Kysy kärmesläiseltä mitä vain!

Hyvin satunnaisesti näinä päivinä, koska huoneita on (laskin aivan itse äsken kun näin diibadaabaduu) 30! Nyt syynä on se, että olen Merrin ja Incanuksen kanssa Merri-miitin jatkoilla (34 tuntia täynnä) ja me taidamme olla lievästi hysteerisiä.
Kiitos haasteesta. ;)
 
Minä haluaisin kysyä puolestani Incánukselta että miksi hän pätkii
viestiensä rivejä
tällä tavalla?
Liittyykö se mahdollisesti runoilijan luontaiseen tapaan jäsennellä ajatuksia eri riveille rytmin vuoksi?
 
Incánus tekee rivinvaihtoja oikeastaan kahdesta syystä, joista toinen
on tullut voimaan hieman sen jälkeen, kun rekisteröidyin käärmeeseen
joskus silloin kauan sitten. Alkuperäinen syy rivienvaihtoon on se, että
mielestäni se on jotenkin siistimpää, sillä rivienvaihdot ovat suoraan
sen mukaisia, millaisena näen tämän käärmeen kirjoitustilan. Siis sen
laatikon, johon teksti - kuten tämä vastaus - kirjoitetaan. En tiedä
näkevätkö kaikki tämä yhtä leveänä tilana, mutta aina rivin lopulla lyön
automaattisena reaktiona enteriä.

Toinen syy on se, että tällaista kirjoitustyyliä en juurikaan ole muilla
huomannut ja niinpä siitä on syntynyt, ainakin omassa mielessäni,
jonkinlainen tavaramerkki. Vähän niin kuin piipusta ja hatustakin.

Ja myönnettäköön, ehkä siinä on jotain alitajuista, kun rivit
noudattavat tiettyä kaavaa, eikä jatku suorana, kunnes käärmeen
leveys lyö sen poikki.

Nerwen, oliko riittävän sekava ja selittävä vastaus?
 
Nerwo ei saanut Lukutupaa bingotettua. ;)

Haltiamieli saa tällä kertaa kysymyksen nenilleen (hmm, kas, monikko. No, ei sitä koskaan tiedä.)

Minkä, missä ja milloin sait/näit TSH:n ensimmäistä kertaa? Oliko se kirjaston kappale vai mikä, ja mikä painos?
 
Liikaa offia.

Farien sanoi:
Haltiamieli saa tällä kertaa kysymyksen nenilleen (hmm, kas, monikko. No, ei sitä koskaan tiedä.)

Minkä, missä ja milloin sait/näit TSH:n ensimmäistä kertaa? Oliko se kirjaston kappale vai mikä, ja mikä painos?

Tässä on viimeinen aiheellinen kysymys topiciin. Sen jälkeen seuraavat
neljä viestiä ovat täyttä offia. Kulmikkaassa ei kovin helposti tästä
huomauteta, mutta raja ylittyi nyt. Topicin aihe on kuitenkin varsin
selkeä.

Haltiamielen vastausta odotellen

Incánus

Vehkadittiä: Eipä ole enää offista tietoakaan. ;)
 
Farien sanoi:
Minkä, missä ja milloin sait/näit TSH:n ensimmäistä kertaa? Oliko se kirjaston kappale vai mikä, ja mikä painos?
Eipä tähän kai ole mitään kovin jännittävää vastausta, ja jossain toisaalla lienen jo vastaavahkoon kysymykseen vastannutkin. Todennäköisesti aiemminkin olin TSH:n kirjoja nähnyt sillä veli sai yrittää jonkun aikaa ennen kuin lopulta onnistui patistamaan minut kyseisen kirjan pariin. Tiettävästi onnistuminen tapahtui keväällä 1996, joskaan tästä ei ole historiantutkijoiden keskuudessa täyttä konsensusta. Tuolloin lukemani kirjat olivat kirjastosta lainattuja, vanhaa kolmiosaista painosta Louhen legendaarisilla kansilla. Kaapuhemmo ei näin ole minulle muodostunut missään vaiheessa erityisen merkitykselliseksi versioksi, se on se liian pienellä printillä kapeille sivuille läntätty versio jota en ole koskaan lukenut tai omistanutkaan, mutta jota kavereiden hyllyissä ja kirjastoissa on silloin tällöin tullut nähtyä. Nykyään hyllystäni löytyvät vanhat ja uudet kolmiosaiset painokset - vanhat painokset sain veljeltä "ikisäilöön" hyllyyni joskus 90-luvun viimeisinä vuosina, ne ovat vanhimmat Tolkien-kirjani.
Tiettävästi Tarun lukemiseni tapahtui pääosin kotosalla, tai en ainakaan muista missään kyläilyllä tai reissussa sitä lukeneeni. Jonkinmoinen urakka se tosin oli eikä ihan heti ohi.
 
Pahasti mieltäni vaivanneita kysymyksiä:

Vehka (tai mikälie joulukukka), onko sulla jotain netinkäyttökieltoja aika-ajoin ja jos on, niin kuinka suurelta osalta johtuvat täällä kuppaamisesta?

Onko Merri koskaan harrastanut mitään, mikä ei liittyisi jotenkin tietokoneisiin?

Kuinka suureksi Erestor mieltää yhdennäköisyytensä avansa kanssa, miksi "idiootti"?
 
Vehka (tai mikälie joulukukka), onko sulla jotain netinkäyttökieltoja aika-ajoin ja jos on, niin kuinka suurelta osalta johtuvat täällä kuppaamisesta?

Mistäs tämä juolahti mieleesi? ;)

Onhan minulla. Saan olla netissä 20 minuuttia päivässä kotona, joskin joustan säännöstä aina kun voin, olen siinä suhteessa perheeni musta lammas. Koulun koneet ja hyppytunnit tarjoavat helpotusta ongelmaan. Käärme kyllä sieppaa ison osan ajastani, mietin melko usein mitä uutta tänne keksikin ja sen semmoista, ja tapanani on lukea kaikki keskustelualueelle tulevat viestit ihan niiden kiinnostavuuden takia. Myös kulmavahtius, vaikka se ei sinällään kauheasti vaivaa teetäkään, pakottaa minut käymään Käärmeessä melko usein. Yritän kyllä lähiaikoina ravistautua taas irti Konnun lumovoimasta, kahtoo nyt jos kerrankin vaikka onnistuisi. Joskin sitä on yritetty ennenkin... Tutuin seurauksin.
 
ghâsh sanoi:
Onko Merri koskaan harrastanut mitään, mikä ei liittyisi jotenkin tietokoneisiin?
Outo kysymys. Tolkienia ja Keski-Maata nyt ainakin.
 
Joulutähti sanoi:
Voisiko joku kiva ihminen kertoa, mistä tämä kirnupiimäjuttu on alunperin lähtenyt liikkeelle?
douv sanoi:
Ja kertokaa minullekin, että mikä kirnupiimäjuttu?
Joulutähti sanoi:
No kun Nerwo ja ex-Duna nyk. McNano puhuu aina kirnupiimästä.
Puhumme me toki muustakin ;)

Nerwen sanoi:
Önh tuota. Ehkä McNano muistaa tarkemmin missä yhteydessä kirnupiimän tarjoilu alkoi. Se nyt vaan on aina ollut Dunan valinta juomapuolelta, useimmiten kansa tilaa örkkilitkua, keijua, nelitoistakakskymppistä tai sitten jotain moderneja alkoholipitoisia.

:D Niin, en ole aivan itsekkään varma, mistä tämä lähti. Taisi olla jo tuolla http://1678.rapidforum.com puolella vuonna 2002 tai 2003. Ehkä juuri siitä että kaikki muut tilasivat aina jotain alkomahoolipitoista. Päätin siis tilata kirnupiimää. En muista kuka, mutta joku kontulaisista ei pitänyt (kirnu)piimästä ja se entisestään vain lisäsi tilausintoani. Onneksi Baari-Ankkamme on sitä minulle aina tuonut. :)

ex-Duna, ex-McNano ja nykyisin taas Duna
 
Spämmätäänpä:
Onko Haltiamieli vasta menossa nukkumaan vai joko hän on herännyt?
Nimimerkki "anonyymi yökukkuja"
 
Nukkumaan. Haltiamielellä on yö-työ. (Haa, ehdinpäs kertoa ennen Haltia.)

Merri, onko olemassa Ylläpitäjien oma huone? Tai joku muukin ylppäri voi varmaan kertoa tämän.
 
Konnavahdeille ja ylläpitäjille on oma huone. Ylläpitäjille ei enää erikseen ole mitään muuta huonetta. Tuskin meillä olisi sinne edes mitään asiaakaan. Tai jos olisi, niin ne asiat voi ratkoa tuolla keskuksessakin. :p
 
Samooja sanoi:
Ylläpitäjille ei enää erikseen ole mitään muuta huonetta.

Miten vakuuttaa tästä ne, jotka ovat viehtyneet salaliittoteorioihin?
 
Ei meillä ole oikeasti muita ylläpitäjiä kuin minä! :D Joo, varmasti on meikäläisen oma yksityishuone jossa ajattelen itsekseni ja kasvattelen viestimäärääni suhteettomasti.
 
...Ja millä nimillä nämä huoneet kulkevat?

(vastaukseksi ei kelpaa Ylläpitäjien huone tai Merrin kolo)
 
Ylös