Haltin mökille 14.-15.6.

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Ollaan menossa ensi viikonloppuna Haltiamielen mökille Savitaipaleelle pienellä porukalla. Ei mitään erikoista ohjelmaa vaan ihan perus mökkielämää.
Varoitusaika on kovin lyhyt, mutta se on mitä on.
Tällä hetkellä meitä on lähdössä:
-Haltiamieli (luonnollisesti)
-Jaamar (hyvin arvattavaa kun tätä kirjoitan)
-mic
-Miccoh


Jos joku haluaa tulla niin mukaan mahtuu (tosin minun autooni vain viisi). Ja jos on tarvetta tulla jo perjantai iltana niin miun luokse olisi mahdollisesti mahdollista päästä ensimmäiseksi yöksi yöpymään.
Eli jos jollain on suunnitelmissa mökkiviikonlopun mittainen aukko niin ilmoitelkaa aikatauluja ja kertokaa tulostanne. Taavetista siis lähtee kyyti joskus lauantaina aamupäivällä mökille. Paluu sunnuntaina johonkin aikaan.
Ja joko Lappeenrannasta tai Kouvolasta mahdollisesti tarvittaessa myös autokyyti Taavettiin. Riippuu micin tulemisesta. Useita keikkoja en aja joten jos samalle asemalle suunnilleen samaan aikaan olisi yritys niin olisi kiva.
 
Juuri tänään harmittelin, kun minulla ei ole mitään ohjelmaa tulevaksi viikonlopuksi, kun olisi kätevää saada jotain puuhaa ennen kuin maanantaina joutuu kesätöihin. Enkä ole ehtinyt tänä vuonna vielä harrastaa mökkeilyäkään. Jos huolitte mukaan, niin voisin jopa tulla. [10]
 
Mietiskelen. :) Kivaahan se olisi, ja jos saan jonkun hoitamaan lauantain työvuoron, ilmestyn. Jos en, noh, sitten joskus toiste. Kiva idea kuitenkin.
 
Nyt sen verran kyytitietoa että olen Kouvolan asemalla lauantaina 12:35 hakemassa ihmisiä. Ne jotka pääsevät silloin sinne saavat kyydin Taavettiin. Muuten jatkoyhteys Taavetista mökille joskus varmaan puolkahden maissa tai jo ennenkin jos ei kaupassa käydä..
Ja miun autoon mahtuu viisi joten jos Vehka tulee myös ja halukkaita ilmaantuu muitakin niin pitää miettiä mistä toinen auto meille :wink:
 
Mökille majoittuu pedintapaisiin kahdeksan-yhdeksän ihmistä, joten mökin kapasiteetin rajoilla ei vielä olla näillä luvuin.
Kyseessä on siis melkolailla tavanomainen 70-luvulla rakennettu kesämökki järven rannalla, muutamia aurinkopaneelin voimalla toimivia valoja lukuunottamatta sähköistämätön. Uimavesi oli männä viikonloppuna 17-asteista, mutta tämän viikon sateissa se varmaan pari astetta putoaa. Tarjolla olevia virikkeitä mm. halonhakkuu; keväällä tontilta kaadettiin kahdeksan runkoa, jotka on nyt pätkitty pilkottavan mittaisiksi ;)
 
Halon hakkuuseen ainakin osallistun ilomielin koska Iaido opettajani sanoi että minulla on ohuet kädet ja niihin pitää saada lisää voimaa ;)
 
Olisitte nyt edes vähän paremman ajankohdan keksineet mökkireissullenne. Olen jo kuukauden verran kuumeisesti hinkunut mille tahansa mökintapaiselle, joka olisi edes vähän syrjässä maailmankaikkeudesta :D
 
No olisit toki tervetullit mukaan, mutta aika nyt on mikä on.
Ja ruokapolitiikasta sen verran että suurin piirtein jos jokainen tuo omat ruuat. Mökillä on mahdollista grillata jos sitä halutaan harrastaa. Tietysti sen verran voin itse joustaa että luultavasti ostan juomista (lähinnä varmaan limsaa tai vissyä) yli oman tarpeeni kun se on niin kätevä tehdä Taavetista ennen mökille suuntaamista. Eikä tarvitse junalla tulevien niin paljon raahata. Mielellään lähtisin mahd. aikaisin mökille päin joten jos joku haluaisi matkalla kauppaan niin sopisiko jos annatte listaa ja joko minä tai minä ja Haltis käymme kaupassa ennen Kouvolaan lähtöä?
Tai tietysti voidaan myös sopia että joku tuo jotain ruokaa ja toinen toista ja kolmas juomisia jos niin tahdotaan? Kyse kuitenkin vaan yhdestä yöstä niin kovin suuria sinne tuskin tarvitaan mukaan.
 
Minulla on sikäli ainakin jees tilanne, että kesämyyjänä saan alennuksia esim. grillituotteista ja jos saan vapaata, voisin kylmälaukussa moisia kanniskella, mutta ihan miten tahdotaan. :) Itsehän olen nuuka vegetariaani, joten en grilliruokaa syö, paitsi jotain maissia ja kasviksia.
 
Tämä tilaisuus kuuluu luokkaan "highly interesting", sillä osallistujat kuuluvat luokkaan "friends". En silti ilmoittaudu edes alustavasti, sillä tämä vaatii keskustelua perheen kanssa.

Onko siinä mökkinaapureita lähellä? Jaamarin kiai-huudot halonhakkuussa saattavat häiritä heitä. Mikäli hakkaajat käyttävät sormuksia, ne kannattaa poistaa ennen kirvesvarteen tarttumista, ettei tule tuskallisia rakkoja sormentyveen.
 
No minä en yleensä huuda halkoja hakatessani (tai miekkaa heiluttaessani). Ja sormuksia käytän lähinnä kaulassa. (Joskus erikoistapauksissa niitä saattaa eksyä jopa sormeen asti, mutta sitä saakin sitten ihmetellä pidemmän aikaa miten niin pääsi käymään.)

Haltilla oli eilen ideaa jostain wokki tyylisestä ruuasta muurikalla. Minulle sopii kaikki millä pysyn hengissä (tosin en ole papujen ystävä). Mutta myös vehkan grilliruokatarjous kuulostaa houkuttelevalta.
Haltis, tarvitseeko mökille ottaa makuupussia tms, mukaan?
Niin ja jos jollain on jotain pelejä tms. ajanvietettä niin mikään tuskin estää ottamasta mukaan sellaisiakin. Varsinkin kun muuta kamaa tuskin niin paljon yhden yön reissulla tarvitaan.
 
Joku wokki voisi kyllä olla kiva. Saisi ainakin yhden lämpöisen ruuan :D Voihan sen tehdä kasvisversiona, jos Vehka tulee. Tofu uppoaa aina.
 
Jospa minä nyt jätän ruokapuolesta päättämisen muille (tietenkin seuraan missä mennään). Päättäkää te mitä syödään ja miten tarvikkeita hankitaan (itse lupasinkin jo juomia ostaa että jos on toiveita niin... Muuten tuon mitä tuon).
Jos Pagbakin pääsee mukaan (mikä olisi oikein mukavaa :) ) niin pitää miettiä miten päästään kaikki perille kun minun autooni tosiaan sopii vain se viisi (riippuu tietysti myös siitä saako Vehka ketään tekemään lauantainvuoroaan).
Niin ja en kai ole ihan kohtuuton jos Kouvolasta haettavilta pyydän pari euroa bensarahaa? Kun joudun tankkaamaan reissun jälkeen äitin auton (eli ei ole minun vaikka omakseni sitä sanonkin).
 
No emmie sitten vihjailekaan osallistumisesta jos se logistisia pulmia aiheuttaa enkä anna Vehkankaan uhrautuvaisesti perua tuloaan vaikka pääsisikin. Parempi, että nuoret viettävät aikaa keskenään ilman elävää muistutusta itse kunkin kohdalle tulevasta vanhuudesta ja heikkoudesta.
 
Mutta, mutta.. Sittenhän minä olen vanhin!

Ikäkriisikö?, e-hei :D
 
En minä Pagba sitä tarkoittanut. Se vaan aiheuttaa pieniä lisäjärjestelyjä. ja sitten pitää kysyä kenellä muulla on ajokortti ja voisi tulla autolla? Ja jos ei ole sellaisia niin seuraava kysymys olisi että kuinka pitkä matka mökille onkaan Taavetista? Älä siis vielä heitä kirvestä kaivoon. Varsinkin kun Vehka ei ole vielä kertonut työvuoroistaan (Enkä tällä taas tahdo sanoa Vehkalle mitään poikkinaista sanaa vaan totean vain tosiasian. [Onpas hankalaa yrittää olla realistinen loukkaamatta ketään].)
Niin ja kuinka moni tarvitsisi kyydin Sunnuntaina Kouvolaan? Minun pitää olla viideltä Lappeenrannassa joten ennen neljää pitäisi minun olla vähintään Taavetissa. Se asettaa tiettyjä aikataulurajoituksia (junien aikataulun lisäksi).
(Joo en vaikuta yhtään taas kireältä kun tuon näitä ongelmakohtia esille :p Mutta satun vaan inhoamaan kamalaa järjestelyä ja sumplimista viimetipassa ja siksi yritän hoitaa nämä jo etukäteen.)
 
Tarpeen ovat joko omat lakanat tai makuupussi. Tontti ei ole varsin suuri ja molemmin puolin rantaa on naapurimökit, joten jos halonhakkuussa kokee tarvitsevansa voimakkaita huudahduksia niin kyllä naapuritkin ne kaiketi kuulevat mikäli ovat paikalla - mutta mitäs pienistä?
Taavetista on mökille matkaa vielä.. hmm.. ehkä nelisenkymmentä kilometriä? Taavetista Lanttaan parikymmentä, Lantasta Heituinlahteen kymmenen ja Heituinlahdesta mökille kymmenen. Ei siis aivan lyhyt matka eestaas ajeltavaksi. :p
Ja tosiaan, jonkinlainen kasviswokki muurikalla voisi olla ihan kiva yhteisruoka laittoineen ja syömisineen. Samalla tulella voisi sitten grillailla makkaraa yms. jos lihanpuute vaivaa omnivooreja.
Itsekin olen sunnuntaina näillä näkymin kaipaamassa kyytiä Kouvolaan, tarkoitus olisi tehdä yhden yön visiitti kotiin Tampereelle.
 
No minä tarvitsisin sunnuntaina ainakin kyydin johonkin mistä pääsee jotenkin järkevästi sellaiselle asemalle, josta pääsisi Helsinkiin päin takaisin.
 
Miccoh voi itse katsella mistä lähtee ja millä. Kouvolasta lähtee junia ja Taavetista busseja sekä Kouvolaan että Lappeenrantaan (tosin en ole kattonu miten sunnuntaisin kulkee). Eli selvitelkäähän aikataulunne itse ja kertokaa sitten minulle. Tietysti olisi ihan kiva kun ei sunnuntaina tarvitsisi heti kukonlaulunaikaan pompata pois.
 
Ylös