Alla harmaan kiven: Yleiskeskustelu ja hahmoesittelyt

Olenkin näköjään varsin tehokkaasti delegoinut kaikki hommani Katlalle. Kjehkjeh.

Ei vastaväitteitä yllämainittuun ohjeistukseen.

Loitsulista noudettavissa http://koti.mbnet.fi/wnaheck/Kontu/HOMMspells.xls

********************

20.3.2009

Huhut kuolemastani ovat suuresti liioiteltuja.

Sain äkillisen lorvikatarrikohtauksen, mistä syystä mikään ei oikein edistynyt. Pahoittelen. Mutta nyt sain itseäni münchausenimaiseen tapaan niskasta kiinni. Pyytäisinkin nyt vielä mukana olevia ilmoittamaan itsestään.
 
Täällä yhä roikutaan, hahmo periaatteessa valmis (ainahan sitä pitää jotain yksityiskohtaa nysvätä), ja pari "kohtausta" kirjoitettuna varalla. Miten homma alkaa? Prologeja tyyliin "kuinka päädyin kiven sisään syyttä/syystä/vahingossa/humalassa"? Vaiko sellissä tunnelmointia? Pakoyrityksiä? (Turhia/aikaavieviä/onnistuneita?) Jotain ihan muuta?

Muuten: Kirjoitetaanko ensimmäisessä vai kolmannessa persoonassa? Lienee selkeämpää että kaikki käyttävät samaa...
 
vielä mukana! hahmo muutamaa mysteeriä vaille valmis.

esitän, että asetetaan joku ohjeellinen yläpituus yksittäisille teksteille, ettei peli mene ihan pelkäksi proosaksi.

ja kannatan kolmannessa persoonassa kirjoittamista, se on helpompaa, sekä kirjoittaa että lukea.

jos vaikka ensin kaikilta saisi jonkinlaisen lyhyen esittelykierroksen, niin tiedetään ketä dunkkareissa viruu? niinkuin esim. "sellin nurkassa istui syytön mies. hänen nimensä oli (...)"

lisää ideoita?
 
Julkaisen ensin yleisen tunnelmakuvauksen, jonka jälkeen on mahdollisuus esittelyihin ja kuvauksiin oman hahmonsa ajanviettotavoista. Varsinainen pakovaihe alkaa sitten myöhemmin.

Kolmas persoona on pj:lle ainakin luontevin ratkaisu.
 
Ohoh. Tämähän on päässyt minun kohdaltani kokonaan unohtumaan.

No, minun suunnastani vielä kiinnostusta löytyy, mutta on eri asia, liikeneekö aikaa hahmon rakenteluun. Yritän tässä jossakin välissä jotakin saada aikaiseksi, jos nyt vaikka itse peliin kerkeäisi mukaan...
 
Edelleenkin löytyy kiinnostusta, mutta en ole ehtinyt/jaksanut keskittyä hahmonluontiin, ja nytkään ei kyllä oikein ehtisi. Onko mahdollista hypätä porukkaan kesken pelin, jos ei ehdi alusta asti mukaan? Periaatteessa kai pitäisi olla?
 
Sama tilanne täällä. Kiinnostusta olisi roppakaupalla, mutta menin myymään sieluni tahtomattani työpaikalle, joten aikaa ei juuri tällä hetkellä ole, ehkä myöhemmin. Saako tulla mukaan kesken pelin?
 
Yhdyn edellisiin. Kiinnostusta löytyisi vielä, mutta inspiraatiota on asiaan vähän.
Kenties prologin tultua on minun ja kenties monen muun helpompi kirjoittaa hahmoesittely.
 
Prologi postitettu, mahdollisuus hahmojen esittelyihin ja vankina olemisen kuvailuun. Leikin kavereiden kanssa torstaihin asti metsässä, joten en ole täällä.

Kartta tutkitusta alueesta:
http://koti.mbnet.fi/wnaheck/Kontu/kartta.jpg

W
 
Johan toki, kunhan ei heti ensimmäisessä viestissä kolkkaa vartijaa, nappaa avaimia ja kipitä ulos tyrmästä. Menisi peli-idea hieman uusiksi. :)
 
Ylös