Kääpiöeräkonkarimiitti Ähtäriin

Rhosgobella

karvajalka
Tulin juuri entisen Smial Palantírin mökkiviikonlopulta Ähtäristä. Mökin omistaja Fornadan tarjoaa kontulaisille mahdollisuutta pienimuotoiseen konkarimiittiin siellä toukokuun 2024 loppupuolella. Paikka sijaitsee Niemisveden rannalla. Hirsimökki, entinen riihi. Iso nukkumaparvi, keittiösoppi, oleskelutilaa. Mökkiä kiertää terassi. Puusauna, jonne mahtuu 3-4 henkilöä kerralla. Järvi vain muutaman askeleen päässä saunasta, hiekkaranta. Mökin sisälle pystyisi majoittumaan max 8 henkilöä, ulos telttaan ja riippumattoon ehkä 6 henkilöä. Minä ja Fornadan nukkuisimme ulkona. Mökissä on aurinkopaneelilla toimiva sähkö. Ruoka laitetaan puuhellalla ja grillillä. Puuhuussi. Parkkipaikka neljälle autolle. Tarvittaessa saadaan nuotiopaikka, lisää parkkitilaa ja retkivessa. Vesi kannettava (lähdevettä). Soutuvene löytyy. Yhteisruokailu ja omat eväät. B.Y.O.B. ja muut konkarisäännöt voimassa. Miittimaksua ei peritä, koska mökin omistaja osallistuu. Vapaaehtoinen kolehti mökin omistajalle, esim 10€/naama (minun ehdotukseni). Kimppakyytikäytäntö voimassa. Saatavilla myös kuljetus Ähtärin asemalta mökille Fornadanin toimesta. Miltä kuulostaa?
(Kuvassa mökki. Rautahäkkyrä vasemmalla on riippumattoteline.)


IMG_5260.JPG
 
Kuulostaa ihan hyvältä. Toki keväällä on kai käsittääkseni tulossa myös toinen konkari edellisessä paikassa (olikohan paikka jo varattu), mutta jos tulijoita riittää niin idea on hyvä :) Jos paikasta ei tarvitse varsinaista vuokraa maksaa niin sinnehän ei tarvitse saada jotain tiettyä osallistujamäärää kasaan miitin toteuttamiseen.
 
Toukokuun loppupuoli on varmasti hyvä aika, koska Ristiinan Konkarimiitti on näillä näkymin maaliskuun alussa (paikkaa ei ole vielä varattu) ja kevätmiitti huhtikuun lopulla. Miittien välissä on siis aikaa.

Itse jätän tämän välistä, on sen verran kaukana, että ajomatka ei oikein houkuta (etenkään sunnuntaina väsyneenä kotiinpäin).
 
Jälkimmäinen. Ensimmäinen ajoittuu niin lähelle esikoisen synttäreitä, että se on potentiaalinen juhlaviikonloppu.
 
Last edited:
Kuulostaa ihanalta ja minua ainakin kiinnostaa!

Kumpikin ajankohta on vielä toistaiseksi vapaa, eli minun puolesta ei ole väliä. Tuo on sen verran kaukana, että tulisin luultavimmin junalla jos asemalta kerran pääsee näppärästi miittipaikalle.
 
Last edited:
Kiva idea, ja Ähtäri on mulle tuttuja seutuja. Mutta nyt ei ajakohta oikein sovi, kun ajattelin olla toukokuun vikana viikonloppuna Tolkien Tagenissa Saksassa. Ja edellisen viikonlopun olen sitten luultavasti töissä.
 
Mua alkoi kiinnostella tämäkin. Mökki näyttää hirmu kivalta! Riippuu yhden toisen tapahtuman ajankohdasta, joka sijoittuu myös toukokuun loppupuolelle, sen ajankohtaan en pysty vaikuttamaan ja selviää kevväämmällä. Minäkin varmaan junailisin paikalle ja nukkuisin ulkona.
 
Eiköhän tuo vielä ole avoin tapaus. Eli ei ole kiveen hakattu, kumpi viikonloppu mökkeillään. Saa siis esittää toiveita kummastakin viikonlopusta. Pistetään lähempänä ajankohtaa pystyyn kysely, milloin miitataan ja ketkä ovat osallistumassa.
 
Sain juuri lahjaksi K18-rikosmysteeripelin, tapahtumapaikkana Viiltäjä-Jackin ajan Lontoo. Viekö tuollainen parin tunnin peli liikaa aikaa muulta toiminnalta, vai olisiko se kivaa mökkipuuhaa? Sitten olisi tunnelmallista nukkua teltassa ja pelätä mahdollisia puukottajia. :)
 
Erityisen vitsikkäät kaverit leikkaavat ja liimaavat jätesäkeistä isoa veistä pitelevän hahmon siluetin ja langettavat siitä varjon telttakankaalle.
 
Kevät lähestyy. Ruvetaanko lyömään päivämäärää lukkoon? Järjestäjälle sopii näillä näkymin kumpi tahansa ehdotetuista viikonlopuista. Mitenkäs teille? Ja keitä olisi tulossa? Hanna ja Pulla? Husky? Jaamar taisi olla epävarma? Oliko muita kiinnostuneita?
 
Minä luulen, että en pysty vielä viemään maitobaaria pienimmän lohikäärmeenpoikasen luota kuin muutamaksi tunniksi kerrallaan. Olen pahoillani. Olisin kovasti mielellään tullut.
 
Okei. Kiitos viesteistänne! Laitetaan se viikonloppu 17.-19.5. Tulossa siis Hanna. Ehkä Sid? Ehkä Husky? Jaamar, hyvin ymmärrettävä syy. Olin muistavinanikin, että mainitsit tällaisen esteen olevan mahdollinen, mutta halusin varmistaa.
 
Olen edelleen hyvinkin kiinnostunut, ainoa syy vetkuttelulleni on oikeastaan se että bändillämme on ilmeisesti keikka "joskus toukokuussa" ja jos käy niin huono tuuri että se osuu juuri ko. vkl niin se ajaa kaiken muun edelle. Mutta ajankohtahan on kumminkin sovittava ajoissa koska muuten ei tuu mistään mittää ja tämä on nyt edellä mainituin ehdoin merkattu mun kalenteriini.
 
Ylös