Kevätmiitin -22 yhteiskokkaus: pizzaa!

Pizzaringin ollessa noin suuri, saatan tuntea suurta kademieltä toisten herkutteluista. Liittyisin siis mielelläni vegepizzan väsääjiin. Mitä aineksia toisin?

Valinta lienee aika vapaa, mitä tykkää pitsan päällä syödä niin sitä kannattaa tuoda. Vegepizzaan ei taida vielä olla proteiininlähdettä?
 
Jos sinulla sattuu pyörimään kotona soijarouhepaketti, voit tuoda sen. Maustamalla siitä saa feikkijauhelihaa. @Rhosgobella
 
Paprika, herkkusieni, tomaatti ja sipuli vaikuttavat passeleilta täytteiltä vegepizzaan. Ja sitten se vegejuusto. Minulle kelpaa kyllä tavallinenkin juusto. Eli tuonko lisää näitä mainittuja? Vai onko ideaa jollekin ruoka-aineelle vielä? Pizza on niin tiukkaa tavaraa, etten näe tarvetta päräyttää siihen mitään kovin vahvaa proteiinilähdettä. Mutta olen avoin ehdotuksille, jos niitä tulee.
Soijarouhetta en omista, mutta voisin tuoda feikkijauhelihaa, tyyliin härkistä tai soijarouhetta?
 
Voisin osallistua. Pepperoni kävisi, mutta voisin tehdä myös jonkun kulman valmiilla kanalla (menee tälle ruokaongelmikolle helpoiten). Eli toisin jotain kanaa, esim. vuoluviipaleita. Mitäs tykkäisitte säilykepersikoista?
 
Eikö Lehtokuusamalla ollutkin paha kala-allergia? Ehkä Pagba voisi tuoda jotain muita vedeneläviä kuten katkarapuja ja simpukoita?
 
Joo, allergikko olen. Yksittäisen tonnikalapizzan paistaminen ei pitäisi kuitenkaan suuremmin haitata olemista samassa tilassa. Muistaakseni näitä versioita on tehty ennenkin. Kunhan ette keksi laittaa kokonaista kalaa tai kalan palaa pannulle tai uuniin.
 
Hmmäh, ei se kaladieetti nyt niin itseisarvoinen ole. Voisin tonnikalan sijasta tuoda vaikka sinappikaalia eli rucolaa, joka on herkullinen lisä paistetun pizzan päällä ja ehkäpä oreganoa.
 
Hmmh, voisin tuoda juustoraasteen lisäksi myös ihan sellaisia tavallisia kinkkusuikaleita tms, koska en itse ole suuri pepperonin ystävä.
 
Voitaisiin Mushun kanssa osallistua ja tuoda mukanamme ainakin mozzarellaa ja tuoretta basilikaa. Ehkä myös tomaattikastiketta jos sellaista halutaan jollekin pitsalle tomaattipyreen sijasta.
 
Kävin kaupassa hakemassa omaa osuuttani. Tulossa on siis 200g Muu vegejauhismurua sekä 175g vegaanin pizzamurua (käytä juuston tavoin). Toivottavasti ovat riittäviä korviketuotteita vegepizzaamme. Voisin tuoda myös herkkusienitölkin ja paprikan, joita kovasti himoitsen. Passar det?
 
Sieniä kyllä varmasti kuluu, olemmehan hobitteja! 😀
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että sieniä ei voi koskaan olla liikaa. Jos niitä jäisi jostain kumman syystä yli, niin käyttöä varmasti löytyy.
 
Ylös