Joulukalenterimme 2006

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Tänä vuonna olemme Vehkan innoittamana ja ideoimana saaneet aikaiseksi joulukalenterin, johon ovat ottaneet osaa monet kontulaiset. Joulukalenterin päivät tulevat näkyville joka päivä keskiyöllä, mutta suositeltu katseluaika on heti ensimmäisenä asiana aamulla kun aivot eivät vielä toimi ja oikean luukun löytämisessä kestää siksi tovi jos toinenkin :)

Tutustu joulukalenteriin

Hauskaa jouluaikaa kaikille! Myös teille jotka ette siitä pahemmin välitä :wink:
 
Luonnollisesti palautteen kirjoittaminen kunkin päivän työn tekijälle on paras palkka nähdystä vaivasta :)
 
Joo, kannatti odottaa: hienot kuvat, hieno teksti, hieno kokonaisuus. Kiitos Ceinwenille kauniista joulukuun aloituksesta!
 
Hieno kalenteri, upea aloitus! En olis arvannut, että linkkinapin klikkaaminen sähköisestä kalenterista voisi tuntua ihan samalta kuin pahvikalenterin luukun avaaminen (en ole vielä ehtinyt hankkia. :p) Kiitos!
 
Etusivukuva ei minulla aluksi ehtinyt latautua, niin kiire oli etsiä ykkösluukku :)

Täytyy sanoa, että Ceinwenin tyylikäs nimipäiväaiheinen kokonaisuus hakkasi esimerkiksi partiolaisten adventtikalenterin, johon olen aiemmin luottanut suunnattomasti, ykkösluukun , josta tuli suunnattoman jouluinen kärpässieni [22].

Kysymys neiti taiteilijalle: Onko Oskari Olematon oikeasti olematon vai tunnettu oikeastikin jostain yhteydestä? Minun korviini ei vain ole aiemmin kantautunut.

Uskon että kiittelen kaikkia kalenterin tekijöitä vielä moneen kertaan, mutta nyt jo suuret kiitokset Ceinwenille ja Merrille :) Ja Vehkalle ideasta!
 
Upeaa,Ceinwen!
Nyt tosin hieman nolottaa jo valmiiksi oman luukkuni simppeliys. Mutta eihän tehdä kalenterista kuitenkaan kilpailua. Tärkeintä on ajatus ja kontulaisten moninaiset hengentuotokset meitä kaikkia ilahduttamaan.

Douville: Oskari Olematon on ainakin minulle lapsuudesta tuttu. Tosin en kuollaksenikaan muista onko se kotoisin M.A.Nummisen laulusta vai jostain lastenkirjasta.
 
Oskari olematon,
nollakatu nolla,
jos et sä tunne,
anna sen olla.

Näin se runo ainakin alkaa. ;) Ihastuttava kalenteri kokonaisuudessaan, tykkäsin luukuista ja kuvasta. Ceinwenin työssä oli mukavat värit ja fontti, tekstikin oli mukavan informatiivinen mutta silti leppoisa. Kuviin on selvästi panostettu, kovasti kiitoksia. Upea luukku. :)
 
eipä tässä voi enää sanoa mitään mitä muut eivät olisi sanonut mutta tulempa minäkin silti ylistämään :)
hieno teksti eipä olisi minulle tullut mieleen kirjoittaa nimipäivän nimestä. valitsitko ensimmäisen päivän juuri nimen takia vai huomasitko sattumalla että tämän päivän nimellä on näin hieno tarina?
kuvat olivat kumpikin hienoja varsinkin se jossa oli se mies ja peura (en osaa nyt mitään rakentavaa kirjoittaa) aivan upea
joulukalenterista yleensä
julmaa valita taustaksi noin talvinen kuva nyt alan entistä enemmän ikävöimään pois sulanutta lunta mutta muuten kalenteri on hieno :grin:
 
Ah, tuo etusivu näytti nyt niin kauniilta kun pääsin foxilla katsomaan. Ihana maisema todellakin, ja kiitokset Ceinwenille upeasta aloitusluukusta. Ihanaa että on edes jonninmoinen joulukalenteri availtavaksi, kun ei ole suklaakalenteria tullut hankittua. Kiitoksia siis Vehkalle hienosta ideasta, ja koko muullekin tekijäporukalle, vaikka minäkin kyllä ehtinen vielä *muutamaan* kertaan kiittelemään :)
 
Kiitti, mukavaa jos luukku miellytti..

douv sanoi:
Kysymys neiti taiteilijalle: Onko Oskari Olematon oikeasti olematon vai tunnettu oikeastikin jostain yhteydestä? Minun korviini ei vain ole aiemmin kantautunut.

Lehtokuusama on oikeassa, Oskari Olematon on tosiaankin peräisin tunnetusta lastenlorusta joka oli pikaisen tutkimukseni perusteella 70-luvulla rallatus (esittäjä Hortto Kaalo).:

Oskari Olematon
Nollakatu 0
Jos et sä tiedä
niin anna sen olla.

Kiviset portaat
ja luurankohissi,
ovessa lukee että
Oskarin hissi (tai loruilijasta riippuen tissi/pissi jne. variaatiot)


miguel sanoi:
valitsitko ensimmäisen päivän juuri nimen takia vai huomasitko sattumalla että tämän päivän nimellä on näin hieno tarina?
kuvat olivat kumpikin hienoja varsinkin se jossa oli se mies ja peurai

Ykkösluukku oli viimeinen vapaa luukku jonka sitten sain kun reagoin hankkeeseen hitaan puoleisesti.. Koska 1.12 on aika normipäivä ja halusin saada siitä jotain mukavaa irti, tarkistin päivän nimpparisankarit ja bongasin Oskun ja kaikki rakastavat Oskuja.

Minulla oli oikeasti tekeillä jättisuuri mies+peuratyö mutta tuli vähän kiire ja vaihdoin suunnitelmaa hieman vaatimattomammaksi. Pistän sen ykkösidean ehkä näytille joskus..

Valtava kiitos tosiaan järkkäreille: Merrille ja Vehkalle - idea on hieno ja kalenterin etusivu kaunis ja hillitty.

Jee, nyt meikäläinen pääsee vihdoin viimein jännäämään mitä muista luukuista tupsahtaa :D
 
Netti muuten mahdollistaisi semmoisen jutun, että luukkujen paikat vaihtelisivat. Haluatteko että luukut vaihtavat hieman satunnaisen oloisesti paikkaa, jottei voi tehdä muistisääntöä ja katsella etukäteen, mistä tietty luukku löytyy?
 
Ylös