Kevätmiitin 2024 yhteiskokkaus: ramen + karjalanpiirakoita

Googlettelin jo, saisiko jostain narutomakia, joka on myös klassinen ramen-lisuke animessa ja mangassa. Se osoittautui harmillisesti asiaksi, joka pitäisi ilmeisesti tilata ulkomailta ja joka on lisäksi yleensä pakaste, joten jäänee väliin tällä kertaa.
 
Kävisikö kevätsipulin tilalle liemeen laitettavaksi tavallinen sipuli? Saako tähän aikaan vuodesta edes kevätsipulia?
edit. päivitin puuttuvat ainekset aloitusviestiin
 
Last edited:
Kävisikö kevätsipulin tilalle liemeen laitettavaksi tavallinen sipuli? Saako tähän aikaan vuodesta edes kevätsipulia?
Mieluummin en laittaisi. Minä kestän kyllä jos saan vapasti piereskellä, mutta kanssamiittaajat eivät ehkä halua, että piereskelen saunassa sipulipieruja. Kyllä kevätsipulia saa tähän aikaan vuodesta ja sen voi laittaa itse lisättäviin niin halukkaat voivat jättää sen pois. Toki myös tavallista sipulia voi laittaa, jos se on mieluisampi, mutta mieluummin erikseen lisättäviin sekin.
 
Kaikessa muussa näyttää olevan kanamunaa.
Mama -nuudelit ovat kaikki vegaanisia, vaikka kuinka väittää että "beef flavour", samoin kuin pirkka-nuudelit (ainakin kananmakuinen ja lihanmakuinen). Veikkaisin, että muut ns. halpis/valmisnuudelit ovat myös vegaanisia.

edit. lisäys:
Viitsisikö kukaan tuoda kiinankaalia, tahtoisin enemmän vihreää soppaani :grin:
 
No joo, mutta ei kai kukaan halua huolella keitettyyn ramen-liemeen pikanuudelien mausteita? Minä tutkin vain "nakuja" nuudeleita, joita edes Vegaanituotteet ei ihmeekseni ollut listannut sivuilleen.
 
Olin ajatellut jättää sen maustepaketin käyttämättä, tietenkään ei niitä valmissekoituksia itse liemeen :grin:
 
Niissä itse nuudeleissakin on käsittääkseni jotain mausteaineita. En henkilökohtaisesti kestä niiden maustepussien sisältöä lainkaan vaan joskus miiteissäkin pikanuudeleita syödessäni keitin vain ne itse nuudelit. Silti niissä oli selkeästi jokin aromi mukana.
 
Minä en myöskään innostu pikanuudeleista. Niiden rakenne tuntuu väärältä Rameniin. Mutta mikäänhän ei estä tuomasta niitä(kin), jos joku niitä tahtoo. Nehän ymmärtääkseni kypsyvät ihan vaan kuumaan liemeen laittamalla niin niiden valmistuksestakaan ei ole ylimääräistä vaivaa. Onhan tortillojen rinnalla ollut myös tacoja niin miksi ei tässä voisi olla kahdenkin laisia nuudeleita.
 
Voisin osallistua rameniin, tosin paljon on sellaista mitä en voi syödä (kuten sieniä ja varovasti monien kasvisten kanssa). Itse liemi vaikuttaisi olevan ok. Riisinuudelit oikein hyvä (munattomat). Voisin tuoda jotain kanaa (pieni paketti joko valmiita kanalastuja tai sitten paketti ihan tavallisia suikaleita) (varsinkin, kun näyttää siltä ettei Samo ole tulossa).
 
Onko karjalanpiirakoille edelleen kysyntää ja onko @eowynofmay tuomassa pastakoneen ja ruisjauhonsa? Tällöin Seura tarjoaisi muut aineet, eli riisin, vehnäjauhon, kauramaidon/täysmaidon ja mahdollisesti munavoin ainekset. Seuran levitteellä voi varmaan voidella noita piirakoita sitten.
 
Minulle ainakin maistuu piirakat, mutta Leimu päättää miten paljon pystyn osallistumaan tekemiseen. Haluaisin kyllä oikeasti oppia tekemään niitä.
 
Onko karjalanpiirakoille edelleen kysyntää ja onko @eowynofmay tuomassa pastakoneen ja ruisjauhonsa? Tällöin Seura tarjoaisi muut aineet, eli riisin, vehnäjauhon, kauramaidon/täysmaidon ja mahdollisesti munavoin ainekset. Seuran levitteellä voi varmaan voidella noita piirakoita sitten.
Olen kyllä edelleen valmis tuomaan nuo. Jos joku ei nimenomaan halua täysmaitoa, niin vaihtaisin sen kevytmaitoon tai laktoosittomaan maitojuomaan.
 
Karjalanpiirakat ilman munavoita ovat aika surullinen juttu. Voisimme sisällyttää omaan osuuteemme yhteisruuista myös paketin kananmunia ja rasian margariinia munavoita varten, ainakin jos muitakin syöjiä sille olisi.

Lisäys: Kas, skippasin Sidhielin viestistä lahjakkaasti kohdan "mahdollisesti munavoin ainekset". Mutta jos seuran resurssit eivät riitä, voimme tosiaan sisällyttää ne omiin tuomisiimme.
 
Olen kyllä edelleen valmis tuomaan nuo. Jos joku ei nimenomaan halua täysmaitoa, niin vaihtaisin sen kevytmaitoon tai laktoosittomaan maitojuomaan.
Laktoositon maitojuoma olisi minulle mieluisampi vaihtoehto. Piirakan päällehän voi kuitenkin laittaa munavoita/keijua, joten se puuron rasvaisuus ei ehkä ole niin oleellinen juttu?
 
Jotain kasviksia tuo ramen vielä minusta kaipaisi. Joko tuoretta tai sitten vaikka sitä pakastemaissia tms.
Suippopaprikasta saa helposti leikattua renkaita ihan raakana keittoon laitettavaksi tai sitä kesäkurpitsaa.
Minä voin tuoda myös kevätsipulia liemiainesten lisäksi.
 
Ai niin, meillä on kaapissa paketti seesaminsiemeniä, joita joskus harvoin ripotellaan erääseen wokkiruokaan. Voisin ottaa ne mukaan, niin kenenkään ei tarvitse erikseen hankkia niitä tätä yhteisruokaa varten.
 
Näin yhteenvetona ja päivityksenä aloitusviestissä mainittuihin aineksiin: Me tuomme siis nuudeleita, palvikinkkua ja seesaminsiemeniä ramenia varten ja - ellei seura päätä tarjota - lisäksi rasiallisen kananmunia ja rasian margariinia munavoita varten. Onko muuten kokeneemmilla kommentteja aiheesta, mihin margariiniin munavoi kannattaa tehdä? Vai pitäisikö sitä varten jopa mieluummin olla ihan kirjaimellista voita?
 
Ylös