Tänään opin, että...

Tänä aamuna opin paljon avaruuteen liittyviä asioita isosiskoltani, jonka kanssa käyn pitkiä automatkoja aina töihin mentäessä. Yllättävän paljon harhaluuloja esimerkiksi mustiin aukkoihin liittyen meille syötetään B-luokan lehtien ja elokuvien välityksellä.
 
...Sinitarra on tuotemerkki, ja yleisnimenä pitäisi käyttää liimatahnaa. Mutta ymmärtävätkö kaikki varmasti oikein, jos sanon kiinnittäneeni jonkin liimatahnalla?
 
...myös Oravat voivat olla juoppoja? Ensin yrittää tulle ikkunaritilästä läpi, kun avasin siideritölkin ja seuraavaksi pihalla katsoessani, se paini tyhjän tölkin kanssa?

Olimme yhden päivän poissa kotoa ja heti alkoi luonto muuttumaan?
 
... Tove Janssonillakin oli okariina, 11 reiä'ällä varustettu ja pienestä koosta päätellen varsin korkeaääninen. Olisipa kiva tietää, soitteliko hän sillä. Ja olisi myös kiva päästä kokeilemaan sillä soittelemista itse ;)
 
... tutkimusten* mukaan ne, jotka kirjoittavat tunteistaan vähintään 15 minuuttia kolmesti viikossa, ovat myös fyysisillä mittareilla terveempiä kuin ne, jotka eivät näin tee.

* Tutkijan nimi oli ehkä Ben Baker, ja hän taisi olla yhdysvaltalainen. Opettaja mainitsi asian niin sivumennen, että tarkemmat tiedot jäävät tässä yhteydessä nyt mainitsematta, mutta yritän muistaa päivittää jotain oikeita lähteitä, kunhan niitä löydän.
 
...sanan ruoka voi taivuttaa myös ruuan, vaikka minä olen oppinut ainoan oikean tavan olevan ruoan. Tällainen kanta on otettu jo 60 vuotta sitten.
 
...silmätipat on ihana pelastus! Silmät on paljon kosteammat eikä särje enää. Eli en ole enää särki ;)
 
Tänään opin että kaikki on mahdollista sekä ikinä ei pidä menettää toivoaan! Viisi vuotta sitten hävitin Kontu-sormukseni johonkin asuntooni enkä löytänyt sitä mistään. Tässä välissä oli putkiremontti, joka pisti asuntoni täysin sekaisin. Sen jälkeen ajattelin että sormus katosi vahingossa roskiin kun siivosin.
Mutta ei.... sormus löytyi tänään! <3 <3
Se oli pudonnut eteisen kaapin alimpaan laatikkoon ja siellä ollut syvällä piilossa kaulaliinojen alla.
 
Nuoriherra on ranskaksi le petit monsieur ja se lausutaan suunnilleen lö pöti mösjöö.
 
Meillä on eilisillasta alkaen ollut lainakoira eli tuttujen koira on hoidossa muutaman päivän. Opin että koirien raksut haisevat melko pahalta. Pahemmalta kuin anopin kissojen vastaavat. Raksupussi on pöydällä ja kun tänään tulin työmaalta kotiin niin ihmettelin hetken että mikä ihme täällä haisee näin hirveältä... Juustopakkauksiinkin on jo saatu sellaiset pikasuljinraidat, miksei raksupussissa ole??

Koira tuntuu niistä kyllä kovasti tykkäävän...
 
^Omien kapeiden kokemusteni mukaan hajun pahuus ja hyvät ravintoarvot yleensä korreloivat, ja toisinpäin taas hajuttomuus ja laaduttomuus kulkevat käsi kädessä. ;)

Itse opin tänään ettei IKINÄ, ikinä enää pidä tehdä kääretorttu-/kakkupohjia monitoimikoneen vatkaajalla. Voi hyvänen aika miten huono pohja tuli.
 
^Oon kyllä ajatellut että jos joskus hommaan oman koiran niin se saa barffiruokaa. En syö itsekään eineksiä oikeastaan ollenkaan, miksi syöttäisin sellaisia (tulevalle) koiralleni? Tosin olen nettiä selatessa ymmärtänyt että barffauksen tueksi jotain kuivamuonaa olisi silti hyvä syöttää. En kylläkään tiedä onko se kuivaruokatehtaiden propagandaa vai miksi eläin ei saisi luonnollisesta ravinnosta kaikkea tarvitsemaansa? No, tähän lienee vielä aikaa perehtyä, kun omaa koiraa saanee vielä jonkin aikaa tänne odotella. Lainatyypille toki syötetään sitä mitä omistajat ovat ohjeistaneet.
 
Ylös