Millä kuuntelet musiikkia?

Kuuntelen musiikkia korvilla. *harhar* No kyllä ainakin mikäli soittavat livenä. Mutta muuten soi levyt kannettavassa (raahattavassa) CD/ämpäriCD soittimessa ja luurit päässä.
 
Lähinnä kuuntelen musaa Winampilla sekä koneeseen kytketyillä Logitech Z-540 4.1 -kaiuttimilla tai Sennheiser HD 201 -kuulokkeilla.
 
Tietokoneelta/cd:ltä Sonyn pienillä mutta ihan kelpo stereoilla, tai sitten mp3 soittimelta. Hätätapauksessa jopa kännykän kaiuttimestakin :D

Olen kyllä viimeaikoina huomannut entistä paremmin, että pakkaamaton audio CD:llä on huomattavasi paremman kuuloista kuin mp3:set. Tämä on taas johtanut entistä levyjen ostamiseen ja lompakon tyhjenemiseen ;)
 
Itse kuuntelen musiikkin melkein järjestään tietokoneelta. Koneseen liitettynä hyvin palvellut, Sonyn MHC-RG minihifi-sarja (numeroa en paljasta ;D). Tietokoneella musiikinsoittimena toimii Banshee, kun käytän Ubuntua (aina, kun en tarvitse Photoshopia) ja iTunes Windows-puolella. Liikkuessa tulee käytettyä Creative MuVo V100 2Gt -soitinta.
 
Hum, hum... En ole mikään hifistelijä musiikin kuuntelussa ja en oikein välitä laiteista kunhan vain musiikki kuuluu selkeästi. Musiikkini kuuntelen läppäriltäni nappikuullokeitten kautta, koska läppärin kaiuttimet eivät ole parhaammasta päästä ja en halua muiden häiriintyvän musiikistani. Stereoissani on mielestäni hyvä äänentoisto, mutta hauskana laitteena se ei halua toimia, kun kyseessä on CD. Joskus ei vain halua toistaa CD'eetä. Välillä kuuntelen musiikkini DVD-laitteen avulla ja maireasti kuuluu TV'n kautta. Ja MP3-soitinta en omista enkä aio myöskään ostaa, ei ole tarvetta.
 
Mie kuuntelen lähestulkoon pelkästään mp3-soittimesta. Se on niin kätevä, voi kuunnella musiikkia, kun menee lenkille tai aamulla / iltapäivällä bussissa. Kotona kuuntelen myös mp3-soitinta välillä, sit koneelta kanssa ja joskus radiosta.
En todellakaan kuuntele musiikkia täysillä, en laita bassoja täysille tai muuta. Kuuroksihan siinä tulee. Tärkeintä, että musiikki kuuluu hyvin.
Miulla ei oo kauheesti cd-levyjä, en oikein perusta niistä. Ne maksaa paljon, eikä yhdeltä levyltä kuitenkaan tykkää kaikista biiseistä.
Meillä oli joskus pienenä kannettava kasettisoitin, mut enemmän kuunneltiin kasetteja kyllä mankasta. Sit sisko sai kannettavan cd-soittimen ja mie halusin tietty heti samanlaisen. En saanu, enkä oikeestaan jääny kaipaamaankaan. Heti, kun tyypeillä alko olemaan mp3-soittimia ja kuulin niistä, niin olin tosiaan ihan että: "Miten tommoselta pieneltä voi kuunnella musiikkia? Voiks siitä kuunnella ihan mitä haluaa?". Olin ihan innoissaan mp3:sta, uskomaton keksintö. Sain sit oman joskus seiskaluokalla. Ihan normi Creativen soitin, ei oo edes näyttöä, mutta mihis sitä tarviit, laitan aina biisit aakkosjärjestykseen ja kai nyt tiedän itse, mitä musiikkia omassa soittimessa on. :p Hyvässä kunnossa vieläkin.
 
VP sanoi:
Lähinnä kuuntelen musaa Winampilla sekä koneeseen kytketyillä Logitech Z-540 4.1 -kaiuttimilla tai Sennheiser HD 201 -kuulokkeilla.
Nykyään kuuntelen lähinnä Spotifysta ja KOSS PRO4AA Titanium -kuulokkeilla.
 
Minä kuuntelen musiikkia läppärillä langattomien kuulokkeiden kautta. Nämä kuulokkeet ovatkin melkein kasvaneet kiinni päähäni, sillä ne ovat korvilla lähes yötä päivää aina ollessani kotona. Hyvien kuulokkeiden kautta musiikki pääsee oikeuksiinsa ja minä pääsen liikkumaan vapaasti ympäri kämppää musiikkia kuunnellessani - eikä naapurienkaan tarvitse häiriintyä musiikistani. Kaikki musiikkini on vinyyleitä lukuun ottamatta kopioituna koneelle, joten lukuisia CD-levyjäni en nykyään pyöritä kuin poikkeustapauksessa. En enää edes omista erillistä CD-soitinta ja CD-levyhyllynikin jätin sisältöineen lapsuudenkotiin.

Mielestäni CD:t muovikoteloineen ovat rumia ja tarpeettomia kapistuksia, vaikka niitä vielä jokin vuosi sitten innolla keräilinkin. Nyttemmin olen siirtynyt vinyyleihin, joita hankin enimmäkseen käytettyinä - silloin kun ylipäänsä koen tarvetta hankkia musiikkia fyysisessä muodossa. Tällä hetkellä en omista levysoitinta, mutta sellainen on ehdottomasti hankinnassa, kunhan jossain vaiheessa on tarpeeksi ylimääräistä rahaa. Äidillä on kotonaan levysoitin varustettuna kunnon kaiuttimilla, ja onkin eräänlainen musiikkiaddiktin juhlahetki lompsia vinyylit kainalossa äidin luo nauttimaan musiikista. Vinyyleiden kuunteleminen on ämpeekolmosiin tottuneelle aina eräänlainen tapahtuma verrattuna siihen, että napsauttaa koneelta soimaan satunnaisen kappaleen. Huomaan silloin keskittyväni musiikin kuunteluun ihan eri tavalla.

Kavereitani usein huvittaa se, että keräilen vinyyleitä, vaikken sitä vinyylisoitinta toistaiseksi omistakaan. Vinyylit ovat mielestäni kuitenkin myös mitä parhaimpia sisustusesineitä kaltaiseni musiikinystävän opiskelijakämppään. Toisin kuin CD-levyissä, isokokoisissa vinyyleissä kansitaide pääsee oikeuksiinsa. Ostopäätökseen vaikuttaakin siis musiikin lisäksi ratkaisevasti nimenomaan kansitaide.

Omistan myös kahdeksan gigan mp3-soittimen, joka kulkee mukanani ennen kaikkea lenkillä ja töissä. Varsinkin siivoustöissä yksin työskennellessä tuo soitin on ollut aivan korvaamaton kumppani. Soittimen alkuperäiset korvanapit heitin menemään heti alkuunsa ja hankin tilalle kalliit mutta ehdottomasti hintansa arvoiset kuulokkeet, jotka oikeasti pysyvät korvissa myös lenkkeillessä, ikkunoita pestessä ja muissa aktiviteeteissa.
 
Eniten kuuntelen musiikkia koneelta (vaikka kaiuttimet kieltämättä vähän kusee...) ja mp3-soittimestani (Philips, neligigainen). Olen täysin riippuvainen mp3:stani, hyvä kun kykenen roskapussin viemään ilman sitä :D
En kuitenkaan ole täysin hylännyt vanhaa mankkaanikaan. Siitä tulee toisinaan kuunneltua levyjä (joita minulle onkin kertynyt aika mittava määrä) ja radiotakin joskus, kun sille päälle satun.
 
Kappas, en ollutkaan avannut täällä sanaista arkkuani, joten eiköhän asia pitäne korjata nyt samantien.

Pääasiallinen kuunteleminen tapahtuu tätä nykyä ihan perus mikrostereoilla, vastoin nykyistä "trendiä" ja tämänkin topicin viimeaikaisten vastausten keskiarvoa. Sitten, jos haluan oikein kunnon kuuluvuuden, isken levyn soimaan kotiteatterin kautta, kun siihen jopa peräti saa asetukset pelkästään musiikin kuuntelua varten. Tietokoneella ollessani, jos satun kuuntelemaan silloin ylipäätään mitään, pyöritän musiikin lähinnä koneen kautta. Itse asiassa työhuoneessa olisi myöskin erillinen soitinkin, mutta se on valitettavasti rikki.

Nykyään kuuntelen kannettavalla soittimella musiikkia melko harvoin, mutta joskus kuitenkin. Ipodilta (60 Gt) löytyy oikeastaan kaikki kuuntelemisen arvoinen ja ehkä arvotonkin omistamani musiikki, mutta kuljen juuri nyt niin harvoin missään, missä sitä tulisi kuunneltua. Autossa musiikin soittaa lähinnä radio :p Ipod on kuitenkin hieman painavahko, jos ajattelee sen ottamista esim. kävelylenkille mukaan (nyrkkeillessä se on ainakin erittäin epäkäytännöllinen). Jossain kaapin kätköissä on jostain ilmaiseksi saamani mp4-soitin (ei hajuakaan mitä eroa siinä on kolmoseen, tai miten sitä edes käytetään), siihen voisi joskus perehtyäkin, niin olisi kätevä.

Kuunteluhistoriaani kuuluu myös ehdottomasti kannettava cd-soitin, jonka tosin vein kirpparille viime kesänä. Kuljin viitisen vuotta bussilla joka päivä 1,5 tuntia, jolloin siitä oli suuri apu. Sittemmin se siirtyi eläkeläiseksi em. ipodin tieltä.

Harmittelen myös sitä, että möin joskus vuosia sitten vinyylisoittimeni pois, "tarpeettomana". Nyt minulla on muutama uudempi vinyyli, niitä pitää sitten käydä äidin luona toisinaan kuuntelemassa.

//Ja olenpa melko varma, että jossain laatikossa minullakin saattaa olla vielä korvalappustereotkin tallessa!
 
Anewielh: MP4-soitin on lähinnä markkinointislogani, jolla viitataan laitteen kykyyn toistaa videoita. Sillä on harvoin tekemistä oikean MP4:n kanssa.


Itselläni on tietokoneen äänet kytketty kiinni Samsungin näyttöön, jossa on telkkariominaisuus ja muutenkin iso määrä liitäntöjä. Onnekseni näytössä oleva sisäinen vahvistin kuulokkeita varten on kylliksi tehokas ja sain pitkään joutona olleet passiivikaiuttimeni kiinni näyttöön ja siten kuuntelen musiikkini pääosin niillä. Syvimmät bassot eivät kuulu.

Tietokoneen musiikkisoittimeni on jo vuosia ollut Quintessential Media Player eli QMP (aiemmin nimellä QCD). Hankin siihen viime viikolla myös äänen jälkikäsittelyä tekevän liitännäisen, iZotope Ozonen, jolla saa vähän enemmän muhkeutta irti noista passiivikaiuttimista. Niissähän ei ole minkäänlaisia säätöjä ja kaikki virta tulee äänikaapelista.

Pitkän aikaa kuuntelin musiikkia pääsääntöisesti kuulokkeilla, Kossin erinomaiset Porta Pro -kuulokkeet tuli hankittua kesällä edellisten kuulokkeideni hajottua. Minulla on myös MP3-soitin, itseasiassa kaksi, mutta niitä ei tule käytettyä nykyisin kovinkaan usein. Uudempi on 8 Gt soitin, joka kyllä käy satunnaistoistoon hyvin, mutta heikkoudet käyvät vahvasti ilmi kun tahtoo kuunnella jotakin tiettyä. Vanhempi 512 Mt soitin olisi varmaan muuten oiva, mutta sillä on kovin pieni tila eikä se tue Unicodea tai UTF-8:aa.
 
Anewielh sanoi:
Harmittelen myös sitä, että möin joskus vuosia sitten vinyylisoittimeni pois, "tarpeettomana". Nyt minulla on muutama uudempi vinyyli, niitä pitää sitten käydä äidin luona toisinaan kuuntelemassa.

Olen kanssa moneen kertaan kironnut äitini sen takia että hän aikoinaan, ollessani vielä muksu, lahjoitti vinyylisoittimemme pois, kun sille ei kuulemma "ollut missään tilaa". Mur. Näin hieman vanhempana olen nimittäin tutustunut äitimuorin vinyylikokoelmiin ja löytänyt sieltä varsinaisia aarteita... Vinyylisoittimet kun ovat hemmetin kalliita, kellään tutulla sellaista ei ole (niin että voisi ostaa, ryövätä tai lainata...) ja harmittaa, kun vinyylit vain lojuvat varastonnurkassa eikä niitä voi kuunnella... :roll:
 
Aleks-i sanoi:
Anewielh sanoi:
Harmittelen myös sitä, että möin joskus vuosia sitten vinyylisoittimeni pois, "tarpeettomana". Nyt minulla on muutama uudempi vinyyli, niitä pitää sitten käydä äidin luona toisinaan kuuntelemassa.

Olen kanssa moneen kertaan kironnut äitini sen takia että hän aikoinaan, ollessani vielä muksu, lahjoitti vinyylisoittimemme pois,

Voi hyvät otukset, nyt minua vähän inhottaa myöntää että meilläkin heitettiin joulusiivouksen yhteydessä turhaksi käynyt vinyylisoitin pois. Olisipa tiennyt että sellaista joku oikeasti kaipaa vielä, tuumattiin isän kanssa molemmat että no eihän ne ole edes minkään arvoisia enää [22]

/offailen.
 
Kuuntelen musiikkia enimmäkseen CD-soittimesta (JVC) ja tietokoneelta, kun olen koneella. Autossa on myös CD-soitn tai kuuntelen radiota. Juna- ym. matkojen aikana käytän MP3-soitinta (Samsung. Levysointinkin + viritinvahvistin (Sony) meillä vielä on, vaikka vinyylilevyjä (aikaisemmin niitä kutsuttiin LP-levyiksi tai puhekielessä "älppäreiksi") ei tule enää kovin usein kuunneltua. LP-levyjä on vuosien saatossa kertynyt melkoinen määrä ja viimeisimmät levyt ostin ennen joulua. Mieleeni ei ole koskaan edes juolahtanut, että luopuisin levysoittimestani. Keskimmäinen lapsi sitä ja LP-levyjäni on muutamaan otteeseen himoinnut ja oli aika työ saada hänet käsittämään, että en aio luopua niistä niin kauan kuin henki vähänkin pihisee. Sen jälkeen perikunta tehköön niillä ihan mitä haluaa.

LP-levyissä on ainakin se hyvä puoli, että huolellisesti käsiteltyinä ja säilytettyinä ne säilyvät soittokuntoisina varmaan maailman loppuun asti, kun CD-levyille ei ole luvattu ihan niin pitkää elinaikaa.

Vinyylilevyjen äänentoisto on muuten aivan toista luokkaa kuin CD-levyjen. Huomasin asian taannoin aivan konkreettisesti kun kuuntelin samaa leyvä peräkkäin sekä LP:ltä että CD:ltä. Älkää siis hyvät ihmiset hävittäkö toimivia levysoittimia (stereoita)!
 
Jasdril~ sanoi:
Aleks-i sanoi:
Anewielh sanoi:
Harmittelen myös sitä, että möin joskus vuosia sitten vinyylisoittimeni pois, "tarpeettomana". Nyt minulla on muutama uudempi vinyyli, niitä pitää sitten käydä äidin luona toisinaan kuuntelemassa.

Olen kanssa moneen kertaan kironnut äitini sen takia että hän aikoinaan, ollessani vielä muksu, lahjoitti vinyylisoittimemme pois,

Voi hyvät otukset, nyt minua vähän inhottaa myöntää että meilläkin heitettiin joulusiivouksen yhteydessä turhaksi käynyt vinyylisoitin pois. Olisipa tiennyt että sellaista joku oikeasti kaipaa vielä, tuumattiin isän kanssa molemmat että no eihän ne ole edes minkään arvoisia enää [22]

vinyylithän ovat kuulemma tulleet uudestaan muotiin mutta ei siitä sen enempään

itseltä löytyy cd-soitin ja ipod nano mutta enemmän tulee käytettyä ipodia
 
Jaa-a, eiköhän tuo suurimmalta osin kännykän välityksellä tapahdu. Käyttäisin mielelläni vanhaa mp3-soitintani, mutta viime aikoina olen harmikseni huomannut, ettei tila oikein riitä. Muutama vuosi sitten en kuunnellut musiikkia yhtä paljon kuin nyt; luulin 512 mb:n riittävän mainiosti. Toisin kävi. x3;;
Kotona ollessani Windows Media Playeria tulee käytettyä useimmin. WinAmp on kuulemani mukaan parempi, mutta minkäs teet kun ohjelmien asennusoikeudet ovat isäni salasanan takana - jota en satu tietämään.
 
Kuuntelen musiikkia harvoin CD muodossa. Useimmiten käytän YouTubea, sillä sieltä haluamansa kappaleen löytää nopeasti. Myös sellaista musiikkia YouTubesta löytyy jota ei löydä edes parhaimmilta kirpputoreilta tai divareista edes käytettynä. Sitten on tietty MP3-soitin joka kulkee mukana joka paikkaan.

Ps: vinyylisoitin löytyy, mutta levyjä ei ole :(
 
YouTube, kännykkä ja CD-soitin on ne millä kuuntelen musaa.
Kännykästä kuuntelen koulussa ja kaupungissa ja siellä, missä ei radioo ja tietokonetta mukana raahata. x)
CD-soittimesta kuuntelen, ku oleskelen omassa huoneessa.
YouTubesta, ku haluun nähä musavideoita... LoooL
 
Ylös