Foorumiroolipelien yleistopikki

Kyllä tuossa nyt tovi vierähtää, ennen kuin kannattaa uutta aloitella. Heru tipahti heti alussa, mutta pitempään pelanneet kaivannevat pienen tauon. ;) Peli ei pysy kovin aktiivisena, jos heti aletaan uutta pelata.

Nyt kun rupesi tänne kerran kirjoittelemaan niin enköhän voi laittaa tämän samalla. Aikaista tosin, kun Pomppiva Poni vasta loppui.

Olisin halukas vetämään seuraavan fopen. Tänään kävi inspiraatio ja keksin pelin, roolit ja suuren osan säännöistä. Olisi kiva päästä toteuttamaankin se jossakin vaiheessa. En tosin halua kiilata, jos joku on pitkään odotellut vuoroaan. Minulla ei ole kiirettä tämän kanssa.

Laiva KingRaily on palkannut satamasta joukon sekalaista sakkia miehistökseen. Ollaan jo merillä, kun osa miehistöstä alkaa hautoa kapinaa. Toisten mielestä kapteeni on pelkuri ja päästää saaliit liian helposti menemään. Toiset taas kannattavat vanhaa Kapteenia. Kapinoitsijat eivät saa siis kapteenia jätettyä loudolle istumaan ja sehän ei heille sovi. Ei sovi ei. Eräänä yönä laivalla tapahtuu murha. Päivisin Kapteenin miehet yrittävät teloittaa kapinoitsijat. Öisin kapinoitsijat taas käyvät Kapteenin miesten kimppuun. Paha vain molemmille osapuolille, että puolueettomat pitäisi pitää hengissä tai kaikki joutuvat hirteen.

Sellainen asetelma minulla oli mielessäni. ;)
 
Uuu, Tuhkan idea kuulostaa todella maukkaalle. :) Itse innostun pelkästä ajatuksesta. Enkä usko että vain minä.

Jään seuraamaan tilannetta kuka vetää seuraavan pelin ja minkälainen se tulee olemaan.
 
Minullakin on kädet kyynärpäitä myöten vaahdossa jälkipyykin kanssa mutta olen silti kiinnostunut osallistumaan Tuhkan merirosvofopeen. Arrr!
 
Minä olen myös valmis osallistumaan heti vaan kun uusi alkaa.

Yarr! There be no law upon the sea!
 
Saamanne pitää. ;) Muistakaa ettei ruikutusta ja itkeskelyä suvaita. Valtauksessa piileskelevät vedetään kölin ali ja kapinoitsijoille kuula kalloon.
 
Kutsukaa minua Ishmaeliksi. Joitakin vuosia sitten - ei sen väliä kuinka kauan tarkalleen - kukkaroni kokolailla tyhjänä ja vailla kummoista kiinnostusta mihinkään mantereella ajattelin että voisin seilata hieman ympäriinsä nähdäkseni maailman vetiset puolet.

Kenties...
 
Halti? :shock: Sinähän sanoit ettet jaksa vähään aikaan pelata... No jaa.

Minä myös.
 
Ohoh. [22] Ikään kuin uskoisin.

Aah, pääsen taas leikkimään intertekstuaalisilla hahmoilla, hahmoni nimi on Jack Swallow (aika kömpelöä). Ja kirjoitan 20-sivuisen historiikin ihan vain peitotakseni kaikki muut.
 
Halti kuuli lokkien huudot eikä enää saanut rauhaa sydämessään.

Minä haluan olla albiinohaltiavelho! Vaan koska genre ei moista sulata, tyydyn olemaan rappioitunut ylhäisön edustaja, entinen lääkäri, joka on suistunut kaidalta tieltä mm. alkoholismin vuoksi ja pestautuu merirosvolaivoille välskäriksi, papiksi ja taistelijaksi. Maissa ansaitsisi lääkärinä enemmänkin rahaa, mutta kun tulee niissä kapakoissa istuttua... aina rahojen loputtua pitää taas ottaa pesti.

Jean de Vildemon syöksyy kannelle, heittää kourallisen tuhkaa ilmaan ja säntää suojanpuolelle. Matoisista laivakorpuista koostunut häthätää syöty aamiainen lentää kaaressa kaloille kurkunleikkaajien virnistellessä. Välskäri ei näemmä ole vieläkään tottunut merenkäyntiin, mutta osaa sentään olla oksentamatta vastatuuleen.

Nyt ensimmäinen oksennus heitettiin jo ennen pelin alkua. Pistäkää paremmaksi!
 
No voihan, johan väki innostui. Rauhassa rauhassa. Säännöstössä on vielä reippaasti hiomista ja muutakin puuhaa löytyy riittämiin.

Kysytäänpäs nyt kuitenkin... Kuinka nopealla aikavälillä kaipailette uutta peliä? Enempi vai vähempi taukoa? Innostusta tuntuu riittävän.
 
Ainakin viime vuonna kävi nähdäkseni selväksi, että joulunseutu on pahin mahdollinen aika pelin ratkaisuvaiheille. Jos siis pelataan, niin kannattaa aloittaa heti marraskuun alussa.
 
Ei tänä viikonloppuna ainakaan. :p Miten olisi joulukuussa (koska marraskuussa menee aika paljon aikaa NaNoon)?
 
Minä voisin pitää mieluusti enemmänkin taukoa, edellinen peli kuitenkin vasta loppui. Joulun ajalle ei todellakaan kannata peliä ajoittaa tai sitten pitää suosiolla ohjelmoida peli tauolle joululomien ajaksi ja jatkaa sitä vuodenvaihteen jälkeen. Kannatan kuitenkin seuraavan pelin aloittamista vasta ensi vuoden puolella. Liian tiheän pelitahdin on ennenkin todettu haittaavan peliä, pidetään siis kunnon tauko niin kaikilla on enemmän innostusta ja peliä on kivempi pelata aktiivisen porukan kanssa. :p
 
Juuh, tammikuu voisi olla hyvä aloituskuukausi. Sitä aiemmin aloitettavasta pelistä kyllä tosiaan jättäytyneen pois, mutta vuodenvaihteen jälkeen varmaan taas jaksaisi ja olisi sopivan tavallisia aikoja pelin kulkea ainakin koululaisten sun sellaisten hiihtolomiin saakka.
 
Voisin allekirjoittaa Haltin ja Samoojan ehdotuksen. Jouluksi ei ole järkeä aloittaa peliä. Luulenpa että aktiivisuus kärsisi, jos uusi aloitettaisiin ennen kuin Pagba on saanut saippuat käsistään, Ponin jälkipyykeistä.
Eli jos kenelläkään miehistöstä ei ole painavaa vastaansanottavaa, seilaamaan lähdetään vuoden vaihteesta.
 
Ylös