Euroviisut

Satuin eilen näkemään pätkää niistä karsinnoista, vai mitä nyt ovatkaan, niin kumminkin, näytti aika toivottomalta, kaikki mitä satuin näkemään (Jari eritoten) huh. En taida katsoa tänäkään vuonna, jotenkin on sellainen fiilinki. :roll:

Sitten, kun ne soittavat heviä.. :twisted:
 
Itsekkin näin tuon ohjeman eilen (taisi tulla TV2:lta)...
Tulipahan vain mieleen, että ehkä Sillanpäällä on edes pieni mahdollisuus olla jossain muualla kuin viimeisenä. Osa kappaleista ei todellakaan kuullostanut sellaiselta että voisivat euroviisuissa pärjätä.

Varsinaistakin kysyttävää minulla oli.
Eikös joskus (olisiko ollut toissavuonna tai edellisenä?) ollut jokin kappale Tolkienin haltiakielellä? Olisiko ollut Kreikan kappale? :? Tuli muistaakseni jopa toiseksi! En itse koskaan tuota kappaletta kuullut, koska nukahdin ja äiti ei kehdannut kuulemma herättää minua! :x Olisi tullut repimään ylös niin olisin kuullut senkin! Jos joku silloin kuuli kyseisen kappaleen, niin olikos se hyväkin?
 
Katsoin itsekkin eiliset viisut ja Jari kyllä jäi näkemättä, mut eipä se haitannu hirveesti.
Mutta kyllä repesin kun näin Kreikan "Antti Tuiskun"!!
Biisi oli huono, mutta luulenpa että pärjää hyvin. Muistelkaapa v.2002 kun Laura oli ja Kreikka esitti jonkun robotti-biisin Sagapo. Pärjäs paremmin kuin Suomi, vaikka oli aivan roskaa!!

Maltan, Andorran ja Ukrainan biiseistä tykkäsin :)
Eikä Monaconkaan ollut huono. Aihe kyllä oli.
Muita en sitten mainitsekkaan :wink:
 
Imithuel sanoi:
Muistelkaapa v.2002 kun Laura oli ja Kreikka esitti jonkun robotti-biisin Sagapo. Pärjäs paremmin kuin Suomi, vaikka oli aivan roskaa!!

Mä olen kuollut jo tuohon biisiin. Siskon kanssa aina muistutetaan toisiamme noista tuon vuoden lauluista. "Sagapo, S.A.G.A.P.O!!" Koreografia täyttä roskaa.

Oliko muuten tuo vasta ensimmäinen osa niistä lauluista.. Ja nimittäin katsomatta? :(
 
Kreikka on selvästi taktikoinut tämän vuoden Euroviisuissa. He ovat lähettäneet sinne surkean biisin sen vuoksi, että jos maa sattuisi voittamaan ei kilpasalin kattoa ehdittäisi rakentamaan ajoissa. Uimastadioniakin oli aikaa rakentaa 7 vuotta eikä siihenkään kattoa saatu. Ukrainaa veikkaan loppukilpailussa Top10:iin, ja samalla suoraa paikkaa ensi vuoden finaaliin. Sen kyllä hyvin suo tälle nuorelle viisu-maalle, joita kohtalo on viime aikoina koetellut mm. nuorisomiekkailijan kuolemalla sekä jalkapallomaajoukkueen alaviresillä otteilla.
 
Ja nyt pääsee Jari nolaamaan koko Suomen. :roll: Ei kannattaisi todellakaan mitään Jari Sillanpäätä Euroviisuihin lähettää. Mutta eivät minusta muutkaan Suomen ehdokkaat mitenkään hääppöisiä olleet. Hyvä kun olivat edes suomalaisia.
Olen usein katsonut Euroviisut ja viime vuonna nauroin kunnolla, kun olivat t.A.t.U:n tytöt aika vihaisia siitä, että Turkki voitti. :D Eivät muistaakseni edes onnitelleet voittajaa. Ja kerranhan Venäjä lähetti sellaisen ihme "Backstreet Boys" -kopion sinne.
Jos Euroviisu-esiintyjä laulaisi suomeksi, olisi ehkä vielä huonommat voiton mahdollisuudet, sillä kai jossain päin maailmaa suomea pidetään todella rumana kielenä. Ainakin niin olen kuullut.
Ja jos juttu Abban comebackista olisi ollut totta ja he todella osallistuisivat Euroviisuihin, en uskoisi, että muilla olisi mitään mahdollisuuksia, vaikka en itse Abban fani olekaan, mutta varmasti on monia jotka ovat.
 
Suomessa muuten nämä salaliittoteoriat otetaan entistä uskottavampina selityksinä maan huonolle menestykselle Euroviisuissa. Jarin biisin koko nimi onkin: "Takes 2 to tango (and 200,000$ to win this thing)"
 
ABBA ei taida tietääkseni tehdä minkäänlaista comebackiä Euroviisuissa, tai se ei ainakaan edusta Ruotsia siellä.



MUOKSIS: Tarkistin asian ja olen nyt varma että ABBA ei tee comebackiä.
 
En pidä biisistä ollenkaan. Siis "Takes 2 to tango." Sellaista hömpänpömppä -meininkiä ja pahimmat ovat ne minisiivet Jarin selässä! Eikä, nolottaa jo nyt. Mitähän muiden maiden edustajat sanovat...
Tosin ei olisi Jonna K. tai Dannykaan loistanut, kukaan tämän vuoden ehdokkaista ei ollut Euroviisu -tyyppiä, siis minusta.
Joskus on ollut odotus kova, jospa Suomi sentään pääsisi edes seuraaviin viisuihin, mutta nyt ei ole kyllä mitään mahiksia.
 
Noh, ehkä Poppana nolostelee vielä enemmän kun viisut sitten ovat.
Kuulin nimittäin huhuja, että Jari pistää selkäänsä isot enkelinsiivet. :D

Katsoin sen ensimmäisen osan muiden maiden viisuista ja siis ne olivat aika järkyttäviä. Varsinkin Valko-Venäjän (?) jodjaava pariskunta, joka yritti saada ilmiselvästi saada pisteitä keskiaika-pukeutumisellaan.
Maltan rakkausliirumlaarum oli taas saanut videollaan ainakin hyvinkin paljon vaikutteita Moulin rouge- leffasta. Kreikkaa en edes kommentoi sen enempää, että mietin jossain vaiheessa että nätisti pojan lanne liikkui.
 
Isot siivet? Hyvä, jos kerran siivet pitää olla niin olkoon sitten sellaiset että niistä näkee heti mitä ne esittävät. Minulla kesti hetken ennen kuin tajusin, että ne pienet valkeat lärpäkkeet Jarin selässä olivat siivet. Muutenkaan ei tuo Takes 2 to tango nyt niin huono ollut. Verrattuna moniin muihin Suomen Euroviisubiiseihin se oli suorastaan loistava. Eri asia sitten mihin sillä päästään kun pisteitä jaetaan...
 
Nostetaanpas tämä topikki jälleen näkyville.
Tänäänhän on siis semifinaali ja selviää pääseekö piskuinen Suomi lauantaiseen finaaliin sekä minkälaiset siivet sieltä selästä oikein löytyy. Elämme jännittäviä aikoja. *virn*
Tässä suora lainaus Ylex:n sivuilta tuohon Abba-asiaan:

30 vuotta sitten Euroviisut voittaneen Abban uusi musiikkivideo esitetään Euroviisujen semifinaalilähetyksessä huomenna. Video ei kuitenkaan sisällä uutta materiaalia, vaan on sikermä muutamasta vanhasta Abba-hitistä. Bändin mukaan video on viimeinen, jonka he tekevät.

Tuore musiikkivideo on nukkeanimaatio, jonka loppupuolella nukkehahmot muuntuvat eläviksi Abba-muusikoiksi. Videon on ohjannut ruotsalainen Hollywood-ohjaaja Lasse Hallström.
 
Niin, tänään se tulee :)
Harmi, ku se tulee niin myöhään, mut aion silti kattoa sen. Onneks Suomi on eka niin se ensi järkytys unohtuu melkein samantien kun toisia maita tulee.
Vaikka en uskokkaan Jartsan menestykseen, toivon silti hiukkasen että pääsisi silti sinne kymmenen parhaan joukkoon ja sitten finaaliin.
Kyllä nyt Jartsa on parempi kuin joku Kreikan Sakis Rouvas (Kreikan Antti Tuisku) :shock:
 
Ei ollut siipiä.
Ainakaan näissä semifinaalissa. Katselen niitä tässä samaan aikaan.
Kyllä minun täytyy nyt myöntää, että oikeasti pidän Suomen viisusta ja niin en ole kyllä voinut sanoa moneen vuoteen. Varsinkin Voutilaisen suitsutus oli aivan liikaa, en tykännyt laulusta enkä oikeastaan esittäjästäkään ollenkaan.

Veikkauksella pystyi muuten veikkaamaan Suomen menestystä euroviisuissa voittajavedossa. Tämä tyttö kävi tekemässä oman veikkauksensa. En kerro mitä veikkasin ja millä summalla, voin myöntää sitten jälkikäteen miten oikeaan/väärään osuin. ;)

P.S. Kajo heittää muuten hyviä kommentteja väliin.
 
Varmaan meni arvauksesi aika pieleen Roby. :D
Jartsa kun ei sitten pärjännyt, niin ei. Meni muuten jatkoon paljon huonompiakin kappaleita kuin Suomen viisu. En ole tyytyväinen.
Veikkaa Norjan sijoittuvan hyvin! Kuulin vain pienen pätkän kappaletta eilen, mutta sen perusteella heillä on mahdollisuuksia. Tosin luulin samaa Jaristakin. :roll:
 
Kyllä meni arvaus metsään, että heilahti. Olin liiankin positiivinen, mutta ei voi mitään. Jatkoon meni huomattavasti huonompia viisuja ja vähän inhottaa, ettei Jari päässyt finaaliin. Hienosti kuitenkin veti, ei voi valittaa.
Se Abban video oli muuten tosi hauska.
 
haha.
Voi elämä noiden viisujen kanssa.
Oli naurussa pidätelemistä. Ja ne suomennokset on parhaita.. :lol:
Oli kyllä yllätys, että Jarska pääsi sijalle 14, kun osaanottajia oli 22.
Minä olisin veikannut Pään olevan 21.
 
No ei ollut yllätys että Suomi tipahti, mutta ei nuo jatkoon päässeetkään hyviä ollut. Ne vaan sattumoisin pääsee sen takia että niiden naapurimaat äänestään niitä. Nauhalle meni nämäkin ja lauantaina sitten seuraava kasetti koneeseen vuorostaan. Tuo Abba video oli loistava. Todella hyvä keksintö tuohon väliin. Mitäköhän ne keksiin lauantaiksi toivottavasti jotain yhtä hyvää. Minua vaan sattuu ärsyttämään että nykyään kisat voitetaan yleensä lavanäytöksellä eikä biisillä niinkään.
 
Minä en yllättynyt lainkaan Sillanpään putoamisesta. Sen sijaan yllätyin siitä, että se Kreikan laulutaidoton kiiltokuvapoika pääsi jatkoon.
Itse kannatin Viroa, harmi että hekin tippuivat. Onneksi toinen suosikkini, se Xena-ryhmä (siis nämä nahkaan pukeutuneen joilla oli ruoskat... mikä Wild song olikaan) pääsi sentään jatkoon.
Samanlaista huttua nuo kisailevat kappaleet olivat kuin aina ennenkin. Hitaita kappaleita ei tosin ollut niin paljon.
 
Ylös