Arvoitus

Eilistä minäkin ajattelin, ja alati muuttuvaa taivasta, mutta toisaalta tämä arvoitus sorsii syntymäsokeita oli vastaus mikä hyvänsä, niin luulen, ja jos vastaus tosiaan on eilinen, myös niitä oudon kohtalon saaneita, jotka eivät elä syntymäpäivänsä yli.

Mutta minä olenkin vain hieman allapäin, eikä sellaisilta ihmisiltä kannata kysyä arvoituksia.
 
Joo oli se eilinen. Siinä on pieni virhe, pitäisi sanoa "kaikki maailman ihmiset näkevät sen". Ja toinen on pesusieni.

Kyllä nyt jollain muullakin varmaan on arvoituksia, kun nämä minun ovat näin vaikeasti tulkittavia ja huonoja.

edit. Kylläpäs nyt on minun arvoitukseni täynnä porsaareikiä. Niin siinä käy,kun yrittää muistella niitä yli kymmenen vuotta vanhasta pelistä :urg:
 
Mitä jos nyt tehtäisiin niin, että seuraavan arvoituksen saa laittaa vasta kun edellinen on ratkaistu? Koska nyt tilanne on se, että arvoituksia voi olla monta ratkaisematta ja ne hautautuvat topicin syvyyksiin, emmekä koskaan saa kuulla oikeaa ratkaisua? ;) Toki, jos muut ovat menettelyä vastaan, minäkään en mumise, mutta...

Tik varmaankin osaisi yhdistää nämä kaksi topsukkaa, muuten?
 
Mielenkiintoinen topic. Vehkan idea on hyvä, paitsi että lisäksi jonkinlainen aikarajakin voisi olla hyvä olla, koska muutenhan topicci kuolee liian vaikean arvoituksen jälkeen?
 
Aina voi antaa lisävihjeitä. Mikään arvoitus ei ole täysin mahdoton.
 
Vehka sanoi:
Tik varmaankin osaisi yhdistää nämä kaksi topsukkaa, muuten?

Siis Arvoituksen ja Pähkinän purtavaksi - mutta enpä taidakaan yhdistää. Niillä kun on hieman erilainen funktsioni, nähdäkseni. Esimerkki:

Arvoitus:

<i>Etsii, etsii, eikä soisi löytävänsä.</i>

Pähkinä purtavaksi:

<I>Verkonpaikkaajalla on verkko, jonka pinta-ala on 10 neliömetriä. Hän tietää, että hylkeenpirulaiset ovat tehneet siihen reikiä. Hylje tekee vähintään läpimitaltaan 20 cm suuruisen reiän, kun se verkon kimppuun käy. Verkonpaikkaajalta menee 0,5 neliömetrin tutkimiseen 2 minuuttia. Miten nopeasti hän pystyy nopeimmillaan tutkimaan, onko verkossa hylkeiden tekemiä reikiä?</i>

Tämän paremmin en osaa eroa selittää, toivottavasti osasin jollakin tavalla tehdä itseni ymmärrettäväksi. Vaan en välttämättä ole edes "oikeassa". Arvoituksellinen pähkinä tämä pähkinä-arvoituskysymys.
 
Maailmani yllä kaareutuu kaksi taivasta,
toisen joudun usein särkemään elääkseni.
Ennen kamppailin elostani, vastaan kävivät
metsästäjät varmaotteiset, rohkeat,
mutta nykyään he eivät enää kunnioita
tanssini, lauluni syvyyttä.


Ratkaiskaapahan tuo.
 
Valkoisia raitoja
mustia enemmän
makuulta puhuvat
kukin omaa kieltään
ja hyväiltäessä
työkalulla lyö
 
Oikein. Taisi olla hieman liian helppo kun vastaus löytyi näin nopeaan.
 
Vestmanviikin arvuutuksia

Oletteko koskaan kuulleet Vestmanviikin (Punainen viiva) hurjia arvoituksia? Laulettuna tietysti erinomaisen jylhiä, mutta voihan ne näinkin esittää:

Mikä sitä lintua vikkelämpi on?
Mikä sitä korppia mustempi on?
Mitkä ovat valkeammat joutsenia
ja mikä huutaa kovemmin kuin kurki?

Mikä sitä ympyriäistä ympyriäisempi on?
Missä ne kirkkaimmat kynttilät on?
Missä ompi majansa auringolla
ja missä ovat kuolleen miehen jäljet?

- - -

Mikä se laviamman sillan rakentaa
Jonka alla kalaiset ain virras vaeltaa?
Mikä on se niin sangen lavia tie
Jota pitkin ihmiset aina keviäst vaeltaa?


Mahtiarvoituksia Väinämöisen tapaan, sanoisin, vaan:

Taidatkos sä vastata nää kysymykset mull?
 
Re: Vestmanviikin arvuutuksia

Kokeillaas.Muisti ei kyllä kaikkia kohtia nyt täytä :|

Olen minä oppinut vastailemaan,
viisaan järjen atoi mulle Jumala.
Jos sä tahdot kysyä ne kysymykset mult,
niin mä tahdon vastata ne vastaukset sull.

Ajatus sitä lintua vikkelämpi on.
Synti sitä korppia mustempi on.
Enkelit on valkeammat joutsenia
ja ukkonen huutaa kovemmin kuin kurki.

...?
Taivaalla ne kirkkaimmat kynttilät on.
Idäs ompi majansa auringolla
ja haudas ovat kuolleen miehen jäljet.

Talvi sen laviamman sillan rakentaa,
jonka alla kalaset vain virras vaeltaa
helvetintie on sangen lavia tie,
jota pitkin ihmiset aina keviäst vaeltaa.

Tulikohan paljonkin omia sepustuksia.. :roll:
 
Anjan mielestä Kari asuu Madridissa ja viettää puolet ajastaan työmatkoilla. Tiinan mielestä Kari asuu Buenos Airesissa ja viettää puolet ajastaan työmatkoilla. Anja ja Tiina eivät tiedä toisistaan. :p

Ei se varmaan oikein mennyt, mutta kysyn silti oman:

Millä nimellä kutsutaan Lothlórienissa solmittua sopimusta? Vihje: Donald Trumpin The Apprentice -tv-sarjan Lothlórienissa kuvattu spin-off -sarja kantaa samaa nimeä. :D
 
Hei Rotta-ylläpitäjä,voitko sanoa mulle menikö noi Vestmanviikin arvotukset oikee ja mitä tuli ite kehitettyä vaiko mitään :)?
 
ammosmama sanoi:
Hei Rotta-ylläpitäjä,voitko sanoa mulle menikö noi Vestmanviikin arvotukset oikee ja mitä tuli ite kehitettyä vaiko mitään :)?

Anteeksi kaiken aikaa vaitioloni, taisin nukkua. Vastauksesi olivat tismalleen oikein, se yksi puuttuva rivi kuuluu:

  • Aurinko se pyöriä ja ympyriäinen on
 
Ylös