.
Mulla on se livebiisi koneella, ja siinä ainakin laulaa semmonen ihminen jolla on aika lailla Tarjalta kuulostava ääni :yay: Niitäkin varmaan löytyy, mutta kuulostaa paljon silti... :roll:
 
Kyllä se on Ghea Den Adel, todisteet löytyvät Mother Earth -tour DVD:ltä, katsokaa vaikka..
Ja kyllähän siinä vähän samaa on kun Tarjassa.

Mew sanoi:
Ei laula Tarja, jos laulaisi niin kyllä siitä keskusteltaisiin Nightwish.comin foorumissa.

Paras perustelu ever!

-Ville
 
Koko bändi tuli minulle suurena yllätyksenä. En ollut koskaan aikaisemmin kuullutkaan ja ensimmäisen musavideon nähtyäni ajattelin, että voi ei, taas tällainen kopio. Noh väärässä olin, onneksi. En ole vielä hirmuisesti ehtinyt tutustua, mutta se vähä jota olen kuullut kuulostaa aika hyvältä. Jossain WT: verrattiin Gatheringiin. Pitääkö tämä miten paikkaansa, vai onko taas tuulesta temmattu juttu?
 
Hongatar sanoi:
Jossain WT: verrattiin Gatheringiin. Pitääkö tämä miten paikkaansa, vai onko taas tuulesta temmattu juttu?

No The Gathering on ja urallaan kokeillut kaikkea goottimetallista uusprogen kautta ambientiin, mutta eiköhän noilla jotain samoja piirteitä ole. Jos The Gatheringiin haluaa tutustua ja WT uppoaa niin varmaan kannattaa tarkistaa levyt Nighttime Birds ja Mandylion. Sleepy Buildings toimii varmasti myös, mutta se on "puoliakustinen livelevy", eli särökitaroita ei sillä levyllä kuulla. Erinomainen levy silti.

-Ville
 
Oroch sanoi:
[No The Gathering on ja urallaan kokeillut kaikkea goottimetallista uusprogen kautta ambientiin, mutta eiköhän noilla jotain samoja piirteitä ole. Jos The Gatheringiin haluaa tutustua ja WT uppoaa niin varmaan kannattaa tarkistaa levyt Nighttime Birds ja Mandylion. Sleepy Buildings toimii varmasti myös, mutta se on "puoliakustinen livelevy", eli särökitaroita ei sillä levyllä kuulla. Erinomainen levy silti.

-Ville

Tämä menee nyt vähän niin päin, että Gatheringiin on jo tutustuttu ja WT on sitä oudompaa tavaraa, mutta kiitos vinkeitä kuitenin :) Ja sähkökitaran puute ei minua haittaa nimin. kuuntelen mm. Tarujen Saarta..
 
Ylös