Ystävänpäivä

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.

haltia

Hobitti
en vielä nähnyt tällaista ja kun on nyt myös ajankohtainen eli miten muistat ystäviäsi ystävänpäivänä, :) miten vietät ystävänpäivää ja viettiinkö koulussanne ystävänpäivää :?


HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE KONTULAISILLE JA KAIKILLE MUILLE:)MAAILMAN ISOIN HALAUS KAIKILLE :lol: )
 
Meidän koulussa pidetään halaus kilpailu jossa täytyy halata monta ihmistä ja he pitävät nimensä sydän lappuun.

HYVÄÄ YSTÄVÄN PÄIVÄÄ RAKKAILLE KONTULAISILLE MINULTA JA MERRILTÄ!!!!!

-Mew
 
Vietän ystävien kanssa ystävänpäivän...

toivotan myös kaikille kontulaisille hyvää ystävänpäivää! :p
 
Au pair- tarina Irlannista. Perheen äiti ja tytär toivat huoneeseeni päivän postini ja kun ystävänpäivä oli lähestymässä, oli kaverini lähettänyt minulle kortin, jonka etupuolella komeili sydän ja nalle. Perheen äiti sitten kysyi, että onko minulla salainen ihailija suomessa, kun tiesi, että minulla ei poikaystävääkään ole. Vastasin enempiä ajattelematta, että ystäväni on lähettänyt minulle kortin. Jolloin perheen tyttären silmät levisivät järkytyksestä: "Mitä onko sun kaveri rakastunut suhun?!" (Muuten mukava perhe, mutta tiukan katolilainen, homoutta ei hyväksytty jne.) Oli siinä sitten selittämistä, että Suomessa Valentine's day on todellakin ystäville tarkoitettu, ei niinkään rakastavaisille, kuten muualla isossa maailmassa.... :) Perheen äiti varsinkin piti tästä Suomalaisesta tavasta enemmän. Niin harvoin kuin kuitenkin muistaa kiittää ystäviään heidän ystävyydestään... Mutta hassua kyllä miten alkuperäinen idea onkaan muuntautunut tähän muotoonsa. Tietääkö kukaan miten se on tapahtunut? Minulla ei ainakaan ole aavistustakaan...

Joka tapauksessa, tänä vuonna en muistanut ystävänpäivää ollenkaan ja en lähettänyt kortteja tms niinkuin yleensä. Onneksi tekstiviestit on keksitty, koska olen saanut jo muutamia kortteja, ja niihin on hyvä vastata! :D Oli muuten kiva tulla tänäänkin kotiin kun oli pari korttia odottamassa, sitä tuntee itsensä tärkeäksi! :)
 
Kyllähän tuon muistaa että aina ala- ja yläasteella oli se traditio, että laitettiin pahviset sydämet kaulaan ja sitten käytiin halaamassa kaikkia koululaisia ja aina sai yhden nimen yhdestä halista.

Voi voi niitä aikoja. Nykyisemmin en pahemmin piittaa koko päivästä.
Mielestäni se on yksi niitä päiviä, mistä on vain tehty kaupallinen juttu. Jos minä haluan muistaa ystäviäni, minä muistan heitä koko vuoden, en vain yhtenä päivänä lähettämällä "Hyvää ystävänpäivää" -kirjeen postissa.

Mutta hyviä ystävänpäiviä nyt kaikille jotka sitä haluavat viettää.
 
Sain tänään kolme korttia postissa, ja se sai hymyilemään.

Juuri tuon takia minusta ystävänpäivä on tärkeä ja hyvä olla olemassa, koska liian harvoin niitä ystäviä mitenkään muistaa. Kyllä minä ainakin myönnän etten muista ystäviäni koko ajan pitkin vuotta, mikä on erittäin surullista. Ystävänpäivä kuitenkin muistuttaa ihmisiä niistä ystävistä siellä jossain, ja saa aikaan sen, että edes joskus niitä rakkaita tulee muistettua.

Tottahan se kyllä on että ystävänpäivästä on tullut kamalan kaupallinen, mutta yhtäkaikki se on minusta erittäin hyödyllinen päivä, sanokaa mitä sanotte ;)

Ja btw, olenkohan jäänyt paljostakin paitsi kun meillä ei ollut ala- eikä yläasteella minkäänlaisia ystävänpäivätraditioita? Hmh, millaisessa koulussa minä olen oikein ollut?
[vaionkohanminullavainniinhuonomuistiettenmuistamitääntraditioita :p]
 
Meillä ei kavereiden kesken oikeastaan koskaan ole ollut mitään sen kummempia traditioita ystävänpäivän suhteen, jos se sattuu viikonlopulle niin kuin tänä vuonna, lähdemme juhlimaan (lisää hyviä tekosyitä juoda kaljaa). Tänä vuonna on tiedossa jotkut vaihtaribileet, kewl.

Lähettelettekö itse paljon ystävänpäiväkortteja? Minä olen yleisesti ottaen tosi laiska lähettelemään kortteja ja kirjeitä, mutta ystävänpäivänä haluan lähettää ainakin muutaman kortin niille kaukaisimmille ystäville. Ja ostin vielä postista plan-kortteja, joiden tuotto menee hyvään tarkoitukseen, ja niissä on vielä postimaksukin maksettu kaikkiin maihin. :)

Hyvää ystävänpäivää kaikille <3
 
sen kun näkisi, että koulussa vietettäisiin ystävänpäivää, siis täällä. :roll:
mutta ihmisiä saa halata, kerrankin on siihen syy. :D muutamia hyviä ystäviä muistan kortilla (jos muistan) tai pieni muotoisella lahjalla, tosin se pitää antaa henkilökohtaisesti, mutta jos pitäisi lähettää, niin antaapa sitten olla.

hyvää ystävänpäivää :)
 
Meillä oli myös se sydänlappu juttu ja monet pojat halasivat toisia poikia todella rajusti :D :wink:

Kortteja jakelin ja haleja vastailin.Huominen taas tulee olemaan normaalipäivä.En ystävänpäivää niin erityisemmin vietä :roll:
 
Meilläpäin ei ystävänpäivästä ole tehty niin suurta numeroa. Kyllä lahjoja ja kortteja annetaan, mutta itse olen Icegornin kanssa samaa mieltä. Kavereita pitäisi muistaa joka päivä, ei vain yhtenä päivänä vuodessa...
[color=red:e71eb3fba7]Kaikille kontulaisille oikein hyvää ystävänpäivää![/color]:D
 
Mun koulussa oli tänään joku ruokala-konsertti (siis ystävänpäiväkonsertti, joka oli ruokailun aikana) Ja sitten oli jälkkäriks sellasia vanilja-sydän-leivoksia!! :D Ne oli hyviä. Ja taas tuli paljon kortteja! Mun mielestä ystävänpäivä on oikeen mukava tradiitio, kun kaikki on niin ystävällisiä toisilleen!! :) HAUSKAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!!! :lol:
 
Onhan tälläinen päivä aivan kiva. Kortteja en ole jaellut, saanut olen muutaman. Jotenkin se on vain jäänyt pois, se korttien kirjoittaminen. Tosin kirjeen lähetin lopulta kahdelle ystävälleni, jotka muutama vuosi sitten muuttivat pois. Olen laiska lähettämään postia.

Meidän koulussa järjestettiin runokilpailu, ja pienemmille korttikilpailu. Niiden voittajat julistettiin koulun yhteisessä juhlassa, johon oli myös musiikkia ja näytelmiä tehty (olin itsekkin näytelmässä).
Juhlan jälkeen siirryttin luokkiin, ja keskusradiosta luettiin ystävänpäivätervehdyksiä (joita oppilaat olivat saaneet lähettää, ja laittaa aulassa olevaan laatikkoon). Radiosta soitettiin myös muutamia toivekappaleita.

Minulle ystävänpäivä ei oikein mitään merkitse. se on semmoinen päivä, jolloin äikän ope pukeutuun vaaleanpunaiseen, jaetaan kortti ja hymyillään vähän. Halailemaan en ole joutunut juuri lainkaan.
 
Musta ystävänpäivä on jotenkin ihana päivä.. :D
Jotenkin tuntuu että koko päivä piristyy, ku saa ystävänviestin joltain tärkeältä ystävältään.. ^^

Oikeestaan ystävänpäiväkortteja lähetän ihan vaan muutaman kappaleen. Lähinnä semmoisille ystäville, keltä tietää itsekin saavansa semmoisen :)

Meillä ei myöskään oo koskaa ollu koulussa mitää tollasta sydännimihommaa.. Se kuulostaa tosi kivalta ^^

[color=darkred:cbb1f2eb44]*halaa myöskin kaikkia kontulaisia isosti* Hyvää ystävänpäivää kaikille!![/color]
 
Alunperin "ystävänpäivä" oli vähän muuta kuin söpöjä kortteja. Haastattelin aikoinaan ystävänpäivän historiasta innostunutta harrastelijatutkijaa, ja hänen tietojensa mukaan esikristillisenä aikana roomalaiset viettivät helmikuun puolivälissä lupercalia-juhlaa. (Onneksi löytyi netistä maininta tuosta juhlasta, enpä olisi muuten nimeä muistanut.)

Jokatapauksessa, pakanallisissa pippaloissa alastomat susimiehet juoksivat ympäri kaupunkia ja läimivät ohikulkijoita vuohennahkaisilla remmeillä. Kirkko yritti kitkeä juhlaa, mutta kun ei onnistunut, niin päivä omistettiin Valentinus-pyhimykselle, joka taas oli avioparien ja rakastavaisten suojelija.

Kelpaisiko moinen susijuhlinta nykyään? :D
 
Oooooikein hyvää ystävänpäivää jokaiselle täällä aikaansa tuhraavalle!!!!!!!
Tahdoin olla ensimmäinen ystävänpäivää varsinaisena päivänä ja taisin onnistua.
Mutta viettäkää paljon lähimmäisenrakkautta käsittävä päivä!
*Rutistaa kaikkia isolla halilla.*
 
Meidän koululla kokeiltiin eilen ekaa kertaa sitä sydänkorttijuttua (tai sitten minulla on huono muisti). Oli myös vanhojen tanssit.
Ystävänpäivänä pitäisi tavata kavereita, mutta tänä vuonna se taitaa jäädä. Vietän synttäreitäni kotona.

Hyvää Ystävänpäivää kaikille!
 
Meillä oli myös yläasteella tuo sydän kaulaan ja halaamaan juttu.. Se kyllä muistutti enemmän kilpailua siitä, kuka saa eniten nimiä sydämmeensä kuin sitä, että olisi haluttu halata niitä ihmisiä jotka oikeasti ovat itselleen tärkeitä. Mielestäni on aivan naurettavaa laittaa jotain tuollaista kouluun.. Entä ne ihmiset, joita muutenkin syrjitään? Ei meidän koulussamme ainakaan heitä pahemmin halailtu. Ihan sama juttu näissä ystävänpäivä terveisissä mitä meillä sai lähettää koulun keskusradion kautta.. Kyllä se on niin mukavaa kun ns. suositut vain saavat näitä terveisiä.
Nyt tämä alkoi jo kuullostaa katkeralle, mutta sitä tämän ei ole tarkoitus olla. Ärsyttää vain se, että juuri noissa koulun ystävänpäivä tempauksissa ei pahemmin ajatella niitä yksinäisiä joilla ei ole kavereita.

Miten sitten itse aion viettää ystävänpäivää? Ei se minulla poikkea mitenkään muista päivistä. Tottakai ystävät ovat tärkeitä ja kyllä minä heistä olen todella kiitollinen, mutta en näe mitään ideaa siinä, että on joku tietty päivä milloin heitä tavallaan on tarkoitus kiittää. Minä ainakin saatan aivan hyvin kiittää ystäviäni heidän olemassa olostaan heinäkuun kymmenentenäkin. Ystävänpäivästä on tullut vain pelkkä päivä, jolla kaupat saavat taas myytyä kaikenlaista krääsää.
 
Taitaa olla se pahvi- :heart: -juttu yleinen. Myös mun mielestä ystävänpäivä on vain keino tehdä rahaa. Ystäviä muistetaan useimmiten, ei vain ystävänpäivänä! Ainoa kirjallinen ystävänpäiväonnitteluni näkyy allekirjoituksessa.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös