Mitä kaikkea kipeänä voi tehdä

Ja jos ei ole niin kauhean kipeä (kuten minä nyt, enemmänkin toivun rauhassa ;)) voi vaikka penkoa keittiön kaapit josko löytäisi jotakin kauan sitten kadonnutta hyvää.
Myös vanhojen aikakausilehtien lukeminen on rentouttavaa. Minä myös harrastan hienojen lehtikuvien keräilyä, eli saatan vanhoja lehtiä lukiessani repiä niitä riekaleiksi ^^
mutta kyllä se televisio vaan taitaa olla sairaan paras ystävä. Kun jaksaa jotakin nelosen chattiakin tuijottaa
 
Kipeänä pitää tietenkin pelata pleikkaa. Terveenä kun pikkuveli pääsee aina kolme tuntia ennen kotiin ja siitä eteenpäin vain pelaa pleikkaa niin kipeänä yksin pitää pelata ja tottakai kaikkia broidin pelejä. :) Se on oikeasti hauskaa.

Telkkariakin voi toki tuijottaa ja elokuvia katsella ja olla tietokoneella. Tylsintä on ehkä se että ei voi puhua kenenkään kanssa. Olen sinänsä melko harvoin kipeänä. Ja yritän kaikin tavoin välttää lääkekuureja. Ei niissä muuten mitään, mutta kun minä en yksinkertaisesti saa niitä tabletteja alas. Jotkut burana capsit on ainoita jotka menee helposti. Eilenkin, oltiin talmassa laskettelemassa ja minulla oli iloisesti pää kipeänä. Eli kyllä pää pipinäkin voi kaikkea tehdä.

taitanee mennä vähän ohi. Kuitenkin niin. Jos voi kipeänä niin sitten pitää mennä kävelylle. Niin minä teen. :roll:
 
Riippuu täysin miten kipeä olen. Jos minulla on noin 38 astetta kuumetta, niin vain löhöän katsellen telkkaria. Mihinkään muuhun ei aivotoiminta riitä :grin: Kun ruumiinlämpöni nousee vähänkin kuumerajan kohdille niin olen niin pöhnässä kun vain voin olla, sillon ei onnistu lukeminen tai netissä surffailu kun ei tajua mitä lukee tai kirjoittaa. Toinen vaihtoehto mitä voin tehdä kun olen kuumeessa niin on pelaaminen koneella, mutta ei mitään kunnon ajatusta vaativaa. Jos on muuten vaan räkistä ja yskää, niin teen rästitöitä (sitä olenkin tehnyt pari päivää). Esimerkiksi kiltin korjailua tai muuta mukavaa. Kipeänä en voi jostain syystä vain olla paikoillaan jos tajua riittää, vaan saatan näpertää jotain pientä, niin kuin ristipistotöitä ja korjaillla yleisesti vaatteitani. Mutta jos on paha tauti, niin kuin oksennustauti, niin ihan hyvilläni löhöän vain katselen telkkaria. Ja kun on paha tauti päällä, niin katson Gladiaattorin. Muuten en sitä katso, siitä on vain tullut perinne :grin:
 
Kipeänä mie lähinnä luen, katon telkkaria / leffoja ja oon koneella. Yleensä oon kattonu kaikkia lastenleffoja, se on jotenki jääny päälle, kun pienenäkin tein niin. Muumeja katoin koko päivän aina kipeenä. :grin:
Miulla kyllä ei koskaan oo ollu niin pahaa kuumetta, etten olisi jaksanut mitään tehdä, mutta nää on ne yleisimmät tekemiset.
 
Kipeänä luonnollisesti pelataan. DS esimerkiksi on varsin kätevä sängyssä makoillessa, tai sitten pleikkari. Wii on turhan fyysistä puuhaa.
Lukeminen on tietenkin mukavaa, mutta äänikirjat vielä kätevämpiä, sillä samalla saa kivasti nukahdettua.
Yleensä itselleni uppoaa paremmin jokin hömppäleffa, johon ei tarvitse paneutua paljon, vaan voi vaan jättää aivot off-asentoon, ja uinahtaa sohvalle.
Myös lastenohjelmia on kiva katsoa kipeänä.
 
Riippuu oikeastaan täysin siitä, mitä sattuu sairastamaan. Jos on lievää sairastelua, flunssaa tai muuta vastaavaa, kaikenlainen pieni puuhastelu sopii silloin, elokuvat, käsityöt, lukeminen jne. Jos on enemmän kipeä, niin silloin jaksaa korkeintaan katsoa televisiosta jotakin, jos sitäkään. Muistan joskus kerran sairastaneeni melko kovastikin, jolloin olen kyllä ollut lähinnä tajuttomuuden rajamailla, eikä siitä ajasta ole mitään muistikuvaa. Silloin ei kyllä ole voinut tehdä yhtään mitään, ja tokkopa tuo olisi ollut suositeltavaakaan.

Yleensä sairastaessani minulle iskee kamala stressi kaikista tekemättömistä töistä, varsinkin kotitöistä. Hirveä tarve olisi siivota koti ja pestä pyykkiä jne. kun ne tekemättöminä sattuvat niin kamalasti häiritsemään. Yleensäkin tauti tulee kyllä juuri silloin, kun ei pitäisi. Monta kertaa on joutunut kipeänä sitten jaksamaan kun ei ole ollut muutakaan vaihtoehtoa.

Muistan hyvin kun lapsena äiti aina sanoi, että jos on niin kipeä ettei voi lähteä kouluun, ei silloin jaksa kotonakaan katsoa telkkaria ja tehdä muita mukavia asioita. Huoneeni oli toisessa päässä taloa, missä ei ollut suurempaa liikettä, jolloin yleensä piilotin sänkyyn jotain satukirjoja ja niitä sitten lueskentelin päivät. En ihan tiedä tämän logiikan järkeä, mutta tokihan äiti tietenkin halusi varmistaa ettei tyttö lintsaa koulusta :grin:
 
Terveenä, kipeänä, kännissä tai selkeenä - Valitse sinäkin Tietokone!

Tietokone pitää tylsyyden poissa, koska sen kanssa voi mennä treffeille vaikka Intiaan. Voit mennä tsekkaamaan vaikka norsuja. Tokihan sillä voi myös pelitellä kaikkea kivaa, ja mikä parasta niin netti on täynnä kaikenmoisia yhteisöjuttuja missä voi sosiaalisesti jutella.

Vampirelady sanoi:
Wii on turhan fyysistä puuhaa.
Miltein kaikki pelit mitä olen pelannut toimivat pienellä heilautuksella tai näpäytyksellä eli ei siis tarvitse liikuttaa kuin hiukan kättä. En sanoisi kovin fyysiseksi.. Minusta olisi ollut tosi hienoa SW-peleissäkin jos miekkaa voisi käyttää kuten Wiin ohjain liikkuu, mutta pettymys oli suuri.. Pieni näpäytys/heilahdus riittää - aina sama tulos.
 
Vinku sanoi:
Miltein kaikki pelit mitä olen pelannut toimivat pienellä heilautuksella tai näpäytyksellä eli ei siis tarvitse liikuttaa kuin hiukan kättä. En sanoisi kovin fyysiseksi...
No hmm, ehkä se on vain omasta mielestäni turhan fyysistä kipeänä, kun tuossa meidän olohuoneessa ei saa oikein pelattua mukavassa asennossa, ja lähinnä ajattelin pelien osalta omia pelejäni, eli Zeldaa ja Okamia, jossa varsinkin Okamissa joutuu säätämään aika paljon kapulalla.:p Ja menee hieman offiksi, mutta eikös remoteen ole saatavilla sellainen hauska miekkalisäosa, juuri Lego SW-pelejä yms. varten?;)
 
Kotona en ole kipeänä tehnyt juuri muuta kuin nukkunut, koska silloin kyseessä on ollut tosi paha flunssa ja korkea kuume tai paha oksennustauti, jolloin on ollut pakko nousta liikkeelle ja raahautua sängyn ja vessan väliä.

Lievissä sairauksissa otan tarkoitukseen soveltuvaa särkylääkettä ja menen töihin. Ihan pienen vaivan takia en ole jäänyt pois, koska töiden järjestelyt, tapaamisten siirtelyt ym. vaativat melkoista säätämistä ja pääsen huomattavasti helpommalla menemällä työpaikalle kuin yrittäisin kotoa käsin järjestellä ja hoitaa niitä.

Olen onneksi ollut muutamia pieniä flunssia lukuunottamatta riittävän terve pitkät ajat tai olen ollut kipeimmilläni viikonloppuna ja juhlapyhinä. Olen kuitenkin ehtinyt tervehtyä kelvolliseen työkuntoon työviikon alkaessa. Muistaakseni olen ollut viimeksi pois työstä sairauden takia vuonna 1995.
 
Tässä taas tyttären kanssa on tullut opittua mitä kaikkea kotona voikaan kipeänä nukkumisen ja lukemisen ja videoiden katsomisen lisäksi tehdä.
Voi puhaltaa vuoteessa saippuakuplia, voi etsiä netistä kivoja ennen näkemättömiä lastenohjelmia ja katsella niitä samalla kun syö mansikkajäätelöä, voi etsiä netistä kivoja ja ihania kuvia Barbeista, printata niitä ja päällystää kontaktimuovilla ja sitten leikata niistä kasan paperinukkeja, voi värittää tuhannen tuhatta värityskuvaa, voi taitella paperista erilaisia kivoja hahmoja ja kukkia ja rakentaa keijupuutarhan vuoteeseen peiton poimuihin, voi rakentaa teltan ja pitää siellä sisäeväsretken...Mielikuvitus on sitten mahtava asia! Ja kolme vuotiaalla sitä riittää ja kolme vuotiaan potilaan kanssa omaansakin pääsee todella käyttämään!
 
Ylös