Minkälainen mieliala?

Njooh...
Minulle ei sää vaikuta mitenkään mielialaan, voin olla masentunut tai muuten huonolla tuulella vaikka aurinko paistaisi ja toisinpäin. Sateesta ilman kunnon myrskyä en pidä jostain kumman syystä. Pelkkä kaatosade on jotenkin ärsyttävää ja masentavaa, kun taas myrskyävällä säällä haluan ulos ja olen hieman ylienerginen ja pirteämpi. Ainoa huono puoli on se, että jos se jatkuu koko yön, tulee nukuttua sellaiset 4 tai 5 tuntia.
Musiikki vaikuttaa hyvin paljon mielialoihini. Jos olen iloinen ja hyvällä tuulella kuuntelen R&B musiikkia...Ja jos taas olen huonolla tuulella etsin jostain hyllyistäni sitä synkkää musiikkia, en koskaan kuuntele ristiin, tulisin vain huonommalle tuulelle jos tekisin niin. :roll:
Muut ihmiset ovat se suurin tekijä siihen millä tuulella milloinkin olen. Saatan aamulla ennen kouluun menoa olla ihan ookoo tuulella, ja kun pääsen kouluun kavereitten luokse olen myrtsinä koko loppupäivän. Joskus saatan olla hyvinkin ailahteleva ja häilyvä mielialoissani, ja sekös suututtaa muita ihmisiä ympärilläni. Silloin on jotenkin "kivaa" ärsyttää muita... :roll:
 
Sade ja ukkonen ovat aivan ihania! Olen melkoinen sateenhenki, tykkään kaikesta vedestä niin kauan kuin ne pysyvät vetenä eivätkä sekoitu ilmaan.Ilmankosteus taas vaikuttaa mielialaani näin; mitä kosteampi ilma, sitä masentuneemmaksi, ärtyneemmäksi ja tunkkaisemmaksi itseni tunnen. Suuret, raskaat pilvet ovat suorastaan klaustrofobisia...
Kuutamolla ja tähdillä on minuun raikastava ja "ylentävä" vaikutus, samoin tuulella.
Musiikki...pikemminkin valitsen musiikin orastavan mielialan mukaan ja siten tietoisesti autan itseäni haluttuun tunnelmaan...siis kyllä, vaikuttaa.
 
Säällä todella on hyvinkin suuri vaikutus mielialaani. Aurinkoinen ilma on kyllä ihan mukava, mutta saa useimmiten minut tuntemaan pientä väsymystä ja laiskuutta. Vesisade ja ukkonen taas saavat minut piristymään, virkistymään ja minusta tulee energinen, joskus liiankin energinen :p

Ystäväni vaikuttavat osittain mielialoihini. Lähinnä kuitenkin niin, että minä stressaan ja huolehdin heidän puolestaan joistain asioista. Tietenkin jos on kinaa ja muuta, niin kyllähän sitä silloin mieliala on maassa.

Musiikki ei suoraan vaikuta minuun. Lähinnä se on niin, että valikoin musiikin kulloisenkin oloni mukaan. Jos nyt satun olemaan hieman surullinen ja apea, niin kaikki hempeät laulut sopivat hyvin. Vihaisena taas on parempi kuunnella melkeinpä suoraa huutoa. Tavallaan puran mielialojani musiikin kautta.
 
Luonto, unet, elokuvat, kirjat ja musiikki tulevat minullekin ensimmäisenä mieleen. Sekä toiset ihmiset. Niin, ja eläimet. Pientä sylissä kehräävää kissaa rapsuttaessa tulee aina kovin seesteinen olo. :p

Niin, musiikki. Pahaan mieleen auttaa yleensä raskaan musiikin kuunteleminen. Kun en itse jaksa huutaa ja raivota, niin tulen paremmalle tuulelle kun kuuntelen jonkun muun huutoa.

Unet ovat myös vaikuttaneet mielialaani paljon viime aikoina, lähinnä negatiivisesti. Näen usein painajaisia, tai muuten vain unia ikävistä asioista - ja herääminen aamulla on aina yhtä epämukavaa kun on jo heti aamusta huonolla tuulella. Yleensä myös koko päivä menee sitten unta pohtiessa ja tuskaillessa.

Ja kuten sanottu, ukkonen ja rankkasade ovat ihania. Tulee aina hirveän riehakas olo ja tekee mieli mennä ulos juoksentelemaan sateeseen. :)
 
Minun mielialaani vaikuttaa ... ihan kaikki. Ja suurin osa vieläpä negatiivisesti. Alkaa jo vähän kuvottaa, kun ihan kaikki asiat tuntuu vaan pahalta ja mikään ei saa ainakaan _erityisen_ hyvälle mielelle.

Onneksi kuitenkin aina välillä tulee hyviäkin päiviä, sellaisia, milloin mikään ei saa hyvää mieltä väistymään. Auringonpaiste on hyvä syy hyvään päivään, mutta myös ukkonen vaikuttaa erittäin positiivisesti. Samoin sellaiset pienet ihanat asiat, kuten se, että pitkästä aikaa pääsee oman kullan kainaloon nukkumaan, saa hymyn pysymään kasvoilla tavallista pidempään :) Nightwishin uusi levy jaksaa pitää hyvää mieltä päällä varmasti vielä monta aikaa, samoin moni muu musiikki tai elokuva.

Toisin sanoen, nyt juuri näyttää hyvältä, mutta riittää, että joku sanoo jotain negatiivista (en siis tarkoita mitään peruskritiikkiä :D ) ja koko tämä hyvä mieli romuttuu hyvinkin äkkiä.....
 
Ylös