Yhdistyneen yhdistyksen logo

Ennakkosuosikkius on siitä huolimatta määritelty niiden viestien perusteella, jotka on kirjoitettu ennen monipuolisten tai eriävien mielipiteiden esittämistä. Nimiehdotusta ei ole nähdäkseni esitetty tasapainoisesti, vaan esillä on vain hallituksen esittämä kanta:
Alustavasti (ja koska jäsenkyselyssä ei tullut järkeviä ehdotuksia) yhdistyneen seuran nimeksi on harkittu rimpsua "Suomen Tolkien-seura Kontu". Se säilyttää tasapuolisesti molempien osapuolien nimet, kertoo ulkopuolisellekin heti mistä on kyse ja lisäksi noudattaa kansainvälistä tapaa nimetä maassa toimiva Tolkien-seura Tolkien-aiheisella nimellä + mainitsemalla maan/kaupungin/osavaltion nimi ja "Tolkien-seura".

Tässä ei millään tapaa huomioida mahdollisuutta sille, että yhdistyksen nimi voitaisiin säilyttää sellaisenaan. Nimiehdotuksia otettiin vastaan, mutta nekin hakivat nimenomaan muuttuvaa nimeä.

Eriäviä mielipiteitä yhdistyksen nimestä on muiltakin kuin minulta, joten minusta olisi ihan järkevää kuunnella näitä mielipiteitä ja edes harkita mahdollisuuden antamista kaikille vaihtoehdoille asiasta, joka on vielä avoin.
 
Ennakkosuosikkius on minun silmämääräinen arvioni koko ketjun viesteistä.
Merri sanoi:
Eriäviä mielipiteitä yhdistyksen nimestä on muiltakin kuin minulta, joten minusta olisi ihan järkevää kuunnella näitä mielipiteitä ja edes harkita mahdollisuuden antamista kaikille vaihtoehdoille asiasta, joka on vielä avoin.
Hallitus tosiaan päätti ehdottaa/tukea tuota nimeä koska kyselyssä se oli ehdottomasti suosituin vaihtoehto. Se on ihan hyvä jos sanoo ääneen mikäli on eri mieltä, mutta hallituksen kanta taas pohjautui jäsenkyselyyn ja saatuun palautteeseen.
 
Olen ajatellut logoa jossa lohikäärme kiertää tolkien merkkiä ja lohikäärme tietenkin olisi joko punainen tai vihreä ja lohikäärmettä kiertäisivät sanat:
Suomen Tolkien-Seura Kontu ry
Voisin yrittää piirtää sen jos aika riittää..
 
En huomannut, että tämä olikin jäänyt jälkeen. Juuri pitikin tulla tänne sanomaan. Kiitos Jaamar, kun lähetit tämän uudestaan ja linkitit vanhaan.
Edit: Ei kun onhan se keskustelu tuolla. Hämäännyin jostain, kun en löytänyt. Ehkä nämä viestit voi siirtää siihen perään?
Ajattelin siis kokeilla itse suunnitella jotain, vaikka tähän mennessä olen eniten mieltynyt velhoon puun alla ja voi olla, että sitä sitten lopulta äänestänkin.
Eléndilé Tammilehdon idea monogrammia kiertävästä lohikäärmeestä oli aika hyvä, harmitti, etten keksinyt sitä itse.
Kävin eilen netissä vähän vilkuilemassa minkälaisia logoja on muiden maiden Tolkien-yhdistyksillä. Melko samanlinjaisiahan ne tietysti ovat. En haluaisi itse aivan liian samanlaista, esim. Sormus lienee aika ilmeinen, mutta ensimmäinen ideani paperilla on tosin juuri sormus, jossa lukee Suomen Tolkien-seura yläreunassa ja Kontu (Konnun monogrammi tähän väliin) Ry alareunassa. Sitten taustalle suunnitelin kaikenlaista lohikäärmeestä kirjaan ja itse herra Tolkieniin piippunsa kanssa. Olisi kiva, jos se ei olisi mikään liian ilmiselvä ja tylsä, mutta olisi hyvä, että se olisi melko helposti tunnistettavissa. Ajattelin suunnitella myös jonkun sellaisen, jossa olisi lähinnä tekstinä, jotenkin tyyliteltynä yhdistyksen nimi - ja se monogrammi. :) Sitä kannattaa ehdottomasti hyväksikäyttää logossa.
Varmaankin tulen lähettämään useampia eri versioita.
 
Aikaa ehdotusten postittamiseen näemmä kymmenen päivää. Älkää unohtako lähettää ideoitanne!

Mitä nimeen tulee niin ne jotka ovat lukeneet kokouspöytäkirjoja tietänevätkin jo (jos kyseinen pöytäkirja on päässyt nettiin asti) että seurojen yhteistyökokouksessa yhdistykset päättivät pysyä kannassaan ja ehdottaa uuden yhdistyksen nimeksi Suomen Tolkien-seura Kontu ry. Mutta nimiasiasta voinee keskustella lisää myös erikseen jos tuntuu että aiheessa riittää pureksittavaa. Tämä tieto nyt tänne vain sillä ajatuksella jos joku tahtoo/tarvitsee logon suunnitteluun.
 
Minulla on Elämässä nyt hieman kiireitä, jatkakaamme deadlinea 7.5. asti.
Sitten kasaan (kaikki ne hienot!) saapuneet ehdotukset ja pykään äänestyksen viikonlopun aikana.
 
RE: Yhdistyneen yhdistyksen logo - osallistu omalla ehdotuksella

Ovathan äänestyksestä tietoisia myös ne Tolkien-seuran jäsenet, jotka eivät seikkaile Konnussa?
 
RE: Yhdistyneen yhdistyksen logo - osallistu omalla ehdotuksella

Jos eivät vielä ole, niin ensi viikon aikana ovat. Posti ei kulje sunnuntaisin enkä ole STs:n käytännöistä niin perillä. Sitä paitsi en usko, että 1-2 päivän varaslähtö konnussa seikkaileville jäsenille muuttaa äänestyksen lopputulosta radikaalisti.
 
RE: Yhdistyneen yhdistyksen logo - osallistu omalla ehdotuksella

Logoehdotuksia ei näe äänestyslomakkeen linkistä, jos ei ole kirjautuneena Kontuun. Kaikilla tolkienseuralaisilla ei ole Kontu-tunnuksia, joten tuo toivottavasti saadaan johonkin muuallekin näkyviin? STs:n logosta on myös olemassa parempilaatuinen kuva kuin tuo tuolla ehdotuskokoelmakuvassa.
 
RE: Yhdistyneen yhdistyksen logo - osallistu omalla ehdotuksella

Suosittelisin, että aloitusviestiä muokattaisiin vielä tämän hetkistä tarvetta (äänestystä) varten. Minun oli ainakin vaikea löytää koko äänestyskohtaa.

Samaa myös sanoisin kuin Miccoh, äänestyksen pitäisi olla mahdollista muillekin kuin Kontuun rekisteröityneille seurojen jäsenille.

Kokonaisuudessa sanoisin, että ihan kivoja logoehdotuksia on saatu, tässä joutuukin ihan pohtimaan tosissaan.
 
RE: Yhdistyneen yhdistyksen logo - osallistu omalla ehdotuksella

Kas, tuota en edes ottanut huomioon, luulin että tämä topikki olisi ollut näkyvissä myös kirjautumattomille.
Teen vielä hienosäätöä.
 
RE: Yhdistyneen yhdistyksen logo - osallistu omalla ehdotuksella

Ilmeisesti topikki näkyy kyllä, mutta kirjautumattomat eivät pääse käsiksi liitetiedostoihin.
 
RE: Yhdistyneen yhdistyksen logo - osallistu omalla ehdotuksella

Toki, jos haluaa epärehellisesti vaikuttaa tuloksiin ja tahallaan aiheuttaa vahinkoa ja varmistaa, että omasta mielestä paras ehdotus myös MENEE läpi :)
 
RE: Yhdistyneen yhdistyksen logo - osallistu omalla ehdotuksella

Onneksi seurojen jäsenet taitavat olla pääosin aikuista ja asiallista sakkia. Muinoin smial Telcontarin aikaan olisimme jopa saattaneetkin joutua vastaavan tilaisuuden tarjoutuessa kiusaukseen buustata kannattamamme logovaihtoehdon kannatusta monikertaisilla äänestyksillä (tai ainakin minä olisin, en voi vannoa muiden telcontarien olleen yhtä turmeltunutta sakkia). Eipä olisi silloin Toven piirrosta Tolkien-seuran logona ;)
 
RE: Yhdistyneen yhdistyksen logo - osallistu omalla ehdotuksella

Teknisten ongelmien ja eripuraisuuden rauhoittamiseksi vedin äänestyksen toistaiseksi pois. Jo annettuja ääniä EI oteta huomioon, kun äänestys jälleen avataan. Äänestykseen saattaa mahdollisesti liittyä vielä arvonta, joka vaatii ainakin jonkinlaisten yhteystietojen keräämisen, ja on iso homma jäljittää, ketkä kaikki ehtivät äänensä jo antaa. Rautalangasta vielä, ANTAMASI ÄÄNI ON NYT MITÄTÖITY.

Pahoittelen mahdollisesti aiheutunutta haittaa.
 
Äänestys on nyt toden teolla jäänyt jumiin teknisiin ongelmiinsa, mutta toimivaa ja lopullista äänestystä laitellaan pystyyn tässä lähiviikkojen-parin kuukauden sisällä. Ehdokkaat ovat näkyvillä edelleen aloitusviestissä, joten omaa ehdokastaan voi miettiä jo valmiiksi.
 
Ylös