KingReily-fopen suunnittelu + offtopikki.

Hups juu, olihan se puosu jo mainittu siellä :hups: Jos siitä tulee hahmo, niin se kannattaa antaa jollekulle, joka osaa pelata sadistista kanta-aliupseeria - puosuhan on laivan vastine vääpelille. Koska itse olen kiltti ja puhtoinen sekä aina kaikkien kaveri, en sellaiseksi halua :angel: - jos Pagba keksii, kenelle viran voisi lykätä, niin ehdottakoon.

Vaan timpuria en kuitenkaan huomannut millään tavoin jäädytetyn, joten jos sopii, niin voisin ottaa sen. Hahmoni on vanha (=viisikymppinen) skotlantilainen, joka on aikanaan lähetetty Länsi-Intiaan sotimaan, ja jossakin vaiheessa jäänyt laivastaan. Nyt ei ole matkarahaa Ylämaille, joten monien vaiheiden myötä hän on päätynyt KingReilylle. Hahmo, jonka nimi on vielä hämärän peitossa [ed. eipäs olekaan, Hamish Makepeace Abercombie :p] on tulenpalava kalvinistikristitty, joka uskoo vankkumattomasti Jumalan predestinaatioon. Koska merirosvous on vissi merkki siitä, ettei henkilö kuulu valittujen joukkoon, on hän varma siitä, että Herra on määrännyt niin hänet kuin kaikki muutkin laivalla Helvettiin, eikä vastaan pullikointi auta. Tämä tekee hänestä jossakin määrin synkeän luonteen, eikä missään tapauksessa lisää hänen suosiotaan miehistön keskuudessa, mies kun kertoo näkemyksistään avoimesti ja lisäksi syystä tai toisesta lukee Raamttua ääneen ja veisaa virsiä kaamealla äänellään, vaikkei uskokaan siitä mitään hyötyä olevan. Koittakaa kestää :D (Kokki on erityisen huonoissa väleissä HMA:n kanssa, sillä tämä urputtaa jatkuvasti siitä, että ruoaksi ei ikinä ole haggista).

Joku voisi muuten hommata itselleen salamatkustajan roolin. Ajattelin ensin olla sellainen, kynäniskainen teinipoika joka tahtoo isona suureksi merirosvoksi, mutta kun Roark jo otti Meathookin, niin ajattelin, että rajansa Monkey Islandeillakin. (Saatan silti työntää mukaan viittauksia peleihin, jos joku hauska juttu tulee mieleen.)
 
Timpuri käy hyvin. Aioin itse laittaa sen joskus listaan, mutta se jäi syystä tai toisesta pois. Lisätään nyt kun kerran viranhaltijakin löytyy.
 
Perämiehenne on hyvällä tuulella, joten saatte tänne peli virallisen kuvauksen. Siitä se ajatus lähti tai jotain sinne päin. :D

(Herugrim voisi vaihtaa allekirjoitusriimiinsä KingRaily --> KingReily
Se taisi olla alunperin oma mokani. Taisin kirjoittaa jonnekin joskus vahingossa KingRaily. Korjataan silti. :D)
 
Aiquenin haamu putoaa kirkkaansinisestä taivaasta ja pamauttaa kätensä kantta vasten kiinnittääkseen laivan pomon huomion.
"Kuules nyt, puosu perämies tai -nainen tai kapteeni tai mikä sitten ikinä oletkaan, vieläkö täällä on tilaa minun seuraavalle elämälleni? Katsos, houkuttais tulla itte mukaan, mutta Mandos ei oikein päästä. Eikä Galadrielkaan varmaan tykkäis, ei se oikein ymmärrä näiden piraattijuttujen päälle. Mut katsos jos mä luovuttaisin sieluni -siis ilman muistoja ja ruumista ja mitään, toki- jollekin tahvana-aivolle, niin sehän vois tulla mukaan. Jos romminkatkuisissa riippumatoissa vielä tilaa on."
 
Re: KingReily-fopen suunnittelu & offtopikki.

Tuhka sanoi:
Ja säästäkää PJ-parkaa niiden kuvaustenne kanssa, vaikka aikaa kirjoittaa onkin! En minä ehdi/yksinkertaisesti jaksa lukea 30 sivun tarinaa jokaisesta!
Ensin käy näin :eyepop:, sitten näin: :ouch:, jonka jälkeen näin: :cry: ja lopulta noin ---> :knockout:

Voi, olen kauhean pahoillani, mutta tarkoitukseni olisi kirjoittaa Helenan matkasta Oxfordista Karibianmerelle 175-sivuinen kuvaus, tarkemmin sanottuna 50 000 sanaa pitkä. Mitäs yllytitte. Mutta tuskin siitä kuitenkaan mitään tulee. Hauska kuitenkin yrittää. Suosittelen muillekin.

(Nämä Käärmeen fopet ovat sitten mahdottoman inspireeraavia, ilman niitä takuulla alkaisin dementoitua, mutta mikäs tässä ollessa, kun koko ajan pukkaa uutta seikkailua: huhhahhei ja rommia pullo!)

PS. Hauska nähdä, että Aiquenkin on päässyt lomalle Mandosista. Minä kun olen kantanut vähän huonoa omaatuntoa siitä, että hänet niin katalasti murhattiin enkä sitä saanut estettyä.
 
Arvatkaa houkuttelisiko luoda itselleen oikein klassinen merirosvohahmo? Puujalka, silmälappu, huivi päässä ja kiroileva papukaija olkapäällä. Rommia juova, jokapaikkaa syljeskelevä ja pahatapainen merirosvonplanttu siis. Ehkä minun täytyy varata em. hahmo itselleni, sitä olisi niin lystikästä pelata. :D
 
Hah, Tuhka muka oikein ihmetellyt missä luuhaan!! *repeys* Vuoden vitsi, hihihi. Tuhka on Aiquenin kuoleman jälkeen ei ole pystynyt miettimään mitään muuta kuin "ah, päästiinpä siitäkin kakarasta eroon!"

No mutta Elén, (eikös se muuten lausuta ihan oikeaoppisesti Eleen, niin kuin vaikka Túrin taikka Húrin?) eihän se sinun vikasi ollut. Vai yritätkö vihjata, että vahingossa murhasitkin minut itse? ;)

Muoks. Aijuu, minultahan jäi täysin vastaamatta Tuhkan kiertoilmaisemaan kysymykseen. Olin siis muutaman päivän nettiä karussa (en siis konetta, pelkkää nettiä -simskakkosta tuli ahkerasti plärättyä min. kolmisen tuntia/päivä), ja siksi en siis ole hoksannut katsoa tätä.
 
Re: KingReily-fopen suunnittelu & offtopikki.

Tik sanoi:
Voi, olen kauhean pahoillani, mutta tarkoitukseni olisi kirjoittaa Helenan matkasta Oxfordista Karibianmerelle 175-sivuinen kuvaus, tarkemmin sanottuna 50 000 sanaa pitkä. Mitäs yllytitte. Mutta tuskin siitä kuitenkaan mitään tulee. Hauska kuitenkin yrittää. Suosittelen muillekin.

Heh. Ihme kyllä minä olen suunnitellut omasta hahmostani täsmälleen samanpituista hahmokuvausta. :D
 
Pelaajat voi kohta tunnistaa foorumilla allekirjoitusten perusteella. Sen verran monella alkaa olla peliin liittyvä allekirjoitus. :grin:
 
Pyh. Vai että epäsuoria kysymyksiä ja sarkasmia? Pyh. Ihan ihkaoikeasti mietin, että eikö neiti innostunutkaan fopettamisesta.
Kiva silti olla hauska. "Laukaisi vuoden vitsin" on kyllä aika hyvä titteli. ;)
Ja jos ette kuitenkaan kirjoittaisi NaNoWriMo:nanne hahmokuvausta.
:cry:
 
Hehee, nyt hei kaikki, kirjoitetaan wordissa sellaiset ~100 sivuiset hahmokuvaukset Tuhkalle, ettei sille varmasti jää elämää ;)
Ei vaan, itse ajattelin ratkaista pulman tekemällä laajan version ja suppean version. Voihan olla, että joku muukaan ei jaksa lukea sataa sivua kuin Tuhka.
Niin, ja sitten voi olla myös että alkuinnostus hiipuu ja hahmokuvaukseni on loppujen lopuksi kaksi riviä. Tai sanaa, tai kirjainta. Ken tietää vois.
 
Yksi 100 sivuinen saattaisi vielä jotenkin mennä. (riippuu siitä kuinka puisevasti kirjoitatte.) Teitä vain sattuu olemaan viisitoista. Laskekaa itse päässänne paljonko siitä tulee. 8) Sain tänään mukavasti 20 sivuisen nopan. (joku tuntematon henkilö heitti sillä kaverini pyörää, ja poimin nopan talteen.) :D Nyt kelpaa heitellä noppaa teidän päidenne menoksi.
 
Hehee, mitäs Tuhka aikoo päidemme menoksi tuolla 20-nopalla tehdä? :D Tuleeko muuten KiReenkin jonkinlaiset "roolit" niinkuin oli Popossa? (Peliin on kaksi kuukautta ja minä jo rupean käyttämään lyhenteitä. Auts.)
 
Nyt kelpaa heitellä noppaa teidän päidenne menoksi.

O-ou.. 1-5: giljotiiniin, 5-10: lankulta alas, 10-15: hirttosilmukan uhri, 15-19: myydään hänet orjaksi kummalliseen saareen ja 19-20: SAAT ELÄÄ! :urg:
 
Deepdelver sanoi:
Nyt kelpaa heitellä noppaa teidän päidenne menoksi.

O-ou.. 1-5: giljotiiniin, 5-10: lankulta alas, 10-15: hirttosilmukan uhri, 15-19: myydään hänet orjaksi kummalliseen saareen ja 19-20: SAAT ELÄÄ! :urg:

Mitä sinä oikein ajattelet? Näin se menee:
1-5 giljotiini
6-10 lankulta alas
11-14 hirttosilmukka
15-17 tuskainen ja hidas kahdella miekalla
18 nopea tuska pistoolilla
19 orjaksi kummalliseen saareen
20 uusi heitto-> 1-2 elät 3-20 et elä, katoat maagisesti

Eihän Tuhka nyt liian lempeäksi rupea, ethän? Ettäkö olisi jopa 5% mahdollisuus selvitä hengissä... :D Ei, kyllä se toimii paremmin tuolla 1% mahdollisuudella. Eiks je :D (Laskinko oikein?)
 
Senhän voi yhdistää lankulla kävelyyn? Jos haita ei ole alla?

Hihii. Alustava hahmoesittelyni on valmis. Ei siitä tullut Tuhka-raukalle kuin puolitoista sivua wordissa. Ehkä minä sitä vielä pidennän, onhan tässä kaksi kuukautta melkeinpä aikaa.

Muoks. Hei mutta minun prosenttilaskelmanihan eivät pidä paikkaansa.
Deepin ehdotuksella on 10% mahd. selvitä hengissä ja omallani on 5% mahd. saada uusi heitto, ja josta on sitten 10% mahd. selvitä hengissä. Josta saadaan keskiarvo 5%/10% n. 7.5% mahdollisuus selvitä hengissä. Menikö noin?
 
Pieni Nopanheittäjä vihjaisi, että täällä tarvitaan prosenttilaskijaa.

Se ei mene noin, vaan viidestä prosentista kymmenen prosenttia on puolen prosentin mahdollisuus säilyä hengissä. Toisinsanoen keskimäärin yksi kahdestasadasta hyötyisi tuosta Idriliñ ehdotuksesta. :p (Kai sen aaltoviivan voi laittaa noinkin... :p)

Ja Deepin ehdotuksesta vielä:
–– 15-19: myydään hänet orjaksi kummalliseen saareen ja 19-20: SAAT ELÄÄ!
Käsitinkö oikein, että noppatuloksella 20 jää henkiin, 19 jää henkiin mutta myydään orjaksi, 15–18 ei jää henkiin eli kuolee ja myydään orjaksi? [22]
 
Ei mutta onko orjana olo kummallisessa saaressa sitten muka elämää? :D Kyllä minä tulkitsin sen niin, että kyllä kuolemakin aina orjana olon päihittää. Vähän niin kuin Sparrowkin joutui Ahdin aittaan, ja sekin on pahempi kuin kuolema. Ainakin jos Tialta kysytään, mutta Tia onkin Calypso. Eli jos Calypsolta kysytään.

Ja siis minähän en offaile. En sitten kuuna päivänä, tähtenä taikka pilvenä.

Muoks. Miccoh on ratkaissut ikiaikaisen arvoituksen! Kautta lyhyen käärmehistoriani ajan olen nähnyt mitä erilaisimpia versioita nimeni omistusmuodoista ja muistakin sijamuodoista, ja nyt se on ratkaistu!! :D

P.S. minulle on syntymässä ilkeä tapa, että huomaan toisten viesteissä olennaiset asiat vasta, kun olen jo lähettänyt viestini. Ja sitten joudun muoksimaan. Takokaa vähän järkeä päähän minulle.
 
Ylös