Enya

Joo semmoinen boxi on minun mielestäni ilmestynyt jonkin aikaa sitten tai sitten ilmestyy piakkoin. Tuo Only Time-collection kannattaa muuten kannattaa muuten hankkia, loistava! :p
 
Ihan ensimmäiseksi, Caribbean Blue -biisi on tosiaan ollut mainoksessa, muistaakseni Special K tai joku muu muromerkki oli kyseessä. Joten se siitä :)

Itselläni on kahden uusimman levyn lisäksi vain Box of Dreams -paketti, joka lienee juuri tuo mainittu. Mukana on siis kolme levyä (Oceans, Clouds ja Stars) sekä sellainen hieno pieni vihkonen, jossa ei kyllä mitään varsinaista informaatiota ole. Lähinnä kaunista grafiikkaa. Tuo boksi kattaa lähes kaikki biisit vanhemmilta levyiltä, joten oli ainakin köyhälle yläasteelaiselle silloin kannattavampi hankinta. Olen tosin jo useamman vuoden haaveillut kaikista levyistä erikseen, ehkä sitten kun pääsen töihin ja ryhdyn rikkaaksi :)
Omana suosikkina, kokonaisuuksista puhuen, lienee silti se ensimmäinen hankinta, The Menory of Trees -levy jonka ostit kuudennella. On se vaan vieläkin niin hienoa.
 
Culgrodiel sanoi:
Tuo Only Time-collection kannattaa muuten kannattaa muuten hankkia, loistava! :p

Nyt se on sitten hankittu... Olin ollu niin kilttinä... :lol: Ja todellakin..Se oli AIVAN UPEA hankinta!!! Tämän hetkinen lempparini on Evacuee ja Evening Falls... Mutta kaikki biisit ovat kyllä ihania!!!

Estelwen sanoi:
Itselläni on kahden uusimman levyn lisäksi vain Box of Dreams -paketti, joka lienee juuri tuo mainittu. Mukana on siis kolme levyä (Oceans, Clouds ja Stars) sekä sellainen hieno pieni vihkonen, jossa ei kyllä mitään varsinaista informaatiota ole. Lähinnä kaunista grafiikkaa. Tuo boksi kattaa lähes kaikki biisit vanhemmilta levyiltä, joten oli ainakin köyhälle yläasteelaiselle silloin kannattavampi hankinta. Olen tosin jo useamman vuoden haaveillut kaikista levyistä erikseen, ehkä sitten kun pääsen töihin ja ryhdyn rikkaaksi.

Onko sinulla Estelwen tuo Only Time- collection? Haluaisin nimittäin tietää, onko siinä boxissa paljon samoja kappaleita kuin tuossa collectionissa... Koska minunkin, hieman heikossa rahatilanteessa olevan yläastelaisen on mietittävä haluanko maksaa viidestä uudesta biisistä hirveitä summia... :?
Oih... Minäkin olen haaveillut jo pitkään kaikkien Enyan levyjen omistamisesta... Mutta kuten sanoit(epäsuorasti lainaten): "...sitte ko mie oon iso niin mie ostan ison talon ja kaikki Enyan CD:t..." :D

Olisikohan aivan turha juttu, jos pistäisin tähän topiciin listan kaikista Collectionissa olevista biiseistä?? Mietin vain, että ne, jotka aikovat ostaa sen haluaisivat tietää... Sanokaa mielipiteenne.. Ja jos se ei tunnu teistä huonolta idealta niin voihan joku muukin sen halutessaan pistää... Mutta kyllä minä ihan mielelläni laitan sen tähän...
 
Laita ihmeessä kaikki biisit näkyviin.Jos vaikka jostain tietäsin löytäväni, niin tietäisin etukäteen mitä kappaleita siinä on :) Ja moni muukin varmaan haluaisi tietää.

Mistä sinä, Mornigstar, muuten ostit Collectionin? :)
 
Firena sanoi:
Laita ihmeessä kaikki biisit näkyviin.Jos vaikka jostain tietäsin löytäväni, niin tietäisin etukäteen mitä kappaleita siinä on :) Ja moni muukin varmaan haluaisi tietää.

Mistä sinä, Mornigstar, muuten ostit Collectionin? :)

Joo.. Pistän nämä silti vaikka ne saatavat löytyä tuosta Culgrodielin antamasta osoitteesta. En tiedä?!? Mutta tässä ne sitten tulee...

1 CD
1. Watermark
2. Exile
3. Aldebaran
4. March of the celts
5. Boadicea
6. The sun in the stream
7. On your shore
8. Cursum perficio
9. Storms in Africa
10. The celts
11. Miss Clare remembers
12. I want tomorrow

2 CD
1. Orinoco flow
2. Ebudæ
3. River
4. The longships
5. Na laetha geal m'óige
6. Book of days
7. Shepherd moons
8. Caribbean blue
9. Evacuee
10. Evening falls
11. Lothlórien
12. Marble halls

3 CD
1. After ventus
2. No holly for Miss Quinn
3. The memory of trees
4. Anywhere is
5. Athair ar neamh
6. China roses
7.How can I keep from singing?
8. Hope has a place
9. Tea-house moon
10. Pax deorum
11. Eclipse
12. Isobella

4 CD
1. Only time
2. A day without rain
3. Song of the Sandman
4. Willow on the water
5. Wild child
6. Flora's secret
7. Fallen embers
8. Tempus vernum
9. Deora ar mo chroí
10. One by one
11. The first of autumn
12. Lazy days
13. May it be
14. Oíche chiúin
15. Oíche chiúin (video)

Siinä ne oli... Tuo ihan viimeinen biisi nelos CD:llä on musiikkivideo, jonka saa katottua ainaki Quick Time:lla... Itse en ole sitä vielä kattonu, joten en osaa oikein sanoa siitä mitään. Collectionin mukana tulee sellanen vihkonen, joka on kiinni siinä cd-kotelossa. Siinä on kuvia Enyasta ja kaikkien CD:illä olevien laulujen sanat. Siinä on myöskin selitykset kaikille lauluille, tai siis jokaisesta kappaleesta on kerrottu jotain; miten se on syntynyt, mistä sanat kertovat jne. Itse pidin juuri noista selityksistä tose paljon!!

Ostin Cd:n ihan tavallisesta levykaupasta. Se ei ollut valmiina "hyllyssä", joten minun piti tilata se. Niitä kyllä on luultavasti vielä saatavilla levy-yhtiöissä, joista levykaupat tilaavat CD:itä. Hintahan on kyllä aika suuri: 50€, mutta toisaalta se on kyllä ihan sen arvoinen.ŽJa ainahan sitä voi vähän tinkiä... :lol:
 
tykkään tosi paljon enyasta!!! itselläni on kolme enyan cd:tä, a day without rain, the celts ja the memory of trees.lempparini näistä kolmesta on kuitenki a day without rain. sain sen ekana ja sitten sain joululahjaks nuo kaks muuta. olin tosi yllättyny, sillä niissä oli aivan erilaista musiikkia kuin a day without rain:ssä :shock: caribbean blue on myös aivan ihana kappale! :) olen kuullut sen monta kertaa vaikka minulla ei itselläni olekaan sitä cd:llä, mutta kyllä mie aion semmosenki cd:n ostaa missä se on. :D
 
Olen tässä pitkään miettinyt, että mitä musiikkia Enyan musiikki on lajiltaan, jos oikein lokeroidaan?
Osaako kukaan tarkasti sanoa?
 
Tässä on uudesta MIX-lehdestä Enyan bio.


Mystisen kaunista musiikkistaan tunnettu Enya eli Eithne Ni Bhraonain syntyi Irlannissa 17.5.1961 yhdeksän lapsiseen ja musikaaliseen perheeseen.Enya aloitti musiikkiharrastuksensa aloittamalla opiskelemalla pianonsoittoa ja 18-vuotiaana liittyi sisarustensa kanssa kelttiläistä musiikkiaan soittavaan Clannad-bändiin.
Kolem vuoden kuluttua Enya lopetti bändissä keskittyäkseen oman musiikin tekemiseen ja päätyi tekemään aluksi musiikkia BBC-televisio kanavalle.Omaa nimeä kantavan debyyttialbumin Enya julkaisi vuonna 1986, mutta vasta seuraavalla "Watermark"-levyllä ollut "Ornocolo flow"-biisi nosti irkkutytön ihmisten tietoisuuteen.Nimi Enya on johdettu hänen oikeasta etunimestään Eithne, joka tarkoittaa tulta.Enya päätti ottaa taiteilija nimen, koska Eithne olisi liian vaikea ihmisten lausuttavaksi.Vuonna 1991 ilmeestyneella "Shepherd moons" ja 1995 ilmestyneellä "The memory of streets"-levyllä Enya päätti laulamisen ja säveltämisen lisäksi soittaa lurauttaa kaikki instrumentitkin.Taitaapa monille olla yllätys , että Enya on yksi 1990-luvun eniten myynyt artisti maailmassa.
159-senttisen Enya asuu Dublinissa.Viimeisestä levystö on kulunut yli kolme vuotta joten uutta levyä odotellaan kuumeisesti.


En osannut odottaa, että hän soitti kaikki instrumentit :shock: Hui hui.Tähdet osaavat olla aina lyhyempiä, kuin minä.Enyaa olen luullut aina pidemmäksi.
 
Itse en ole Enyalta ikäväkseni vielä kuullut muuta kuin The Memory of Trees:n sekä tietysti May It Be:n, mutta pudän hyvin paljon, ja joku levy olisi tarkoitus ostaa piakkoin.

Se, että Enya soittaa itse kaikkea oli kyllä aikamoinen yllätys... Todella lahjakas nainen, täytyy tosiaan myöntää.

Enyan kotisivuilla tosin taidettiin tämän naisen pituudeksi antaa 158 cm. :p
 
Todella lahjakas nainen..
Lainasin yhdeltä kaveriltani The Memory Of Treesin ja Paint the Sky with Starsin. Noita ennen en ollut kuullu Enyaa oikeestaan ollenkaan, (paitsi May it ben ja Only Timen. Ja Aníronin. Ja Evening Fallsin Gregorianin versiona) joten yllätyin aika lailla. Positiivisesti. Henkilökohtaisia suosikkejani ovat ainakin Paint the sky with starsin kuusi ekaa kappaletta ja Pax Deorum. Ja Only time ja May it be ja... no suunnilleen kaikki mitä olen kuullut :lol:
Suunnitelmissa olisi ostaa tuo Only Time -collection. Jos jostain sen löytäisi ja jos jostain löytäisi rahaa *nauraa*
Taas näitä minun sepustuksia
 
heiii! hienoa. haluaisin kysyä että mikäs on enyan eka levy? ja mikä viimeksi ilmestynyt? ja mistäs olette hankkineet ne??? -kkitos jos viitsitte vastata- :lol:
 
www.enya.com Tuolta löytyy ekasta asti kaikki.Viimeisin on "A day without rain"
Only time-collection on sellanen suuri collection.

Enyaa löytää varmasti täällä www.cdon.com :)
 
Ja kyllähän noita levyjä luulisi löytyvän suht. helpolla, omani olen tainnut tosin ostella Jyväskylän Anttilasta (silloin vuonna 95) ja Airon musiikista. Mutta ainakin tuolta CDON:lta löytyy. On se kyllä hauska huomata että täältä löytyy muitakin, jotka Enyan perään ymmärtävät. Ei tule ihan olo, että on joku vanha harppu kun on jo useamman vuoden kuunnellut tuollaista haahuilumusiikkia.
Mutta tuollainen jatkuva kokoelmaboxien julkaisu on kyllä jo tympeää ja turhuuden rajojen tuolla puolen. Kun ei tuolla Only time:lla näytä kuitenkaan olevan kuin 5 biisiä, jotka Box of dreamsin, The memory of treesin sekä A day without rainin omistavana puuttuvat. Ovat sentään The Longshipsin laittaneet mukaan, ehkä se hienoin kappale ikinä keneltäkään. Vaikka ei ehkä ihan verrattavissa nykybiiseihin... Mutta silti. Odotan edelleen sitä päivää kun olen varakas ja ostan ne loputkin levyt. Hiiohoi ja rommia pullo.
 
Juu, minäkin ilmestyn yänne pitkästä aikaa....

Siis...Olen kuullut melko luotettavasta lähteestä, että Enya säveltää taas ja uusi albumi kyllä tulee, mutta ajankohtaa on hyvin vaikea sanoa....Se voi kestää useampia vuosia tai sitten vähemmän aikaa..

Sitten toinen kysymys/uutinen...Tiesittekö, että Enyan sisko laulaa myös ja häneltä on olmestynyt useampia albumeja?Taisi olla Maire Brennan(tuohon etunimeen tulee johonki jonku kirjaimen päälle jonkin sorttinen viiva) ja taiteilija nimeltään Moya (Brennan).Jos joku tuntee laulajan ja on kuunnellut hantä niin voisiko hän ystävällisesti kertoa minkälaista mussiikkia hän soittaa/laulaa???Kiitos!
 
Jeps, sisko tosiaan levyttää (on levyttänyt) sekä nimillä Máire että Moya. Uusin levy Two horizons ainakin ilmestyi tuolla jälkimmäisellä nimellä. Itselläni on vain '99 ilmestynyt Whisper to the wild water, josta ainakin itse kovasti pidän. Ei ihan niin haahuilevaa musiikkia, kuin esim. Enyalla, vähän lähempänä perinteistä irlantilaista meininkiä. Ei silti todellakaan mitään juomalauluja :D Eli jonkinlainen sekoitus eteerisiä tunnelmia, kitaroita ja konetaustaa. Minä olen aina ollut todella huono tällaisessa kuvailussa.

Ja kyseessähän on siis sama nainen, joka laulaa tuossa jo aiemmin mainitussa Clannadissa. Siihenkin kannattaa tutustua.
 
Minulla on valitettavasti vain yksi Enyan albumi. :( "A day without rain". En ole kauheasti muita kappaleita kuullut, kuin vain ne jotka tällä omistamallani levyllä on. Mutta sain kuulla kerran kappaleen nimeltä "Adiemus" ja minusta se on aivan ihana! No eipä minulla muuta. Paitsi voisitteko hieman kertoa minulle näitä levyjä ja kappaleita. Jos vaikka törmäisi niihin jossain...
 
Tuolta jo mainitulta Enyan omalta sivustolta www.enya.com kyllä ainakin löytyy levyjä ja kipaleita, samoin kuin www.allmusic.com arvostelujen kera. Luottakoon niihin ken tahtoo. Mutta sieltä.
Ja tuolla Adiemuksellahan ei ole mitään tekemistä Enyan kanssa, sehän on Adiemuksen kipale. Jollen nyt ole täysin hukassa rinnakkaistodellisuudessa. Vaihteeksi.
 
Adiemus ja Enya on ihan erijuttu.Olen ehkä kerran lukenut jostain, että jokin biisi oli Enyan ja Adiemuksen yhteinen.Mutta Adiemuksen yksi biisi on"Adiemus", löystt TLOM-levyltä :)
 
Ylös