Kääpiöeräkonkarimiitti Ähtäriin

Loistavaa! Meitä on siis näillä näkymin lähdössä 5+järjestäjä. Keikka-, halla- ja armeijavarauksin. Ja lisää mahtuu! Järjestäjälle pitää vaan ilmoittaa ajoissa, jos 10 henkilön raja alkaa paukkua. Silloin pitää rakentaa metsäleiriolosuhteita, kuten riukua ja tulisijaa. Pienempi porukka pärjää huussilla ja puuhellalla.
Parvelle kyllä mahtuu, koska ainakin minä nukun teltassa. :)
 
Tulossa siis Hanna, Husky, Sidhiel ja minä ( + tietysti Fornadan ). Tuleeko muita?
Siksi kyselen, että voitaisiin jo vähitellen ruveta miettimään yhteiskokkausta. Takkamakkaraa/soijanakkia voi grillata. Eli jotain hodariakin voinee pyöräyttää? Aika moni joukostamme taitaa olla vegaani, joten olisiko kasviskeitossa ideaa? Ja mitä soppaan mahdollisesti laitetaan? Eli, kartoitetaanko niitä allergioita tässä samalla?
 
Kaikkiruokainen, syön mukisematta melkein mitä vaan. Ei ruoka-aineallergioita. Joku linssikeitto lounaaksi vois olla kova.

Saako siellä mökillä muuten kalastaa/onko ranta semmonen että siitä tulisi mitään? Fiiliksestä riippuen saattaisin ottaa vavan mukaan. (Jos joku on kala-allerginen niin sitten en edes suunnittele asiaa. Mökkiolosuhteissa kontaminaatioriski on melkoinen, jos nyt ylipäätään saisi saalista.)
 
Soutuvene on käytettävissä, joten sen voinee ottaa onkimakäyttöön. Mahdollisten kala-allergikkojen kannattaa huhuilla tässä vaiheessa. Tarkistan asian vielä mökin omistajalta, mutta uskon, että onginta on oikein suositeltava aktiviteetti ja kala mukava lisä menyyseen. Ja linssikeitto on hyvä idis!
Asemalta mökille voitaneen ajaa kaupan kautta, mutta voidaan silti etukäteen suunnitella kunkin ostoslistat. Itse voisin tuoda ainakin:
-wc-paperia
-talouspaperia
-leipää
-juustoja
-perunoita
-sipulia
-punaisia linssejä
 
Mä tuon tabascoa tai jotain vastaavaa! (Tuon siis kyllä muutakin mutta merkataan tuo nyt alkuun jottei unohdu.)

Toukokuuhan on villiyrttien juhla-aikaa, salaattiainekset tai ainakin osa niistä saattais (halukkaille, ymmärrän että kaikki ei välttämättä halua syödä rikkaruohoja) löytyä pihasta tai ainakin lähiympäristöstä.
 
Voin tuoda pakastekasviksia sopan sekaan ja Keijua leivän päälle (tai vastaavaa laktoositonta vegaanista, esim Floraa). Tuon myös vegenakkeja, joista jäänee muutama yli yleiseen syöntiin.
Lisäys: jos pakastekasviksia jää yli, niistä voi paistaa nopeaa lisuketta pannulla lisäämällä joko juustoa tai vegenakkeja.
Lisäys 2: söisin mielelläni villiyrttejä myös 😍
 
Jos Sidhiel hoitaa vegenakit niin mä tuon sitten lihaa sisältäviä makkaroita. 2-3 kpl per syöjä varmaankin on viikonlopuksi hyvä määrä kun ei me vissiin ihan pelkkää makkaraa kuitenkaan syödä. Tuon myös sinapin yleiseen käyttöön.
 
Olen menossa Ähtäriin 17.5. junalla, joka on paikan päällä klo 14.07. Voidaan polkaista miitti käyntiin, kun kaikki ennättävät perille. FornAdanilta saa kyydin asemalta kauppojen kautta mökille. S-marketin valikoima on ihan hyvä, mutta A-marketin kuulemma surkea. Eli, jos haluaa nauttia jotain spesiaalia, kannattaa se kuskata mukanaan kotikulmilta asti.
Onko autoilijoita tulossa minkä verran, ja oletteko kimppakyytiä meinanneet? Hortaa kuulemma löytyy mökin ympäristöstäkin, mutta jossain 20 kilsan päässä pelipaikoilta löytyy kuulemma paremmat keräilypaikat.
 
Tulisin mielelläni jonkun Helsingistä lähtevän kyytiin, ja kortillisena voin olla myös varakuskina.
 
Tuun varmaankin junalla. Ainakaan toistaiseksi ei ilm ole autolla lähtijöitä täältä päästä? Jos tilanne muuttuu niin olen myös valmis varakuskiksi.

Junaliput reissuille olen yleensä ostanut ns. ajoissa eli n. kuukautta ennen h-hetkeä. Mihinkähän aikaan omistaja haluaa mökin olevan su tyhjänä, niin osaa suunnitella myös poistumisaikataulun?
 
Mulla ainakin menee illan viimeinen juna klo17.46. Se lienee viimeinen ajankohta, kun Ähtäristä pääsee ruuhka-Suomeen. FornAdan luultavasti tykkää, että ollaan rauhassa iltaan asti. Mutta tuskin tykkää huonoa, jos joku tahtoo poistua aiemmin. Paitsi ehkä joku ennen aamukuutta poistumus saattaa vähän rassata..
 
Ylös