Mistä pelistä? Jollet tiedä, älä googlaa.

Olen pelannut tätä luullakseni kerran tai pari, kyseessä on väliamerikkateemainen lautapeli, jonka nimi on vaikeasti muistettava. Teotihuacan?
 
Teotihuacan - City of Gods on tosiaan kyseessä ja siellä mm. rakennetaan auringon pyramidia kuolleiden valtakadun viereen (joskus 200 jaa). Harkitsen lisäosien hankkimista niin saan käyttöön ne liikkumisalueiden välissä olevat tilat ja tulee lisäresursseja kuten obsidiaania, joka oikeastikkin oli paikallinen kaupankäyntiartikkeli työkalujen muodossa. Pelinä tuossa on aika paljon muistettavia asioita mitä vuoron aikana voi tapahtua ja mistä kaikesta voi saada pisteitä. Toisaalta kun pisteiden saantia on hajautettu, niin niitä ei voi niin helposti voittaa keskittymällä vain yhteen juttuun jota tekee.

Nykyisin tutkijat lienevät sitä mieltä, että tuo myöhempi teotihuacan-väännös kaupungin nimestä olisi 1500-luvun espanjalaisten versio ja arkeologi Veronica Ortegan mukaan alkuperäinen kaupungin nimi olisi ollut Teohuacan eli Auringon kaupunki. Sieltä löytyvät auringon pyramidin lisäksi myös kuun pyramidi ja sulkakäärmeen pyramidi ja jollen ole väärässä niin näiden symbolit löytyvät pelistä temppeli"radoista" eli jumalten palvonnasta.

Vuoro siis takaisin @Kointähti .
 
Jee! Siirrytäänpä takaisin tietokonepelaamisen maailmaan (eikä tietokoneversioihin lautapeleistä):

You move the garbage around, but all you see is more garbage.
 
Ensimmäinen vihje kuulosti sierramaiselta, ja Police Questin päähenkilö taisi olla nimeltään Sonny?
 
Annan tuolla tiedolla vuoron eteenpäin, tarkkaan ottaen kyseessä on Police Quest II: The Vengeance, Sierran seikkailupeli vuodelta 1988. Pelasin sitä naapurin pojan kanssa tämän Amigalla 90-luvun alussa hyödyntäen Pelit-lehden ratkaisupalstaa, mikä ei tuntunut pilaavan peli-iloa juurikaan, sillä komentojen keksiminen englanniksi ja yksityiskohtien kanssa painiminen olivat ihan tarpeeksi haastavia.

@Ares B jatkaa!
 
Jesh!

Following a typical nightmare pattern, I was late, desperately trying to reach my destination – a lighthouse – for some urgent reason I couldn’t remember.
 
It's not like your stories are any good, not like they have any artistic merit. You're a lousy writer. Cheap thrills and pretentious shit! That's all you're good for. Just look at me! Look at your work!
 
Eipä ole Sierralta tämä.

“I lifted the page in front of my eyes and read it. In it, I lifted the page in front of my eyes and read it. In it, I lifted….”
 
It was a beautiful place. I told myself I could rest here, sleep here and forget about my work.
 
Tämä peli on kotimaista tuotantoa.

The unanswered mystery is what stays with us the longest and is what we'll remember in the end. My name is **** ****, I'm a writer.
 
Uskoisin, että tämä voisi olla Alan Wake, vaikken olekaan pelannut sitä koskaan. Saatan kyllä omistaa sen, paha sanoa.
 
Sepä hyvinkin. Itsekin olen aloittanut sen muutaman kerran, mutta kesken on jäänyt vaikka pelissä itsessään ei mitään vikaa ole.
 
Hitsi, minä olenkin tässä ketjussa se jämähtänyt! No, täältä pesee:

How did the world end? Some Stalkers and other braggarts say they know what happened. That a great plague swept the world and killed everyone. That the bosses of the Old Age fired their weapons of mass destruction at each other and drowned the world in flames. That the gods among the stars, the Ancients’ overlords, had enough of mankind’s hubris and decided to end it all in fire and brimstone. Maybe it’s true, maybe it’s just lies and tall tales. The truth is, no one knows for sure.
 
Did you ever think about where we come from? About the source of our mutant powers? The People have lived in the Ark as long as we can remember, everyone knows that. But before then? Are we born here, or have we come here from somewhere else? The only one with answers is the Elder. And he always refused to tell us. ‘Don’t look back,’ he’d say. ‘The past holds nothing but death and destruction. Look ahead. Build a new and better world.’ Now he’s on his deathbed, they say. Now we might never know. Unless the answer is in Eden.
 
Pelin kansikuvassa on kolmikko, johon kuuluu sianpäinen humanoidi, harmaaihoinen ihminen ja sorsanpäinen humanoidi.
 
Videopeli pohjautuu ruotsalaisen Fria Liganin (Free League Publishing) pöytäroolipeliin Mutant: Year Zero.
 
Tässä vaiheessa näyttää, ettei kukaan ole pelannut postapokalyptista tietokoneroolipeliä Mutant: Year Zero - Road to Eden.
Siinä sovelletaan melko rajoitettua liikettä "kenttien" välillä ja sisällä sekä vuoropohjaista taktista taistelua. Harvassa ovat ne roolipelit, joissa alun taisteluparina on karju ja sorsa (kas kun ei possu ja kärpänen), joten suosittelen kokeilemaan! Oli muuten Epic Gamesissa ilmaispelinäkin jossain vaiheessa...

Vuoro innokkaalle!
 
"If fear is the coin you prize, then yes.. you will have it. But not here, not in my grey city." Yksi lause pois välistä "Wander as you will, but you will find no haven. Save that which you make for yourself." Huudelkaa discordissa jos en käy antamassa vihjeitä tarpeeksi nopeasti!
 
Ylös