Euroviisut

Jostain syystä suomalaiset ottavat tosiaankin haudanvakavasti tämän musiikkijuhlan, mikä varmaan johtuu siitä että pieni maamme ei ole kertaakaan voittanut. Jos joku ei vielä sitä tiennyt. ;)
Sitä suomalaisten riittämättömyyden tunnetta, jos kukaan ei tiedä heitä tai ei ole pokaalia tullut.
Ehkä mekin joskus voittaisimme, jos emme vain murehtisi sitä koko ajan. Ennen kisoja alkaa hirmuinen pyöritys esiintyjällä ja hänelle asetetaan kauheat paineet, että on edustamassa meidän maatamme. On oltava oikeat vaatteet, oikea kampaus ja muu sälä. Hyvät hyssykät sentään. *huoks*
Jartsalla on vetävä kappale ja osaa sen vetää asiallisella asenteella, pilke silmäkulmassa. Positiivista ajattelua, pahemminkin olisi voinut käydä.
Itse olisin kyllä mieluiten nähnyt Jonna ex-Nylonin siellä esiintymässä, mutta mikä olen sanomaan kun en edes äänestänyt. Minähän en rahojani moiseen pistä, joten tyydyn tulokseen.
 
jukkahoo sanoi:
Jari Sillanpään Takes 2 2 tango on aivan loistava euroviisu. Sekoitus Abbaa, tangoa, hallelujaa, diskobiittiä, genderbenderiä ja Ricky Martinia, yhdistettynä aivan hillittömään camp-henkeen. Loistava suoritus.

Olisi herra Sillanpää suunnitellut kuulemma vielä esiintymiseensä pirunsarvia ja punaista asua, mutta piti sitä sitten liian roisina. Eli todellista camp-asennetta. :D
 
Oletteko te kuunnelleet niitä Sillanpään biisin sanoja? Repesin. Kun luette/kuuntelette niitä, muistakaa että mummot ja keski-ikäiset naiset sitä äänestivät. Tajusivatkohan sanoja? :D
 
Mä en niistä sanoista tiiä. Muistan vain pikkasen siitä kertosäkeestä.
Elikkä Nappa, jos voisit kertoa mulle/muillekkin mitä siinä sanotaan wink

Pirunsarvet twisted
hehheh...
 
Mikäli karsintavaiheessa käytetään samanlaista kansan puhelinäänestystä kuin loppukilpailussa on Suomi ainakin naapurimaiden tuen suhteen kovin heikoilla, sillä Ruotsi, Norja ja Venäjä pääsevät suoraan loppukilpailuun. Lähimmät avittajat saattaisivat olla Tanska ja Baltian maat. Mikäli ex-Neuvostoliiton maat (Viro, Latvia, Liettua, Ukraina ja Valko-Venäjä) sekä ex-Jugoslavian maat (Serbia-Montenegro, Makedonia, Kroatia ja Bosnia-Hertsegovina) päättävät äänestää kunnolla toisiaan niin siinähän on jo 9 paikkaa jaettu 10 loppukilpailuun selvinneistä. Suomalaisten kannattaisi toukokuussa mennä joukolla lomailemaan kännyköiden kanssa Monacoon ja Andorraan, sieltä kun helpoiten saisi irtopisteitä kerättyä.
 
nappa sanoi:
Kun luette/kuuntelette niitä, muistakaa että mummot ja keski-ikäiset naiset sitä äänestivät. Tajusivatkohan sanoja? :D

Hei...kyllä mummot ja keski-ikäiset naisetkin aika usein osaavat englantia. Ja eivätköhän monet mummot ja keski-ikäiset naisetkin äänestäneet Sillanpäätä lähinnä sen camp-arvon vuoksi.

Ei saa aliarvioida mummoja ja keski-ikäisiä naisia! Moni heistä on elänyt rajumman elämän kuin useimmat teistä ja nähnyt omin silmin asioita, joita te näette vain TV:ssä...
 
Vaikka Jari olikin pettymys (joillekkin), níin pidetään peukkuja silti.
Jos vaikka pari pistettä irtoisi Espanjalta (espanjalaiset tykkää kuulemma tangosta).
Ehkä Ruotsikin auttais vähän wink
Parin vuoden päästä sit uudestaan
 
Theoderic sanoi:
Ei saa aliarvioida mummoja ja keski-ikäisiä naisia! Moni heistä on elänyt rajumman elämän kuin useimmat teistä ja nähnyt omin silmin asioita, joita te näette vain TV:ssä...

Jepjep, ruvetkaamme riitelemään mummojen englannintaidoista.

...

No, kuitenkin. Laulussa kerrotaan muistaakseni siitä kuinka enkelit ja pirut koskettelevat toisiaan tai jotain.
 
Olin lauantaina aika järkyttynyt Jari Sillanpään valinnasta kisoihin. Olin koneella illan, ja kuuntelin täältä olohuoneesta kantautuvaa musiikkia. Niinä tunteina, jotka tässä istuin, kuulin aika monta kertaa tuon Jarin kappaleen ja järkytyin syvästi. Illalla, kun voitaja selvisi, jaoin syvimpiä tunteitani Hanneloren kanssa ja yhdessä saimme sitten kauhistella asiaa.

En nähnyt esiintymistä (mistä olen iloinen), mutta ihan kuulemani perusteella pystyin sanomaan, että en pitänyt siitä. Juu, nyt joku saattaa sanoa, että äläpäs arvostele sitten niin raa'asti, kun et edes nähnyt esiintymistä, mutta siltikin minä järkytyin aika lailla ja olen aikansa varma, että mitään jatkopaikkaa ei tule.

Eli pääseekö kaikki joku vuosi mukaan, vaikka eivät tuonne toiselle päivälle pääsisikään? Vai saiko taas vuoden kilpailukiellon?
Ensi kerralla taas uusi yritys...
 
Ymmärtääkseni kaikki pääsevät tästä lähtien joka vuosi mukaan. Loppukilpailuun pääsee edellisen vuoden 10 parasta, ja lisäksi Iso-Britannia, Espanja, Saksa ja Ranska, vaikka eivät olisi 10 sakissa. Ekaan viestiini lisäisin, että löytyyhän se Sloveniakin sieltä karsintamaiden joukosta, joten 5 ex-jugo ja 5 ex-neuvostomaata täyttäisivät kaikki finaalipaikat.
 
Mitään pettymyksiä. Jari rulaa! Jari rocks the world! :D

No juu, mutta siis toki olisin toivonut Suomelta aikalailla erilaisia kappaleita ehdolle. Enemmän rokkia ja vähemmän humppaa. Mutta koska vaihtoehdot olivat aika vähissä, niin itselläni oli 2 suosikkia joilla olisi periaatteessa mahdollisuuksia siihen, että emme saa banneja taas ensi vuodeksi.
Nämä kaksi olivat Riikka - Toarie ja Jarska.

Toarie kappaleella oltaisiin saatettu päästä jopa hyvällä tuurilla topten listalle, mutta uskoisin että Jari lumoaa aurinkoisella ilmeellään ainakin Espanjan ääniä missä Jari on aikoinaan käynyt hieman uraakin tekemässä. :)

Euroviisut ovat Suomelle kuin karsintasarja missä ryhmä uusia puupäitä yrittää päästä soimaan radioihin. Toki siellä oli myös vanhoja puupäitä, mutta aivan luokatonta on Suomessa tuo valintaraati tuonne Suomen karsintoihinkin.

Kiitos Jonna K, toivottavasti lopetat soolourasi ennen kuin aloitatkaan.
 
en ole kyseistä kappaletta kuullut, mutta minullaon hieman ennakkoluuloja Jari Sillanpäästä eikä tuo kappaleen nimikään kuulosta kovin lupaavalta.
jos se kerta on niin kamala, niin on tässä yksi hyvä puoli.
Nyt on se uusi systeemi miten voi päästä mukaan, esikarsinnat ja finaali. (kai olen ymmärtänyt oikein?)
kovin moni ei välttis seuraa esikarsintoja, ja jos suomi ei pääse edes niistä jatkoon niin eipä ainakaan tarvi nolata itteään koko euroopan eessä.
 
Nimihän kisalla on EUROviisut. Eli joka maan kuuluisi tuoda kilpailuun mukaan pieni pala sitä ihan omaa itseään, vai kuinka. Ja tämä Sillanpään tango biisi on sitä samaa mitä yleisestikkin voi kulla mistä vain.Suurin osa kappaleista oli tämmöisiä ja niinpä niistä Takes 2 to tango ei olisi varmasti ollut oma valintani. Kuten topiicissa on jo tullut selville niin Riikan Toarie olisi minunkin mielestäni kuulunut mennä jatkoon. Siinä oli pala Suomea. En ole isänmaallisuus friikki mutta on masentavaa nähdä kuinka Viisut muuttuvat kerta kerralta tylsemmiksi "Paras rakkauslaulu" ,"ole-samanlainen-kuin-kaikki-muut" jne. tyylisiksi höpsöttelyiksi. Vaikka viime vuoden voittaja Turkki lauloikin englanniksi niin siinä kipaleessa oli ripaus tulisuutta ja sitä eksoottisuutta jota Turkissa on.
 
Kuten olen jo aiemmin topikissa maininnut, niin Suomi ei ole enää moneen vuoteen etsinyt parasta tai jotenkin suomalaisuutta edustavaa kappaletta vaan hullun lailla keuhkotaan biisistä joka mahdollisesti voisi voittaa. Väärällä asenteella heti alusta asti mukana.
Olisi mielenkiintoista olla katsomassa vaikka Englannin tai Ranskan jonkun tavallisen kansalaisen olohuoneessa miten siellä katsotaan ja suhtaudutaan näihin kisoihin.
Kuulin huhuja että Englannin selostaja kuulemma hyvinkin kovasanaisesti antaa palautetta jokaisesta maasta ja sen edustajasta. Meilläkin saataisiin ottaa vähän mallia (kohtuudella tietenkin), ettei tarvitsi ihan niin kovalla hartaudella moiseen ryhtyä kuin nykyään.
 
Hyi!!
Jari Sillanpää voitti ja pääsi edustamaan Suomea. Suomi ei koskaans aa kannatusta. Nyt ei varsinkaan. Tänks foor Jari! :evil:
 
Sen verran täytyy Sillanpäästä sanoa, että hän ainakin osaa ottaa yleisön ja shown haltuunsa ja en yhtään ihmettele hänen valintaansa Suomen ehdokkaaksi. Ja Jarin esittämä laulukin oli mielestäni noista karsinnoista ainoa joka todella saattaisikin sitten loppukilpailussa pärjätä, minä ainakin pidin ja kovasti. Lahjakas laulaja ja yksi suomalaisista suosikeistani, joten eikun tsemppiä Sillanpäälle vaan, täällä päin ainakin kannustetaan kovasti. :)

Joku vielä mainitsi, ettei tangohtava (onkohan tuo nyt taaskaan sana lainkaan, duh ^^) laulu sovi Euroviisuihin ollenkaan, edustamaan Suomea siis. Miksei? Onhan Suomi kuitenkin tunnetusti tangokansaa, ja Takes 2 To Tango voi hyvinkin erottua joukosta, positiivisessa mielessä. Onhan tuo ennenkin nähty, että useimmiten kaikki vähän erikoisemmat laulut ovat nousseet korkeimmille sijoille, joten en olisi yllättynyt josko nyt sattuisi olemaan Suomen vuoro loistaa. Mutta saa nyt nähdä.
 
Sillanpäästä on puhuttu ja paljon... Minun mielipiteeni on se, että en jaksa kuvitella ketään parempaa Viisuihin. Ottakaa huomioon, että minä en edes pidä Sillanpäästä. Ajatellen menneiden vuosien Suomen Viisuilijoita tulee aivan tippa silmään. Minkä kumman takia *ne* ihmiset menivät sinne esiintymään? En usko, että Sillanpää vie voiton, mutta esitys on varmasti paljon parempi kuin yksikään suomalaisten aikaisempi. Rima on alhaalla, mutta onpa miehellä sentään lavakarismaa.
 
Eikös sinne euroviisuihin ole enemmänkin kappaleita Suomesta hakenut? Ja niistä valittiin osa karsintaan. Minkäköhän tasoisia nämä ulosjääneet kappaleet ovat olleet, kun julkisesti esitetytkin olivat *tasokkaita.*

Ja jartsasta: Mielestäni jossain haastattelussa hän mainitsikin, että Suomen karsinnat voitetaan eri kappaleella kuin itse euroviisut. Eikä herralla tainnutkaan olla tavoite kuin kaikkien suomalaisten kappaleiden sijoitusten keskiarvo. Tottahan se on, ettei tuo ihastuttava tango pitkälle pääse, mutta pää-asiahan on, että mummot tykkää. :p
 
Millos nämä Viisut nyt oikein pidetään??
Kai ne jossain likee, mut en nyt jaksa vaivata laiskaa olemustani :wink:
 
Ylös