Käärmeen julkisuus tunnuksettomille

Tavallaan ymmärrän douvin pointin. Toisaalta, on ihmisiä joiden menneisyydessä ja/tai lähipiirissä on ihmisiä jotka osaisivat käyttää tuotakin tietomäärää väärin, puhumattakaan siitä jos mainitsisit julkisissa huoneissa jostain ikävämmästä asiasta kuten omasta/sukulaisen sairaudesta. Suomi on pieni maa ja kotimainen netti vielä pienempi. Hämmästyttävän nopeasti ihan vahingossakin törmää tuttuihin. Lisäksi moni tuntuu purkavan Käärmeeseen <i>nimenomaan</i> sellaisia asioita (surunaiheisiin esim juurikin) joista ei voi "oikeassa" elämässään kellekään puhua. Jos purku tapahtuu alueella joka on julkisesti luettavissa, saattavat omat sanat kävellä kaupungilla vastaan pian ikävällä tavalla. :|
 
Douv, esimerkiksi minä en tunne täältä ketään oikeassa elämässä. En voi sanoa kenestäkään teistä pahaa sanaa, mutta en minä tunnekaan teitä.
Kuten jo kirjoitinkin, puhuin sellaisista asioista, joiden ei oikeasti halua leviävän. Minulle on yksi lysti, tietääkö joku sen, etten saanut sitä pyörän lukkoa auki, mutta en silti halua jokaisen tietävän minkä kaupungin millä tiellä asia tapahtui. Mikäli haluan puhua jostain vakavasta asiasta, ajattelisin sen pysyvän täällä. Koska en kuitenkaan voi tietää, kuka rekisteröityisi tänne ja lukisia jostain hyvinkin henkilökohtaisesta, antaudun sille riskille. Mainitsemistasi asioista minun on mahdotonta tunnistaa sinua. Ne eivät ole kovin tarkkoja tietoja tunnistamismielessä. Ehkäpä vika on minussa, mutta puhumme mielestäni jokseenkin eri asioista?
 
Anewielh:

Juu, meillä on näköjään puhe eri asioista. Halusin vain jotenkin tuoda esille, että kaikki henkilökohtainen tieto netissä ei ole vaarallista tietoa. Itse en luokittelisi kotikaupunkia salattavaksi, mutta se riippuu tietenkin kaupungin koosta.

(Suurien)Surunaiheiden siirto Pyöreään tai muuten rajaaminen ulkopuolisilta olisi varmasti hyvä asia, pienemmät ärsyt ja kiukut kuuluvat minusta Kulmikkaaseen.
 
Piti muistaa tähän vielä huomauttaa, että "minkä kaupungin millä tiellä" muotoutuisi tuossa kirjoituksessani kotiosoitteeksi (olettaen siis että se pyörän lukko ei auennut juuri kotona :D). Ja kotiosoitetta en kyllä hevillä nettiin laittaisi :)
 
Ylös