Muita foorumeita, joilla vietätte aikaanne?

Rokkipoliisi sanoi:
Joo.. Valinorissahan minä. On muuten tosi hyvä paikka käykää ihmeessä siellä www.valinoriin.fi

Ja hyvässä maineessa siellä spam. 8) 8) 8)
Hyvä rokkari..... Vaikkei sinulla ollut syytä/ osuutta .........[/spoiler]
 
//Koko viesti uusiksi. Olen rekisteröitynyt niin monelle foorumille, etten nyt valitettavasti selitä niistä paljoa.

Risingshadow. Monet tietävätkin tämän ison scifi- ja fantasiakirjafoorumin.
MeNoidat. Parissa vuodessa varsin laajaksi kasvaneella Harry Potter -foorumilla käyttäjien yhteishenki on aivan omaa luokkaansa ja keskustelun tasokin korkealla alhaisesta keski-iästä huolimatta.
Fantasylake. Aika pieni, mutta varsin mukava foorumi, josta sinne liittyessäni löysin monia Risingistä tuttuja käyttäjiä.
Pilvilinna. Parikymmentä aktiivista käyttäjää omaava foorumi on yllättävän vähän uninen. ;) Olen siellä modena, tervetuloa vaan.
World of Magic. Harry Potter - ja Narnia -aiheinen foorumi, mutta keskustelun taso ei taida olla kovin korkea, täytyy myöntää.
Siivetön lintu. Liityin vasta pari päivää sitten, mutta on sinne tullut jo kirjoiteltua monen monta viestiä. Lisää käyttäjiä toki kaivattaisiin, vaikka foorumin yhteensä 13 käyttäjää ovatkin kaikki ihan kunnolla aktiivisia.
Cyber-Rope. Kaikki foorumiroolipelaajat tervetuloa. (Tosin itse en tuolla käy kauhean aktiivisesti...)
 
Minä hengailen yleensä Valinorin keskustelu foorumilla. Eli www.valinoriin.fi/keskustelu Se on siis kaverini tekemä sivusto. Olen Tolkien fani ja siksi siellä tuleekin aikaa kulutettua. Aikaa kuluu myös Jonnewebin foorumilla. www.jonneweb.net/keskustelu Se paikka on kuitenkin aika hullu. Viestit on suurin piirtein tätä tyyliä "joo ihan kivahan toi..." Ja niin edespäen. Valinorissa ei kuitenkaan spämmiä suvaita...
 
Mä kirjoittelin ennen aika aktiivisesti Radio Helsingin palstalle, mutta kyllästyin siihen. Olen kirjoitellut paljon myös mesta.netissä ja vähän myös Eläinoikeusfoorumilla. Kaikissa noissa on kyllä ongelmansa. Radio Helsingissä jengi kirjoittelee hirveästi ihan turhia viestejä vain lisätäkseen viestimääräänsä. Mesta.net oli täynnä idiootteja, hihhuleita ja teinitrolleja, mutta pari päivää sitten sinne tuli pakollinen rekisteröityminen, jonka jälkeen siellä on ollut hiljaista. Eläinoikeusfoorumilla suvaitaan vain tietynlaisia mielipiteitä, ja kirjoittajat jaetaan eri luokkiin viestimäärien perusteella. Täällä käärmeessä on ehdottomasti paras meininki, parhaat tyypit ja todella vähän häiriköintiä.
 
Suunnitelmissa on liittyä foorumiin jonka nimi on MeNoidat

Minä käyn siellä! Nickillä Yôsei. Se on minun IRL-kaverini foorumi! Ja hyvä onkin, kannattaa liittyä!

http://www.phpbbserver.com/phpbb/index.php?mforum=menoidat

Sinne vain Potter-fanit! Ja kaikki muutkin!
Ylläpitäjänä on üperihku Rebecca Lupin!
:wink:
 
Minä käyn myös foorumissa Albuksen kaarti. Kuten jo nimestä huomaa, se liittyy noin 90 prosenttia Harry Potteriin. Albuksen kaartissa huoneet ovat jaoteltu: kysy, puhu ja vastaa/ Harry Potter/ Yleinen/ Omat jutut/ Tylypahkan ulkopuoli/ / Tylypahka. Ne sisältävät kyllä vielä enemmänkin eri huoneita ja niiden huoneiden sisälllä on vieläkin kaksi huonetta.
Albuksen kaartissa on moni, mutta se on nyt täynnä. Joten luulen, että sinne ei mahdu enää ketään uutta kirjautumaan. Sieltä saa paljon uutta tietoa sekä vanhan tiedon rinnalle tietoa monipuolisesti. Se on minusta paras foorumi.
 
Olen kyllä ties mille foorumeille ajatunut. <;

Eläinoikeusfoorumi. Hmm, en käy siellä enään usein, sillä kuten Luuttuaja sanoi, siellä pitää olla aika pitkälle ennakkoon määrtätyt mielipiteet. Loftis. Täytyy myöntää: yksi suosikkipaikoistani. Kirjottelen itsekin sinne jonkinmoista ficciä... Sieltä löytyy, vaikka mitä hauskaa, mutta eipä siellä paljoa muuta ole. Käyn myös Idanfoorumilla. Kaveri ylläpitää kyseistä foorumia ja juttujen tasot ovat senmukaisia, mutta hauskaa kieltämättä aina siellä on. Noi on kyllä varmaan ne mun perussuomenkieliset foorumit tän Käärmeen lisäksi. Käyn kyllä kielitaitojani parannuttamassa mun vanhan Lontoon koulun oppilaiden kanssa perustetulla foorumilla, siellä on ihan omat juttunsa, lähinnä jotain muisteloita vuosien varrelta. Toki koulun uudet tulokkaat tuovat lisänsä. Nojoo, sitten olen vielä löytänyt yhden hyvän saksankielisen foorumin, joka on vähän saman"tyylinen" kuin eläinoikeusfoorumi täällä, mutta siellä saa olla rohkeasti omaa mieltänsä. Vietän siellä ihan liikaa aikaani. Pitäisi kyllä hakeutua muillekin vierasmaalaisille foorumeille, jotta kielitaidot karttuisivat, mutta taidan olla liian laiska. :roll:
 
Ai niin, totta kai on myös Haminan kaupungin virallinen keskustelufoorumi. Siellä ei kovin paljon aikaa tule vietettyä, sillä keskustelu on aika vähäistä, mutta jos tahtoo vaikuttaa kaupungin asioihin, niin se on tuolla: http://keskustelu.hamina.fi/.

Muoks: Ovat näköjään poistaneet foorumin, sääli. Oli se yksi lupaavimmista kaupunkifoorumeista mitä olen nähnyt. :(
 
Olen rekisteröitynyt aika monelle foorumille, mm. Vuotis, Risingshadow.net, FinFanFun, Suomi24 ja aikamoinen määrä erilaisia Harry Potter -foorumeita. Olen moderaattorina yhdellä suomen- ja yhdellä englanninkielisellä Potter-foorumilla. Kummassakin tulee roikuttua paljon, melkein poikkeuksetta päivittäin.
 
Niitä on paljon. Paaaaljon. En siis listaa kaikkia. :roll:

Risingshadow
Vuotava noidankattila
Luolasto
Majatalo
Sonata Arctican foorumi - osittain englanninkielinen Sonatan virallinen keskustelufoorumi.
Oceanshore - oma foorumini, roolipelejä (jonkin ajan kuluttua) ja kaikkea muuta kivaa. :)
Fantasylake - roolipelifoorumi
Dragonchasm - toinen foorumi, jonka ylläpidossa sählään. Vielä melko uusi, joten lisää käyttäjiä tarvittaisiin...
Näkymätön yliopisto - Terry Pratchettille omistettu foorumi, joskin ikävä kyllä sangen kuollut.
Tunneli - kokonaan yhdelle ropelle omistettu foorumi.
 
Ihmettelin tuossa miksen ole pitkään aikaan käynyt Risingshadowissa vaan olen tyytynyt Kontuun. Niinpä menin sinne ja pistin parit viestit palstoille. Toisesta niistä tuli moderaattorilta viestiä, että se oli poistettu ja syynä oli luettelomaisuus. No mitäs, olisi pitänyt viitsiä perustella juttuaan eikä vain todeta mielipidettään. Lupasin paluuviestissä kirjoittaa vast´edes syvällisemmin ja kiitin asiallisesta palautteesta.

Olisi pitänyt vilkaista aihetta ensin. Toinen kirjoittaja oli minua ennen kirjoittanut kolme sanaa, joista keskimmäinen oli "ja". Hänen viestiään ei moderaattori kuitenkaan ollut poistanut luettelomaisena. Miksei? Luulen että syynä oli se, että kirjoittajan titteliksi oli mainittu kirjailija. Viestiketjun katkeaminen ei ainakaan ollut syynä, sillä muut eivät olleet kommentoineet sanoja.

Risingshadow on elitistinen foorumi. Tavallisena pulliaisena en voi muuta kuin niellä kiukkuni, koska foorumi on mitä on. Pahempiakin paikkoja on olemassa. Se saa arvostamaan Kontua entistäkin enemmän.
 
Joo. Risigshadow'ssa täytyykin nykyään käydä ehkä muutaman topicin takia, joihin ei ole löytynyt täältä paljonkaan kiinnostusta...


  • Joskus myös lueskelen länkkärifoorumia, mutta en jaksa kirjoitella sinne kovin aktiivisesti, sillä ei ole mitään sanottavaa.
  • Vehkan Viherlehto on leppoisan vihreä paikka, mutta siellä ei ole oikein ollut viestittelijöitä pariin kuukauteen.
 
Foorumit

Yym.. vietän aikaani mm.

lostin foorumissa
telttakylässä
valinorissa
villasukat jalkaa:ssa
x-files foorumissa
ja tietysti täällä
 
Ananas, mitä LOST-foorumia käytät? Olen poikennut välillä sekä siellä kapsin palvelimella olevalla että kadonneet.orgissa (sekö on nyt lopettanut tai jotain?) mutta kumpaankan en ole oikein kotiutunut kun kaikki tuntuvat seuraavan sarjaa jenkkiaikataululla ja tietävän kaikesta kaiken.

Ja hei, mikä XF-foorumi? :)
 
Voisiko joku suositella suomenkielistä fanfiction foorumia, jossa ihan oikeasti on kirjoittajia. Tuolla seassa saattoi olla useampia mutta en jaksa käydä jokaista tutkimaan ja sitä paitsi useimmat mihin minä olen törmännyt ovat melko pieniä. Pienissä ei ole oikein muuta vikaa paitsi saattaa joutua odottamaan useita kuukausia ennekuin joku kirjoittaa uuden tarinan.

Eli siis kaipailisin foorumia jossa voisi käydä lukemassa toisten kirjoittajien tarinoita ja mieluiten fantasia painotteisia. Finfanfunin tunnen jo entuudestaan että sitä ei tarvitse mainita.
 
Tässä nykyiset muut foorumit, joissa olen:

TFCogLive (Ystäväni täällä fanidubbaavat japanilaisia Transformers-sarjoja. Headmastersia, Masterforcea, Victorya, Beast Wars II:ta ja Beast Wars Neoa. Olen yksi Headmasters/Masterforcen käsikirjoittajista. ^^)

BWINT, Beast Wars International

Risingshadow

Samurai Fanservice, yksi harvoista Ronin Warriors aka Yoroiden Samurai Troopers -foorumeista (kaikki, tai ainakin suurin osa, täällä olevista ovat naisväkeä)

Yksi todella harvoista Saint Seiya -foorumeista. Useimmat foorumit ovat ranskan-, italian-, espanjan-, portugalin- ja japaninkielisiä. Onneksi nämä ovat englanniksi.

Ilmaisten Laxius Power - RPG-pelien foorumit
 
Seurustelin muutaman kuukauden yhden inttipojan kanssa ja seurauksena siitä käin ihan totaalisesti koukkuun www.aamukampa.net -foorumiin.. Vaikkei armeija keskustelut niin kiinnostaisikaan, niin yleinen keskustelu -osiolla on aika yllättävän älykästä läppää.
 
Luuhaan Konnun lisäksi Vuotiksessa, sieltä itse asiassa löysin Konnun osoitteen. Vuotis on minulle se tuttu ja turvallinen foorumi, jossa käyn ainakin tällä hetkellä eniten. Siellä tulee kotoinen olo, tykkään! :) Tykkään Harry Potter-kirjoista paljon, mutta vuotiksessa en juurikaan HP:sta juttele vaan ihan muusta.

Kaverini "pakotti" minut ihan äskettäin rekkaamaan Inula-foorumille, joka on manga/anime/japani faneille suunnattu. En ole itse oikeastaan mikään suuri japani-fani, mutta Inuyashaa tykkään lueskella. Saa nähdä, alanko viihtymään kyseisellä foorumilla.
 
Olen tähän ketjuun jo kerran vastannut, marraskuussa 2003, mutta pieni päivitys lienee paikallaan. Keskustelualueet tämänhetkisessä aktiivisuusjärjestyksessä, nimihän on kaikkialla sama.

Muusikoiden.net
Aiemmassa viestissäni kerroin juuri löytäneeni tämän mainion keskustelualueen, joka näin neljä vuotta myöhemmin on noussut eniten käyttämäkseni keskustelualueeksi ja oikeastaan ainoaksi, johon aktiivisesti itsekin kirjoitan enkä vain lue kirjoituksia. Tähän johtaneita syitä ovat mm. laaja jäsenpohja, monipuoliset keskusteluaiheet, musiikkialan ammattilaisten keskusteluihin tuoma lisäväri ja erittäin toimiva ylläpidon itsensä tekemä foorumisofta. Sivusto on myös erinomainen esimerkki mielestäni toimivasta sivusto+yhdistys -yhdistelmästä. Nykyään soittelen enimmäkseen omaksi ilokseni, mutta tuolta saa paljon esimerkiksi levy- ja tapahtumavinkkejäkin. Alustavasti tarkoituksena osallistua tänä kesänä K18-miittiinkin ja jammailla siellä pikkupierussa muiden jäsenten kanssa.

Kontu
Vaikka nykyään käymiseni syinä ovat enemmänkin konnavahtiuden vastuu ja yhteinen historia, kyllähän minä täälläkin edelleen päivittäin käyn. Kirjoitteleminen jää varsin vähäiselle enkä ole muistaakseni kirjoittanut yhtään Tolkien-aiheista viestiä sitten RapidForumin aikojen, jos silloinkaan, mutta yhteisöllisyys on ainakin ollut omaa luokkaansa ja ehkä tänä kesänä eksyn vertailun vuoksi The Miittiinkin.

Aamukampa
Varusmiespalvelusta ennen tuli tuonnekin rekisteröidyttyä ja näin armeija-aikojen jälkeen tuonne on palannut muistelemaan palvelusta. Ellei Savon Prikaatia olisi lakkautettu, en olisi kirjoitellut tuonne ehkä ihan niin paljon, koska nykyisellään olin 35 viimeisen varusmiehen joukossa ja vieläpä sotilaspoliisivartion osana ehdottomasti oikea mies kertomaan lakkauteksen käytännönjärjestelyistä vanhoille Tyrjän taistelijoille. Tuolta löytyy entisten palvelustovereiden lisäksi muutama tutuntuttu.

YLEn Opinportti
Keväällä 2005 kirjoitin itseni foorumin kaikkien aikojen 5. eniten kirjoittaneeksi ylioppilaskirjoituksia ja niiden tuloksia spekuloidessa. Koska jatko-opiskelupaikka ei tunnu aukeavan, tulee muiden opiskelijoiksi hakevien kanssa kirjoiteltua nykyäänkin. Toisaalta valmennuskurssijärjestäjäni Lexin oma keskustelualue aukeaa pääsykoekirjojen ilmestyttyä, joten siirtänen keskusteluni sinne.

DVD Plaza
Hifi, äänentoisto, kotiteatteri jne. kiinnostavat minua ja jos joskus pääsen muuttamaan omaan kämppään ne tullevat ajankohtaisiksikin, mutta nykyisellään pyrin vain kartuttamaan tietouttani tätä kautta.

DVD Plaza onkin ensimmäinen kirjoitukseni keskustelualue kategoriasta "luen vain, en kirjoita koskaan", joissa en käy kuin tietyn aihepiirin tietouden takia. Samaan kategoriaan kuuluvat myös Risingshadow, Sax on the Web ja MuroBBS. Lisäksi käyn satunnaisesti muutamilla aikuisemman aihepiirin keskustelualueilla, joita en Konnun perhesivuston leiman takia erikseen linkitä, ja esimerkiksi pikaisia ajankohtaistietoja halutessani Suomi24:n keskustelualueilla.

Jokaisessa käymässäni foorumissa on havaittavissa selvä pääaihe joka on aikoinaan minut sinne tuonut ja nykyään pitää näpeissään. Yleensä keskitänkin sen aiheen viestini sille alueelle eli esimerkiksi en keskustelu Aamukammassa musiikista tai Muusikoiden.netissä armeija-ajasta kuin korkeintaan yleisellä tasolla.
 
Ylös