Millä kuuntelet musiikkia?

Nerwende

Kontulainen
Laitetaanpas laitteistokeskustelu käyntiin. Millä/miten kuuntelet useimmiten musiikkia? Riittävätkö tietokoneet kaiuttimet, vai asuuko nurkissasi kokonainen kaiutinjoukkue ja kunnon stereot? Entäpä miten kannat musiikkia mukanasi? Vieläkö joku käyttää kannettavaa cd-soitinta (tai peräti c-kasetti-korvalappuja?) vai onko kaikilla mp3-soittimet? Löytyykö kirjahyllystäsi c-kasetteja, cd-levyjä, älppäreitä vaiko peräti savikiekkoja?
 
Musiikinkuuntelu on sen verran tärkeä asia minulle, että laitteita on oltava useampia ja mahdollisuuksia kuunnella eri tavoin.

Kotiteatterista saa tarpeen vaatiessa aikamoisen mötäkän aikaiseksi, mutta harvoin tulee kyllä tuolla 5.1 sarjalla kuunneltua.
Lähinnä kuuntelen musiikkia iPod minilläni sekä omalla läppärilläni.

Läppärin kaiuttimilla ei pysty kyllä paljoa kuuntelemaan joten toisinaan on kytkettynä läppäriin joko ulkoiset muoviset tietokonepurkkikaiuttimet, mutta nyt tämän viikkoisen hankintani ansioista olen käyttänyt erittäin hyvälaatuisia kuulokkeita.

Nytkin soi musiikki korvilla. Ja radio pyörii, jusperadio you know :p

Niin ja juu, harvoin tulee enää CD:eitä käytettyä vaikka niitä onkin. Melkein kaikki CD:t on vaihtaneet muotoaan mp3:ksi koneelle joten voidaan unohtaa myös C-kasetit. :p
 
No niin! Koska koko perheemme on musafriikkejä, lainailemme toistemme laitteita. Siksi listaan ne kaikki.

Aloitan omistani. Minulla on kiinteät Philipsin stereot, jotka ostin vuonna 1993. Niissä on kasetti-, cd- ja vinyylisoitin. Tuolloin vinyylisoittimet olivat todella harvassa, tämä paketti oli liikkeen viimeinen kun sen ostin. Hyvin on toiminut, saan kuunneltua ihania vanhoja levyjäni ja jopa 80-luvulla äänittämiäni c-kasetteja ( joista monet ovat kyllä jo pahasti venyneet). Peruskaapeista irtoaa ihan komeasti.
Minulla on pari vuotta vanha kannettava cd-soitin, oikein hyvä (Discman). Ja kyllä: tällä mummolla toimii yhä vuonna 1988 ostetut kasetti-korvalappustereot.

Miehelläni on tehokkaammat laitteet, niillä kaapeilla herättäisi koko korttelin. Eräänlainen kotiteatterisysteemi, hän katsoo paljon musiikkivideoita ja on tarkka saundeista. Siitä löytyy cd-dvd:tä ja uustuotanto- vinyylisoitin.

Tyttärelläni on "mankka", eli cd-mp3 kotikäyttöön (on me sitä mukanakin kuskattu: meille 60-luvulla syntyneille mankka korvasi kannettavat stereot). Omistaa hän myös sellaisen etusormen näköisen mp3-soittimen.

Tietokoneestammekin voi kuunnella musiikkia, kaiuttimet on ihan ok. Mutta ei tällainen kliininen toosa mikään hifistin paratiisi ole.

Yhteenveto: Vinyyli rulettaa. Se on iätön, ja saundeiltaan paras.
Cd on näppärä, koska niitähän kirjastokin suosii. Ja minä suosin kirjastoa.

Sillä lailla. Mummo on puhunut. :wink:
 
Täällä kuunnellaan musaa tietokoneen harman/kardon kajareilla joissa erittäin miellyttävä soundi ja jos haluaa kuunnella enemmän jytinällä niin piuha vaan stereoihin kiinni. Sterkoista löytyy vahvarina Akai merkkinen pommi jota kaverini veli joskus käyttänyt DJ keikoillaan. CD-soitin on kaapissa lepäämässä tällä hetkellä ja se on merkkiä Sony. Matkamusiikit kuuntelen edelleenkin kannettavalla cd-soittimella mutta miettinyt kyllä mp3-soittimen hankkimista tässä jo pitemmänkin ajan.

Hyllyistä löytyy cd-levyjä pelkästään. Vinyylilevyt on edelleenkin mutsini kämpällä jossa ne pysynee tallessa :p Kasetit on tiettävästi kadonnut jo aikoja sitten jonnekkin syvyyteen asunnostani. Laitan vielä minun ja avovaimoni cd-listan tähän: http://muusikoiden.net/levylista/selaa.php?list_id=2834&letter=*
 
Itse olen taas niin sivistymätön, että yleensä riittää vain yksi soitin, eli pieni ja huonohko (ja kohta varmaan eläkkeelle jäävä) mp3-soittimeni. Kuuntelen musiikkia yleensä vain työmatkoilla (=bussimatkalla kotoa töihin, ei siis "oikeilla" työmatkoilla), joten tuo on paras ratkaisu.

Kotona toki olisi mahdollisuus kuunnella myös CD:ltä suoraan, mutta CD-soitin ei enää oikein pelitä kunnolla. Haluaisin paremman CD-soittimen (ja ehkä kaiuttimetkin, mutta niille ei ole enää oikein tilaa olkkarissa) sekä ehdottomasti vinyylisoittimen! Mutta tilanpuute on tällä hetkellä ehkä isoin ongelma niiden suhteen: kaikkialla alkaa jo olla kirjoja. C-kasettejakin on aikamoinen läjä vielä, tosin suurin osa oikeasti hyvistä on tullut jo kauan aikaa sitten hankittua CD:nä.
 
Minä kuuntelen musiikkia vähän missä milloinkin. Kotona tulee yleensä siirrettyä levyt mp3-muotoon koneelle, mistä on langaton yhteys stereoihin. Macbookin ja AirPortin plussapuolia. Stereoina on joku ikivanha Panasonicin vehje (eli siis 90-luvulta on peräisin, ei se nyt tietenkään NIIN vanha ole mutta ei mikään hirveän hyväkään), jossa on tilaa viidelle cd:lle ja kaksipesäinen kasettisoitin. Vinyylisoitin olisi tarkoitus hommata, mutta se vaatisi omat kajarit ja vahvistimen, joten on jäänyt tekemättä. Stereoihin kun ei saa sekä tietokonetta että vinyylisoitinta samaan aikaan kiinni ja minähän en piuhoja rupea jokaisen kuuntelun takia säätämään... :wink:

Kajareina on UK390:t eli sellaiset minua about polveen asti korkea lattialla olevat vempeleet. Ihan okei äänenlaatu, ei mitään hirveän hifiä mutta suhteellisen hyvät kajarit ovat. Omien stereoideni kaijuttimet ovat äidilläni, koska nuo minulla olevat kajarit eivät mahtuneet äitini uuteen asuntoon. Positiivista noissa on pitkät piuhat, jotka auttavat noiden asettelua, mutta valitettavasti asunnossani ei niitä saa oikein kunnolliseen asentoon kuitenkaan eli oikeaan kulmaan kuuntelijaan nähden...

Stereoiden cd-soitin ei oikein toimi hirveän hyvin, välillä toimii ja välillä ei. Siksi levyt tulee tosiaan koneen kautta kuunneltua. CD-levyjä on kuitenkin tuossa hyllyssä muutama, ei nyt ihan hirveän montaa mutta sellaiset vähän yli 500 kuitenkin, joten niitä kuuntelee eniten. MacBookin hankkimisen aikoihin hankin myös iPod Nanon, jolla tulee kuunneltua musiikkia kaupungilla ja noin. Senkin takia on hyvä siirtää levyt koneelle, kun ne saa siitä sitten iPodille helposti. IPod Nano on ihan kiva, mutta vähän liian pieni tilavuudeltaan, kun on vain 4GB. Haluaisin kunnollisen kokoisen soittimen, johon mahtuisi oikeasti musiikkia edes jonkinverran, nykyisessä valikoima on senverran suppea, ettei tunnu ikinä mitään kivaa löytyvän. Kiva puoli tuossa iPodissa on kuitenkin customointi eli kaiverrus, jonka siihen sai maksutta, jee!

Autossa tulee kuunneltua cd-levyjä ylipäätänsä tosi paljon. Työmatkoilla toisinaan kuuntelen kylläkin radiota, mutta muilla reissuilla aina levyjä. Autostereoiden äänentoisto on kyllä jotain ihan hirveää (onneksi sentään vähän parempi kuin MacBookin sisäisten kajareiden) mutta autossa on niin paljon muutakin melua, ettei se sinänsä haittaa. Yksityiskohtia ei vain kuule ja eri levyjen masteroinnin eri tasot tekevät kuuntelusta välillä vähän rasittavaa, kun pitää äänenvoimakkuutta muuttaa jokaisen levyn välillä. Mutta parempi sekin on kuin ei mitään.

Vinyylejä en juurikaan omista, niitä on ehkä kymmenkunta, lähinnä seiskatuumaisia. Kasetteja on läjäpäin laatikossa yläkaapissa, mutta niitä en kyllä kuuntele. Toimiva kannettava cd-soitin ja myös c-kasettisoitin on olemassa, mutta kumpaakaan en kyllä ole aikoihin käyttänyt. Jonkun kasettisoittimen olen eräälle kaverilleni jopa lahjoittanut, kun en itse sellaisia ole aikoihin käyttänyt. :)
 
Kyllä minulta ihan kunnot Stereot löytyy. Ja tehoakin riittää: 440w ;) Ja sitten aina kun on jossain muualla kuin kotona, niin iPod Shuffle on mukana. Joten, annetaan musiikin soida! :beer:
 
Terryn kommentista tulikin mieleen: itse en missään tapauksessa voisi käyttää iPod Shufflea. Haluan kuunnella kannettavalla musiikkilaitteellani uusia levyjä, ja silloin haluan tietää mitä biisiä kuuntelen (ja siksi pitää olla näyttö). Onko muita samalla tavalla outoja?

Olen myös siis suunnitellut uuden mp3-laitteen hankkimista ja mietinkin nyt millainen minulle sopisi. Muuten tuollainen 4 GB Nano, jollainen KRO:lla on (ehkä juuri täsmälleen sellainen...) olisi hyvä, mutta siinä ei taida olla radiota, vai kuinka? Kuuntelen radiota sen verran paljon, että se olisi kyllä aika tärkeäkin ominaisuus. Minun tarpeisiini tuo 4 GB on ihan riittävästi, juuri isompaa en tarvitsekaan.

Onko kellään kokemuksia radiollisista mp3-soittimista? Millainen olisi hyvä tällaiselle "arkipäivän" kuuntelijalle? En siis ole todellakaan mikään hifisti, näyttö pitää siis kuitenkin olla.
 
Ksu sanoi:
Olen myös siis suunnitellut uuden mp3-laitteen hankkimista ja mietinkin nyt millainen minulle sopisi. Muuten tuollainen 4 GB Nano, jollainen KRO:lla on (ehkä juuri täsmälleen sellainen...) olisi hyvä, mutta siinä ei taida olla radiota, vai kuinka?

Itse siinä iPodissa ei ole radiota, mutta siihen saa lisälaitteena sellaisen helposti. Täältä voi katsoa lisätietoa aiheesta. Tuo on nyt Jenkkilän nettikauppa, mutta kyllä noita Suomeenkin saa. Itse olen koneeni ja iPodini netistä tilannut ja toimitus oli nopeaa!
 
Olen varmaan melkoinen fossiili näissä piireissä, sillä koneeltani ei löydy musiikkia. Äh, en osaa muuttaa cd:ltä koneelle sopiviksi musatiedostoiksi. Joitain cd:itä olen sentään kuunnellut koneelta, kun olen yömyöhään halunnut kuunnella jotain häiritsemättä naapureita. Cd:t siis soivat stereoissani, nytkin.

Vanhoja älppäreitänikin voin kuunnella, mutta harvemmin, kun en jaksa sitä kääntelyä ja puhdistelua. C-kasetit käytössä satunnaisesti, niitä on kyllä kertynyt hirmuinen määrä. Ne löytävät aktiivista käyttöä, kun olen liikenteessä. Isän autossa on vain radio/kasettisoitin (kuten miittimatkoilla ovat kyytiläiseni huomanneet). Toisaalta saatan myös raahata mukanani korvalappusterkkoja kasettivalikoimineen.

Lisäksi tällainen oudompi musiikkimuotokin löytyy kuin md-levyt: stereoissani on mahdollista äänittää ja soittaa niitä. Ne korvasivatkin kasetit radionauhoituksissani, kunnes en enää jaksanut yleensäkään roikkua radion ääressä valmiina. Todennäköisesti tulen kuitenkin vielä hyödyntämään md:itä siirtääkseni älppäreiden sisällön helpommin kuunneltavaan muotoon.
 
Useimmin kuuntelen Sonyn valmistamaa mikrohifisarjaani, jossa on cd, radio, kasettisoitin ja mini disc. cd:t soivat mulla kaikkein useimmin, niitä omistankin melko paljon. Eri radiokanavia kuuntelen myös säännöllisesti (monona, sillä näin saa äänenlaadun puhtaaksi ja suhinan pois), mutta MD:tä käytän lähinnä vain radio-ohjelmien äänittämiseen, ja kasetteja kuuntelen hyvin harvoin.

Tietokoneeni ollessa päällä kuuntelen usein nettiradioita eri puolilta maailmaa tai sitten cd-levyjä. kuuntelunautintoa tosin latistaa se, että kaiuttimet ovat onnettomat, koneen mukana tulleet pikkuruiset pöntöt, joilla ei mikään musiikki kuulosta hyvältä. En ole kuitenkaan raaskinut uusiakaan ostaa, kun sentään nykyisetkin jotenkuten toimivat.

Työ -ja koulumatkoilla ym. kuuntelen kannettavaa cd-soitintani. mp3:sta en ole toistaiseksi kiinnostunut, minulla kun menisi aivan tuhottomasti aikaa ladata kaikki hyvät cd-levyni mp3-muodossa sellaiseen soittimeen.

Vinyylilevyjä käyn kuuntelemassa vanhempieni luona, vaikka en mikään varsinainen vinyylifriikki olekaan.

Monikanavaäänestä en ole juuri lainkaan kiinnostunut, eikä minulta löydy 5.1-systeemejä. Minulla on muutama SACD-hybridilevy, mutta en ole ikinä niitä kuunnellut SACD-soittimella. Koen SACD:n lähinnä levy-yhtiöiden rahastuskikaksi, jolla levyistä kehtaa mukamas pyytää isomman hinnan, ja kopiointi saadaan tehokkaammin estettyä kuin normi-cd:llä. Lisäominaisuudet, eli suurempi tallennuskapasiteetti, enemmän taajuuksia (joita korva ei tosin kuule) ja monikanavaääni ovat minusta useimmissa tapauksissa melko turhia. DVD-audioon en ole edes tutustunut, mutta käsittääkseni siinäkin on melko lailla samat jokseenkin turhat lisäominaisuudet kuin SACD:ssä.
 
Luuttuaja sanoi:
Useimmin kuuntelen Sonyn valmistamaa mikrohifisarjaani, jossa on cd, radio, kasettisoitin ja mini disc. cd:t soivat mulla kaikkein useimmin, niitä omistankin melko paljon. Eri radiokanavia kuuntelen myös säännöllisesti (monona, sillä näin saa äänenlaadun puhtaaksi ja suhinan pois), mutta MD:tä käytän lähinnä vain radio-ohjelmien äänittämiseen, ja kasetteja kuuntelen hyvin harvoin.

Laitteesi saattaa hyvinkin olla samaa mallia kuin omani, varsin kompaktin kokoinen vekotin. Levarini on yhdistetty siihen video in-paikalle.

Aiemmin levarin käyttöä haittasi se,että piti laittaa sen adapteri pistorasiaan erikseen, muuten se olisi kuumennut liikaa ja kuluttanut turhaan sähköä. Nyt tilanne on helpottunut, kun isäni liitti siihen katkaisimen. Toisaalta ei niitä vinyyleitä ole kovinkaan monta, enintään 50, verrattuna sadoissa pyöriviin cd ja kasetti määriin.
 
Minulla melko järjestään kaikki musiikki, mikä on levyillä on myös koneella ja siitä niitä kuuntelenkin. Koneeseen liitettynä yksi 200W stereovahvari, joka antaa ääntä kahdelle kajarille, jotka tossa lattialla pönöttää korkeutensa takia.
Silloin kun en ole kotona, niin musiikki kuuluu 2GT Creative Muvosta, joka ainakin tähän asti on riittänyt. :)
Levyt sitten lojuu tuossa melko käyttämättömänä, kun kaikki on siirretty digitaaliseen muotoon koneelle, joka taas on melkein aina avoinna ja kaikki musiikki saatavilla siitä helposti ja nopeasti.
 
Jaa millä ? NO TÄYSILLÄ ? :D Ei, anteeksi.

Hmm, no, tietokoneelle tietenkin, kun vietän niin paljon aikaa koneelle istuen. Äitimamman stereot on liitetty perheen yhteiseen pöytäkoneeseen, ja ihan mukavastihan nämä jytisevät, kun volyme-nappia vääntää.. :yay:
Kannettavasta kuuntelen lähinnä kuulokkeilla, koska käytän sitä omassa huoneessa öiseen aikaan ja kaiuttimet saattaisivat ehkä häiritä hieman muita kotimme asukkaita.

Näiden lisäksi minulla on aivan sekundakamaa olevat, liittymälahjana saadut, stereot, surkeat kun mitkä. Levyt pomppii ja pätkii ja rahisee ja hitsi kuinka inhottavaa. On monesti jo tehnyt mieli heittää vesilintua nuilla turhanpäiväisillä pölynkerääjillä, mutta enpä vain ole jostain syystä viitsinyt.

Edellisten lisäksi minulla on toki mp3, Sonyn tosi kätevä 512 Mt, vähän pienihän se on, kun ei mahdu kuin 150-180 biisiä, mutta menettelee silti. Aikomuksena on ostaa 30 gigan iPod, kunhan minulla vain seuraavan kerran olisi sen verran rahaa. :yay:
Jep jep, mp3 on täytetty omien levyjen tavaralla, sillä omistan yli 200 levyä, joista oikeastaan kaikki ovat perusrokkia ja metallia ja grungea ja sen sellaista, ja sitten löytyy melko paljon elokuvien soundtrackeja.. Hmjoo.
 
Suurimmaksi osaksi musiikkia tulee minulla tietokoneen kaiuttimista.
Jos pihalla mielin musiikkia kuunnella, niin kännykässä on onneksi mp3:n. Sellainen pieni kannettava cd soitin löytyy kyllä, mutta sitä käytän todella harvoin.
Normaali cd soitin löytyy myös huoneen nurkasta, mutta sitä en käytä nykyään enää ollenkaan.
 
Luukutan tämmösistä aika pienistä sonyn tietokoneen kaiuttimista musaa kotona, niissä on yllättävän hyvä ja vahva ääni. Liikenteessä aina mp3-soitin matkassa.. siihen vaan pitäisi saada jostain uutta musaa jatkuvasti kun tulee aina vaan näplättyä skip-nappia kun on jo kuunnellut koko soittimen biisit puhki =P
 
Stereot !

Musiikkia kotosalla tulee kuunneltua lähinnä stereoilla (läppäri + usb-liitin). Kotosalla kaikki muutenkin niin viritelty, että aina saa kaiken myös stereoiden kautta (telkkari (jos digiboxin kautta katsoo) ja konsolit sekä läppäri). On myös joku pieni MP3-soitin olemassa, mutta en nyt merkkiä muista. Joskus duunissa tulee kuunneltua ihan läppärin surkeilla kaiuttimillakin.
 
Nerwen sanoi:
Laitetaanpas laitteistokeskustelu käyntiin. Millä/miten kuuntelet useimmiten musiikkia? Riittävätkö tietokoneet kaiuttimet, vai asuuko nurkissasi kokonainen kaiutinjoukkue ja kunnon stereot? Entäpä miten kannat musiikkia mukanasi? Vieläkö joku käyttää kannettavaa cd-soitinta (tai peräti c-kasetti-korvalappuja?) vai onko kaikilla mp3-soittimet? Löytyykö kirjahyllystäsi c-kasetteja, cd-levyjä, älppäreitä vaiko peräti savikiekkoja?

Kerrostaloasunnossa on jotenkin hankalaa kuunnella stereoilla, mutta niillä nyt useimmiten kuuntelen. Kaikkein paras fiilis minusta tulee kuulokkeilla, niillä saa sävyt parhaiten esiin. Samantekevää, mikä on formaatti.

Mutta, olen siis auttamattomasti ajasta jäljessä, koska en ole vielä ehtinyt edes niihin kannettaviin cd-soittimiin. Minulla on edelleen kasettikorvalappustereot. Hiukan jo nolottaa käyttää niitä. C-kaseteilla on edelleen vanhoja tutuilta äänitettyjä levyjä, mutta ei niitä nyt enää hirveästi tule kuunneltua. Tajuttuani vihdoin tänä vuonna mp3-sen idean, innostuin hetkeksi, mutta...miksi minulla pitäisi mahtua 500 biisiä johonkin vehkeeseen? Niin pitkälle matkalle ei tule lähdettyäkään, että niin paljon tarvitsisi. Ja toisaalta kuulokkeilla kuuntelu ei tee korville hyvääkään. Mp3:ssa on myös se vika, että sitten pitäisi olla mukana lista biiseistä, eihän noita 500:aa millään ulkoa muistaisi.

Loppujen lopuksi on ihan sama, millä musiikkia kuuntele. Tietokone nyt on sellainen (ainakin kannettava), että sillä minusta tulee merkittävästi huonompi elämys, mutta muuten en erota mitään soundieroja hirveästi.
 
Hjaa...Itse kuuntelen musiikkia enimmäkseen Mp3-soittimellani (Phillips,512MB),sillä se on kätevä olla taskussa missä ikinä oletkin :D
Joskus käytän myös mankkaani,tai kuuntelen kotiteatterin kautta, jolloin aikaan saa kivan jytinän ;)
Joskus myös kuuntelen musiikkia tietokoneella ja katson samalla videoita Tubesta,kuten nyt.
 
Tietokoneella kun töiden ulkopuolella tulee paljon istuttua on korvilla vuosia vanhat Sonyn kuppikuulokkeet. Toistoltaan mukiinmenevät, ja aivan riittävän hyvät kun suosin mp3sien suhteen keskitietä niin en menetä äänellisesti tällä välillä mitään vaikka kuinka wannabe-hifisti pyrkisikin välillä puskemaan pintaan.

Sitten kun cd:tä haluan kuunnella, ja volyymia on vara nostaa isommaksi, niin cd:t soittelen todella vanhalla Pioneerin soittimella, jonka lisäksi mukana pullonkaulana kovia kokenut mutta toista vuosikymmentä palveluksessa toimiva JVCn vahvistin huonoine kaiuttimineen. Palvellut monet vuodet, eikä soitossa ole mitään moitittavaa kuulokkeilla kuunnellessa mutta kaiuttimet on niin ikivanhat että ääni toisesta kanavasta häviää usein mielivaltaisesti. Tämä ei silti suuria murheita ole aiheuttanut sillä usein vapaita kuunteluhetkiä ei ole tarjolla vaan käännyn kuulokkeiden puoleen. Lisäksi Pioneerin soitin jo sitä ikäluokkaa, ettei poltetut cd:t toimi aivan ongelmitta, mutta tätä tarvetta ei ole kuin pari kertaa vuodessa niin mielipide soittimesta pysyy positiivisena.

Tällä hetkellä musiikin nauttiminen rajoittuu noihin vehkeisiin, mutta aivan pian (mitä nopeammin, sitä parempi) on ainai tulossa muutos että kannettavan mp3-soittimen käyttöön. Kaipailin jo viime syksynä juoksulenkeille kaveriksi soitinta piristämään matkan tekoa mutta vasta nyt sain hommattua. Ensin katselin Shufflea, kun yllättäen eräs tuttu tarjosi forumilla mutta se menikin hyväveli-systeemin alaisuudessa toiselle. Päätin katsella sitten muita vaihtoehtoja ja katsoin hintaseurannasta halvimmat vaihtoehdot niin että sain haluamani kuulokkeet mukaan. Zenin Stone lähti tilaukseen creativen nappien lisäksi ja uskoisin nuihin olevani tyytyväinen ainakin osittain.

Noiden nappien soveltuvuus nimittäin lenkillä kuunteluun on vähän kysymysmerkki (toivotaan, toivotaan kun en kehdannut etsiä kauppaa missä testata) niin saa nähdä miten ne sitten minun korviini istuvat vai tuleeko ostoksille lähtö. Napit enemmälti kompromissi, kun tartten ne kuitenkin sillä haluaisin kävellä koulussa/kaupungilla rauhassa ilman että korville mitään hirveät kupit heiluvat.

Se vielä, kun muutto taas kohta tulee, niin pitänee veljeltä kysellä jos häneltä saisi vahvistin + 2 tornikaiutinta yhdistelmän hyvään hintaan. Paljon en tohtisi maksaa kun tykkään kuitenkin kuunnella paljon kuulokkeilla. Keskinkertaisilla vehkeillä ilman subbaria, ja olosuhteiden pakosta rajallisella volyymilla kuunneltua en minä saa oikein kaikkia vivahteita siitä musiikista irti, niin mitään pakottavaa tarvetta ei olisi. Mutta hyvähän ne olisi olla vaihtelua tuomaan kaikesta huolimatta.
 
Ylös