Rammstein

Kyllähän Rammstein jyrää aina täydellä teholla eteen päin, eikä tahti laske. Uusinta levyä pidän kuitenkin hieman pettymyksenä, meno ei ole mielestäni niin kovaa kuin edellisillä. Tiedä sitten toisten mielipiteistä...
Mikään ykkösfani en kyllä ole mutta pakko myöntää että koko Saksan maan paras bändi :D .
 
Rammstein! Ich liebe! Aivan mahtavaa hidasta industriaalia, pakko sanoa. Lyriikat, joista nyt vähän olen saanut selvää ovat sanalla sanoen hienoja. Aww, haluaa seuraavankin levyn. Ich hab' keine Lust... zu Rammstein haben :p
 
Gwaïraîs sanoi:
Ich hab' keine Lust... zu Rammstein haben :p

Saksan taitoni on luvattoman huonoa kuuden vuoden pänttäämisen jälkeen, mutta etkös tuossa nyt suunnilleen sano, että sinua EI huvita saada Rammsteinin (levyä?). :)

/off
 
Kyllähän Rammsteinia on tullut kuunneltua. Hyvä bändihän se on, muuta ei voi sanoa. Itselläni ei ole ainuttakaan levyä kokonaisuudessaan, mutta erinäisiä biisejä kylläkin on. Näistä ehdoton suosikkini on Ohne Dich. Muina hyvinä biiseinä voisin mainita vaikka Ich Will:in, Mutter:in ja Du Hast:in.

Und die Vögel singen nicht mehr...
 
Gwaïraîs sanoi:
Rammstein! Ich liebe! Aivan mahtavaa hidasta industriaalia, pakko sanoa. Lyriikat, joista nyt vähän olen saanut selvää ovat sanalla sanoen hienoja. Aww, haluaa seuraavankin levyn. Ich hab' keine Lust... zu Rammstein haben :p

Riittääkö jos käytän kieltomuotoa siksi, että korostan haluani saada Rammsteinia? Eikös se ole hyvä syy?
 
On se Rammstein kyllä ihan hyvä juu, olen kuunnellut ehkä vajaan vuoden. Joskus aikoinaan en kyllä tykännyt, mutta tulinpahan myöhemmin sitten järkiini ja rupesin kuuntelemaan. Ja eikös Rammsteinillä ole joku keikkakin tiedossa täällä Suomessa joskus kesällä?, ainakin niin vähän muistelin :p
 
Gwaïraîs sanoi:
Riittääkö jos käytän kieltomuotoa siksi, että korostan haluani saada Rammsteinia? Eikös se ole hyvä syy?

Kuten sanottua, saksan taitoni ei ole kovin hyvä, joten minun puolestani voit käyttää kieltomuotoa ihan mistä syystä tahansa. :grin:

Ja jotta tämä ei menisi ihan off-topic, niin kyllä, Rammsteinilla on keikka kesällä Ruisrockissa.
 
Tykkään kyllä ja ihan paljonkin. Tosi tarttuvia biisejä, hyvä asenne ja niin. Hyviä biisejä.

Ja livenä aika hieeeno.. Olin Provessa 2002 ja vau. Se show oli ihan mieletön, vaikkei Rammsteinista tykkäiskään niin se kannattaa kyllä mennä tsiigaamaan, jos vaan koittaa mahdollisuus.

Mun äiti on myös ihan hc-fani. :) 48vee, että näin. Popittaa jotain Mutteria aina ihan täysiä ku sen luo menee, on se vähän kummallista, mutta hauskaa kyllä.
 
Rammstein - Ja! :)

Toki kyseinen bändi on pidemmältäkin ajalta tuttu, mutta tuossa ehkä kuukausi sitten ko. bändi tuli kunnolla tutuksi (kun kaverilta sain lainaan "saksalaista poppia") ja nyt on sitten pariin kertaan kuunneltuna nuo kaksi uusinta levyä.
Ja kun vielä laulavat tosiaan tuolla saksankielellä niin tulee tuohon saksan opiskeluunkin lisää motivaatiota. :)

Jos nyt noita suosikkeja listataan, niin Reise, Reiselta eniten soiva biisi on tällä hetkellä Morgenstern, ja hyviä ovat useimmat muutkin, mutta Rein raus (Mutter) ja Los eivät vain jostain syystä tunnu toimivan juuri lainkaan.

Tuosta heidän lavaesiintymisestään olen sen verran juttuja kuullut, että melkeimpä se olisi joskus itse paikan päältä todistettava, vähän siltä vaikuttaisi.
 
Eikös silloin 2002 porukat paistanut makkaroita niissä lavanedusta -liekeissä? :grin:
Kahta viimeisintä levyä olen vain kuullut mutta upeita biisejä!

Reise Reiseltä suosikkini olisi varmaan tuo Stein Um Stein tai sitten Amour... :)

Mutterilta varmaankin Adios tai Sonne :)

Reise Reise, Seemannreise!
Jeder tut's auf seine Weise,
Der eine stößt den Speer zum Mann!
Der andere zum Fische dann!

Reise Reise, Seemannreise!
Und die Wellen weinen leise,
In ihrem Blute steckt ein Speer,
Bluten leise in das Meer!

näin.... :)
 
Kyllä, Rammsteinista minä pidän. Olen tykännyt heistä Mutterin ilmestymisestä lähtien, luulisin.

Sehnsucht-levyltä paras kappale on varmasti Du Hast, Mutterilta onkin sitten monia suosikkeja, Mein Herz Brennt, Ich Will, Adios, Sonne ja Links 2 3 4. Reise, Reisen parhaita biisejä ovat eittämättä Keine Lust sekä Ohne Dich.
 
Kyllä joo, olen innostunut kyseisestä bändistä aika paljonkin.. Tai olenhan minä jo kauan siitä tykännyt, mutta jotenkin tykkäämiseen aste nousee aina kun ostaa bändin levyn. Ja tuo Rammsteinin Rerise reise on kyllä ihan mahtava pakkaus, hyvä että ei ole minun levysoittimessani puhki kulunut! :grin: Paras biisi Reise reiseltä on Moskau. Siinä on vaan jotakin ja se venäjän kieli sopii ehdottomasti yhteen saksan kanssa... :) Toinen tosi hyvä biisi on Los. Kun sitä kuuntelee oikeen keskittyneesti, voi havaita biisin taustalla sellasta jännää surinaa ja minä luulinkin sitä ensin kärpäseksi. :grin:
Ainut huono puoli tässä kaikessa on, että en osaa saksaa paria lausetta enempää.. Olenkin pyytänyt kavereita suomentamaan sanoituksia, mutta jotkut rallatukset ovat vielä aika pimennosa...
 
Lomëfindë sanoi:
Ainut huono puoli tässä kaikessa on, että en osaa saksaa paria lausetta enempää.. Olenkin pyytänyt kavereita suomentamaan sanoituksia, mutta jotkut rallatukset ovat vielä aika pimennosa...

Joku on jaksanut kääntää useampiakin biisejä.

--> http://www.kolumbus.fi/ilari.reuhkala/rammstein/ :)
 
Kuulin joskus kauan sitten kun siskon miesystävä soitti Rammsteinin Ich Will biisiä ja sen jälkeen olen ollut nalkissa. Lainasin Mutter levyn ja pidin musiikista myöhemmin olen hommannut muut Rammsteinin levyt.

Pidän eniten Rammsteinin alkuaikojen levyistä. Esim. Wolf Ihr Das Bett In Flammen Sehen, Asche Zu Asche, Du Riech So Gut ovat parasta Rammsteiniä. Reise Reiseltä pidän eniten Mein Teill ja Moscau biiseistä. Stein Um Stein ja Amur biisitkin ovat ihan kuunneltavia. Rammsteinin levyjä on vaikea vertailla kun tyylli on välillä hieman vaihdellut ja kaikki ovat omalla tavallaan hyviä. Mutta minusta Herzeleid on luultavammin kuitenkin paras. Mutta on Sehnsuchtillakin legendaarisia biisejä kuten Engel ja Du Hast.

Ovathan osat sanoituksista hieman epäilyttäviä. Suomennettiin nimittäin hieman kahden Saksaa opiskelevan kaverin kanssa Sehnsucht levyn sanoituksia. Mutta mitä se haittaa. Nimittäin äiskä ei ymmärrä saksaa. :D

Kuuntelua vaikeuttaa se etten hirveästi osaa saksaa mutta onneksi kaverit suomentaa sen mitä itse en tiedä. Mutta kuitenkin bändin jonka nimi taitaa olla pässikivi on pakko olla täydellinen. :)
 
No nythän on ilmestynyt kauppoihin Rammsteinin uusin levy: Rosenrot elikkäs ruusunpunainen. Kyllähän tämä oli melkein pakko hankinta, Reise Reisen jälkeen, levyn nimeksi muuten suunniteltiin Reise Reise vol 2:sta, eli meno on melko samallaista kuin RR:ällä.
Vaikka saksaa osaan vaan muutaman lauseen verran, Rammstein osoitti jälleen että heidän musiikki kuulostaa vain hyvältä.
Erittäin hyvä levy, parhaimpia biisejä ekan kuuntelukerran jälkeen ovat Benzin, Wo Bist Du ja Te Quiero Buta.

Mitäs mieltä muut ovat?:D
 
itse tykkään Rammstenista paljon :grin:. Keine Lust on just paras biisi, ainakin mun mielest. Olisin nähny Rammsteinin tänä kesänä livenä mut ilman takia en jääny kattomaan bändiä ja harmittaa nyt aivan mahottomasti :ouch:
 
Rammstein vain paranee uuden levynsä myötä :)
Pidän tästä uudesta enemmän kuin edellisistä, siinä on enemmän levyn sisäistä kontrastia ja oiva esimerkki siitä onkin hieno englanti-saksa "vuoropuhelu" Stirb nicht vor mir [Don't die before I do], joka on levyn parhaita kappaleita.


--=Agarwaen=-- sanoi:
levyn nimeksi muuten suunniteltiin Reise Reise vol 2:sta, eli meno on melko samallaista kuin RR:ällä.

Toisissa biiseissä tosiaan on melko selviä kohtia, jotka kykenee yhdistämään Reise Reisen biiseihin, mutta minusta parempi valinta oli tehdä Rosenrotistakin ihan oma albuminsa. Ainakin kohdallani saattaisi muutoin olla, etten olisi levystä niin innostunutkaan. Jatko osat eivät oikein ole mieleeni.
 
Ylös