Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Pidättekö animaatioista?

Keskustelu huoneessa 'Elokuvateatteri', aloittanut Ankeuttaja, 18.04.2017.

1. Ankeuttaja

Ankeuttaja Ketjujenmanaaja

Minä pidän. Saattaa toki johtua siitä, että en ole koskaan kasvanut aikuiseksi. Tai ainakin eräs teini totesi tietokoneeni taustakuvan sopivan 8-vuotiaalle tytölle, mutta ei minulle.

Mutta asiaan, itse olen törmännyt useisiin animaatiohin, jotka paitsi ovat juuri sitä viihdyttävää arkipakoa, jota viihteeltä etsin, myös omaavat sen verran ajatuksia tai ainakin niitä herättäviä ituja, että pureskeltavaakin saa. Toki minulle kelpaa myöskin pelkkä viihdyttävä viihde. Elokuvareissuihin tänä vuonna tulee kuulumaan Itse Ilkimys 3 ja Autot 3.

Omat suosikkini:
    1) Phineas ja Ferb. Tämä sarja tuntuu olevan sellainen, että siitä joko pitää tosi paljon tai sitten ei tajua mikä siinä muka on niin hyvää, "juonikin kun on aina ihan sama". Vielä en ole törmännyt yhteenkään "ihan ok" mielipiteeseen. Omaan huumorintajuuni kolahtaa todella kovaa.

2) Avatar the Last Airbender. Tästä saa irti vaikka mitä. Uudempi versio (Legend of Korra) on sitten mielestäni väkisin "isompaan makuun" väännetty eikä siksi oikein toimi.

3) Star Wars Rebels ja Clone Wars (uudempi). Kivaa katsottavaa, 'nuff said.

4) Itse Ilkimys + minionit. :D Itse Ilkimyksen näkemisen jälkeen olen aina kuvitellut Jawojen kaapujen alta löytyvän minionien kaltaisia käveleviä juustonaksuja.

5) G1 Transformers. Kyllä, juuri se lelumainokseksi halvalla tehty alkuperäinen sarja, joka ei juuri juonikuvioilla voi kehua. Silti siinä ovat ne robotit juuri oikean näköisiä.

6) Zoids. Animea en ole juuri harrastanut, mutta tämä vanhus kelpaa. Koska: dinosaurusrobotteja. Nam.

7) Vanhat maantiekiitäjät. (Syö Jaskan kuppilassa)

8) Wanhat Akun, Mikin ja Hessun yhteisseikkailut.

9) Wanha vaaleanpunainen pantteri.

Last edited: 18.04.2017
    Aldarian tykkää tästä.
  2. Aldarian

Aldarian Kontulainen

Pidänkö? Johan nyt toki. Ikävuosistani huolimatta... tai oikeastaan juuri Ikävuosistani johtuen. ;)

Lapsuudessa syttynyt animaatioihastus ei ole kadonnut, mutta jonkun verran se on kaventunut ja kohdentunut. Enää ei tule niinkään katsottua lapsille tarkoitettuja jokaviikkoisia "perusanimaatioita" vaan enemmänkin vanhoja "klassikoita" ja pidempiä animaatioleffoja. Ohessa muutamia omia suosikkejani:
    - Hayao Miyazakin leffat (vastikään TV:stäkin tuli kaksi: "Porco Rosso" ja "Tuuli nousee")
    - Nikke Knatterton (on se vaan niin legendaarinen, onneksi kaikki jaksot löytyvät DVD:ltä)
    - Disneyn vanhat lyhhärit (Aku, Mikki, Hessu, Pluto)
    - Vaaleanpunainen pantteri (juuri ne vanhat, ei uudemmat)
    - Olipa kerran ihminen (joka katsomiskerralla yhtä kiehtova sarja)
    - Itse Ilkimys (1 osa oli varsin mainio animaatiopala)

Sitten joitakin "uudempia" (tarkoittaa kaikkia 90-luvun alun jälkeen tulleita :grin: ) sarjoja joita on tullut katseltua:
    - Pokemon -alkuperäinen sarja (tunnustan; katsoin tätä. Silkasta tieteellisestä mielenkiinnosta, tottakai.)
    - He-Man and the Masters of the Universe (mielestäni ihan hyvä vuoden 2002 lämmitys 80-luvun alkuperäisestä)
    - Star Wars: Clone Wars (uudempi)

Ja samaa mieltä olen Ankeuttajan kanssa. Kyllä ne Transformersit ovat robotin näköisiä juuri tuossa G1-sarjassa. Ja ZOIDS... keräsin lapsena näitä hirmulisko- ja muita hirviörobottileluja ja ne olivat tosi kova sana. Tuota animesarjaa en ole kuitenkaan nähnyt. Pitäisiköhän paikata puute sivistyksessä?

3. Ankeuttaja

Ankeuttaja Ketjujenmanaaja

Peräti yksi siis pitää. Mukava huomata, että joku muukin pitää alkuperäisistä transformereista. Säälittävä nörtti kun olen, olen hommannut paitsi kaikki G1 tuotantokaudet ynnä sen elokuvan, niin myös nk. Takara-sarjan, joka julkaistiin alunperin vain Japanissa. Sitä en tosin ole katsonut vielä kokonaan.

MUOKS: ainoa vika noissa on, että niissä ei ole suomenkielistä tekstitystä, joten ei voi oikein jakaa niitä 11 vuotiaan jälkikasvun kanssa.

Zoideja löytyy takanreunalta vieläkin. Mielelläni hommaisin niitä lisää, mutta kiitos rahtimaksujen ja Suomen #¤%&"!! tulli- ja ALV käytännön paisuu jokaisen härvelin hinta kaksin- kolminkertaiseksi. Mur. Gojulas the Ogre olisi niin namia. Nyyh!

Vanhoista jäi mainitsematta Scooby Doo, josta en osaa selittää miksi se on mielestäni hauska. Kaiken lisäksi se ei edes kuulu "lapsena" katseltuihin, vaan pääsin siihen ensimmäistä kertaa käsiksi 25 vuotiaana Cartoon Networkin kautta.

Jaa somessa