Kontu-kalenterit

Aina yhtä valpas konnavahti Sûlwen ei ole vielä uuteen Notskiin *köh* perehtynyt kovin tarkasti, mutta ainaski siellä lukee, että tarinoita ja runotuksia voi jo postailla. Mutta toki "oikea" kalenteri olisi mukavampi ja nostaisi tämän jutun profiilia. ;)
 
Joo, niitä voi postailla, mutta selaileminen on sitten vähän hankalampaa, ja olisi myös kiva saada Pitkät tarinat ja Runokokoelmat toimimaan. :p
 
No nyt en keksinyt mitään muutakaan paikkaa minne kalenterin laittaisin, niin nyt se on sitten tuolla: http://www.geocities.com/miggoh/hobcal07/index.html
Jos ei kelpaa, niin tehkää itse hienompi. [22]

Neljännentoista päivän työtä en ole vielä saanut, mutta laitan sen tuonne sitten kun se on lähetetty minulle. Ja saa niitä töitä lähettää aikaisemminkin kuin viimeisenä päivänä. Ja niitä seuraavien päivien luukkuja on sitten turha yrittää kurkkia, jäätte kiinni. ;)
 
Oi, sehän on oikein hobittimainen! Nyt pitää vain saada kalenterille mainostusta, eihän sitä täältä muuten kukaan löydä.
 
Pahoittelen, 14. päivän luukkua saatte odottaa huomiseen. Noh, saatte tuplaluukun. ;)
 
No sitten kun saadaan luukutukset pyörimään sujuvasti niin voidaan pakottaa joku ylläpitäjä pistämään kalenterista mainoksen tuohon yläreunan linkkeihin. :D
 
Kas, Merri puhuikin tuolla viestissään Tolkien-viikosta. Minä nyt menin vahingossa muuttamaan sen hobittiviikoksi mutta ei kai se niin tarkkaa ole... :D

Kovasti epäilitte ettei kalenteria saada toteutettua, mutta nyt on saatu jo ensimmäinen luukkukin avattua. Tänne topikiin voi varmaankin aina kommentoida luukkuja ja keskustella niiden sisällöstä, niin kuin joulukalenterinkin kanssa tehtiin. :)
 
Kuudennentoista päivän hobittiluukusta löytyy arvoitus. Ideana onkin saada selville kenestä puhutaan ja mitä on tapahtumassa, ja mistä kirjasta tämä tapahtuma on.

Ja en ole muuten saanut sitä neljännentoista päivän työtä vieläkään.
 
Vaikka periaatteesta pyrin välttämään Miccohin kehumista, että pysyy pojalla (anteeksi, synttärisankarilla!) jalat maassa, täytyy ilmaista ihastukseni limerikihtävää Höpönlöpöä kohtaan :)

Ellei Idrilin runoarvoitus olisi helppoudestaan huolimatta ollut niin hieno, Höpönlöpö olisi ykkössuosikki tähän asti.

Anti on ollut kovin sanallista tähän saakka, onko kuvia tulossa ollenkaan?
 
Voi olla että niitäkin tulee. Odotelkaapahan vain kiltisti. :p

Ja lähetelkäähän toki niitä töitä jos saatte valmiiksi. 19. päivän luukku minulla jo on, mutta loput puuttuvat vielä, mukaanlukien 14. päivä.
 
Tämän päivän luukku oli mainio. Jos ei enteilevä päänsärky vaivaisi nyt kovin niin olisin nauranut sille ääneen ja lukisin sen veilä uudestaan. Pitää palailla aiheeseen vaikka huomenna kun on järki vähän kirkkaampi :D
 
douv sanoi:
Ellei Idrilin runoarvoitus olisi helppoudestaan huolimatta ollut niin hieno, Höpönlöpö olisi ykkössuosikki tähän asti.

Vau :o Et muutes tiedä miten paljon tuo merkkaa mulle, kun joku sanoo että runoni on hieno. Se nyt oli vaan... semmonen tuhero :roll:
 
Tuhero? :p Höpönlöpön, hienoja nuo kaikki ovat olleet, paitsi ei välttämättä Höpönlöpön. Se oli sellainen "nyt pitää äkkiä keksiä jotakin"-runo. En ollut runoillut varmaan useampaan vuoteen ennen tuota. Kiva jos piditte. :)
 
Nyt kun sain päänsäryn pois niin palasin kalenterin pariin ja lopultakin keskityin lukemaan nuo runot läpi ja kaikista pidin. Ei ollut yhtään joka olisi jäänyt minulle tyhjäksi. Etenkin InCánuksen runo kosketti jollain lailla, mutta myös muut olivat hyviä :D
Mutta silti Miccohin oli mielestäni paras tähän asti. Ehkä vähän hassuttelevan tyylinsä puolesta erottuu joukosta.
 
Älkää nyt suuttuko, mutta taidatte saada seuraavan päivityksen vasta joskus iltapäivällä, sillä nyt täytyisi varmaan nukkua. Yhdeksältä alkaa yo-koe ja ircissäkin kaikki ovat häätämässä minua nukkumaan. Että sinänsä ihan omaa syytänne kun se myöhästyy. [22]
 
Asiat on aina jätettävä viime tippaan, ei niistä muuten tule mitään. :roll: Pahoittelut omalta osaltani viivästyksestä, lähetin luukkuni vasta äskettäin Miccohille.

Tämän päivän tulevan luukun pohjustukseksi lainaan tähän kohdan TSH:n luvusta Menneisyyden varjo:

"Herra Bilbo Reppulin toista katoamista puitiin Hobittilassa ja koko Konnussa vuosi ja päivä, ja se muistettiin vielä paljon kauemmin. Siitä tuli hobittilasten iltasatu; ja vähitellen Hullusta Reppulista, joka katosi ryminän ja leimauksen saattelemana ja palasi kulta- ja jalokivireppujen kanssa, tuli tarujen lempihahmo ja hän eli pitkään sen jälkeen kun kaikki todelliset tapahtumat olivat vaipuneet unhoon."

Edit: :hups: Miten mie olen koko ajan luullut, että tämä päivä oli minulla? No, parempi näin päin, olin siis kerrankin ajoissa. :D
 
Mutta Sûlwen, sinun luukkusihan on vasta huomenna. ;)

Edit: Näköjään ehdit editoida viestisi sillä aikaa kun minä kirjoitin omaani. :D

Toinen edit: Nyt on tämänkin päivän luukku saatu avattua. :)
 
Nyt on pakko sanoa, että Miccohin luukku yllätti todella positiiivisesti. Limerikkimäinen mutta vapaamuotoinen runo toimii tosi hienosti ja saa oikeasti nauramaan. :grin: En liene väärässä, jos väitän esikuvana olleen Kirsi Kunnaksen runon Tunteellinen siili? (Ei tule sekoittaa Milla Paloniemen Kiroilevaan siiliin, toim.huom.)

Vain yksi kohta pistää silmään rytmin rikkojana:
<i>Kukkia kasteli ja
ilman sukkia katseli.</i>
Ei oikeasti rimmaa, eikä sovi muutenkaan.

Toisaalta mukana on myös aivan nappiin onnistunut ratkaisu, joka muuttaa rytmiä, mutta sopii siihen täydellisesti, ja on lisäksi erittäin omaperäinen: :)
<i>Vaan oli vuoressa hirmuinen pöpö
[vaikkakin söpö, toim.huom.]</i>

Myös Jaamarin luukku on tosi hieno, ja varsin omaperäinen. Saat selittää, miten olet sen tehnyt. :) Lieneekö siinä yhdistelty montaakin eri tekniikkaa? Ovatko nuo peikot alunperin maalattuja? Ne näyttävät niin kolmiulotteisilta, että luulisi niitä muovailuvahahahmoiksi.
 
Hassua, ei tuo nyt noin hyvä ollut. Kirjoitin vain mitä mieleen tuli, enkä oikeasti käyttänyt siinä mitään esikuvia. :p Aluksi leikin noilla riimeillä ja sijoittelin niitä rivien eri kohtiin, joten ihan hyvin voi olla mahdollista että sinne jäi tuollaisia Hathan mainitsemia kohtia. :p Lisäksi säkeistöjen ensimmäiset rivit yrittävät rimmata keskenään ja kaikenlaista muuta monimutkaista. [22]
 
Voin selittää tuon joskus vähän ykstyiskohtaisemmin, mutta ei se lopulta kovin monimutkaista ollut. Hatha on oikeassa, peikot on alunperin maalattu. Merri vaan hiukan käsitteli niitä jälkeenpäin ja itse jatkoin sitten siitä :) Hyvä jos tykkäsit.
 
Ylös