Krapula

Minulla ei teini-iässä koskaan ollut krapulaa. Saatoin juoda mitä vain ja tanssia ja pomppia koko illan ja jättää yöpalat syömättä ja aina oli aamulla ihan normaali olo. Sitten olin reilut kymmenen vuotta totaalisesti ilman alkoholia ja sen jälkeen onkin saanut suunnitella juomisiaan, ettei aamulla ole vähintäänkin kauhea päänsärky.

Olen huomannut, että parhaiten huonon olon voi estää, kun
a) lopettaa juomisen ajoissa
b) syö jotain suolaista iltapalaa ja
c) juo vähintään puoli litraa maitoa

Onneksi tapoihini kuuluu nauttia alkoholia suhteellisen harvoin, vain kolmesta viiteen kertaan vuodessa. :lol:
 
Enpä ole vielä ihmeempää krapulaa kokenut. Onneksi :)
Asiaan varmaankin auttaa se, etten juo miljoonia erilaisia litkuja saman illan aikana vaan pitäydyn mieluummin muutamassa. Pystyn myös juomaan aika paljon (kavereihin verrattaessa) ilman seurauksia. Hyvä vaan.
Ja muutenkin, kohtuus kaikessa pätee minulla myös juomisen suhteen.

Ja sitten noista parannuskeinoista niin yksi kaveripoika sanoi että saunomisen pitäisi auttaa ja selvittää päätä. Siis illalla/yöllä. Ei vasta seuraavana päivänä mutta tiedä tuota kun en ole itse moista testannut.
 
Ce'Nedra sanoi:
Ja sitten noista parannuskeinoista niin yksi kaveripoika sanoi että saunomisen pitäisi auttaa ja selvittää päätä. Siis illalla/yöllä. Ei vasta seuraavana päivänä mutta tiedä tuota kun en ole itse moista testannut.

Minulle ainakin saunominen humalassa on varma tapa saada sietämättömän huono olo. Yleensä jo kaksi olutta ja sauna yhdessä saavat aikaan sen, että makaan saunana / kylppärin lattialla ja yritän pysyä tajuissani. Sydän hakkaa ja on kylmä, nihkeä hiki.

Ensin sauna ja sitten juoma.
 
Mulla on usein krapula. Ei se aina paha ole, mutta sellainen vähintään, että syön koko ajan jotain rasvasta ja hyvää. Sitten kun se iskee kunnolla, niin en edes pysty sängystä nousemaan.

Krapulan saan joskus ehkäistyä. Miljoona kertaa olen herännyt aamulla yhdeksältä hirveään päänsärkyyn, sitten otan kaksi buranaa ja nukun kahteen, niin ei tule krapulaa.
 
harvemmin tulee krapulassa oltua...vaikkakin siis aihetta joskus ehkä olisikin... :roll: joskus kyllä sattuu olemaan sellanen pieni päänsärky, johon auttaa sängyssä makaaminen ja sairaalloinen veden juominen :p se on itseasiassa ihan hauskaa kun muilla on järkyttävä kanuuna ja itse olisi valmis lähtemään vaikka minne :lol: :p
 
Huhhuhu, aika osuva keskustelu.. Eli eilen/tänään koin kauheimman krapulan mitä minulla on ikinä on ollut.. Tyhmää, mutta en ajoissa tajunnut eilen lopettaa, ja tuli otettua liikaa.. Sitten sitä oksennettiin kaikki ulos pari tuntia juomisen lopettamisesta (eikä ollut enää yhtään hauskaa) ja päässä heitti aivan mielettömästi.. Aamulla oli huono olo, päänsärkyä ja rutikuiva suu.. Taidan harkita alkoholin juonnin muille jättämistä, etenkin kun huomenna kouluun mennessä saan kärsiä moraalisesta krapulasta... :roll:
 
Ah. Tämän aiheen aloittaminen oli mielessäni jo viime viikonloppuna, mutta se jäi. jooh.

Tänä viikonloppuna on mennyt lujaa, mutta en ole ehtinyt kärsiä krapulaa. Viime viikonloppuna oli sitäkin kamalempi krappe/darra. (rakkaalla lapsella on monta nimeä) Oli nimittäin vakibaarini (Porin Down Under) 2wee synttärit ja minulla oli vipkortti. Mikä taas tarkoitti ilmaista viinaa kahden tunnin ajan alkuillasta. JooŽo. Loppuillasta sitä tehtiin kaikkea typerää. Ja aamulla töihin. Kuntokeskukseen!! Mutta kun on nuori ja typerä.
Krapula on minulla harvoin, mutta kun se iskee, se iskee lujaa. Oksettaa ja on hedari ja heikottaa. Varsinkin kun minulla on paha tapa jättää baari-iltoina syöminen olemattomaan, ja verensokeri laskee ja sitten juon sokeripitoista siideriä ja insuliini taso nousee ja siitä se huono olo jo sitten lähteekin.
Eniwei, krapula on kamala asia. Se kai se päälimmäinen pointti oli. =) Nyt meen nauttimaan hiljaisuudesta ja nukkumaan. AAh.
 
Hmm... kpapula kuulostaa aika pahalta, onnex en oo ikinä ite kokenu, vaikka oonkin ollu pari kertaa juomassa... tosin, mä saan oksennettua, podettua päänsärkyä ja vatsakipua ilman viinaakin... ja hölmöilykin onnistuu vaikka keskellä viikkoo ja kuivana...

paras tapa estää krapula on ehkä jättää juomatta....
 
*nauraa jutuille* Ei oo koskaan ollukkaan eikä tuu koskaan olemaankaan...meinaan krapulaa (olen raitis kuin... kuin... no en tiedä mutta raitis kumminkin *ylpeys*) Voi että se on sitten kivaa olla porukassa ainut selvä! No... omalla tavalla. Se on kivaa kun aamulla muilla on hirvee olo ja itellä on mitä mainioin. Mutta niitä muita ei kyllä illalla/yöllä jaksa katella kun ne on niin...

Lääke krapulaan? Jaa-a... enpä tiiä. Sen verran mitä oon iskää ja veljeä katellu niin ei nekään mitään "lääkettä" käytä. Minä se olen aina ollut se ketä patistaa ne jonkin "rajan" jäkeen sänkyyn. Ja sitten veli ramppaa melkein koko yön vessassa ja työntää sormet kurkkuun ja juo vettä... hmm... eipä muuta... ja iskä nukkuu kuin tukki. Ja sitten aamulla nukutaan pitkään (paitsi iskä) ja katotaan koko aamu jotain leffaa ja maataan sängyssä/sohvalla (siis iskä ja veli) ja joskus illalla ne kömpii ylös ja voi vihdoin ja viimein tehdä jotain. Se on tosi huvittavaa kun tietää varmasti mitä tapahtuu kun menee isukin luo ja veli tulee kans *nauraa*
 
Tuntuu, että olen ainut joka potee aina pahaa krapulaa. :oops: Seuraavana päivänä joudun oksentamaan vähän väliä. Ehkäpä tulee juotua sitten hieman liikaa.. :twisted: Vodka, se on pirun juomaa! Pitäkää näpit irti siitä. :wink:
 
Mulla Krapula ilmenee nykyään vaan päänsärkynä seuraavana aamuna(onneks), jos mulla on "pahaolokrapula" ni se on tavallisesti samanpäivän illalla :( Ja riippuuhan se paljolti siitäkin juoko paljon vaiko vähän.. ;)
 
Poden yleensä aina krapulan jos nautin alkoholia, ihan sama mitä juon. Päänsärky on se perinteinen oire mutta monesti on myös huono-olo. Pahimman krapulan koin vuosia sitten kun join hääjuhlissa appelsiinimehua ja vodkaa. Yöllä oli jo heikko olo mutta aamulla se vasta ratkesi, ei mikään pysynyt sisällä koko päivänä. "Muutaman" kerran on tullut juotua ihan liikaa ja jokainenhan tietää mitä siitä seuraa, yök.
Kaikki viinakset mistä olen jounut räkäkännit (ja niitä löytyy), esim. Jägermaister, kossukola, Fanta lime+Dry Vodka, en voi koskea niihin enää tikullakaan saati sitten haistaa.
Krapulaan auttaa cokis sekä tilkka maitoa vähän väliä ja tietysti burana. Rauhallinen kävely raikkaassa ilmassa auttaa myös.
 
Lisää porilaisia? Kewl.


Oi kyllä kyllä. Mut onhan sitä täälläkin tullut pyörittyä jo jonkin aikaa. Anä olin ennen. Niinä hyvinä aikoina.

juupajuu. Muutan Karjarannan kämppään lokakuun alussa. Nyt vielä minua voi kutsua Ulvilalaiseksi. =)

DU rules.

Taisi olla koko viesti offtöpikkiä. ups.
 
Jos jollakulla on humala ilman krapulaa, niin minulla on sitten krapula ilman humalaa. Neat. Muutenkin tulee huono olo ihan kaikenlaisista ärsykkeistä (liika valvominen, kova nälkä, kova fyysinen rasitus, lukeminen autossa muiden muassa), ja valvominen + viina tekee sen melko takuuvarmasti. Yleisellä mittapuulla krapulani ei varmaan ole kovin vaikea, mutta minä vihaan sitä kuin myrkkyä. Saan nukuttua ehkä pari tuntia aamuyöstä, sitten herään siihen kun oksettaa. En ikinä oksenna vaikka yrittäisin mitä (työnnän kurkkuuni sormet tai pumpulipuikon), sen sijaan käyn kakomassa vessassa puolen tunnin välein, että josko se olo helpottuisi. Olen suunnattoman väsynyt ja suunnattoman ärtynyt siitä, etten saa unta ja että tuli taas juotua yli neljä annosta, vaikka pitäisi jo tietää paremmin. Joskus saan krapulan aikaiseksi jo parista annoksesta, jos valvon vastaavasti pidempään. En juurikaan tule edes humalaan sellaisesta määrästä, joka yleensä tekee krapulan.

Minulla on siis näiltä osin kovin huono viinapää, mistä saan kärsiä siinä kaveriporukassa, jonka kanssa yleensä tulee otettua. Muutaman kerran on kyllä humalassa ollut niin loistavan hauskaa, ettei aamulla ole yhtään kaduttanut (vaikka jostain syystä silloin krapulakin on ollut sellaista maailmasta irrallista leijumista, ei kovin epämiellyttävää). Onneksi kaikki oireet yleensä loppuvat jo joskus iltapäivällä.
 
Pahaa kankkusta en ole onneksi koskaan kokenut. Syystä että
- elimistöni on melkein poikkeuksetta sitä mieltä, että parin-kolmen annoksen jälkeen on aika mennä nukkumaan. Mitä enemmän ja mitä nopeammin, sitä raskaammin luomet alkavat lupsahdella. Yleensä on pakko joko hidastaa tahtia tai pitää kokonaan taukoa, jottei nukkumatti tulisi kesken juhlien.

- vaikka saisinkin juotua itseni mukavaan hiprakkaan, seuraavana aamuna pahin oire on se, että sängyssä lueskelu kiinnostaa paljon enemmän kuin mikään energinen puuhailu. Kenties hieman päänsärkyä ja väsymystä, mutta ei sen kummempaa.

- varmaan asiaan vaikuttaa se, ettei "filmi poikki" -juominen ole koskaan ollut minun juttuni. Todennäköisesti nukahtaisin ennenkuin pääsisin siihen vaiheeseen asti. :roll:
 
Riku sanoi:
Itse se saan harvoin krapulaa, mutta silloin kun se tulee, se tulee vauhdilla.

Nytpä sitten todistan väitteeni oikeaksi. Elämäni pahin krapula on päällä, koska join 12h tunnin sisään aika reippaasti alkoholipitoisia juomia. Jos minun pitäisi tehdä elokuva nimeltään "The Great Moments of Riku's Life", sieltä ei löytyisi kohtausta, jossa istun laivan käytävällä rikkinäisten, jonkun muun oksennukselle haisevien housujen kanssa polttaen kuudetta tupakkaani ja juoden väljähtänyttä colaa, odottaen että pääsee jonottamaan aamupalaa. Lyhyesti sanottuna päässäni ja vatsassani tuntuu tällä hetkellä olevan Armageddon.
 
Minä taas olen onnellinen siitä, että muutama viikko sitten olin baarissa eikä tullut huonoa oloa lainkaan. Se oli aika uskomatonta. Todistin sen, että aikuiselle ihmiselle (ainakin osalle) noin viisi paukkua on sopiva määrä. Pöhnäkin oli ihan sopiva. :roll: Jos oikein halpaa humalaa hakee niin kannattaa ostaa muovipussi: se on halpa ja menee helposti päähän. Okei, vanha vitsi. :lol:
 
Johan löytyi aihe! Tähän pitäisi kyllä kirjoittaa joskus krapulassa, kun muutenkin tulee muisteltua niitä kauheimpia krapula-elämyksiä.
Toisin kuin yllättävän monet täällä, minä kärsin krapulasta usein ja kovaa. Usein siis suhteessa ryyppyreissuihin, jotka nykyään ovat kyllä vähentyneet. Minulla homma menee siis näin: Juon viinaa ja kärsin. Kärsimys ei ole yleensä minkäänlaisessa suhteessa viinan määrään, sen sijaan laatu ratkaisee. Joku mainitsi, ettei juo kirkkaita lainkaan. Minä taas en kykene olutta tahi siideriä nauttimaan. Vatsa on sen verran herkkä, ettei kyseisistä tuotoksista piittaa, vaan yleensä pyrkii niistä eroon mahdollisimman nopeasti.
Viinalla lotraamista olenkin onnistunut vähentämään siinä määrin, että viime lauantainakin siirryin vesilinjalle jo puolen yön aikaan, vaikka bileet jatkuivat aamuun asti.
Teinivuosina (eli viime vuonna) tulikin otettua, ja olan takaa. Joskus lukion alussa oli perseet olalla melkein joka viikonloppu ja parhaimpina kahdesti. Mutta silloin en juuri krapulasta kärsinytkään. Ainakaan pahasta.

Tähän vielä krapuloiden top 3:

1. Olin joku vuosi sitten kesätöissä portaikkosiivoojana. Työn olisi luullut pitävän minut poissa baarista arki-iltana, mutta minkäs teit. Ilta venähti aamun puolelle. Siinä sitten ilotti neljän tunnin yöunien jälkeen ja karmeassa krapulassa lähteä rappusia luuttuamaan. Työpäivä meni siivouskoppia laatoittaessa.

2. Tämän tapauksen aikoihin Jyväskylän Lutakossa järjestettiin vielä (järjestetäänköhän enää?) Metalliperjantain nimellä kulkevia illanviettoja. Olin siis ollut kyseissä tapahtumassa, joita ei muuten kestänyt erkkikään selvistä päin, eräitä bileitä edeltävänä iltana. Kotiin tulin kaksi tuntia ennen kuin kello herätti. Aamulla äiti pakotti syömään mustikoita ja sitten kaveri jo hakikin reissuun. 65 kilometriä mutkaista pikkutietä taittui naama valkoisena mustikoiden pyrkiessä kurkusta ylös. Pakkohan siinä oli pysähtyä. Tiesittekö muuten, että oksennettaessa mustikat näyttävät hämäävästi vereltä?

3. Edellä mainituista tapauksista huolimatta oksennan äärimmäisen harvoin, krapulassa tai ei. No, viime vappuna tuli sitten oksennettua ihan koko vuoden tarpeiksi. Ei siitä sen enempää.
 
Ylös