LotRO - The Lord of the Rings Online

Tätä peliä odotin kuin kuuta nousevaa, mutta se on todellakin harmillista kun ei päässyt örkeillä pelaamaan... mutta aion tämän pelin ostaa kyllä jossain vaiheessa. Tämä on päivänselvä pakko-ostos Tolkien-fanille!

Gunslingerille
Rotuja pelissä on: Kääpiöt, haltiat, ihmiset ja hobitit.
Kääpiöissä valita saa vain tuon miespuolen, mutta muissa roduissa kaikki kaksi sukupuolta (nainen ja mies) ovat valittavissa.

Ja hahmoluokatkin voin ihan muodonvuoksi laittaa:
Champion = Mestari,
Captain = Kapteeni,
Lore-master = joku tämäntapainen: Tiedon Mestari
Hunter = Metsästäjä
Laulaja = Kuljeksiva laulaja/Laulaja
Burglar = Murtovaras/Varas
Guardian = Vartija/Valvoja
 
Lotro on todellakin hyvä peli pakko ostos tolkien fanille!
(Meni Läpi Muutamassa Kuussa)
Muuten Mathays, Lore-Master merkitsee: Taruntuntijaa
 
Lord Of The rings online ongelma?!?!

Joo elikkäs kyse on The Lord Of The Rings online pelistä. Ongelmana on se että olen asentanut pelin koneelle ja päässyt pelaamaan sitä. Mutta kun lopetan pelin ja yritän uudestaan pelata niin tulee tämmönen teksti:
Game Error (201) Can´t open the data files. Check that they exist and that you have permission to write to them. The program will now exit.(201)
Eli mikä on ongelma? Kertokaa joku englannin kielen taitoinen mikä on ongelma!!!
 
Tälle tuskin olisi tarvinnut aloittaa uutta aihetta, olisi tuolta löytynyt tälle oma topickin.

Suomennettuna tuo virheilmoitus tarkoittaisi; "Pelivirhe (201). Datatiedostojen avaaminen ei onnistu. Varmista että ne ovat olemassa ja että sinulla on oikeudet käyttää niitä. Ohjelma sulkeutuu nyt." Käännökseni vedin aivan äkkiseltään minuutissa suoraan suomeksi, virheitä voi olla. En ole lähellekään mikään ekspertti näissä asioissa, mutta tuo vaikuttaisi joltain virheeltä pelin koodissa tai että jokin tiedosto ei ole asentunut kunnolla. Joku Konnun nörteistä voisi varmasti kertoa paremmin ja tarkemmin. Sinuna ottaisin varmuuskopiot pelitallennuksista ja asentaisin pelin uudestaan.

Herun valitukset #200; Olisi mukavampaa vastata kohteliampaan ja ulkoasultaan parempaan viestiin. "Kertoisitteko mistä on kyse?"jne, jne. Anteeksi.

Ksu edit: Kyllä, tälle pelille on keskustelu olemassa ja niinpä liitän nämä nyt yhteen. Toivottavasti joku osaa auttaa (minä en).
 
Hmm... Olisiko levyssä vika? Onko siinä naarmuja? Sitten sellainen juttu, että jos peliä ei ole hankittu laillisesti, sehän on hyvä syy toimimattomuudelle. En väitä, että näin olisit tehnyt, kunhan ehdotin syytä. En oikein ymmärrä oikein näiden päälle. Konnun nörtit jatkakoot avustamista tästä.
 
The Lord of the Rings Online

Ensinäkin haluisin moittia sinua, oi veljeni Valttis, että ei pidä pistää tuommoisia sinisiä juttuja jos ei ne ole linkkejä. Erittäin ärsyttävää kun koittaa niitä klikkailla eikä voikkaan sitten.. :/ *läps*

Toiseksi minua kovin ihmetyttää, koska tämä peli mainostaa olevansa paras ylitse kaikkien. Pistää odotukset kovin korkealle tuommoisen jälkeen. Ja koska olen pelannut todella monia RP-pelejä niin tuommoisen lunastamiseen todella tarvitaan paljon. Tällä hetkellä olen lataamassa tuota pakettia ja aion kokeilla ilmaiset päivät. Mutta tälläinen 4 GB:n latailu ei ole kiva juttu (tosin WoW: pelihakemisto on miltein 8 GB). Olisi siis parasta olla hyvä peli!

Kuukausimaksu on vissiin $14.99 per kuukausi (noin 11,8€ jos kännyn muuntajaan on luottamista), ellen ihan väärässä ole. WoW:n kuukausimaksu on 12.99€. Guild Wars, Nostale, NWN ja monet muut ovat ilmaisia. Lineagesta ja EverQuestista en tiedä paljonko maksavat. Pitäisi siis todellakin olla huippupeli.. Tällä hetkellä tosin luulin, että WoW:n tunnus oli tilassa "Cancel", mutta kiitos tämän aiheen menin tsekkaamaan ja kappas kun oltiin taas käyty luottokortilla vaikka jo kertaalleen pistin maksutiedot pois päältä. *heristää nyrkkiä*

Jokos sitä voi pelata pahiksillakin ja toisia pelaajia vastaan? Onkos käyttöliittymä helppo kuten WarCraftissä vai outo kauhistus kuten Guild Warsissa? :)

Edit: Onpas muuten tyhmä tuo latausjuttu, koska ei osaa ottaa automaattisesti jatkoa jos netti on vähän aikaa poissa käytöstä. Yleensä noi osaa tehdä sen. Siitä syystä vain 36% vasta valmiina.. :/ Meneeköhän ilmaiset päivätkin tässä kun sen tunnuksen jo tein..
 
Ei pelaajia taalla?

Ensimmaiset askeleet on otettu nyt taman roolipelin tunnelmaan, ja voisin sanoa, etta ihan hienolta pelilta nayttaa. Taalla ei vissiin ole enaa pelaajia, koska kukaan ei tullut mitaan neuvomaan tanne.. Tai sitten ketaan vain ei kiinnosta uudet pelaajat.

Haltia ei jata jalkia lumeen? Onko tama tarkoituksellista vai vain bugi? Hennostihan ja uppoamatta haltijat astelee, mutta liikkuvatko he myos jaljitta lumessa? Eivat uppoa ollenkaan? Viitta hulmuaa hienosti juostessa ja ihan kivan nakoista maisemaa sai ihastella. Taistelupuoli oli myos kohtalaisen helppoa ainakin 1-3 tason valilla. Vastaan tosin tuli vain kaksi tai kolme muuta pelaajaa.. Paljonkos tuolla pelilla on maailmanlaajuisesti pelaajia?

En viela sanoisi parhaaksi, mutta hienon nakoista ainakin tahan mennessa. Vartijoiden nimet voisi olla normivarilla, koska punainen nimi tarkoittaa yleensa muissa sita, etta hahmo on minun vihollinen. Tassa vissiin vain se tarkoittaa sita, etta se on minulle mahdotonta voittaa..

Aloitin uuden kokeiluajan, koska se ensimmainen meni nettikatkoksen takia ihan turhuuksiin. Palailen asiaan kun on tullut tutkittua vahan enemman tuota pelia..
 
täällä yksi joka viettää aikaansa keski-maassa vähän liikaakin. muutaman viikon olen lotroa hakannut ja sen ansiosta pieni sisäinen tolkienistini nosti karvaista päätään ja päädyin tällekin palstalle.

olen evernight-serverillä, elf hunter vitadel on levelillä 32 tällä hetkellä. olen ihan myyty tämän pelin kanssa.. paljon on vielä näkemättä ja henkeni kaupalla tutkailen tuttuja paikkoja kun niihin kaikkiin on vain pakko päästä :D

pelin alue päätty sumuvuorille, mutta eiköhän niitä luvattuja lisäosia ole tulossa ja hamassa tulevaisuudessa päässee myös mordoriin asti.
 
Itseäkin tekisi mieli kokeilla tuota trial-versiota, mutta ongelmana on jo olemassa oleva WoW-riippuvuuteni ja peliaikaakin on jäljellä koko joulukuu. Saattaapi myös olla, että koneeni ei oikein pyöritä tuota peliä ennen kuin päivitän osia parempiin.
Katsotaan tuossa tammi-helmikuussa mikä on tilanne. :grin:
 
Ois niin kiva saada tuo mutta kun se maksaa. Niin kuin kaikki hauska. :( Innostuin tuosta pelistä jo kun ekakerran luin arvostelut mutta siihen se sitten tyssäs,mein tietokone on muutenkin tämmönen ******* että mitkään pelit ei toimi!

//Nerwen on sitä mieltä, että jos sana on sellainen että kirjoittajan tekee itsekin mieli sensuroida se osittain niin sitten on ehkä parempi sensuroida se kokonaan. Varsinaisesti nyt ei säännöissä kielletystä kiroilusta ollut kyse, ehkä rumasta kielenkäytöstä kuitenkin.

Nerwen
konnis/ylläpito/jokapaikansäheltäjä
 
Itse olen ajatellut että voisi kokeilla ko. peliä, mutta toisaalta, on jo kaverikilta wowissa, ja parit kaverit on siinä niin syvällä, ettei niitä varmaankaan saa revittyä mukaansa sieltä. Mutta jos kontulaisilla on jotain kuvioita, niin sehän olisi mitä suurinta parhautta, jos meillä olisi joku oma yhteenliittymä siellä. silloin voisin vähintäänkin kokeilla peliä.
 
Kuulostas hyvältä tuo kontulaisten kilta, jos sellaista ei jo ole?? Ite pelasin peliä betana ennen varsinaista julkaisua ja rakastuin, mutta en sillon raaskinu päivittää konetta. Nyt kun uus läppäri tulee hankittua ni eiköhän tätä tule illat sitten pelattua. Hirvittää vaan ku suurin osa pelaajista on siirtyny varmaan mines of moria -lisäosan pariin :(
 
Nyt on peli hankittu!

Jos joku vielä pelailee ja varsinkin Eldarin servulla niin moikata saa, se on jopa suotavaa :)

Pelaan Thoronfea nimellä elf championia.
 
Hurin sanoi:
Nyt on peli hankittu!

Jos joku vielä pelailee ja varsinkin Eldarin servulla niin moikata saa, se on jopa suotavaa :)

Pelaan Thoronfea nimellä elf championia.


Hmm... Eldar kuullostaa hyvältä, siellä näemme. Tulen hunuilemaan sinne aluksi trialina, sitten jos ja kun innostun, niin varmaan vakinaistun sinne. Onko siella paljon suomalaisia? Kohta on nimittäin lisää, tuon pari kaveria varmaan mukaan kokeilemaan...

Ja luojan kiitos ei saa pelata mitään kovin merkittäviä hahmoja, kuten nazguleita. Miettikää oikeasti jos joutuisitte katselemaan kesken kaiken kun level 3 nazgul soittaa tilulia briin aukiolla ja kiroilee ruotsiksi... Olisiko se _oikeasti_ kivaa oman roolipelikokemuksen ja immersion kannalta?
 
Pitäs olla minun käsityksen mukaan ihan mukavasti suomalaisia. Kalevala Syndicate kilta (jossa myös itse olen) pelaa eldarilla ja se on yksi suurimmista suomalaisista.
 
Itseäni ei ole koskaan tämmöiset maksulliset online-moninpelit kiinnostaneet, mutta kaippa LotRO:n voisi jossain vaiheessa hankkia, ainakin keräilymielessä.

Omistaakos kukaan muuten tuota "Mines of Moria - Special Editionia"? Siitäkin on vissiin ainakin kaksi eri versiota myynnissä... Onko hintansa väärti? Mukana tuleva sormus ei taida olla mitenkään hääppöinen, veikkaan ma. Vaikka eipä sillä väliä, kyllä se niin on että R-Kioskin ennakkotilaajasormus on se ainoa oikea valtasormus ;)
 
UntenMuovaaja sanoi:
Itseäni ei ole koskaan tämmöiset maksulliset online-moninpelit kiinnostaneet, mutta kaippa LotRO:n voisi jossain vaiheessa hankkia, ainakin keräilymielessä.

Omistaakos kukaan muuten tuota "Mines of Moria - Special Editionia"? Siitäkin on vissiin ainakin kaksi eri versiota myynnissä... Onko hintansa väärti? Mukana tuleva sormus ei taida olla mitenkään hääppöinen, veikkaan ma. Vaikka eipä sillä väliä, kyllä se niin on että R-Kioskin ennakkotilaajasormus on se ainoa oikea valtasormus ;)

Mie ostin just tämän special editionin, mutta ainakaan Joensuussa siitä ei ollut saatavilla kuin yksi versio. Ulkomaisissa verkkokaupoissa huomasin itsekkin kaksi eri versiota ja käsitin, että edullisemmassa ei tule mukana erikoistavaroita kuten sormusta. Pelkät pelit ja peliaika.

Mutta kyllähän se ihan hintansa väärti oli kun mukana tuli molemmat pelit ja 60 päivää peliaikaa. Helpointahan ne on samassa paketissa ostaa ja säästää vielä rahaa. Sormus oli kyllä mielestäni aika luokaton..
 
Hurin sanoi:
Ulkomaisissa verkkokaupoissa huomasin itsekkin kaksi eri versiota ja käsitin, että edullisemmassa ei tule mukana erikoistavaroita kuten sormusta. Pelkät pelit ja peliaika.
Suomessa ainakin myydään sellaista versiota missä on itse lisäosa, 8 pelin sisäistä tavaraa, kartta, juliste, Art and Music Collection-paketti, aloitusopas ja sormus säilytyspussilla.

Toinen versio mitä olen nähnyt sisältää: molemmat pelit, 60 päivää peliaikaa, 3 pelin sisäistä esinettä, kartta, sormus säilytyspussilla ja soundtrack. Tämä taisi olla se sinun ostamasi paketti.

Hintaeroa ei noilla versioilla muistaakseni ollut oikeastaan yhtään...

Hurin sanoi:
Mutta kyllähän se ihan hintansa väärti oli kun mukana tuli molemmat pelit ja 60 päivää peliaikaa. Helpointahan ne on samassa paketissa ostaa ja säästää vielä rahaa.
Totta, paitsi jos haluaa keräilyn vuoksi molemmat pelit alkuperäisissä kansissaan :wink:


Jos muuten mahdollista niin viitsisitkö pistää vähän kuvaa tuosta sormuksesta? Olisi hauska nähdä millainen rinkula on kyseessä :grin:
 
Ylös