Kalenterit

Lukion takia olen alkanut käyttää kalenteria, jota kantelen sitten joka paikkaan. Sinne on kätevää kirjoitella kaikki esseitten, tutkielmien, kokeitten ja jne. päivämäärät. Ja kalenterin väliin saa myös kätevästi kaikki irtopaperit ja OPS. Kännykän kalenteriin merkkaan vain muistukset, joihin tarvitsen hälytyksen.

Kalenterin pitää olla kovakantinen, ettei se hajoa koululaukussa, kokoa A5 ja lukujärjestys on plussaa. Nyt en ollut tarpeeksi tarkka kun ostin uuden kalenterin ja siitä puuttuu lukujärjestykset. Lukiolta saadusta kalenterissa hyödynnän yleensä vain alennuskupngit :wink:

Seinäkalenteria en ole käyttänyt ainakaan muutamaan vuoteen. Sille ei ole vain käyttöä.
 
Miulla on kalenterina pelkästään seinäkalenteri, Mauri Kunnaksen Koirien Kalevala -aiheinen. Viime vuonna oli Mauri Kunnaksen Seitsemän koiraveljestä. Ne on hauskoja. :p
Sit käytän ihan kännykässä olevaa kalenteria, muita en tarvii, kun laitan kännykkään kaikki muistutuksetkin ylös sun muut.
 
Käytän kalenterinani Lukiolaisten kalenteria. Mulle on kovin tärkeää, että kalenterin ulkoasu on omaperäinen ja hieno, joten teen kalenterilleni itse omat kannet. Raahaan kalenteriani kaikkialle, ja monet tylsät tunnit onkin tullut kulutettua kalenteriin piirtelemällä ja sitä koristelemalla. :p
 
Kalenteri oli mulle elinehto viimeistään lukiosta alkaen aina siihen saakka, kun kokopäiväopiskelu loppui kolme (jo kolme! :O) vuotta sitten. Sen jälkeen olen merkkaillut menoja ensin en minnekään, sitten puhelimen kalenteriin koska se on aina mukana, ja siinä ohessa Googlen kalenteriin (joo ei mua haittaa jos Google tietää minusta vielä senkin, milloin menen lukupiiriin) koska sen voi helposti näyttää rapakontakaiselle paremmalle puoliskolle, ja nyt molempiin näihin ja uudestaan jonkin verran paperikalenteriinkin. Aika sekasotkun olen siis itselleni saanut aikaan.
 
Eihän työn puolesta tai muusta syystä paljon menevä ihminen pärjää mitenkään ilman kalenteria/almanakkaa. Tämä tuli kantapään kautta koettuna todistettua kuutisen vuotta sitten: Jätin autoni parkkiin Louhen (pysäköintiluola) ulko-oviaukon viereiseen pysäköintiruutuun, otin kukkaroni ja kännykkäni ja kipaisin ostamaan pyykinpesuainetta kadun toisella puolella sijainneesta siivoustarvikeliikkeestä. Olin vajaa kymmenen minuuttia poissa, ja kun tulin takaisin, en löytänyt autoani mistään. Joku valopää oli varastanut kuluneuvoni ja sen mukana meni myös työkassini, koti- ja työavaimeni ja allakkani.

Almanakan häviäminen haittasi todella paljon elämääni, koska enhän minä muistanut mitä kaikkea olin sopinut tekeväni ja mihin meneväni. Sovitut tapaamiset selvisivät pikkuhiljaa, mutta tapauksesta viisastuneena otin käyttöön myös Outlook-kalenterin ja merkkasin kaikki menot, varaukset ym. myös siihen. Se on edelleenkin käytössä. Lisäksi meillä on kotona perheen yhteinen pöytäkalenteri (sellainen pitkän mallinen, josta näkee viikon kerrallaan) ja siihen kaikki merkkavat menonsa. Seinäkalenteri on myös käytössä ja se on sijoitettu keittiön seinälle. Olen yleensä hankkinut Tolkien-aiheisen kalenterin, mutta myös Koiramäki-, Muumi- ja Kaj Stenvall -kalenterit ovat olleet käytössä. Kuluvan vuoden seinäkalenteri on Tolkien-kalenteri.

Se varastettu auto löytyi noin kuukauden kuluttua Vartiovuoren toiselta puolelta ehjänä ja avaimet ym. tallessa. Varas ei ollut ilmeisesti viitsinyt kävellä sinne asti.
 
Kalenteri on parina viime vuotena tipahtanut ehkä hieman "jalustaltaan", kun sitä ei tarvitse sinällään aktiivisesti. Toki minulla kulkee aina kalenteri käsilaukussa mukana, tänä vuonna Paulo Coelhon Rohkeus. Kalenteriin on ihan kätevä merkitä kaikki pakolliset menot, vaikka kännykän kalenteri on sinänsä jossain määrin helpompi, kun kulkee mukana ihan aina. Silti kirjoitan kaiken muistiin paperikalenteriinkin, sillä mistä noista puhelimista koskaan tietää, milloin ne päättävät simahtaa viimeisen kerran (vieden kaiken muistettavan mukanaan). Seinäkalenterina on minullakin käytössä Mauri Kunnaksen Koirien Kalevala (Kunnas on yksi ikisuosikeistani). Vasta viime vuosina olen alkanut arvostaa seinäkalentereita enemmän, siihen saakka seinälläni roikkui kalenteri vain "koska pitäähän nyt jokaisella olla seinäkalenteri". Tosin mitään suurempia merkintöjä en seinäkalenteriin tee, mutta onpahan siitä helppo tarkistaa ainakin se, että mikä päivä on ja onko kenenkään tutun nimipäivät lähettyvillä :)
 
Ylös