Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Sain nopeamman tietokoneen edellisen nuhapumpun tilalle. Nyt alkaa olla asenneltuna jo kaikenlaista tarvittavaa ja tärkein tietenki melkein ensimmäisenä, eli The Lord of the Rings Online -peli. Onni on nopea(mpi) tietokone :D
 
Ihana pieni koiranpentu, jonka kanssa käydä ihmettelemässä lumisadetta, lihaskuntotesti, joka on ohi, enkunkoe josta tuli erinomainen numero, jazzin soittaminen pianolla, niistä on tämän päivän onni tehty.

Ja minusta on tullut Star Wars-fani! Konnulla on... aika paljonkin osuutta asiaan, vaikka minulla kestikin 10 kuukautta katsoa ne loput.
 
Ilonaihe: Kipeä 11-vuotias. Ei se, että on kipeä, vaan se, kuinka mukava oli keskustella päivällä ennen kuin lähdin iltavuoroon. Kuuntelimme Taru Sormusten Herrasta -leffojen musiikkia, poika pohti, ketkä ovat suosikkihahmojaan kirjassa ja kyseli millaisia ovat Kontumiitit ja pääsekö sinne melkein 12-vuotias ensi kesänä äidin kanssa yhdessä. Poika haluaa myös isoveljensä kanssa pukeutua teeman mukaisesti Fantastic Beasts -leffaan, minä olen Molly Weasley, pojat Ron ja George (pyysivät nätisti ja saivat leffan mukaiset taikasauvatkin, itelläni Mollyn sauva on ollut jo viime syksyn Potter-studioilla käynnin jälkeen...).

No siis, ehkä vähän isompikin ilonaihe tuo... Olen onnistunut melko hyvin kasvatuksessa, vaikka välillä on huono äiti -fiilis. :)
 
Kontu-urani jatkuu sitkeästi: tämä on jo 3000. viestini ja 500 tykkäystäkin tuli juuri täyteen. Lisäksi smial Morel juhlii huomenna syntymäpäiviään ravintolasyöminkien merkeissä, eli pääsen hyvällä syyllä törsäämään palveluihin.
 
Kun tapahtuu, tapahtuu niin paljon kerralla ja äkkiä, että tarvitaan lapiota. Eilen illalla tajusin, että tarvitsen rahaa päästäkseni tästä tukahduttavasta kiinteistöstä joskus poiskin. Tänään pari tuntia sitten lähetin liudan hakemuksia ja kylvin CVtä ympäriinsä. Pari minuuttia sitten minut kutsuttiin työhaastatteluun, joka on maanantaina. Se on sinänsä kauheaa ja huonostipalkattua puhelinmyyntityötä, mutta siitä saa silti jotain irtokolikoita, jotka ovat aina hyödyksi. :p
Tiesin, että tällä viikolla on pakko tapahtua jotain hyvää, sillä se alkoi ja jatkui niin huonosti. Tähän hetkeen asti.:grin:
 
Valmistettiin koulussa tänään kallotrofeita. Näky saattoi olla ulkona ohikulkijoille mielenkiintoinen, kun 20 tyyppiä joko keittää kalloja, putsaa niitä tai muuten vain kuljettelee narunpätkiin sidottuna kävelytien vieressä aidatun alueen sisäpuolella. Oli hauskaa puuhaa ja otin tarhatun naalin kalloni kotiin, koska 4 tuntia ei riittänyt toimenpiteen loppuunsaattamiseen. Tiedän mitä teen viikonloppuna.
 
Nukuin melkein 11 tuntia ja heräsin pirteänä. Sain hymynaaman heti aamusta, on kaunista ja eilen laitetut pihakynttilät palavat edelleen. Niiden valossa näin ett' hämärässä aamussa satoi isoja lumihiutaleita ja pihassa oli koskematon hanki. Sitten heräsi pieni lohikäärmeenpoikanen joka unilämpöisenä kömpi syliin. Nyt on aamutoimet hoidettu ja tuli toive että "hau hau" (= Ryhmä hau tv-sarja), mutta minä haluan katsoa Vekaroita tai Franklinia. Ihanaa kun on viikonloppu ja olen oikeasti piiiiiiitkästä aikaa hyvällä tuulella. Näin suuri vaikutus on kun saa lopulta nukuttua kunnolla väsymystä pois.
 
Sain töitä. :grin: Puhelinmyyntiä, kuinkas muuten, mutta kuitenkin. Rahaa tulee ja tili kiittää, sekä kaiken tämän lisäksi ei tarvitse iltaisin homehtua kotona tukahtuneessa ilmapiirissä.:)
 
En ole vielä katsonut uutisista, kumpi voitti Yhdysvaltain vaalit, ja aion tehdä sen seuraavaksi. Sanon vain näin tuloksesta riippumatta, että olen tyytyväinen, jos saadaan tämä koko vuoden uutisia hallinnut kamppailu päätökseen, sillä olen lopen kyllästynyt siihen.
 
Älä ihan vielä iloitse. Vaalien jälkeinen uutismyllytys lienee melkoinen. Mutta kyllä se siitä ajan kanssa tasaantunee jos ei mitään ihmeitä tapahdu.
 
Katsoin, olisiko Jari Halosen elokuvaa Joulubileet saatavilla netistä. Olihan siellä, alle kolmella eurolla vielä. Ja kun postimaksu olisi ollut myös kolme euroa, kannatti tietysti tilata enemmän. 60 euroa enemmän. Mutta sitten ajattelin asiaa osoitetietoja täyttäessä ja totesin, ettei minulta viihde nytkään kesken lopu. Tyhjensin ostoskorin ja selvisin shoppailusta 0 eurolla! :1420:
 
Tuplapostaus menköön hyvästä syystä: unilääkkeet auttoivat nukkumaan hyvin pitkästä, pitkästä aikaa, yliopistolla nauttimani juustokakku oli hyvää, luento psykan laitoksella meni mukavasti ja sen jälkitunnelmat olivat erittäinkin hyvät, Arkonan levyt tulivat Itävallasta mukanaan t-paita, joka oli sopivan kokoinen. Musiikki iloten raikaa, päivässä on talven taikaa. Kyllä nyt kelpaa! :1420:
 
Isä kotiutui tänään sairaalasta. Kasvain on poissa (ainakin suurimmaksi osaksi) ja elämä palannee normaaleihin uomiinsa piakkoin. Ihanaa, kun jokin näin suuri angstin aiheuttaja on ratkaistu ja poissa päivittäisistä ahdistuksen syistä.
 
Tänään oli kiva päivä. Hoppeli aka tytär opiskelee kosmetologiksi, aloitti tänä syksynä. Tarvitsivat "harjoitusnaamoja" kasvohoitoon, eli pääsin tänään puolentoista tunnin hemmotteluhoitoon, ihoni arvioitiin ja tehtiin sellainen asiakastietokortti, nyt sitten jos menen uudestaan sinne, ihotyyppi sun muuta tiedetään jo etukäteen. Olipa mukavaa ja rentouttavaa. Kävin sen jälkeen kahvilla koulun kahviossa, kanawrap oli hyvää. Elämän pienet ilot, luksusta aamupäivään.
 
Nyt se on virallista. Psyka L, enkku E (nousi 15 pistettä:grin::wtf:) lyhyt matikka M. Meni tosiaankin paremmin mitä odotin, varsinkaan kun en lukenut yhtään mihinkään. Kertauskursseilla opettelin sen mitä piti, loput sovelsin koetilanteessa. Toimivaksi todettu tapa opiskella..:D
 
Olin ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen kunnon lomalla ulkomailla, jossa ei stressitaso noussut yhtään mitenkään vaan rentouduin ihan täysin.

Sain aikaiseksi tulla jälleen Kontuun ja tapaan tässä kuussa pari Kontulaista :heart:
 
Lähestyvä joulu. ja tänään ensimmäiset joululeivonnaiset. Kaverin synttärit ovat huomenna, niin tein lahjaksi. :)

Muutama joululahjatilaus, jotka saapuivat kaikki samana päivänä (siis eilen). Waltteri Torikan levyt ovat olleet suuresti kuuntelussa viimeiset 24 tuntia (okei okei, kyl mie nukuinkin välillä). :heart: :grin:
 
Tuli uusi ilonaihe äsken. Minut kutsuttiin Helsinkiin yökyläilemään 10.joulukuuta erittäin rakkaan ystäväni luokse.

Kaikenlisäksi tänään oli bänditreenit ja bändin johtaja sanoi, että voin vetää acapellana ensi torstaina, ei tarvitse bändiä mukaan, joka oli todella iso asia kaltaiselleni laulua jännittävälle höpsölle :grin:
 
Ylös