Kevätmiitin 2024 yhteiskokkaus: ramen + karjalanpiirakoita

Haluaisin ainakin itselleni muutaman vegaanisen piirakan, eli täyte tehty kauramaitoon. Toki voidaan tehdä kaksi täytettä, isompi yleissatsi laktoosittomaan maitoon ja pikkusatsi kauramaitoon.

Suippopaprikat ja kevätsipulit rameniin kuulostavat hyvältä!

Muoks! Voin ottaa kotoa mukaan chilihiutaleita jos joku haluaa vähän enemmän potkua rameniinsa, itse ainakin haluan.
 
Last edited:
Minä laitan niitä hyvin varovaisella kädellä myös liemeen, mutta tulisen ystäville se ei varmastikaan riitä.
 
@Isilmírë seura tarjoaa munavoin, ei tarvitse sinun siis tuoda! Jollei sininen keiju kelpaa niin sitten ei auta, koska vaatimuksena on myös laktoosittomuus ja vegaanius (ei toki munavoihin mutta piirakoitten voiteluun ja on turha ostaa kahta pakettia).

Paljonko arvelette munia tarvittavan? 12? 6?
 
Voisin siis tuoda vähemmän sieniä itse ja tuoda vaikkapa sitä kiinankaalia, sitten taitaa aika lailla olla ramenin ainekset kasassa.
 
@Isilmírë seura tarjoaa munavoin
Paljonko arvelette munia tarvittavan? 12? 6?
6 munaa riittää pariinkymmeneen annokseen. Itse en tarvitse, eikä Syrena.

Voi hyvin tehdä kaksi eri puuroa. Muutenkin on hyvä, ettei ole jättikattilallista. Koska keittäminen kestää pidempään ja palaa helpommin pohjaan.

Kuinka moni osallistuu piirakantekoon? Tehdäänkö 50,70 vai 100 piirakkaa? Vai vielä enemmän 😄 Osaan sitten vähän haarukoida tarvittavia määriä.
 
Nova osallistuu myös yhteisruokaan ja tuo mukanaan suippopaprikaa ja kesäkurpitsaa.
 
Poistin itseni listalta, koska en todennäköisesti tule pääsemään kevätmiittiin paikalle.

Tulenpas sittenkin.
Lisäsin itselleni yhteisruokaan myös kanaa, koska se on verrattain kalliimpaa kuin kasvikset ja syöjiä on kuitenkin useampi niin sitä todennäköisesti jonkin verran myös tarvitaan.
 
Ylös