Autokoulu

Halpaa lystiä tuo ei kyllä ole ollut. Pyöreästi laskettuna I- ja II-vaiheisiin meni näköjään reilut 1700 euroa, mihin sitten päälle vielä ratamaksut, ajokorttiluvat ja kaikki muu oheissälä. Kahta tonnia siis kolkutellaan, huh huh. Itse en onneksi ole joutunut siitä kovin suurta osaa maksamaan.

Mun ei tullut aikoinaan mitään hintavertailua tehtyä, ja nyt selvisi että oli tuolla mun ykkösvaiheen koulussa kyllä halvempi hintatasokin. Mutta nyt on sellainen olo tuon kakkosen osalta, että maksoin kyllä muutaman kympin ylimääräistä mutta vain ja ainoastaan laadusta, eikä niin ollen harmita.

Tietysti rahan arvo ja kaikki muukin on muuttunut, mutta kieltämättä oli aika julman kuuloista kun vanhemmat päivittelivät että ei heidän aikanaan autokoulu maksanut edes yhtä monta markkaa kuin mitä minulla nyt euroja.

kirottua, tämä oli minun 666. viestini enkä muistanut lopettaa kirjoittamista tähän.
 
Minä en osaa kakkosvaiheesta sanoa, mutta varmaan samaa luokkaa kaiken kaikkiaan kuin Steelsheenilläkin. Enempi minua kiinnostaisi kuinka halvalla pääsevät ne, joille vanhemmat opettaa ajamaan.
Tässä omalla paikkakunnalla on kaiken kaikkiaan ilmeisesti neljä autokoulua, mutta hinnoissa ei kuuleman mukaan suuria eroja.

Ja muuten kuinkahan paljon helpompaa autokoulu oli meidän vanhempien vuosiluokalle? Ei varmaan ollut yhtä paljon sääntöjä yms. opeteltavaa kuin nykyään. Muistelen yhden ohjaajan kertoneen, että joskus teoriakoekin oli sellainen, että siinä oli vain eri liikennemerkkejä, joiden merkitys piti osata kertoa. Ei sillä, minusta tämä nykyinen koemalli on paljon parempi.
 
Ylös